PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת נוזל קירור ב-WJ 4.7



omribe
20-08-14, 17:33
היום אחליף את הנוזל קירור ב-WJ 4.7 שלי בפעם הראשונה.
אז יש לי כמה שאלות...

סדר פעולות בניקוז לפי wjjeeps:
1. פתיחת פקק מיכל עודפים.
2. פתיחת פקק ניקוז בתחתית הרדיאטור - ינקז את המיכל עודפים.
3. פתיחת פקק עליון של הרדיאטור - ינקז את הרדיאטור.
4. פתיחת drain plug בבלוק - ינקז את הבלוק.
5. סגירה של הכל.
6. פתיחת ה-bleed plug בחלק העליון.
7. מילוי נוזל קירור עד שהוא יוצא מה-bleed plug.
8. סגירת הרדיאטור.
9. מילוי מיכל עודפים.
9. לתת למנוע לעבוד עד שהוא מתחמם כשהחימום עובד.
10. למלא את המיכל עודפים.

שאלות:
1. איפה נמצא ה-drain plug של הבלוק? מצאתי רק טענות שיש שניים כאלה, ולא אחד, אבל תמונה או הסבר טוב לא מצאתי.
2. לאיפה ממלאים נוזל קירור? ישירות לרדיאטור?
3. לבעלי הניסיון, האם סדר הפעולות הנ"ל נכון? האם לא צריך לתת למנוע לעבוד עם הפקק של הרדיאטור פתוח בשביל לנקז כמו שצריך את האויר?

עמרי

boaz avrahami
20-08-14, 17:44
ז ה י ר ו ת!!!
יש בורג ניקוז אוויר אצלך.
אם לא תנקז אוויר נכון אתה מסתכן.
תעבוד עם ספר או הנחיות ממישהו מנוסה

eysham
20-08-14, 18:02
ז ה י ר ו ת!!!
יש בורג ניקוז אוויר אצלך.
אם לא תנקז אוויר נכון אתה מסתכן.
תעבוד עם ספר או הנחיות ממישהו מנוסה

מופיע אצלו בסעיף 6 - BLEED PLUG. זה זה.

omribe
20-08-14, 18:13
כן, אכן זה.
תודה על האזהרה. אני מכיר את החשיבות.

האם המילוי לפי התהליך שתיארתי מנקז את האויר כמו שצריך?

grand
20-08-14, 19:04
שאלה.
המים עכורים, חומים?
מי ברז?

אם לא...
בשביל מה להחליף?, כל עוד שאין בעיה , הרכב אינו מתחמם ומים נורמלים ברדיאטור לא הייתי נוגע.
במיוחד לא בפתחי הניקוז של המנוע והרדיאטור, לדעתי אתה מחפש צרות אם תיגע בהם, וסיכוי סביר שתמצא אותן.

omribe
20-08-14, 19:12
אין בעיה עם המים, מים ירוקים והכל תקין.

אני רוצה להחליף פשוט בגלל הוראות היצרן. בדיוק מאותה סיבה שמחליפים שמן. לנוזל קירור יש משך חיים.
תקן אותי אם אני טועה.

עמרי

grand
20-08-14, 19:24
שמן זה חשוב, מים קצת פחות, בתכלס ישנן מקומות בעולם שמי ברז רגילים עושים את העבודה יופי כיוון שאין בהם מינרלים מזיקים.
ההבדל בין מים רגילים לנוזל קירור זה התוספים שמרחיקים את נקודת הקיפאון והרתיחה, אז במים "טריים" הם יתנו עוד מעלה או שתיים רחוק יותר, אני מחליף רק שיש בעיה, כאשר צינור דולף, טרמוסטט, פלאנג' או רדיאטור , וסיכוי סביר שאחד מאלו ילכו ב WJ פעם בכמה זמן, אז החלפה יזומה לטעמי בזבוז זמן וכסף.
בפרט כאשר מנסים לנקז ברדיאטור עם דודי פלסטיק את המים מלמטה, הפקק ידלוף לך אחר כך, ופקקי בלוק מנוע???? אללה יסתור.

Saar
20-08-14, 20:27
גם אני לא הייתי נוגע בפקקי בלוק המנוע ולא בניקוז הרדיאטור.
לרוקן רדיאטור בד״כ אני מרוקן ע״י פירוק צינור מים תחתון.

נמרוד - מערד
20-08-14, 20:56
שים לב
במקרה והחלפת את המים, יש פקק לניקוז אוויר, מפעילים את המנוע כשכל הפקקים סגורים, נותנים למנוע להתחמם קצת מכבים את המנוע, ואז פתחים בזהירות מאוד את הפקק, עם מפתח הלן עד שיוצא קצת אוויר וסוגר, דבר נוסף יש מ"ס גדלים של מצננים, ולכן צריך לראות אם המצנן לא גבוה מפקק ניקוז האוויר, אם המצנן גבוה האוויר יתנקז דרך פקק המצנן.
נמרוד

asypeer
20-08-14, 21:19
שווה גם להפעיל את החימום בכדי להכניס את המים שנמצאים ברדיאטור החימום לסירקולציה (אצלי בסוזוקי זה היה כך, לא חושב שבג׳יפ זה שונה..)


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
20-08-14, 21:28
הם תמיד עוברים ברדיאטור חימום ברכב הזה.
מה שזז כשמפעילים חימום זה דלת שמעבירה אוורור

Saar
20-08-14, 22:15
הם תמיד עוברים ברדיאטור חימום ברכב הזה.
מה שזז כשמפעילים חימום זה דלת שמעבירה אוורור
אם זה זז :D

-->