התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מיסב גלגל. קדמי או אחורי



grossfeld
28-08-14, 17:22
הי,
יש לי מיסב גלגל שזקוק להחלפה. אני בטוח כי יש את כל הסממנים לכך.
אני רק לא יודע אם זה האחורי או הקדמי.
הרעש בא מצד ימין.
לא רוצה לקנות נאבה קומפלט לקדמי ובסוף יסתבר שזה אחורי דפוק וההפך...

יש למישהו שיטה לגלות אם זה האחורי או הקדמי?

סוזוקי גראנד ויטארה צורה חדשה.

תודה

טל חסיד
28-08-14, 17:48
שלום !
אם אתה לא בטוח אם זה אחורי או קדמי אז איך אתה בטוח כלכך שזה רק מייסב גלגל תקול ולא תקלה אחרת?
לדעתי אף אחד לא יכול לתת לך אבחנה דרך המחשב, פרסם איפה אתה מחפש מוסך אמין ומקצועי לסוג הרכב שלך ותקבל המלצות למי כדאי ללכת לבדוק ולתקן.
ודרך עגב רק במקרים קצוניים מחליפים נבה בגלל מייסב תקול, כשמייסב הולך מחליפים מייסב ומחזירי שמן וטבעות אבטחה.
בהצלחה טל

- - - Updated - - -

שלום !
אם אתה לא בטוח אם זה אחורי או קדמי אז איך אתה בטוח כלכך שזה רק מייסב גלגל תקול ולא תקלה אחרת?
לדעתי אף אחד לא יכול לתת לך אבחנה דרך המחשב, פרסם איפה אתה מחפש מוסך אמין ומקצועי לסוג הרכב שלך ותקבל המלצות למי כדאי ללכת לבדוק ולתקן.
ודרך עגב רק במקרים קצוניים מחליפים נבה בגלל מייסב תקול, כשמייסב הולך מחליפים מייסב ומחזירי שמן וטבעות אבטחה.
בהצלחה טל

GodsFather
28-08-14, 21:18
בוא נתחיל ככה-

בהנחה והרעש מתרחש בכל מהירות -

תרים האוטו גלגלים באויר, סובב הגלגלים שבהם אתה חושד, כל אחד בעתו. יש רעש או אין ?

בדוק חופשים בגלגלים.

בדוק חופשים במכלולים נוספים.

ההנחה היא שאתה יודע על מה מדובר. אם לא, תפוס חבר (חבר פורום גם אפשרי) ושיעזור לך באבחון.

לא יודע מה לעשות לאבחון וגם לא יכול לטפל לבד - גש למוסך כמו שטל המליץ.

grossfeld
28-08-14, 23:52
הי, תודה על התשובות.
הרעש קורה גם במהירות נמוכה אך מטבע הדברים הוא קורה רק כשיש משקל על המיסב. זה אומר שכאשר אני מרים את האוטו באוויר קשה לשמוע הבדל ברעש בין הק. לא.
זאת הסיבה שחשבתי לשאול את התותחים פה, אולי יש למישהו רעיון יצירתי איך לבדוק. משהו כמו ״קח כננת וחבר אותה למוט מייצב ותשים לאגר ומכפיל כח ו.... ו.....״ משהו בסגנון ״בצבא היינו עושים ככה...״ או ״ברוסיה עושים ככה...״. הכל ברוח טובה. אני סתם נסחף כדי להסביר עצמי. אל תתקעו על זה בתשובותיכם.
אני עם יכולת לאבחן ועם יכולת לטפל. בסוזוקי מהדגם הזה זה הולך נאבה קומפלט. Hub . ארבע ברגים וההאב בחוץ. אין אפשרות לחלץ ולקנות רק את הלאגר.
תודה מראש שוב על העזרה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

shmulikbg
29-08-14, 00:42
אין צורך במשקל על המיסב כדי שירעיש. בהנחה והרכב לא 4X4 קבוע, תרים גלגל אחורי אחד
עם ג'ק באויר, אבטח עם משולש את הגלגל שעל הרצפה, ותתחיל לנסוע. הגלגל שבאויר יסתובב,
ואתה כבר תשמע אם הוא הרועש.
ככה תבדוק גם את השני.
בהצלחה.

lishay7
29-08-14, 08:49
אין צורך במשקל על המיסב כדי שירעיש. בהנחה והרכב לא 4X4 קבוע, תרים גלגל אחורי אחד
עם ג'ק באויר, אבטח עם משולש את הגלגל שעל הרצפה, ותתחיל לנסוע. הגלגל שבאויר יסתובב,
ואתה כבר תשמע אם הוא הרועש.
ככה תבדוק גם את השני.
בהצלחה.
בישביל לבצע את מה שהצעת לו צריך לוודא שאין לרכב נעילת דיפרנציאל כלשהי או דיפרנציאל מוגבל החלקה וגם אז בטיחותי זה ממש לא.
וכמו שאמרו לך בדוק חופשים בגלגלים כי נבה שהמיסב שלה רועש אמורה להיות גם עם חופש ברוב המקרים.

grossfeld
29-08-14, 08:59
עשיתי את הבדיקה הזאת עם ג׳ק ועם דיפ מרכזי פתוח כמובן. לא שמתי לב לרעש חריג מקדימה לעומת אחורה. מערכת בקרת האחיזה מתנגדת לכזה תרגיל אבל למרות זאת הצלחתי בבדיקה ולא שמתי לב להבדל. אני עומד על זה שרק שיש משקל זה נשמע. גם בנסיעה שאני פונה לכיוון הרעש הוא נעלם בגלל שהרכב נוטה לצד השני ואין משקל על המיסב המרעיש. כמו כן אין חופשים בגלגלים באופן מורגש בכלל. זה לא הגיע למצב הזה של חופש. זה רק מרעיש. בדקתי באותה ההזדמנות.
נגיד ואלך למוסך סוזוקי ביפן. ביציאה מהמפעל של סוזוקי. ושם יצטרכו לקבוע אם זה קדמי או אחורי מבלי ל״בזבז״ כסף על החלפת מיסב בהימור על אחורי או קדמי. מה תהיה הבדיקה שלהם? את אותה הבדיקה אני אבצע.
אין איזה רולר שמעלים גלגל עליו ואפשר לבצע את הבדיקת ג׳ק רק עם משקל? סתם רעיון יצירתי. למישהו יש עוד רעיון?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-08-14, 09:05
אין צורך במשקל על המיסב כדי שירעיש.
זה נכון בשלב הקטטוני של הנזק, לפני כן, מי שלא בקיא יתקשה לאבחן אם זה מיסב, בטח אם הוא לא סגור אם זה קדמי או אחורי.

grossfeld
29-08-14, 09:07
בכל מקרה, בקיא או לאו, יש מיסב תקול. דורש החלפה. דורון, יש לך רעיון איך לבדוק? מה אתה היית עושה? לא הולך למוסך. מתקן לבד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

JustDoB
29-08-14, 09:17
אצלי יכולתי לדעת סופית רק כשהחזקתי את הנאבה ביד והיה הבדל ברור בחיכוך בין המיסה שלה לעומת אחד תקין.
אם אתה כל כך בעניין הבירור העצמי (ואני מכבד את זה) תפרק, תחזיק, תחליט.
קח בחשבון שפירוק נאבה הנו בטיחותי על כל המגרש כולל התעסקות עם בברקסים ואת זה אני ממליץ לעשות רק אם אתה ב 200% יודע מה אתה עושה.


Sent from my XJ

ד ו ר ו ן
29-08-14, 09:56
בכל מקרה, בקיא או לאו, יש מיסב תקול. דורש החלפה. דורון, יש לך רעיון איך לבדוק? מה אתה היית עושה? לא הולך למוסך. מתקן לבד.

Sent from my iPhone using Tapatalk
בדיקת חופשים בהשוואה בין צד אחד לשני.
בודק הבדל טמפ בין הצדדים.

האם הרכב בולם בקו ישר אחרי מספר הטיות הגה?

הולך למישהו עם רכב זהה ומשווה חופשים ורעש.

ואם כל זה לא מספיק כדי להחליט, הולך למוסך..
(ראה ההערה של דובי).

גם אצלי, כשהיה ברור לי שזה המיסב, ומי מהם, לפני פירוק, התייעצתי טלפונית עם חבר בעל נסיון רב, לוודא שאני לא מפספס משהו ושיש לו אולי רעיון נוסף.

בסוף, זה יכול להיות תהודה של משהו אחר לגמרי.

לשאול באינטרנט זה יפה, וברוח האתר, אבל אולי כדאי שלפחות בפעם הראשונה, תאבחן ותבצע יחד עם מישהו מנוסה.

GodsFather
29-08-14, 21:21
כמו שהמלצתי לך בהתחלה - גם אם אתה יודע מה אתה עושה, שיהיה איתך עוד מישהו שיודע מה הוא ואתה עושים.

grossfeld
01-09-14, 19:37
חברה תודה על העזרה והתשובות. אני לוקח מהדיון הזה את העצה לפרק קודם ולבדוק ביד אם המיסב מחורבן. אחר כך לקנות איזה שצריך. מקסימום פירקתי ולמדתי עוד על האוטו.
מישהו רוצה לבוא לתת יד? אני בכפר סבא אבל אקפוץ למי שיכול.
תודה

amit_san
01-09-14, 20:49
ערב טוב,

עצה בשקל... נסה להרים גלגל באוויר, סובב אותו עם היד כאשר הוא משוחרר ובו זמנית בעזרת היד השניה, נסה לחוש ע"י נגיעה בקפיץ או חלק מתחתי אחר המחובר לסרן סוג של רטט.

במקרים מסויימים זה עוזר למקד האבחון.

עמית.

tom1105
01-09-14, 20:52
קפוץ לכל מוסך ותבקש לעלות על הליפט לכמה דקות , אם אתה תופס את המוסכניק ברוח טובה הוא גם יסכים , תרים את הרכב לגובה שתוכל גם ללחוץ על הגז (באמצעות חפץ כל שהוא ) וגם לעבור בין הגלגלים ולשמוע את הרעש

-->