PDA

צפייה בגרסה מלאה : עלויות תחזוקה אמיתיות - ג'יפ ליברטי 2007 בנזין



אופיר_
02-09-14, 12:07
שלום לכולם!

אחרי שוטטות ארוכה באינטרנט ננעלתי (די) סופית על שני דגמי רכבים שמעניינים אותי.
1.ג'יפ ליברטי בנזין (אחרי שהבנתי שהדיזל פועל כמו טרקטור)
2. סובארו פורסטר 2000 סמ"ק.

גילוי נאות, אני חובב מושבע של JEEPו מצאתי ליברטי 2007 במצב מעולה ובמחיר סביר מאוד.
כרגע ברשותי סוזוקי ג'ימני שאני נאלץ למכור בצער רב! (אם היו מאריכים אותו ב20 ס"מ לא הייתם שומעים עלי..)
אני יודע שלהחזיק ג'יפ משמע, לא לקוות לצריכת דלק טובה, אבל מנוע 3.7 באמת מדאיג אותי ובכלל עלות התחזוקה
הכללית של הרכב הזה.
מצד שני הפורסטר נראה כרכב אמין, זללן פחות, ובעל המלצות טובות מכל העולם וכמובן 4X4.
אני מכיר בשונות בשני הרכבים אבל ההתלבטות נובעת מכך שאם לא יצא לי ליסוע הרבה בשטח, האם עדיין כדאי
ללכת עליו.

הרכב ישמש לנסיעות לים, הרי הכרמל, ומדי פעם גולן או מדבר (סיפור של פעמיים בשנה בערך).
אנחנו משפחה בת 3 נפשות (תינוק) וכלב גדול.
ייתכנו מסלולים קשים בעתיד.
מתכוון להחזיק לתקופה ארוכה.
ובעיקר ייתכנו (ואף רצויים) שיפורים בעתיד

שאלת פיצול אישיות, אבל אשמח לדעות אמיתיות מבעלי ליברטי ודומיו, האם אני בכיוון הנכון או שאני קופץ מעל הפופיק
ולחכות עוד כמה שנים לקניית ג'יפ שיפורים?

תודה מראש על התגובות!

eyal1979
04-09-14, 16:52
מכיר את הליברטי 2007 מקרוב.
רכב טוב, מפנק באמריקן סטייל, מושבי עור למי שאוהב וכו'..
צריכת דלק משולבת בכביש סביב ה7-6 ק"מ לליטר, בנסיעה בינעירונית בלבד אופטימית ונדירה תראה גם 9 ק"מ לליטר.

ב2 הרכבים בשביל לטייל בראש שקט במדבר תצטרך הגבהה ומיגונים.

בליברטי קיט אולדמן 2" פלוס 4 מיגוני גחון כולל מיגון מיכל דלק פלוס הרכבה - סביב ה8-9 אלף ש"ח.
רק ההגבהה בלבד סביב ה4 אלף כולל הרכבה.

הליברטי בעל הילוך כח Low כך שהוא מהווה יתרון על הפורסטר.
( לפורסטר הילוך כח מינימלי סימלי ומצחיק ביחס 1.1:1 ובדגם הידני בלבד).

הליברטי מצוייד במערכת ESP/TC בקרת משיכה שעוזרת מאוד בהצלבות.
בליברטי סרן חי אחורי עם קצת יותר מהלכי מתלה לעומת 4 מתלים עצמאים בפורסטר.

מבנה מרכב מעט טוב יותר בליברטי לדעתי עם זויות גישה ונטישה עדיפות-
בפורסטר סרחי עודף מקדימה בגלל מבנה סידור המנוע והגיר, ומאחור גם כן בגלל המרכב הסטיישני.

הליברטי בתצורת הגבהה 2" ומיגונים בנוי ומתאים לעבירות יותר רצינית מהפורסטר,
מסלולים כמו הר חמרן, נחל צין, מעלה רמון, מעלה יאיר הליברטי צלח בהצלחה ללא תקלות..
לא חושב שהפורסטר יהיה מסוגל להם בלי כיוונים, ובניות מע"צ, מכות בפגושים וכו'..מעייף.

ובכל זאת, לא הייתי מאתגר את הליברטי יותר מעבירות בינונית(ביקשת עבירות קשה גם בעתיד).
הליברטי בעל סרן קידמי דנה30 מאלומיניום שיכול להישבר תחת מאמץ או פירפור מיותר.

אופיר_
05-09-14, 10:34
תודה על ההשקעה בתגובה (-;
רק דבר אחרון זה נושא הטיפולים ביטוח רישוי.. האם לצפות לאותה ההוצאה בשניהם?

גלעד צ
05-09-14, 10:40
אני אנסה לענות לשאלות הספציפיות שלך.
יש לי ליברטי וסובארו B4. מבחינת עלויות, בכפוף למצב הראשוני של הרכב, הסובארו זול לאחזקה מהג'יפ. מנוע בעל פחות בוכנות, בוקסר, אמין ביותר, בעיות קטנות וידועות, רכב פשוט אם אישיות כמו שכותבים פה מפעם לפעם. יש לי מספר חברים ובני משפחה עם פורסטר כמו שכתבו פה בעבר 80% מהטיולים פורסטר מוגבה יעשה. הליברטי הוא יותר ואולי הרבה יותר רכב שטח תחת זה שהוא עבר הגבהה. לי יש קיט של אולדמן, העלות שלו כולל הרכבה הוא עשרת אלפים ש"ח (פחות או יותר). לאחר ההגבהה מדובר ברכב אחר מזה שלפני ההגבהה. חד משמעי הופך אותו לרכב שטח מגניב. בשנה שיש לי את הליברטי לא נתקלתי בבעיות חמורות, רק דברים קטנים, אבל אפשר לראות שהחברה בקרייזלר חסכו פה ושם על איכות (בעיקר בפלסטיקה). דבר קטן, הליברטי זה ממש כיף של אוטו (היה לי את כל שרשור הסוזוקי לפניו כולל XL7). לסיכום, הליברטי הוא רכב מהנה ומתאים יותר לשטח, הפורסטר כלכלי יותר.

אופיר_
05-09-14, 12:56
שאלה אחרונה ולא פחות חשובה, האם יש דברים מסויימים וחשובים לבדוק בבדיקה לפני קנייה (הכוונה לבדיקות ספציפיות לדגם הזה)?

eyal1979
06-09-14, 16:49
בדיקות רגילות של רכב כמו מנוע גיר שילדה(תאונות, מכות בספים, מעיכות בגשר מנוע, גשר טרנספר)
חופשים במערכת היגוי - מסרק הגה, תפוחים
בדיקת חופשים במיסבי גלגלים
מתלים - בדיקת תפוחים עליונים ותחתונים במתלה קידמי שלא קרועים(יצריך החלפת כל התפוח)
סרן אחורי - בדיקת בושינגים של מוטות רדיוס, זרוע A, שלא קרועים ויצריכו החלפה.

דרייבשפט אחורי - בדיקת מצב מפרק CV ביציאה מהטרנספר שהגומייה לא קרועה( מצריך החלפת כל הצירייה שלו, לא ניתן להחליף רק את הגומיה).

בהצלחה.

-->