צפייה בגרסה מלאה : מה המצב של מעלה מרזבה נכון להיום?
לפי עמוד ענן רשום שנכון למארס 2012 לא ממולץ לטיפוס
מישהו היה שם לאחרונה?
ואם יש דרך לעקוב אותו עם באים מכיון מסעף שולחת צלחון
תודה.
אני לא זוכר מתי כן היה מומלץ לטיפוס. רבים כבר התהפכו שם.
המדרגה הזו לא קשה כמו שהיא מסוכנת.
אז מה עושים?
1. תוציא המון אויר כדי לקבל מקסימום אחיזה. כמה זה המון? תלוי במצב הצמיגים שלך. אבל לחץ 15-18 PSI שמקובל אצלנו בטיול במדבר כנראה לא מספיק.
2. תשפר קצת את בניית המע"צ מצד ימין. כל רכב שעולה מפזר ומערער אותה.
3. טיפ שנשמע מוזר/מצחיק אבל עובד: המדרגה ומדף הסלע שאחריה מלאים פודרה דקיקה שעובדת ממש כמו טלק - הכל חלק בטירוף.
אז קח איתך מטאטא ישן ותתחיל לעבוד! תנקה את המדרגה ועוד 2-3 מטרים אחריה.
מדגיש את הבניה.
אם תשקיעו 3-4 חבר'ה בבניה טובה - אבל ממש, גם אם רבע שעה של איסוף אבנים ובניה,
תעברו חלק.
ואני מדגיש - העליה לא מאוד קשה! אבל כן מסוכנת!!!
בעיה ראשונה היא שגלגל אחורי ימני נתקע במדרגה כי הבניה לא יציבה/קורסת ואז החרטום מחליק ימינה והופ - התהפכת.
בעיה שניה היא החלקה הצידה אחרי שכבר כמעט טיפסת, כי מדף הסלע צר מאוד, יש בו שפ"צ וגם חלקלק מאוד בגלל כל הפודרה.
הנפילה הצידה כואבת (1.5-2 מ', ואח"כ עוד נפילה של מטר בערך)
לכן כמו שיוש הדגיש - תשקיעו קצת עבודה בבניה יציבה. אח"כ תטאטאו. אח"כ תוציאו המון אוויר, מומלץ גם להיעזר במכוון טוב - וזהו.
יש עוקף מימין- דרדרת אבל עביר
יש עוקף עוד יותר מימין- בולדרים גדולים אתגרי אם כי לא מסוכן כמו המעלה המקורי
יש עוקף מימין- דרדרת אבל עביר
יש עוקף עוד יותר מימין- בולדרים גדולים אתגרי אם כי לא מסוכן כמו המעלה המקורי
זה הי המעבר המקורי עד לשיטפון הגדול שפירק את המיצר הזה.
בזמנו, היה קשה, אבל לא מסוכן כמו היום.
פעם היה קשה ומאתגר אבל לא מסוכן.
היה גם יותר כיף. מקסימום, במקרה הרע, לא הצלחת. אז ניסית שוב.
אבל זה באמת היה ממש מזמן. יותר מעשר שנים.
היום לא ממש קשה אבל גם לא כיף וכן מסוכן. לעתים אין הזדמנות שניה. לכן הדגשים והפעולות המקדימות שנדרשות.
אכן, יש מעקף מימין, רכבים חזקים יעלו
https://www.youtube.com/watch?v=kzNtZMph8eE
לפני שנים רבות, באמת רבות, באתי לשם עם מטאטא. עד היום צוחקים עלי בגלל זה.
תגיד להם דרור שיפסיקו.
חדש לי המעקף הזה. טוב לדעת שהוא שם (הכל זמני, עד השיטפון הבא)
לענייני מטאטאים: אני כבר הפסקתי להתרגש מכל החכמולוגים שצוחקים, או שמתעקשים לעלות בלי בנייה או בלי להוציא אוויר או בלי לשלב 4X4 או בלי לשלב Low "כי לא צריך". התבגרנו, אולי אפילו הזדקנו. באמת כבר לא מחפשים להוכיח מי יותר גיבור ולמי יש יותר גדול.
אני יודע רק שרבים, ותיקים ומנוסים, בכלים גיבורים לכלהדעות, כבר התהפכו שם.
אז זה דבר אחד להשתעשע ברכב עבירות מוכן ומדוגם שלוקח בחשבון גם התהפכות לפעמים ובנוי בהתאם, לבין ג'יפ טיולים כמו המכוניות של רובנו המוחלט שלפעמי םהוא משופר ונעול ומוגבה, אבל עדיין כל התהפכות שלו תיגמר בטוטאל לוסט ואולי גם בפציעות.
רבאק - אתם יוצאים לטיול, לא למלחמה.
אז גם אם אתם נעולים כפול ומוגבהים ועל צמיגי שטח מלא חדשים, במעבר שהוא בהגדרתו מסוכן זה בסדר גמור להזיז אבנים ולבנות. מומלץ לטאטא אם יש צורך, מומלץ להוציא אוויר, חובה להיעזר במכוון. חובה!!! להוציא את הילדים מהאוטו עד סיום הטיפוס!... חובה!!! לוודא שאנשים עומדים במקום בטוח כדי שלא יחטפו איזו אבן שגלגל מסתחרר יורה אחורה.
זהירות ומחשבה תחילה עוד לא הרגו אף אחד. את משחקי הגבריות תשאירו למקומות שבהם זה רק סתם אתגר, אבל ללא אלמנט הסיכון. לא חבל לסיים טיול עם רכב הפוך ופגיעות בגוף?...
עדכון מצב המרזבה נכון ל 10.1.15
רכב נעול כפול, עם צמיגי MT גדולים, אחרי בניה עם שכל - יעלה. כל יתר ה SUV שרוצים להמשיך את הטיול על גלגלים, מומלץ להם לנסוע ממקום אחר.
יש מעקף חדש מימין, אני מניח שאפשר לעלות שם אחרי מלחמה, ועם הרבה פחות סכנה להתהפכות.
אנחנו באנו מלמטה עם מכוניות סטנדרטיות, והסתובבנו חזרה לנקרות. ואז תפס אותנו שיטפון בנקרות אבל זה כבר סיפור אחר.
סעו בזהירות.
שיווו איזה קטע, גם אנחנו היינו שם ביום 09/01/15 המצב בדיוק כפי שיואב תיאר. ניסיתי לעלות במעקף מימין עם רוביקון משופר, מאמין שעם מלחמה הייתי עולה אבל ויתררתי.
מראש לא ניסיתי בעלייה הקלאסית, אומנם אפשרית אבל מרווח הטעות שם הוא צר תרתיי משמע ומחיר הטעות יקר מדיי.
מי שחושב לנסות בכל זאת, מעבר למה שנאמר לעיל לגבי הורדת אויר, בנייה נכונה וטיאטוא השטח, הכי חשוב להיות סופר סופר עדין על הגז וממש לעלות על "טורים" אחרת הבנייה נהרסת וקורסת והתוצאה המיידית היא התהפכות כואבת לימין.
לאט לאט הטבע מחזיר אותנו לנתיב המקורי..
כבר בדרך לשם, על השחור כמה מאות מטרים לפני האתר המהולל, התמוטט דופן ערוץ הואדי ממש על השביל
באותו בוקר יום שישי 9 ינואר 2015. כאילו להתריע על מה שהולך להגלות מעט הלאה בהמשך - המעלה על שלוש שלוחותיו
מאיר רוטברג
29-01-15, 15:28
אני אישית כמעט התהפכתי שם למרות זהירות מופלגת, בניה משעותית נעילות צמיגים הגבהות וכו
אם אני מגיע מכיוון נחל חוה האם אני מגיע למעלה בכיוון ירידה או עליה ? והאם אפשרי לרדת ללא סיכון גבוה טנדר מוגבה ב 2 אינצ ?
מנחל חוה אתה בירידה (כדאי ללמוד לקרוא מפה).
אין 'ללא סיכון', יש סכנה קטנה יותר.
הירידה יותר קלה מהעליה, ופחות מסוכנת. עדיין צריך לדעת מה עושים. לפני כחודש ירדנו את המקום בלי בעיות מיוחדות. (שני קרוזרים ארוכים, פראדו קצר וג'ימני).
חשוב לומר שהדרך לשם יפהפיה ושווה בהחלט את הנסיעה.
תודה למגיבים. אנחנו כבר בנחל חוה ומחר נכנס למרזבה .אכן הסתכלתי במפה והבנתי שזה בירידה. תודה
יש תמונת מצב?
ג׳יפ קטן עם נשמה גדולה [emoji56]
נכון לאתמול 6.4.15 בנינו שם משהו רציני כדי שיהיה אפשר לרדת. במהלך הירידה לא נכנסנו כלל לשפ"צ. בעליה משער שיהיה לא קל ללא נעילות אך לדעתי אפשרי. בהצלחה. אלעד
האם מישהו היה במרזבה בשבוע / שבועיים האחרונים ויכול לתת תמונת מצב עדכנית לגבי המדרגה ולגבי מצב המעקף מימין ?
היינו לפני כחודש. המדרגה ה"רגילה" רעה כרגיל וקיים הסיכון להתהפכות ימינה.
המעקף מימין לא פחות קשה ואולי גם יותר אבל אין סיכוי להתהפכות.
רכב עם הילוך כוח, נעילה אחורית ומרווח גחון סביר + כיוון נכון יעבור שם. אצלנו בחבורה עלינו במעקף מימין כולל לנדקרוזר קצר כמעט סטנדרטי (הגבהה קלה מיגון וזהו)
נכון
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
שלמה,
להזכירך ה״מעקף״ היה פעם הדרך הראשית, והמדרגה נוצרה כמעקף אחרי הקריסה הגדולה שהייתה שם.
הובע החזיר את הסדר על כנו..
יש צילום של המצב הנוכחי?
שחר גרינברג
03-08-16, 18:35
מישהו היה במעלה ויכול לתת עדכון+תמונה?
האם מישהו יודע לתת עדכון על מצב המעקף בכיוון עליה? (אנחנו בלנד קרוזר ופג'רו מוגבהים)
ליד מעלה הכל נשטף.
מעקפים אחרים אני לא יודע.
האם מישהו יודע לתת עדכון על מצב המעקף בכיוון עליה? (אנחנו בלנד קרוזר ופג'רו מוגבהים)
וואו הקמת לתחיה שרשור וותיק
פעם אחרונה שביקרתי שם היה באפריל 2018 , המעקף היה נראה לא טוב , עבירות קשה מאד.
מעניין אותי אם אתה מתכוון לרדת או לעלות את המרזבה ? , הקושי האמיתי הוא לעלות את המרזבה , זה לא מומלץ סכנת התהפכות אמיתית, בירידה זה כלום , פשוט מאד ולא מסוכן.
עלו שם דאסטרים לפני שנה אם זה אומר משהו ...
הם התפרעו ... יש לומר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא הייתי מזלזל במדרגת המרזבה גם בירידה. אם לא יורדים בזחילה שוטפת ולוחצים ברקס ברגע הלא נכון אפשר להתהפך הצידה ושמאלה - לא סכנת נפשות כי אין שם ממש תהום אבל עדיין מאאאד לא נעים.
מישהו היה לאחרונה במרזבה ???
מתכנן לרדת אותו בסוכות .
תודה
איתי
ירדנו בראש השנה.
לרכבים מוגבהים עם נהגים זהירים ומיומנים הנעזרים במכוון קרקעי טוב (והשלמות בניה) - לא תהיה בעיה.
רכבים נמוכים / ללא מיגון וכו' - צריך להקפיד על בניה טובה של האבנים בתחתית המדרגה. מכוון מיומן חשוב בכל מקרה כדי למנוע כניסה למצבים לא נעימים.
ואני חוזר ומזהיר,
הבעיה העיקרית, מעבר לרוחב הצר שלא משאיר כמעט מקום לתיקון טעות, הוא הפודרה על הסלע. ברקס קטן ואתה מחליק / משייט הצידה.
בברכה,
יוני5
פול גז עד למטה!!
וברצינות.. פשוט תנו לאוטו להתגלגל ואל תילחמו איתו.. במרזבה אפשר להוריד בלי דרמות כל רכב.
לא ממליך על פול גז, אבל בהחלט נחישות ,להיצמד לימין (בירידה) רצוי מאד מכוון שיעמוד למטה ,ובטח ללא ברקסים בנקודת העל חזור.
רמי
לא הייתי מזלזל במדרגת המרזבה גם בירידה. אם לא יורדים בזחילה שוטפת ולוחצים ברקס ברגע הלא נכון אפשר להתהפך הצידה ושמאלה - לא סכנת נפשות כי אין שם ממש תהום אבל עדיין מאאאד לא נעים.
אין ספק שאסור לזלזל , רק שבירידה אתה צריך לשמור על מהירות קבועה ולהימנע מברקס ,
העליה זה כבר סיפור אחר ,צריך להשקיע בבניה נכונה של העליה (מע"צ) , מכוון טוב , בחירת מיקום מעולה בעליה שצמוד לשמאל ,נסיון ונחישות, גז קבוע ללא הפסקה עד ש4 הגלגלים על הסלע ולא באיזור הדרדרת , עדין וגם לפעמים זה לא עוזר ומחליקים לשמאל ומתהפכים.
פעמיים עליתי את המרזבה ו4 פעמים ירדתי , העליה לקחה כשעה ל8 טרקטורונים בזמן שהירידה לקחה פחות מ10 דקות לאותו מספר טרקטורונים, ב2 הפעמים שעלינו היו תקלות וכמעט אסון לרוכבים חדשים יחסית , בירידה כלום.
ירידה במדרגה משופעת היא סכנה לנהג לא מיומן.
עצירת הרכב והעברת המשקל קדימה כאשר מרכז הכובד בדיוק מתנדנד מעל המדרגה... והופ הגלגל הקדמי התחתון הופך לציר.
לכן חשוב מכוון שינזוף לא לעצור.
אסף.
העליה במרזבה יכולה להיות מסוכנת.
בטיולים שלי, בדרך כלל העלנו רכב אחד שהיה מסוגל לעלות בכוחות עצמו ובבניית אבנים טובה. הראשון העלה בגרירה את השני, השני את השלישי וכך עד הרכב האחרון. העליה בגרירה פחות מסוכנת ובסך הכל הצלחתי עד היום להעביר שם בביטחה הרבה כלים סטנדרטיים.
בפעם האחרונה שהייתי במרזבה, החלטתי לשנות גישה ולהעלות את הרכב הראשון בגרירת גלגלת. הרכב הגורר נוסע לאחור ומושך דרך גלגלת את הרכב המטפס.
התברר שהגרירה הזו בטוחה יותר ומבוקרת יותר. הנהג הגורר בקשר עין ובבקרה טובה על עבודת הגרירה. לא! זה לא חוסך את המכווין שמנהל את הגרירה ורואה את הפעולה מהזווית הקריטית ביותר, אבל זה בהחלט נותן עוד קצת בטיחות. עוד יתרון הוא שהרכב הגורר נוסע לאחור בירידה. המורד נותן לגורר אנרגיה פוטנציאלית זמינה יותר. הרכב הגורר לא מתמודד בעצמו על עליה.
מצרף סרטון לא ערוך שמראה את השיטה עובדת. העליה קלאסית, ונינוחה.
https://youtu.be/xjNe7ISFNwk
אזהרה: עליה בשיטה זו מחייבת ידע בסיסי בתפעול אמצעים, הרחקת אנשים מסביבת הכבלים, וידע בהכוונת חילוצים.
ממליץ.
לא מבין את ההתעקשות לעבור שם.
אם מחפשים את האתגר אז ניחא.
זה אמנם מעבר שחוסך סיבוב מצפון דרך נחל חצבה ושלוחת צלעון, אבל בסוף מגיעים לאותה נקודה מעל.
הסיכון ותשומת הלב הרבה הנדרשת למעבר לא פרופורציונלית לדעתי ליתרון הקיצור.
אני נמנע שנים מהמקום בגלל הממזריות ופוטנציאל התקלה של הירידה/עלייה בו.
אנחנו עברנו שם בשביל האתגר אבל עלינו מה"עוקף" דרך הערוץ עצמו - העבירות שם הרבה יותר קשה אבל ללא סיכון להתהפכות אלא לכל היותר קצת נזקי פח במדרגות הסף.
העליה במרזבה יכולה להיות מסוכנת.
בטיולים שלי, בדרך כלל העלנו רכב אחד שהיה מסוגל לעלות בכוחות עצמו ובבניית אבנים טובה. הראשון העלה בגרירה את השני, השני את השלישי וכך עד הרכב האחרון. העליה בגרירה פחות מסוכנת ובסך הכל הצלחתי עד היום להעביר שם בביטחה הרבה כלים סטנדרטיים.
בפעם האחרונה שהייתי במרזבה, החלטתי לשנות גישה ולהעלות את הרכב הראשון בגרירת גלגלת. הרכב הגורר נוסע לאחור ומושך דרך גלגלת את הרכב המטפס.
התברר שהגרירה הזו בטוחה יותר ומבוקרת יותר. הנהג הגורר בקשר עין ובבקרה טובה על עבודת הגרירה. לא! זה לא חוסך את המכווין שמנהל את הגרירה ורואה את הפעולה מהזווית הקריטית ביותר, אבל זה בהחלט נותן עוד קצת בטיחות. עוד יתרון הוא שהרכב הגורר נוסע לאחור בירידה. המורד נותן לגורר אנרגיה פוטנציאלית זמינה יותר. הרכב הגורר לא מתמודד בעצמו על עליה.
מצרף סרטון לא ערוך שמראה את השיטה עובדת. העליה קלאסית, ונינוחה.
https://youtu.be/xjNe7ISFNwk
אזהרה: עליה בשיטה זו מחייבת ידע בסיסי בתפעול אמצעים, הרחקת אנשים מסביבת הכבלים, וידע בהכוונת חילוצים.
ממליץ.
יפה מאוד.
עלו שם דאסטרים לפני שנה אם זה אומר משהו ...
הם התפרעו ... יש לומר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דאסטר במקרה כזה ביתרון של מרכז כובד נמוך בהרבה מרכבי שטח.
אני יכול להניח שרכב עם מרכז כובד נמוך כמו דאסטר, עם low ונעילה, היה עולה שם עם פחות דרמה וסיכון מרכבי שטח בגודל מלא.
אנחנו עברנו שם בשביל האתגר אבל עלינו מה"עוקף" דרך הערוץ עצמו - העבירות שם הרבה יותר קשה אבל ללא סיכון להתהפכות אלא לכל היותר קצת נזקי פח במדרגות הסף.
ה״עוקף״ הוא המקור להזכיר.
נסחף בשטפון לפני אי-אלו שנים, והמדרגה האלכסונית היא המעקף.
לפני כמה שנים, כשמישהו עם טרקטור יישר את המדרגה(שמהר מאד חזרה לסורה), היה מנתח נכון את הגיאומורפולוגיה במקום, הוא היה ממלא מחדש את הבור שנוצר בשטפון עם בולדרים גדולים ואדמה וכל הבעיה שם הייתה נעלמת.
נכון מאוד.
המעלה השמאלי, הצמוד לקיר היה בעבר העוקף. המדרגה הייתה מימין.
ערן CJ
דאסטר במקרה כזה ביתרון של מרכז כובד נמוך בהרבה מרכבי שטח.
אני יכול להניח שרכב עם מרכז כובד נמוך כמו דאסטר, עם low ונעילה, היה עולה שם עם פחות דרמה וסיכון מרכבי שטח בגודל מלא.
מי שמחליק מהמדרגה בקטע שהוא לא ממש הכי נמוך, כנראה יתהפך גם אם יהיה עם סובארו אימפרזה.
ואם יש דרך לעקוב אותו עם באים מכיון מסעף שולחת צלחון
תודה.
נחל חצבה, ירידה לערבה, ונסעה על הכביש או ציר המעיינות.
נחל חצבה? לכיוון צפון מזרח? שמורה, לא?
אסף.
נחל חצבה עובר בשטח אש פעיל גם בשבתות וחגים ודורש תיאום מיוחד, מעבר לזה שזה שמורה.
הרבה יכנסו בי בגלל התגובה הזו אבל אתם ממש מגזימים... מילא בעליה, אני יכול להבין, הסיכון קיים.. גם בירידה הוא קיים אבל בחיאת, אפשר להוריד שם פרייבט.. בעליה, אם בונים נכון ומאסיבי בלי להתעצל, ועובדים כמו שצריך אפשר להעלות שם את רוב רכבי השטח המוכרים לנו, לאט ובזהירות.
כמה רכבים התהפכו שם.. נו ו..? כמה רכבים התהפכו גם בורדית ובעשוש וגם סתם בנסיעה בנקרות.. גם מהצירים האלו יש להימנע? הרבה אנשים שלא תמיד פעילים בפורום קוראים את מה שאתם אומרים ומתייחסים לזה כתורה מסיני..
צריך להזהיר מהסכנה (שקיימת, אין ספק) אבל מה שאתם עושים הגולשים הותיקים, זה לזרוע פחד.
המדרגה פחות מפחידה אותי מאשר הקטע הצר שבא קצת אחריה.
זה בהחלט אחד המקומות שאני מעדיף לעבור עם הויטארה ולא עם הצ'רוקי ...
נחל חצבה? לכיוון צפון מזרח? שמורה, לא?
אסף.
חלקו, ומשם אפשר לצאת לכביש שמגיע לעיר אובות ולחזור לציר המעיינות או ויש את הציר מעל נחל באר, שמגיע לעין זך, ושוב לציר המעיינות.
וכן,
זה שטח אש כמו רוב הנגב על על מה שמשתמע ואחריות אישית.
צריך להזהיר מהסכנה (שקיימת, אין ספק) אבל מה שאתם עושים הגולשים הותיקים, זה לזרוע פחד.
כנראה שעם הגיל זוית המבט משתנה, ואני לא בין הזקנים כאן.
אם לפני 15שנה הייתי עובר שם גם עם רכב בודד, היום לא בא לי טוב.
אין לי שום בעיה עם ורדית/עשוש/חמרן ודומיו, וגם אם לא מצליחים לעלות אז אפשר לעצור ויש כמה אופציות לגישה לסיוע.
במרזבה יש בצד אחד קיר ובשני ואדי, זה מסבך את החיים משמעותית אם יש בעיה.
כמכשול, מנותק מהמיקום המחורבן בין קיר וואדי, זה לא משהו שהיה מטריד מישהו באמת.
ההתניות מהשטח שסביב למכשול הן הבעיה.
אז אני בוחר ללכת מסביב בטיול משפחות.
נחל חצבה עובר בשטח אש פעיל גם בשבתות וחגים ודורש תיאום מיוחד, מעבר לזה שזה שמורה.
הרבה יכנסו בי בגלל התגובה הזו אבל אתם ממש מגזימים... מילא בעליה, אני יכול להבין, הסיכון קיים.. גם בירידה הוא קיים אבל בחיאת, אפשר להוריד שם פרייבט.. בעליה, אם בונים נכון ומאסיבי בלי להתעצל, ועובדים כמו שצריך אפשר להעלות שם את רוב רכבי השטח המוכרים לנו, לאט ובזהירות.
כמה רכבים התהפכו שם.. נו ו..? כמה רכבים התהפכו גם בורדית ובעשוש וגם סתם בנסיעה בנקרות.. גם מהצירים האלו יש להימנע? הרבה אנשים שלא תמיד פעילים בפורום קוראים את מה שאתם אומרים ומתייחסים לזה כתורה מסיני..
צריך להזהיר מהסכנה (שקיימת, אין ספק) אבל מה שאתם עושים הגולשים הותיקים, זה לזרוע פחד.
better be wary then sorry...
פחד?! אז שיפחדו קצת...לא יקרה כלום.
ביטחון עצמי מופרז, חוסר מודעות, יהירות...מזה כן נפגעים.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
חלקו, ומשם אפשר לצאת לכביש שמגיע לעיר אובות ולחזור לציר המעיינות או ויש את הציר מעל נחל באר, שמגיע לעין זך, ושוב לציר המעיינות.
וכן,
זה שטח אש כמו רוב הנגב על על מה שמשתמע ואחריות אישית.ה-חלקו- הזה הוא מה שמקבלים עליו דו"ח מהפקח.
אסף.
לכל המזלזלים בסיכון שבעלייה במרזבה - אל תתהללו.
המעלה לא מהקשים לטיפוס, אבל הוא כן מסוכן ומאוד קשה להיחלץ ממצבי "כמעט" ללא עזרה.
גם אל תזלזלו במתהפכים שם - חלקם ג'יפאים מנוסים עם כלים טובים ומשופרים. זה קורה כהרף עין.
אז אני לא אומר לא לנסוע לשם, אבל בטח לא לבד.
בירידה יותר קל וקצת פחות מסוכן כמובן, אבל עדיין דברים צריכים להיעשות בתשומת לב ובעירנות. מכוון חיצוני חובה.
תודה לעונים.
הוחלט לוותר בנתיים על המרזבה עקב הרבה ילדים ולא רוצים להתקע שם בעבודות מע"צ יותר מידי.
חג שמח
איתי
העליה במרזבה יכולה להיות מסוכנת.
בטיולים שלי, בדרך כלל העלנו רכב אחד שהיה מסוגל לעלות בכוחות עצמו ובבניית אבנים טובה. הראשון העלה בגרירה את השני, השני את השלישי וכך עד הרכב האחרון. העליה בגרירה פחות מסוכנת ובסך הכל הצלחתי עד היום להעביר שם בביטחה הרבה כלים סטנדרטיים.
בפעם האחרונה שהייתי במרזבה, החלטתי לשנות גישה ולהעלות את הרכב הראשון בגרירת גלגלת. הרכב הגורר נוסע לאחור ומושך דרך גלגלת את הרכב המטפס.
התברר שהגרירה הזו בטוחה יותר ומבוקרת יותר. הנהג הגורר בקשר עין ובבקרה טובה על עבודת הגרירה. לא! זה לא חוסך את המכווין שמנהל את הגרירה ורואה את הפעולה מהזווית הקריטית ביותר, אבל זה בהחלט נותן עוד קצת בטיחות. עוד יתרון הוא שהרכב הגורר נוסע לאחור בירידה. המורד נותן לגורר אנרגיה פוטנציאלית זמינה יותר. הרכב הגורר לא מתמודד בעצמו על עליה.
מצרף סרטון לא ערוך שמראה את השיטה עובדת. העליה קלאסית, ונינוחה.
https://youtu.be/xjNe7ISFNwk
אזהרה: עליה בשיטה זו מחייבת ידע בסיסי בתפעול אמצעים, הרחקת אנשים מסביבת הכבלים, וידע בהכוונת חילוצים.
ממליץ.
למה מחובר הכבל עם הגלגלת ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
גיא שלום
הכבל עם הגלגלת מחובר לכבל שחובק סלע. הסלע נמצא ,כ 10 מ' אחרי המדרגה מצד ימין.
ערן CJ
Sent from my A1_PRO using Tapatalk
גיא שלום
הכבל עם הגלגלת מחובר לכבל שחובק סלע. הסלע נמצא ,כ 10 מ' אחרי המדרגה מצד ימין.
ערן CJ
Sent from my A1_PRO using Tapatalk
אה. תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ככלל,.אני תמיד מעדיף שימוש בגרירה, או גרירה עם שינוי כיוון על פני כננת. הרבה יותר מהיר.
אבל, המשיכה היא פחות מבוקרת ופחות בשליטת הנהג/מכוון.
כאן ספציפית, צריך לשים לב טוב טוב שהרכב השני לא מושך אותך לכיוון הלא נכון (הרי למצוא נקודה שהיא בול מול הרכב, זה לא דבר טריוויאלי אם לא משתמשים בעוגני קרקע).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.