PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפול קטן עצמי ברכב חדש - כדאי?



Redoren
07-09-14, 10:18
לאחר שרשור ארוך לגבי טיפולים, ליקוט חלפים ושמנים איכותיים מכל הארץ, אתמול ניגשתי לרכב,
(סוזוקי סוויפט 2012, יד ראשונה) לעשות טיפול קטן (שמן ופילטרים)
מישהו זרק לי: " למה אתה עושה טיפול לבד?" עניתי:" כיף, וכסף"
שהרי טיפול במוסך מורשה (שלא לדבר על מוסך חברה) עולה בין 500-1000 ש"ח.
ענה לי הבחור: ומה עם שמירת הערך בבואך למכור ? היסטוריית טיפולים וכו'?

ועכשיו לשאלה - מנסיונכם והידע שלכם - האם שווה להשקיע את הסכומים האלה כדי לקבל קבלה על ביצוע עבודה במוסך מורשה וכך לשמר "היסטוריית טיפולים" אשר תשפיע על המחיר ועל הסחירות של הרכב בעתיד?

(מיותר לציין שבג'ימיני אני עושה כמעט הכל לבד..)

מוני אורבך
07-09-14, 11:02
הכל תלוי כמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב.
אם 4 ויותר שנים, מיותר.
גם כך ערך הרכב כל כך ירד עד גיל 7 שההבדל לא יהיה קריטי אם בכלל.
אם שנה שנתים, ערך הרכב עדין יהיה גבוה, ואנשים מסתכלים יותר בהסטורית טיפולים.
אישית אני לא מסתכל בכלל בהסטורית טיפולים, מספיק להסתכל במנוע.
במיוחד כאשר אני יודע את חוסר האיכות של הטיפול במוסך מורשה.
אבל זה אני, ולי יש "קצת" ניסיון עם רכבים.

שגיא S
07-09-14, 11:04
אפשר לעשות גם חישוב כלכלי:
על כל הטיפולים שתעשה לבד תחסוך X שקלים (לאחר שכלול מחיר החלקים+שעות עבודה שלך)
במכירה של הרכב זה יגרום לך להוריד Y שקלים

ועכשיו תחשוב מה אתה מעדיף.

נראה לי שהשוק היום כל כך גרוע, שגם רכבים שטופלו במורשה וכו' מכוסחים במחיר, ככה שזה לא יפגע כלכך.

חנן-ג'יפולוג
07-09-14, 11:10
לא העלו את זה כאן, אבל מה עם האחריות הרגילה ואחריות ה"רצון טוב"?
אלו הסיבות שגרמו לי לתת את הספייסטאר של טלי למוסך מורשה יבואן לטיפול.

נמרוד
07-09-14, 11:11
לעניות דעתי - חד משמעית - תן למוסך לעשות את הטיפול.

כשאתה מוכר ועל הפגישה הראשונה עוד לפני שביקשו ממך אתה מוציא את היסטורית הטיפולים, מלאה ומסודרת, מהמוסך המורשה שממנו נקנה הרכב, זה בבחינת הכי טוב שיכול להיות אצל הקונה, זה בדיוק מה שיכול לסגור את העסקה במקום עם קונה ממוצע. זה יחסוך את העניין של מכון הבדיקה מהקונה - וממך! - בכל מקרה אחר, אולי לא ישנה כלום, ואולי תדרש לענות על שאלות, למה לבד, מה לבד, "מסוך מדרכה" שומו שמיים. ג'יפולוג זה לא חתך מייצג של האוכלוסיה. יקחו את האוטו למכון בדיקה, ושם בכל מקרה ימצאו ליקויים ויהיה לקונה סיבות לדרוש ממך לרדת במחיר.

עלות הטיפולים בשנה לרכב קטן חדש - 1000 שקלים תטפל לבד, תחסוך נגיד חצי מזה. המשמעות במחירה אחרי שלוש שנים, יכולה להיות בקלות 3-5 אלפים של שקלים במיקוח.

אגב, זה גם לא ממש מעניין לעשות טיפול לפרייבט וקצת פחות נוח... יש פחות מקום מתחת :)

דניאל מאירי
08-09-14, 10:47
אגב, מה עם הסטוריית הטיפולים של חברות הליסינג ?
היסטוריה מפוארת, בפועל, עם איכות השמנים/מסננים שהם מחליפים, אולי עדיף לדלג על טיפולים.....
דניאל

Redoren
09-09-14, 11:21
אגב, מה עם הסטוריית הטיפולים של חברות הליסינג ?
היסטוריה מפוארת, בפועל, עם איכות השמנים/מסננים שהם מחליפים, אולי עדיף לדלג על טיפולים.....
דניאל

מישהו אצלנו בעבודה פעם קשר חוט תפירה בין מכסה במנוע לתפס כשהמכסה סגור..
מה רבה היתה ההפתעה (או שלא) כאשר חזר הרכב מטיפול כשהחוט עדיין שלם...

בכל מקרה, לאור העצות ובעיקר השורה של נמרוד,
המלצה על מוסך מורשה אמין באיזור תל אביב-מודיעין-בית שמש?

-->