PDA

צפייה בגרסה מלאה : מי מכם מטפל ברכב במוסך,מה אתם יכולים לספר מנסיונכם?



ניר ל
03-08-05, 10:50
בסה"כ חדשיים עם הדיסקברי, את רוב משתתפי הפורום הזה אני לא מכיר אישית.
הרכב שקניתי טופל בקפדנות במוסך לנדרובר מאד מוכר, יש הסטוריית טיפולים, "משום מה" יש לי חשש שהטיפול היה בעיקר בחשבון הבנק של הבעלים הקודם, פחות ברכב.
אני אחליף השבוע פילטר גיר, הפילטר הוחלף עפ"י החשבוניות לפני 3500 ק"מ, ניקזתי קצת עודפי שמן גיר והוא נראה שרוף, אני מצפה לראות אין יראה הפילטר שהוחלף...
אני מאמין שאין צורך להסביר את המשמעות של פילטר גיר שלא מוחלף בזמן/ בכלל.
עד שאני אציג תמונות, כל אחד מוזמן לכתוב באיזו רמה הוא מטפל ברכב לבד, האם מחזיק ספר טיפולים ומה הנסיון עם המוסכים השונים (לא לנקוב בשמות) ?

asafk
03-08-05, 12:14
אני, כידוע, מטפל לבד ברכב. לא סומך על אף אחד. גם האמינים ביותר (ויש שניים שאני כן סומך עליהם, אף אחד מהם, כמובן, לא מורשה לנדרובר. אחד מהם בכלל לא דוקטור ללנדרוברים, אבל מכונאי מצויין)- כבר עשו פדיחות לחברים- לא מתוך כוונה לרמות, אלא מחוסר תשומת לב.
הלנדרובר שלי נכנס פעם אחת בשנה למוסך- לפני הטסט (וזה קורה היום, במקרה)- ככה אני יכול לתת לעוד עין בוחנת לראות שהכל בסדר- פעם בשנה עוד מישהו שם לב לאוטו שלי- וזה חשוב, כי אולי יש משהו בטיחותי שאני מפספס. גם במקרה הזה, אני יחד עם המכונאי מתחת לאוטו. נכון- זה עולה לי בזמן, אבל השקט הנפשי מאוד חשוב לי- אין דרך אחרת לצאת לשבוע במדבר ולדעת במאה אחוז שאני גם חוזר בנסיעה.

אסף.

grand
03-08-05, 12:53
ניר.
שמן גיר בגיר ZF יכול להישרף גם לאחר 1000 ק"מ........ (מנסיון עבר)

ניר ל
03-08-05, 13:34
ניר.
שמן גיר בגיר ZF יכול להישרף גם לאחר 1000 ק"מ........ (מנסיון עבר)

זהו שהשמן על המדיד הוא נקי ומה שיצא מלמטה היה ג'יפה שהצטברה בקרקעית, אני מאמין שלאחר הורדת הפילטר אני אדע לזהות אם הוא הוחלף או שוכן שם עוד מהמאה שעברה.

ניר ל
03-08-05, 13:43
עוד שאלה -
זה יעזור למישהו אם אני אתעד בצילומים והסברים פרוצדורות כגון החלפת פילטר גיר ?
או שזה בולשיט ...?

חנן-ג'יפולוג
03-08-05, 13:46
כן. למרות שזה לא הגיוני, כי הרי הפרוצדורה מוסברת היטב בספר הטיפולים.

אנחנו רואים שאם זה כתוב בעברית, עם תמונות, על ידי "אחד משלנו" אז משום מה זה נותן יותר אומץ לאנשים אחרים לעשות את זה גם.

ד ו ר ו ן
03-08-05, 13:58
אני, כידוע, מטפל לבד ברכב. לא סומך על אף אחד. גם האמינים ביותר (ויש שניים שאני כן סומך עליהם, אף אחד מהם, כמובן, לא מורשה לנדרובר. אחד מהם בכלל לא דוקטור ללנדרוברים, אבל מכונאי מצויין)- כבר עשו פדיחות לחברים- לא מתוך כוונה לרמות, אלא מחוסר תשומת לב.
אסף.
ראינו דוגמא טובה לעניין לפני שבועיים, מזלג קלאצ' נשבר על הכביש אחרי 3 ימים בשטח.
נסיעה בהילוך שני לאשלים לנועם צרפתי שהציע לשים מזלג משומש שהיה לו בבית, במקביל צלצול ל"גורו" ששבועיים לפני כן החליף בוכנת קלאצ' תחתונה(ככה קוראים לבוכנה התחתונה שדוחפת את המזלג?). הגורו טען בתוקף שלא להתקין מזלג משומש,
נועם טען שאם זה מותקן כמו שצריך הסיכוי לכשל נמוך עד לא קיים ובכלל זה חלק שיכול לחיות במשך כל חיי הרכב, אמר ועשה וזחל מתחת לרכב.
"חסר הספייסר בין הבוכנה והפעמון" מצא נועם, בלי הספייסר הבוכנה דוחפת את המזלג מעבר לתחום האלסטי שלו ובגלל זה נוצרת העייפות חומר עם הזמן והמזלג נשבר.
טלפון לגורו ודרישה להסבר(שבועיים קודם הושארה אצלו חתיכת סטייפה של שטרות לטיפול ותחזוקה כוללת של הדיפנדר), "נכון אמר הגורו, לא היה ספייסר כשהחלפתי את הבוכנה ולכן לא התקנתי כזה כשסגרתי את הכל חזרה.."
אבל..
לפחות האיש היה מספיק הוגן להגיד שבכל מקרה גם אם לא היה ספייסר מן הראוי והמחוייב הוא שהרכב צריך לצאת ממנו אחיר החלפת הבוכנה עם ספייסר כזה.

אז היה מוסך שקיבל אחריות אבל היתה משפחה שחזרה הביתה ברכבת לצפון מטיול של 3 ימים בלי אף תקלת שטח והיה רכב שעלה צפונה לגורו על גרר במשך יומים כי אין גרירה ישירה מהדרום.
כמו שאסף אמר,
בללי קשר ללנדרובר, אם זה נכנס למוסך אז עומדים ליד.

landrover
03-08-05, 14:20
אני את הטיפולים עושה לבד , גם כיף וגם חוסך כסף ...
אבל מידי פעם קופץ למוסך , שנחשב טוב (אבל גם יקר)

לגבי האמינות - הם בסדר גמור,
למרות שבטיפול 40,000 שעשיתי שם פעם לא החליפו \ ניקו את מסנן הגיר.
יכול להיות סתם שכחו , כי למשל בדברים אחרים ראיתי שהם מאוד מקצועיים.

לגבי ספר רכב - אני עושה לעצמי רישומים מה עשיתי / מתי , גם במוסך יש ...

ניר - לגבי תיעוד של פרוצדות שאתה עושה - הכל מתקבל בברכה - תמיד אפשר ללמוד עוד משהו...

אמיר.

ניר ל
03-08-05, 14:38
בלי קשר ללנדרובר, אם זה נכנס למוסך אז עומדים ליד.

הבעיה היא שאם אתה לא מכיר את פרוצדורת התיקון, אתה לא בדיוק יכול לדעת מה עושים ואם עושים נכון, אתה לא יודע אילו חלקים צריכים להיות, מה צריך להחליף וכו'. אתה יכול לבכות על זה שמשתמשים בכלים לא מתאימים והורסים לך הברגות וברגים, אבל לא יותר מזה.
כשאני אומר ספר רכב, אני מתכוון לספר הטיפולים (היינס/צ'ילטון או ספר יצרן), שם כתוב בדיוק איך לעשות, מה לעשות ומה צריך להיות, אין מצב שתפספס חלק בגלל שהוא לא היה שם כשפירקת.
דבר נוסף - פירקו לי את מיכל הדלק, עמדתי ליד, אם אני הייתי עושה את זה אז הייתי גם מנקה וצובע את פלטת המיגון המקורית שמלאה בבוץ וחלודה, הייתי מנקה את השלדה וצובע אם צריך, בודק ומחליף עוד רכיבים אם יש צורך. זה היה לוקח הרבה יותר זמן, זה לא כלכלי למוסך להתעכב על הדברים האלה, צריך להיות ברור שכל עבודה שמבוצעת ע"י בעל הרכב עפ"י הספר, תתבצע עם הרבה יותר סבלנות והקפדה מאשר במוסך ותהיה בהכרח טובה יותר.

landrover
03-08-05, 14:44
תמיד בטוח להשתמש בספר רכב ,

אני בבית משתמש בכמה סיפרי רכב שיש לי לדיפנדר...(יש המון חומר ב EMULE)

למרות שבמוסך , לפעמים יודעים דרך יותר מוצלחת לעשות אותו הדבר.
מצד שני - במוסך למשל אף אחד לא משתמש בשום מקרה במד מומנט - כולם "מרגישים" את זה,אבל גם ראיתי ברגים שניקרעו ...

ניראה לי שלעשות את זה בבית , כשיש לך את הזמן והרצון להשקיע , תמיד יותר טוב ממוסך - בעיקר בגלל שזה רכב שלך , ואתה תשקיע בו את הנשמה :wink:

איציק - 4X6ZH
03-08-05, 16:18
ואני אומר לכם
שברוב המקרים למי שיש נסיון או למי שיש הרבה סבלנות וחוש טכני חריף
יכול לעשות את העבודה הרבה יותר טוב מהמוסך .
בדרך יש הרבה בעיות
כלי עבודה מיוחדים
ספרות רכב ( לא היינס )
עידכונים לספרות רכב
ספר חלקים
כלי עזר שונים ומשונים
הרבה זמן יקר
בקיצור למי שאוהב את זה אני ממליץ
למי שחושב שיחסוך כסף שלא יתחיל כי זה לא יגמר ויהיה הרבה יותר יקר .
*****
ןזה רק מתחיל ...עדין רוב כלי הרכב ניתנים לתחזוקה גם ברמת מוסך
כלי הרכב החדשים אלה 2-3 שנים ואלה שממתינים לעתיד הקרוב כלי רכב שלא ניתן לתחזק אותם .
וזה הולך להיות מאד מאד יקר :cry: :cry: :cry:
*****
איציק

ניר ל
03-08-05, 16:27
ואני אומר לכם
שברוב המקרים למי שיש נסיון או למי שיש הרבה סבלנות וחוש טכני חריף
יכול לעשות את העבודה הרבה יותר טוב מהמוסך .


איציק, למען ההגינות ראוי לציין שיש יוצאים מן הכלל, יוני5 סיפר לי על מוסכניק (אני חושב שאתם מכירים) שכמעט הרביץ לו כשראה איך הוא מנסה להרכיב לבד ד'יפ של היילקס...

איציק - 4X6ZH
03-08-05, 16:40
ומה יצא כמה פעמים היה פרוק הרכבה דפרנציאל ?
הוא אוהב את זה ( כן )
הוא נהנה מזה ( לדעתי כן )
הוא חסך כסף ( הרבה מאד )
הוא למד איך עושים את זה ( ועוד איך הוא יכול ללמד היום )
אכשיו אפשר לעשות חשבון מי בעד מי נגד .
הנושא הזה רחוק מלהיות שחור לבן . יש כל כך הרבה משתנים . ובראש ראשונה סוג הרכב .
****
איציק

מוני אורבך
04-08-05, 08:04
ניר – בעוונותי היו לי מספר כלי רכב שונים ומשונים.
אופנועים ארבעה סוגים. פרטיות שלושה סוגים, וגיפים חמישה סוגים.
רוסי ארופאי אמרקאי, יפני, הכול.
ואני חיב לומר – עוד לא מצאתי כלי רכב שאי אפשר לטפל בו לבד.
ואכן בסופו של יום זה יוצא יותר זול, וגם יותר טוב.

אבל...
אכן לא כל אחד יכול. זה דורש חוש טכני יכולת לימוד התמדה וסבלנות, ומעל הכול השקעה.
ויש אנשים שפשוט לא מוכנים או לא יכולים להשקיע את המאמץ (ויש מאמץ שכרוך בזה)
לדעתי אם מחפשים את החיסכון (ויש כזה) אלא אם כן אתה תפרן זה לא שווה את זה.
עלות הרכב + עלות הביטוח והדלק מגמדות כל חסכון כספי שיהיה לך מטיפול עצמי.
אלא אם כן יש לך רצף תקלות סידרתי ( וב LR זה קורה והרבה)

אבל אם אתה נוסע לטיולי שטח זה מחזיר את עצמו ובגדול.
כמה פעמים נסעתי עם בעלי רכבים ופשוט נתקעו מתקלה קטנה שיכלו לתקן בעצמם.
או מאיזו פשלה שהמוסך עשה והם לא ידעו לתקן.
במקרה זה העובדה שאתה מכיר את הרכב שווה הרבה מאוד (ולא רק במונחי כסף)

לסיכום – לדעתי רק אם אוהבים את הענין כדאי להכנס לעולם ה"טיפול העצמי". ובמיוחד אם אתה נוסע הרבה בשטח. אבל בכל מקרה גם אם אתה לא מטפל לבד כדאי לקנות הינס ולפחות לדעת מה עושים לך ברכב כאשר הוא במוסך.

ניר ל
04-08-05, 09:03
ניר – בעוונותי היו לי מספר כלי רכב שונים ומשונים.
אופנועים ארבעה סוגים. פרטיות שלושה סוגים, וגיפים חמישה סוגים.
רוסי ארופאי אמרקאי, יפני, הכול.
ואני חיב לומר – עוד לא מצאתי כלי רכב שאי אפשר לטפל בו לבד.
ואכן בסופו של יום זה יוצא יותר זול, וגם יותר טוב.

אבל...
אכן לא כל אחד יכול. זה דורש חוש טכני יכולת לימוד התמדה וסבלנות, ומעל הכול השקעה.
ויש אנשים שפשוט לא מוכנים או לא יכולים להשקיע את המאמץ (ויש מאמץ שכרוך בזה)
לדעתי אם מחפשים את החיסכון (ויש כזה) אלא אם כן אתה תפרן זה לא שווה את זה.
עלות הרכב + עלות הביטוח והדלק מגמדות כל חסכון כספי שיהיה לך מטיפול עצמי.
אלא אם כן יש לך רצף תקלות סידרתי ( וב LR זה קורה והרבה)

אבל אם אתה נוסע לטיולי שטח זה מחזיר את עצמו ובגדול.
כמה פעמים נסעתי עם בעלי רכבים ופשוט נתקעו מתקלה קטנה שיכלו לתקן בעצמם.
או מאיזו פשלה שהמוסך עשה והם לא ידעו לתקן.
במקרה זה העובדה שאתה מכיר את הרכב שווה הרבה מאוד (ולא רק במונחי כסף)

לסיכום – לדעתי רק אם אוהבים את הענין כדאי להכנס לעולם ה"טיפול העצמי". ובמיוחד אם אתה נוסע הרבה בשטח. אבל בכל מקרה גם אם אתה לא מטפל לבד כדאי לקנות הינס ולפחות לדעת מה עושים לך ברכב כאשר הוא במוסך.

אני מסכים עם רוב הדברים, אני מאמין שכל אחד יכול - היום יש אפשרות לכל אחד להשיג ספר טיפולים, להתיעץ בפורום ולקנות/לשאול כלי עבודה. נכון - זה מלכלך, זה דורש זמן, סבלנות, חוסר אגו (מה יגידו השכנים...), בשקלול הזמן שצריך להשקיע ספק אם זה חוסך כסף, אבל ברגע שמבינים עד כמה זה חיוני - הכל קטן !
ילד שלא החזיק בחיים מברג ביד, נכנס לפורום CJ וכעבור מספר חדשים הוא כבר מכונאי CJ ברמה גבוהה, מסוגל לפרק את הרכב לגורמים ולהרכיב חזרה בשבוע, 90% ממשתתפי פורום CJ הם כאלה, אין אחד שם שמכיר מוסך מבפנים.
בפורום הזה אני לא מכיר את רוב המשתתפים, לנדרובר זה רכב קצת יותר מתוחכם שדורש לעיתים התערבות של בעל מקצוע עם ציוד בדיקה מתאים וכלים שלא לעניין להחזיק בבית, אבל בשורה התחתונה - הוא לא הרבה יותר מתוחכם ועדיין כל הטיפולים ורוב התקלות הם נגישים למכונאי החובב.

דוגמה להמחשה -
החלפת פילטר גיר ZF, הפילטר הזה צריך להיות מוחלף כל 40 אלף ק"מ, יש עדויות רבות לכך שמוסכי לנדרובר נמנעים מהחלפת הפילטר וזו הסיבה כנראה שהגירים מתפגרים טרם זמנם.
דבר ראשון צריך להיות מודעים, אח"כ אפשר לבחור בין לעמוד למכונאי על הראש ולוודא שהוא מבצע את ההחלפה, לבין לגשת לג'קי/יאנוביץ' לקנות קיט החלפה ב 250 ש"ח, גלון שמן ב 40 ש"ח ולסגור את הסיפור בשעתיים עבודה מתחת לרכב.
אני בטוח ש 99% מהמוסכים לא ישתמשו בידית מומנט כדי לסגור את ברגי אגן השמן ב 8N/M, הם יחזקו ביד במקרה הטוב ולעיתים יטחנו את תבריג האלומיניום.
היינס אגב לא מפרט את הפרוצדורה ושולח אותנו למוסך, המכונאים שכתבו את המדריך התעצלו אף הם...
בספר היצרן מתוארת הפרוצדורה והיא פשוטה לחלוטין, אם כי דורשת פירוק של הממיר הקטליטי וקורת הרוחב של השאסי. טוב, לפחות אם לא החליפו אצלי, ההברגות יהיו שלמות...

shachar
04-08-05, 09:27
אני בשנה האחרונה התחלתי לבצע טיפולים שוטפים לבד, אכן זה מלמד אותך ומגדיל את הרגישות שלך לשינויים וליקויים ברכב. מכיוון שהאחריות עליך זה מחייב אותך להיות יותר עירני ולבלות מדי פעם מתחת לאוטו - שלדעתי גם מי שמטפל במוסך חייב לעשות.
האמת שהדחף הראשוני בא כדי להוריד את עלויות אחזקת הרכב. הרגשתי שהתשלום עבור פעולות שהן פשוטות יחסית לא פרופורציונאלי לכמות העבודה שמשקיע המוסך (או העובד הלא "מומחה").
הכוונה המקורית שלי היתה לדלג על חלק מהטיפולים במוסך אחד אני אחד הם על מנת שתהייה עוד עין בוחנת לרכב. ואז הגיע רגע האמת והביקור במוסך נדחה "לטיפול הבא".
החיסכון בעלויות השוטפות הוא משמעותי ברמה שהופכת את אחזקת הרכב לפחות מעיקה על התקציב המשפחתי, עדיין להחזיק רכב זהו לא דבר של מה בכך. יהיה לי יותר נח עם עצמי להשקיע בשיפורי רכב כאשר אביט לאחור ואשווה את העלויות ברכבים הקודמים שם כל הטיפולים היו במוסך.

דווקא המפגש הראשוני שלי עם אחד ה"גורואים" בארץ היה חיובי מבחינת האמינות והמקצועיות והשארתי במוסך חבילה די נאה של מצלצלים- הסבתי את הרכב לאוטומטי.
אני מאמין שכאשר אזדקק לשירותי מוסך אפנה ויש לי כוונה כזו לאותו המוסך, אגב שם ניתן להסתכל על עבודת המכונאי ולשאול שאלות.

שחר

ד ו ר ו ן
10-08-05, 05:37
ראינו דוגמא טובה לעניין לפני שבועיים, מזלג קלאצ' נשבר על הכביש אחרי 3 ימים בשטח.
נסיעה בהילוך שני לאשלים לנועם צרפתי שהציע לשים מזלג משומש שהיה לו בבית, במקביל צלצול ל"גורו" ששבועיים לפני כן החליף בוכנת קלאצ' תחתונה(ככה קוראים לבוכנה התחתונה שדוחפת את המזלג?). הגורו טען בתוקף שלא להתקין מזלג משומש,
נועם טען שאם זה מותקן כמו שצריך הסיכוי לכשל נמוך עד לא קיים ובכלל זה חלק שיכול לחיות במשך כל חיי הרכב, אמר ועשה וזחל מתחת לרכב.
"חסר הספייסר בין הבוכנה והפעמון" מצא נועם, בלי הספייסר הבוכנה דוחפת את המזלג מעבר לתחום האלסטי שלו ובגלל זה נוצרת העייפות חומר עם הזמן והמזלג נשבר.
טלפון לגורו ודרישה להסבר(שבועיים קודם הושארה אצלו חתיכת סטייפה של שטרות לטיפול ותחזוקה כוללת של הדיפנדר), "נכון אמר הגורו, לא היה ספייסר כשהחלפתי את הבוכנה ולכן לא התקנתי כזה כשסגרתי את הכל חזרה.."
אבל..
לפחות האיש היה מספיק הוגן להגיד שבכל מקרה גם אם לא היה ספייסר מן הראוי והמחוייב הוא שהרכב צריך לצאת ממנו אחיר החלפת הבוכנה עם ספייסר כזה.

אז היה מוסך שקיבל אחריות אבל היתה משפחה שחזרה הביתה ברכבת לצפון מטיול של 3 ימים בלי אף תקלת שטח והיה רכב שעלה צפונה לגורו על גרר במשך יומים כי אין גרירה ישירה מהדרום.
כמו שאסף אמר,
בללי קשר ללנדרובר, אם זה נכנס למוסך אז עומדים ליד.

לחכם שרץ להגיד לנועם שכתבו עליו משהו,
אם אתה טורח להיות נשמה טובה ולהגיד לנועם ש"כתבו ש.." לפחות תדייק בדברים.
אני כותב אז כאן כי אין לי מושג מי אתה וכאן אתה לפחות תראה את זה וכאן לפחות עוד יבינו שגם אם אתה באמת משתדל להתנהג בדרך ארץ יש סיכוי שמישהו יסובב את הדברים שלך לכיוון אחר.
אני לרגע בכל התאור הנ"ל לא הזכרתי את שמו של הגורו מפאת חוסר רצון להשמיץ אף אחד, עד כדי שאף לא רמז על מקום מושבו או פרט מזהה אחר ניתן בתגובה המקורית.
במיוחד כשאני מזכיר לטובה את האבחון המקצועי של נועם,אני לא בא לרומם אחד ע"י השפלת אחר וזו עוד סיבה למה באותה ההנשימה לא מעבירים ביקורת על אחד ומחמיאים לשני.

ללכת ולהגיד שבהודעה X באינטרנט השמיצו אחד והחמיאו לך(לנועם) לא עושה טוב לאף אחד, לא לנועם שלא צריך לרמוס אף אחד כדי לקבל קרדיט על האבחון ולא לי שבכוונה לא ציינתי במי המדובר,אני מצפה שעם אותה ה"נשמה טובה" שהנחתה אותך ללכת ולספר בפעם הראשונה תלך לעביר לו את הדברים בדיוק כמו שנאמרו.

שיהיה לך יום יפה, סה"כ יש סיכוי לא רע שנפגש מתישהו,אצל נועם בחצר.

איציק - 4X6ZH
10-08-05, 08:14
בוקר טוב

אני לא מכיר את החלק המדובר ואני לא נכנס לפרטים הספציפים של המקרה הנ"ל
מצאתי לנכון להדגיש שיש הרבה מיכללים ומערכות ברכב שעוברים שינויים שונים
לאורך השנים .
החל מהוראות יצרן מפורשות המחיבות פרוק חלק כל שהוא !!
או ההפך הוראות המחיבות הוספת חלק כל שהוא .
ועד שינויים שמכונאי עשה כי כך הוא הבין שצריך לעשות .
*****
נכון וישנו גם המכונאי שעבודתו רשלנית מחשבתו לא מקצועית .
*****
לצערי חלק מבעלי הרכב ממהרים להסיק מסקנות ועוד יותר ממהרים לפרסם את מה שהם חושבים.
ולא חסר דוגמאות .
אז בבקשה פחות פרטים אישים
ויותר פרטים טכנים כך גם התשובות יהיו טכניות ולא תגובות צהובות . :( :(
*****
איציק

ד ו ר ו ן
10-08-05, 19:25
איציק,
גם לפי ספר הרכב של לנדרובר, לא היינס או ספר דומה-ספר רכב מקורי של לנדרובר מציין שיש להתקין את הספייסר הנ"ל.

גם הגורו הסכים שבאחריותו היה להוציא את הרכב מהמוסך עם הספייסר הנ"ל שכן הוא פרק את המשאבה התחתונה שבינה ובין הפעמון קלאצ' נמצא הספייסר המדובר.

אין השמצות, כולם מודים בעובדות רק שמישהו הלך להגיד לנועם שאבחן את החוסר בספייסר שכביכול "הושמץ" מישהו על חשבון העלאת קרנו על ידי התאור של ההתרחשות הנ"ל.

אני חושב שהתגובה המקורית והציטוט שלנ שוב מדבר בעד עצמו, לרגע לא נכתב שמו של מי שלא הרכיב את הספייסר ואין שום רמז לגבי זהותו בדיוק בגלל שלא היה לי מלכתחילה וגם כעת עדיין אין לי רצון להפוך את זה לדיון צהוב.

asafk
10-08-05, 22:02
חלאס עם זה. בבקשה לחזור לעיקר.

אסף.

ניר ל
15-08-05, 11:48
אתמול ביצעתי את החלפת פילטר הגיר, קשה לי לדעת אם הוא הוחלף כבר בעבר, אם כי לפי כמות המשקעים באגן אני ממש בספק (אני גם מקווה מאד שהשבבים שהצטברו שם זה לא מה 5000 ק"מ האחרונים...), ההחלפה עצמה קלה ופשוטה, אני אכתוב כמה מילים בצירוף צילומים.
החלק המעצבן בתהליך הוא הצורך לפרק את האגזוז וקורת הרוחב של השלדה, אם האגזוז ישן הוא בסכנת התפרקות .

-->