התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עצות טובות לתחביב ישן... 4*4 עד 13000 ש"ח?



שריאל
03-09-14, 23:12
היי חבר'ה, לא הייתי כאן שנים, אולי עשור..........

אחרי שזנחתי את ה4*4 לטובת חיי משפחה סבירים כלכלית ונפשית, אשמח לעצות טובות לשם חזרה לתחום באופן צנוע.

הייעוד- רכב שני.

התקציב - 13000 ש"ח.

שימוש - ילדים ועבודה סך הכל 10 ק"מ +- ביום, מידי שבוע לטיולים קטנים ולעיתים רחוקות טיולים של יומיים שלושה.

שואף לרכב בעל 5 מקומות.

לא חייב להיות אוטומטי.

דגשים - אחזקה זולה, תצרוכת דלק סבירה, רכב גבוה, אחזקה זולה, יכולת שטח נורמאלית לא אשתגע על משלט 21, אבל אם יהיה מצב..

אחזקה זולה.

לא משנה בנזין או דיזל כל עוד התחזוקה זולה.

היו לי הרהורים על ויטארה/ ניסאן (עדיף דגם ארוך), שכנראה אלו האופציות הכי סבירות במגבלות התקציב הדל לצערי.
אין לי מושג בשניהם; איך הם באופן כללי, ואם כבר ניסאן- האם בנזין/ דיזל?

חשבתי על הסמוראי שאני מאוד אוהב, אבל ירד מהר מהפרק- ספרטני מדי וקטן, לך תדחף בו 2 כסאות ילדים מאחור.. גם העלות שלו לעומת השנתונים משהו בעייתי.

חאלס, חפרתי די... הולך למלא לוטו, בתקווה להגדיל את התקציב ולחפור פה פחות.

תודה חברים.

אמיר ב.א
03-09-14, 23:40
בסכום הזה ,

אני לא רואה איך אתה קונה רכב אמין שלא תוציא עליו סכומים יפים על תיקונים.

אני אישית הייתי יורד מזה כרגע ...

מלכת אנגליה
04-09-14, 06:55
טרופר בנזין מהדגמים הישנים, זו הבחירה הכי טובה בשבילך

asypeer
04-09-14, 07:01
גלופר דיזל. קח בחשבון שזה הימור כי מדובר אמנם ברכבים אמינים אבל ישנים. טרופר ישן גם מעולה.
צריך למצוא אחד שמור, וזו הבעיה..


Sent from my iPhone using Tapatalk

שמוליקו
04-09-14, 07:20
שריאל,
13000 זה סכום התחלתי שהוא קצת בעייתי.

רכב שיענה על כל הדרישות שלך למעט תקציב הרכישה הוא ויטארה ארוכה מהמודלים הישנים - 94.
טסט פעמיים בשנה, אבל אחזקה זולה, 5 נפשות ועבירות סבירה +.

אל תתפתה לטרופר או עגלופר, התחזוקה במיוחד ברכבים שיהיו קרובים לתקציב שלך תעלה על ארבע פעמים התקציב בשנה !
או לחילופין סופה ישנה ועבודה עצמית.
לגבי הסופה אין לי נסיון.

Saar
04-09-14, 07:24
+1 לויטרה ארוכה.

asypeer
04-09-14, 07:27
+1 לויטרה ארוכה.

הבעיה עם ויטרה ארוכה (אחלה אוטו) שיש לו שוק ולכן בתקציב הזה אתה מביא שילדה (קראתי פה שמישהו מוכר רכב לחלקים ב30..)
ה״יתרון״ של הגאלופר הוא שמדובר ברכב די מכוער בעל שוק די מת. זה מאפשר לקנות הרבה רכב במעט כסף. ושוב אזכיר שזה הימור. טורבו/משאבת סולר ששבקו יהפכו את הקערה על פיה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שמוליקו
04-09-14, 08:14
ה״יתרון״ של הגאלופר הוא שמדובר ברכב די מכוער בעל שוק די מת. זה מאפשר לקנות הרבה רכב במעט כסף. ושוב אזכיר שזה הימור. טורבו/משאבת סולר ששבקו יהפכו את הקערה על פיה.


לאומת זאת החסרון הוא אחזקה יקרה, יקרה מאוד.
הדרישה הייתה אחזקה זולה, זה פוסט בדיוק כמו שלי (אפילו קטעים מועתקים משלי :D ) רק שמחיר ההתחלה נמוך משמעותית ובעייתי משהו.
בוא נדבר רק על סט צמיגים- 4000 (גאלופר) מול - 2000 - ויטארה, מצבר - 1000 (גאלופר) מול 500 (ויטארה).
כל מיני משולשי פרונט, תפוחים, הגה.....
חס וחלילה בשנתונים שהתקציב מאפשר לו - משאבות סולר, ראש מנוע, אפילו סטארטר ואלטרנטור הרבה יותר יקרים.
לא מדבר על מזרקים והרשימה עוד ארוכה.

מי שאין לו תקציב לרכב מטופל, לא יהיה לו תקציב לטפל.
מי שרוצה רכב עם תחזוקה זולה לא יכול להתעלם מהנתונים שרשמתי כאן.

אני מסכים שגלופר וטרופר הם רכבים שביחס לעלות נותנים הכי הרבה, אבל הדרישה הייתה אחזקה זולה.

מוני אורבך
04-09-14, 09:51
תשמע, לא נעים אבל האמת חיבת להאמר.
מצאותית, אתה מכניס עצמך לצרות כלכליות אם זה התקציב שלך לקנית רכב.
רכב זה לא רק קניה, אלא בעיקר תחזוקה.
הוצאות מנמליות לתחזוקת רכב (רק להעמיד על הכביש) 4000 שח
ואז מתחילים התיקונים, והדלק )-:

אם אתה ממש ממש חיב רכב שטח, אז רק סמוראי יכול איכשהו להתאם לך מבחינה כלכלית.\

נ.ב - לרכב אספנות הוצאות קבועות הרבה יותר נמוכות, אבל...
יש לו גם מגבלות (אי נסיעה בין 7 ל 9) וגם ידע שצריך בכדי לטפל בו.

4by4
04-09-14, 12:54
תקנה בזול, תתקן ביקר! אין אפס. בסכום הזה אפילו פרייווט רגיל לא קל למצוא, שלא נדבר על ג'יפ..
הייתי מציע לך לרדת מזה או להמשיך לחסוך לסכום קצת יותר שפוי שיהיה אפשר להביא בו משהו נורמלי ולא נבלה..

אייל
04-09-14, 14:08
גם טנדרים ישנים במצב רגע לפני סופני יכולים להיות פתרון.

asafk
04-09-14, 15:29
החוכמה במקרה כזה היא לא לנסות אפילו ליישר קו. נוסעים, מטפלים, זורקים כשמת...

אסף.

wonderd
05-09-14, 12:26
אני דווקא חושב בכיוון אחר - פיג'ו 205 מוגבהת.. :)
אני זוכר שה 205 מהשכרה היו רכבי שטח עבירים מאוד :cool:

-->