PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם יש השפעה של לוקרייט על צריכת הדלק?



amit3024
03-09-14, 02:45
שלום!
ברשותי גימיני 2006 והחלטתי להתקין נעילת דיפרנציאל
אחורית של לוקרייט(arb פשוט יקר מידי) האם זה שהדיפרנציאל נעול
כל הזמן משפיע על צריכת הדלק?
תודה מראש על העזרה,

מוני אורבך
03-09-14, 07:34
הגימיני שהיה לי היה מודל 2007 אוטומט, נעילת לוקריט אחורית.
לא היה שום שינוי בצריכת הדלק.
כמו כן בגלל שהרכב היה אוטומטי, הנעילה כמעת ולא הורגשה (מלבד בשטח כמובן (-: )

אלדר
03-09-14, 08:49
נעילה אחורית תשפר את צריכת הדלק.
שנעולים לרוב עולים בנסיון הראשון [emoji2] ללוקרייט אין השפעה על צריכת הדלק

Redoren
03-09-14, 09:02
נעילה אחורית תשפר את צריכת הדלק.
שנעולים לרוב עולים בנסיון הראשון [emoji2] ללוקרייט אין השפעה על צריכת הדלק

אלדר יא גאון.!
בtapatalk רואים רק את השורה הראשונה של מה שכתבת, נכנסתי באטרף....
וצחקתי בקול. במשרד.


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

OFF-RoaD
05-09-14, 18:21
גם צריך ללחוץ הרבה פחות חזק כדי להשתעשע בשבילים ^^

הירשפלד יובל
21-09-14, 23:15
שלום!
ברשותי גימיני 2006 והחלטתי להתקין נעילת דיפרנציאל
אחורית של לוקרייט(arb פשוט יקר מידי) האם זה שהדיפרנציאל נעול
כל הזמן משפיע על צריכת הדלק?
תודה מראש על העזרה,

קטונתי ,ואני לא מבקר כאן כל יום .אף אחד מחברי הפורום הנכבדים - כולל המנהל/ מנהלים - לא יכול היה להאיר את עיניו של האדון שמדובר בנעילה אוטומטית , " שלא נעולה כל הזמן " אלא כאשר היא מזהה הפרש מעל גודל מסוים.

boaz avrahami
21-09-14, 23:33
ואם היא פתוחה כשאין הפרש זה באמת משנה משהו?
המשמעות של נעילה היא שלא יוכל להיות הפרש בין הגלגלים על אותו הציר

דרור ברלי
22-09-14, 00:31
קטונתי ,ואני לא מבקר כאן כל יום .אף אחד מחברי הפורום הנכבדים - כולל המנהל/ מנהלים - לא יכול היה להאיר את עיניו של האדון שמדובר בנעילה אוטומטית , " שלא נעולה כל הזמן " אלא כאשר היא מזהה הפרש מעל גודל מסוים.


לוקרייט, כמו שאר נעילות אוטומטיות אכן נעולה כמעט כל הזמן. בוודאי בנסיעה בקו ישר.
היא אמורה להשתחרר/לרצ'ט בפניות וכו'.

רצית תגובה מהמנהלים. קיבלת.

six 4 life
22-09-14, 00:37
נעילה אוטומטית נעולה כל עוד הסרן מקבל כח מהמנוע , כלומר כל עוד הרכב בהילוך והנהג עם הרגל על הגז/ הגיר אוטומט ונותן כח כל הזמן.
לא מעניין אותה באיזה שטח אתה, לא מעניין אותה באיזה כביש אתה וגם לא מעניין אותה באיזו מהירות אתה נוסע. מקבלת כח - ננעלת. בסיבוב אם הנהג יחזיק גז היא תמשיך להשאר נעולה - רק אם הנהג ירפה מהגז (באוטומט)/ ילחץ על הקלאץ' (בידני) ההפרשים בין הגלגלים יגרמו לנעילה לרצ'ט. במידה ולא יעזוב גז - היא תשאר נעולה.
בהתאם לכך, על הנייר תיתכן הרעה שולית בצריכת הדלק מאחר והיא מסובבת כל הזמן זוג גלגלים וזוג ציריות, בניגוד לדיפרנציאל שמחלק את הכח בינהם.
בפועל ההבדל שולי עד לא קיים מבחינת צריכת דלק.

חנן-ג'יפולוג
22-09-14, 09:37
המגוון הרב של תיאורי ה"נעילה" שהועלו כאן, חלקם שגויים לגמרי, נובע מעצם הקריאה למוצר הזה "נעילה".

המוצר הזה מאלץ את הציריות להסתובב לפחות במהירות של הקייס של הדיפרנציאל בעוד הן רשאיות לרצ'ט מהר יותר מהקייס. לכן אין מצב שגלגל יעמוד בעוד בן זוגו מסתובב. זה מה שהמוצר הזה עושה.

ברגע שמגדירים את זה כ"נעילה", מסתבכים, כי אין כאן רלוונטיות ל"נעול" או "לא נעול". המוצר הזה אף פעם לא נועל כלום.

וכן, אני יודע שזה המינוח המקובל, גם מבחינת היצרן, וגם אני משתמש בו, אבל צריך לזכור שהוא שגוי ומבלבל.

GodsFather
29-09-14, 01:19
חנן, אולי תסכים עם ההסבר הבא ?

זה הרי נועל את הדיפרנציאל, קרי, נועל את היכולת לייצר הפרשים. באנגלית זה נשמע יותר טוב. ובעברית כמו תמיד, קיצרו את זה לנעילה.

חנן-ג'יפולוג
29-09-14, 05:34
לא מסכים.
כל עוד גלגל יכול להסתובב מהר יותר מהשני, וזה לעולם המצב בלוקרייט, הרי שאין פה נעילה.
כשיש פעולת נעילה אמיתית שתי הציריות נהפכות להיות כציר אחד.

אגב, פה זה דווקא לא אשמתנו, הישראלים. גם באנגלית זה נקרא locker.

GodsFather
29-09-14, 11:43
אבל זה מה שאמור לקרות - לא אמור להיות מצב של הפרשים. הנעילה אמורה למנוע את ההפרש. רק כשהיא נפתחת היא מאפשרת, קרי התקתוק, לא ?

חנן-ג'יפולוג
29-09-14, 11:56
הלוקרייט לא מונע הפרשים (להיפך, הוא נולד כדי לאפשר אותם) והוא לא נפתח ולא נסגר.

הקייס של הדיפרנציאל מניע את הקרוס-שפט, והקרוס שפט לוחץ את הקפלרים החוצה ותוך כדי מסובב את הקפלרים שמניעים את הדרייברים. במידה וגלגל חיצוני רוצה להסתובב מהר יותר, הוא עושה את זה ואז כבר אין לחץ בין הקפלר לקרוס-שפט, הקפלר מפסיק ללחוץ על הדרייבר שחופשי להסתובב מהר יותר, תוך כדי שהוא מחליק על שיני הקפלר ומכאן התקתוקים.

כדאי להדגיש שזה לא דיון על סמנטיקה אלא על מהות: כל הרעיון של הנעילה הזו הוא שהיא מאלצת את הגלגלים להסתובב ובו בזמן מאפשרת להם להסתובב מהר יותר כדי לאפשר סיבוב ללא החלקה או התנגדות.

GodsFather
29-09-14, 12:16
חנן, אבל התקתוקים, הם כשיש הפרשים רצויים. אני מדבר על המצב שבו רוצים למנוע את ההפרש.

הרי למה בפועל מתקינים את אותו אלמנט ("נעילה") ? כדי למנוע את האפשרות שהכוח/תנועה יגיעו לגלגל בעל האחיזה הנמוכה יותר בהפרש בין השניים על אותו הסרן. העובדה שלא מדובר בסרן נעול 100% (כמו שאמרת - ציר אחד חסר הפרשים) ויש גם אפשרות כזו (ריתוך או התקנת ספול, כידוע), היא כי מדובר בכלים שאמורים לנוע גם בתנאים מתפשרים כמו בכבישים וכמובן אם מדובר בסרן הקדמי אז כדי לאפשר היגוי (שנובע מהפרשים ולא רק מהפניה של הציר/גלגלים לכיוון מסוים)

חנן-ג'יפולוג
29-09-14, 12:32
מרגע שדאגת לכך ששתי הציריות יסתובבו לפחות במהירות הקייס (וזה מה שהלוקרייט עושה) , אין לך רצון למנוע הפרשים.
גלגל רוצה להסתובב מהר יותר? שיסתובב. לא רק שאין לך בעיה עם זה, אלא שזה דווקא רצוי.

aba
29-09-14, 13:51
הנעילה עובדת בדיוק כמו דיפרנציאל מרותח - רק כאשר גלגל אחד מסתובב מהר יותר מהשני - אז מתבצע שחרור עד למצב חזרה של השוואת מהירות פחות או יותר ואז ננעל בחזרה.
אגב יש לחץ על הקפלר כל הזמן (כל עוד הדריישאפט מעביר כח לקייס) לכן יש ריצ׳וט.

Sent from my JEEP

גיל אסרף
29-09-14, 19:12
יש לחץ על הקפלר גם מהקפיצים הקטנים שבין הקפלרים. ככה שגם אם הרגל לא על הגז, עדיין יש לחץ ויש ריצ׳וט עד להשוואת מהירויות.


ברמת העיקרון וההגדרה, היא לא ״נעילה״ אלא סוג של דיפ׳ מוגבל.

כמו שאמר חנן.
היא דואגת שלכך שהציריות יסתובבו לפחות במהירות של הקייס.

יונתןמצפה
29-09-14, 19:18
התיאור של חנן הוא התיאור הכי מדוייק והכי ברור ששמעתי אי פעם על אופן הפעולה של לוקרייט.
התיאור שלו כ"כ מדוייק שסוף סוף הצלחתי להסביר לעצמי מדוע (בניגוד לנעילות אחרות) בירידה מוצלבת כאשר מלטפים את דוושת הברקס (והמנוע "דוחף") הרכב תופס מהירות בבור כמעט כמו רכב ללא נעילה כלל.
במצב הזה הגלגל שבבור ננעל (או נבלם ע"י המנוע) ומחליק ואילו הגלגל בעל האחיזה מסתובב מהר יותר כי ה"נעילה" מאפשרת לו את זה.
התוצאה- הרכב מתדרדר יותר מהר בצורה שקצת לא מסתדרת עם רכב נעול...

במילים פשוטות- לוקרייט ידאג תמיד שהמנוע "יסובב" את הגלגלים על אותו סרן באותה מהירות. ברגע שגלגל רוצה להסתובב מהר יותר כי הקרקע גורמת לו (הוא מסתובב ע"י הקרקע ולא ע"י המנוע) הנעילה בצד הזה של הצרייה מרצ'טת.

חנן-ג'יפולוג
29-09-14, 19:31
ההצמדה בין הקפלר והדרייבר נעשית רק בכח הלחץ של הקרוסשפט שמונע ע"י הקייס. כשגלגל רוצה לרוץ קדימה כבר אין לחץ של הקרוסשפט על הקפלר.


הקפיצים הזעירים בנעילה נמצאים שם בשביל להחזיק את הקפלר במקום. ברגע שאין לחץ מהקרוסשפט הקפלר מתגבר עליהם בקלילות, נכנס פנימה ומאפשר לדרייבר לרצ'ט עליו ולרוץ קדימה.

http://youtu.be/kL0hPEOStGk

גיל אסרף
29-09-14, 19:44
ברגע שאמרת מתגבר, זה אומר שהוא התגבר על משהו. יש לחץ מהקפיצים, לא אמרתי שזה מספיק כדי לנעול את הסרן, אבל יש לחץ.
הלחץ הזה מחזיר את הקפלר למקום בין שן לשן ויוצר את אפקט הריצ׳וט.

aba
28-10-14, 21:02
אבל כל עוד יש לחץ -קרי כח מהדרייבשאפט - הסרן נעול.
הנעילה אמורה לתפקד בטיפוס קשה בדיוק כמו דיפרנציאל מרותך.
בסיבוב בכביש כשמורידים רגל מהגז יש לה את היכולת להתנתק.
דיפרנציאל נעול - נעילה.
לא מבין מה מסובך פה עם הביטוי נעילה...


Sent from my JEEP

raanan
29-10-14, 08:55
שוב חוזר הניגון ...

לדעתי רצוי בשרשור כזה עריכה של מנהל שמבין ויודע (חנן ) !
גם אם יצטרך למחוק הודעות והגיגים של מנהלים אחרים.
בפרט של חברה שממשיכים לכתוב מנטרות לא נכונות ששמעו בעבר ( גם אני טעיתי כך עד שחנן הסביר היטב ).

אני יודע שלכאורה זאת אמירה קשה (למחוק/לצנזר הודעות). אבל,
ג'יפולוג הוא הפורום שמוביל את המחנה בארץ מבחינת ידע טכני ומקצועיות !
ע"מ שלא להמשיך להשריש טעות גסה לחברה חדשים שמבצעים חיפוש בנושא ומקבלים רוב מוחץ שמחזיק וכותב ידע שגוי
לעומת צדיק בודד (חנן) שמסביר ללא התלהמות (למי שרוצה להקשיב ...) כיצד "העסק" באמת עובד.
(שימו לב, זאת לא דעה הניתנת למחלוקת . זה פיזיקה ומתמטיקה שלא ניתנים לערעור)
מזכיר במשהו אם בימיי הביניים היה אינטרנט והייתה נשאלת השאלה האם השמש מסתובבת סביב כדה"א ....

לעצם העניין, רצוי לקרוא ולהפנים את מה שכתב בעבר חנן כאן :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/80728-%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99%D7%AA
בנוסף רצוי לראות את המחשת הוידאו :
https://www.youtube.com/watch?v=FYBOoljH-qE

לשאלה המקורית של פותח השרשור,
לדעתי בכביש עם נעילה אוטומטית צריכת הדלק בסיבובים עולה וזה עקב הקושי להעביר תנועה לגלגל פנימי בלבד בסיבוב
(בניגוד לדפרנציאל פתוח שבסיבוב שני הציריות מניעות).
עד כמה זה משמעותי, לדעתי זניח.

רענן

4x1om-Israel
29-10-14, 09:15
ראו סרט זה המסביר איך כל זה עובד
http://www.youtube.com/watch?v=kL0hPEOStGk

aba
29-10-14, 14:13
אולי אחד טועה?
אף אחד מההסברים שניתנו לא מסביר למה כל עוד אני לוחץ על הדוושה אני לא שומע ריצ׳וט והרכב מנסה לנסוע ישר - רק בעזיבה או שחרור קל מהרגל הכבדה הנעילה מצליחה לרצ׳ט (להתנתק).
חוץ מזה כמובן - כאשר מועבר כח לדיפרנציאל עם נעילת ספארטן לוקרייט נוסליפ אוסי וכו׳ האוטומטיות.....הדיפרנציאל נעול.
כאשר עוזבים גז (מפסיק להגיע כח) הנעילה יכולה לשחרר ולרצ׳ט.



Sent from my JEEP

גיל אסרף
29-10-14, 16:20
למה לא מסביר?
כל עוד אתה לוחץ על הדוושה , הקרוס שאפט דוחף את הדרייברים החוצה ונועל אותם לסייד גירס.

זה קורה בגלל שהחור של הקרוס שאפט לא עגול, הוא יותר דומה לעין ()

aba
29-10-14, 20:06
זו הטענה שלי שחנן סותר....


Sent from my JEEP

גיל אסרף
29-10-14, 20:22
חנן לא סותר את זה

aba
29-10-14, 21:07
גם בעיקול...וסיבוב לצורך הענין, בלחיצה חזקה על דוושת הגז, הסרן יהיה נעול (לפחות בסופה - אולי ענין של מומנטים...) והגלגלים יסתובבו יחד באותה המהירות.
בסיבוב בעלייה על סלעים או קרקע רכה יותר, בלחיצה על הגז (הילוך כח) הסרן יהיה נעול והגלגלים יסתובבו יחד באותה המהירות.
באחד הטיולים נסעתי ממש לאט אחורה, בסיבוב....כשעצרתי כל מערכת ההנעה היתה בלחץ כזה שלא יכולתי להוציא מהילוך...הייתי חייב לשחרר לחצים (לנסוע ישר כמה מטרים ולהוציא לניוטרל).
בסיבוב / עיקול בכיכרות או סתם עיקול בהילוך שני/שלישי יש ניתוק וריצ׳וט - כמו שצריך...


Sent from my JEEP

גיל אסרף
29-10-14, 21:19
ברור שבסיבוב בלחיצה על הגז הסרן יהיה נעול, כי הנעילה מאלצת את הגלגלים להסתובב לפחות במהירות של הקייס.
אם אתה נותן יותר מדי גז, אז הקייס מהיר יותר מהגלגל החיצוני..
והנעילה לא מרצ׳טת.

חנן-ג'יפולוג
30-10-14, 10:38
שוב חוזר הניגון ...

לדעתי רצוי בשרשור כזה עריכה של מנהל שמבין ויודע (חנן ) !
גם אם יצטרך למחוק הודעות והגיגים של מנהלים אחרים.
בפרט של חברה שממשיכים לכתוב מנטרות לא נכונות ששמעו בעבר ( גם אני טעיתי כך עד שחנן הסביר היטב ).

אני יודע שלכאורה זאת אמירה קשה (למחוק/לצנזר הודעות). אבל,
ג'יפולוג הוא הפורום שמוביל את המחנה בארץ מבחינת ידע טכני ומקצועיות !
ע"מ שלא להמשיך להשריש טעות גסה לחברה חדשים שמבצעים חיפוש בנושא ומקבלים רוב מוחץ שמחזיק וכותב ידע שגוי
לעומת צדיק בודד (חנן) שמסביר ללא התלהמות (למי שרוצה להקשיב ...) כיצד "העסק" באמת עובד.
(שימו לב, זאת לא דעה הניתנת למחלוקת . זה פיזיקה ומתמטיקה שלא ניתנים לערעור)
מזכיר במשהו אם בימיי הביניים היה אינטרנט והייתה נשאלת השאלה האם השמש מסתובבת סביב כדה"א ....
רענן

כשאנחנו רוצים לכתוב בצורה חד-צדדית, לא אינטראקטיבית, את האמיתות המוחלטות בראייה שלנו, יש לנו כלי זמין לשם כך: כתבות. כתבנו הרבה כאלה, בין השאר גם על הנושא המדובר כאן.
בפורום יש הבעת דיעות שונות, ואנחנו משתדלים להשתמש בכלי העריכה\חסימה\מחיקה באופן זהיר. הבעייה הדמוקרטית בפורומים אינטרנטיים היא מובנית בסוג המדיה. האחריות לבחינה זהירה ולמידה מעמיקה של הנושא הנדון מוטלת על הגולש. זה נכון שאנחנו מרגישים אחריות מסוימת כלפי המידע שנמסר בפורום ואף פועלים במידת הצורך, אבל לגבי השרשור הנוכחי אני לא רואה מצב שהוא מספיק קיצוני בשביל זה.

השנים\זקנה\שחיקה\חוסר בזמן פנוי גם גרמו לכך שאני משתדל מאוד לא להיכנס להתנהלות של פינג-פונג, אלא לומר את האמת שלי ולהסתפק בזה.

לעניין עצמו: אני מציע לכל גולש לא להאמין לשום דבר באופן עיוור, אלא להבין מתוך ההסברים איך המנגנון הזה עובד, וכך הוא יוכל להסיק לגבי הפעולה כפי שהיא משתקפת לנהג.

ואחרי זה, אתגר קטן לטענות שנשמעו כאן: בזמן פנייה שמאלה, כשהקרוס שאפט נלחץ קדימה אל הקפלר השמאלי ולוחץ אותו אל הדרייבר השמאלי וכך גורם להנעה של הגלגל השמאלי (עד כאן אין ויכוח מצד כל המשתתפים בדיון), מי יכול לתאר את המנגנון שמונע מהקפלר הימני לרוץ קדימה ולהשתחרר מהלחץ של הקרוסשפט?

גיל אסרף
30-10-14, 10:41
הקפלר הימני והשמאלי נעים באותה מהירות תמיד , אני מניח שהתכוונת לסייד גיר הימני.

חנן-ג'יפולוג
30-10-14, 10:45
הם יכולים לזוז קדימה ואחורה אחד ביחס לשני מספר מילימטרים. זו הסיבה שהחורים של הפינים בתוך הקפלרים הם אובליים ולא עגולים. לאפשר את החופש הזה.

aba
30-10-14, 21:26
מונע? כל המטרה היא שהוא כן ירוץ ויוכל ליהשתחרר לא?


Sent from my JEEP

גיל אסרף
31-10-14, 07:50
לא הקפלר משתחרר, הסייד גיר משתחרר.
הקרוס שאפט דוחף את שניהם החוצה באותה מידה חנן.

ד ו ר ו ן
31-10-14, 08:11
5 קמ״ש פחות במהירות הנסיעה ישפיעו הרבה יותר על צריכת הדלק מכל הדיון הזה..

גיל אסרף
31-10-14, 08:12
[emoji23] מה שנכון נכון

חנן-ג'יפולוג
31-10-14, 08:15
לא הקרוס שאפט דוחף את שניהם החוצה באותה מידה חנן.

שוב אשאל: מהו המנגנון שמונע מהקפלר הימני להסתובב קדימה קצת יותר מהר ולהתנתק מדחיפת הקרוס שפט?

גיל אסרף
31-10-14, 08:17
שום מנגנון. הקרוס שאפט דוחף אותם מלמעלה ומלמטה. אין להם לאן לברוח.

חנן-ג'יפולוג
31-10-14, 08:19
תוכל להתייחס לשרטוט שעשיתי או לשרטט בעצמך? לא הצלחתי להבין את המשפט.

גיל אסרף
31-10-14, 08:34
ואני לא מבין למה אתה חושב שהוא צריך לרוץ קדימה? יש פינים שמחזיקים אותו במקום. הטולרנסים של החורים לא שם בשביל לאפשר תנועה יחסית (והיא מיקרונית, לא מילימיטרית)
הם שם בשביל עפיצות החלקה.

ובנוסף, הקדח של הקרוס שאפט הוא בצורת עין בכל צד, והולך ונהיה צר לכיוון האמצע. ככה שהוא דוחף בצורה סימטרית משני הצדדים

חנן-ג'יפולוג
31-10-14, 08:54
הטולרנסים של החורים לא שם בשביל לאפשר תנועה יחסית (והיא מיקרונית, לא מילימיטרית)
הם שם בשביל עפיצות החלקה.

מעולה. אני שמח שכתבת את זה, כי זה יוצר מיקוד על הדיון.
יש בכל קפלר ארבעה חורים. שניים עגולים שבהם יש אפיצות של מיקרונים כפי שציינת. השניים האחרים הם אובליים. גדולים במספר מילימטרים מקוטר הפין. ניתן לראות את זה היטב בתמונה שצירפתי, ואם החזקת מכלול כזה ביד, אז גם בטוח שהבחנת בזה. זה לא ניתן לפספוס, ומי שכן מפספס את זה גם עלול להתקין את הנעילה באופן שגוי כי הוא יתקין בטעות חור עגול מול חור עגול ואובלי מול אובלי. (זה בתיאוריה. במציאות המבנה הוא כזה שזה בלתי אפשרי) .

כשהקפלרים מחוברים עם הפינים ביניהם, כל פין יושב בצידו האחד בחור עגול ובצידו השני בחור אובלי. התצורה הזו מאפשרת מספר מילימטרים של תנועה יחסית בין הקפלרים.




החופש הזה נועד לכך שבזמן שכח המנוע גורם לקרוסשפט לדחוף את הקפלר השמאלי ולהניע דרכו את הגלגל השמאלי, הגלגל הימני יוכל לדחוף את הקפלר הימני קדימה מעט, מה שיגרום לו להשתחרר מדחיפת הקרוסשפט, וזה יאפשר לו להידחף למרכז המכלול ולהתנתק משיני הדרייבר, וכך הדרייבר יהיה חופשי לנוע קדימה עם הגלגל.

גיל אסרף
31-10-14, 08:57
עכשיו רק הבנתי למה אתה מתכוון, לא ראיתי את התמונה.
ואת שלי התקנתי בעצמי למען האמת וזה נכון, אי אפשר להתקין את זה אחרת.

איל מ
31-10-14, 15:46
5 קמ״ש פחות במהירות הנסיעה ישפיעו הרבה יותר על צריכת הדלק מכל הדיון הזה..

ממש לא נכון,
בזמן שאנחנו כאן בדיון אנחנו לא שורפים דלק על הכביש/בשטח. (-;
אלא אם כן אתם כותבים תוך כדי נהיגה....

aba
31-10-14, 20:30
גיל - סייד גיר זה בדיפרנציאל - קפלר בנעילה.
סנטר דריבר - ה״ח״ שאותו דוחף הקרוסשאפט - שפה משותפת תעזור לדיון.


Sent from my JEEP

גיל אסרף
31-10-14, 23:54
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/31/bca421b65f44ea62b0494275c35fcc33.jpg

aba
01-11-14, 22:47
תסתכל בהוראות התקנה (אצלי של ספרטן בהנחה שכולם אותו הדבר).
אין אזכור לסייד גיר .


Sent from my JEEP

גיל אסרף
01-11-14, 22:48
זה לא אותו דבר.. וזה תמונה מהאתר של לוקרייט.
וגם בהוראות התקנה אצלי מופיע אותו תרשים.
כל חברה והטרמינולוגיה שלה..

aba
01-11-14, 23:12
צודק


http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/01/b1abd84fe7eb8632091f6d889772594f.jpg





Sent from my JEEP

-->