התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפת מחזירי שמן דיפ' אחורי ותיבת העברה - סמוראי



boba banay
04-08-05, 12:22
האם למישהו יש רעיון\נסיון(ואני בטוח שיש לכם) איך להחליף את מחזירי השמן הנ"ל?
קניתי ממכשירי תנועה את המחזירים שצריך ע"פ הסרטוט עכשיו הבעיה - איך אני מחליף אותם באמצעים ביתיים? - חוסר משווע בליפט!!! - הרכב שלי יחסית גבוה ואני יכול לזחול בקלות מתחתיו אבל עדיין אין לי אחיזה טובה ואני לא מצליח לפתוח את הברגים שעל הדרייבשאפט...
אשמח אם תוכלו לעזור

אלון_ק
04-08-05, 13:49
אני מניח שאתה מדבר על המחז"שים של הפיניון האחורי והיציאה מהטרנספר.
מחז"ש פיניון: דיר באלאק, מאוד דיר באלאק לשנות את הכיוון של הפיניון. האום הגדול שמחזיק את הפלאנג' שם קובע אותו, תהיה בטוח שאתה סוגר אותו לאותו מצב שבו הוא היה ולא מילימטר יותר. כדי לפתוח אותו צריך קודם להרים את החלק הקטן שמעוך לתוך המגרעת, אחרת יהיה לך מאוד קשה לסובב אותו.

אתה חייב להוריד את הדרייבשאפט קודם. ליפט לא קשור לזה שאתה לא מצליח לפתוח את הברגים שלו, זה בעיה שלך או של הברגים. מימי לא נתקלתי בסמוראי שהוא נמוך מדי לפתיחת ברגי הדרייבשאפט, אתה גם הראשון שאני שומע עליו שלא מצליח. תפוס עם רינג בצד אחד, רינג בצד שני ותפעיל כח. לא מספיק טוב, תשעין את הרינג על הפלאנג', תפוס עם ידית כח בצד שני ותפעיל הרבה כח (זו כבר סצנה מוגזמת, לדעתי).

טלסקופ
04-08-05, 15:29
בנוסף לדברי מלומדי נקסוס, בקשר לפתיחת הברגים, נסה לשחרר את הבורג עצמו, ולא את האום. אצלי משום מה זה עבד. לשמירת פרקי האצבעות שלך, אני ממליץ בחום להשתמש בכפפות.
דבר אחרון- שים לב שאתה לא מהדק את הבורג! זה לא מצחיק- כששוכבים מתחת לאוטו, הבורג נראה לפעמים "הפוך" (כנראה כי המוח מנסה "להפוך" את הכל חזרה - ובמקרה של הבורג ללא צורך). מנסיוני המר, הקטע הזה יכול לחסוך לך הרבה זמן (וגם הרבה WD40..)
בהצלחה!

boba banay
04-08-05, 15:57
טוב כנראה שזו היתה עייפות של בוקר שהפריעה לפתיחת הברגים - ולאחר ארוחה רצינית שתי בירות ושינה איכותית נפתחו הברגים -
אלון אמרת לגבי האום שצריך להחזיר אותו לאותו מקום - האם אפשר לסמן על הדיסקית הגדולה העגולה או שגם היא יורדת כשאני פותח את האום הזה
חוץ מזה - באיזה בוקסה להשתמש ע"מ לפתוח את האום הזה - אין לי בכזה גודל ואני רוצה להביא ממישהו ולוודא שאני מביא את הגודל המתאים

תודה
רן

boba banay
09-08-05, 17:57
אין לי מפתח מומנט ולפי מה שראיתי בספר רכב הירוק ולפי מה שאמר נקסוס - אני חייב לסגור את זה עם מפתח מומנט ע"מ לא למעוך ולהרוס את הספייסר בהידוק יתר- שאלתי היא כמה יכול לעלות לי במוסך טיפול כזה של החלפת שני מחזירי השמן הסוררים כי אם זה מגיע ל400-500 ש"ח ללא החלקים(שאותם יש לי) עדיף לי כבר לקנות מפתח מומנט ב600 ש"ח ולעשות את זה בעצמי בקלות.
תודה

חנן-ג'יפולוג
09-08-05, 18:05
תמיד תמיד עדיף לקנות כלים על פני השארת עבודה למוסך. כששילמת על העבודה זרקת את הכסף. הכלים תמיד יישארו.

אלון_ק
09-08-05, 19:19
אם אני זוכר נכון - ואני לא 100% בטוח בזה - זו בוקסה 27 מ"מ.

מפתח מומנט עולה 180-200 ש"ח, לא 600.

boba banay
09-08-05, 20:58
אלון - תגיד לי איפה ואני רץ לקנות - היום הייתי בחנות כלי עבודה - מפתח 3\8 עולה 250 ו1\2 עולה 600 לפני מע"מ וזה עוד הדגם הפשוט
טוב ביינתיים השגתי למחר מפתח מחבר שעובד במוסך ומוכן לתרום לי אותו לכמה שעות אבל אני בטוח שהדילמה תחזור בהמשך כי יש מה לתקן - ובהרבה מהמקרים צריך מפתח כזה.... :evil: :?:

אלון_ק
09-08-05, 23:19
כלים של סיגנט הם מאיכות טובה, מחירים סבירים והכי חשוב - בעלי אחריות לכל החיים. סט שלם של בוקסות 10-32, כולל ראצ'ט, שני מאריכים ומחבר מ1/2 ל3/8 שמשמש גם כידית כח על המאריך הארוך עולה 420 ש"ח לצרכן, לפני מיקוח.
ידית מומנט שלהם עולה 205 ש"ח נכון להיום.
איפה? אני לא יודע איפה אתה כן קונה, אבל זה בבירור לא המקום הנכון. כלים כמו שאתה מתאר זה ממש שיא האיכות וזה אוברקיל מוגזם למשתמש כמוני/כמוך. אני קונה כלים במגוון חנויות, אבל כולם בצפון ולא במרכז אז זה בטח לא יעזור לך.

boba banay
10-08-05, 10:22
או קיי נחפש.......
תודה

נמרוד
10-08-05, 10:41
אין לי מפתח מומנט ולפי מה שראיתי בספר רכב הירוק ולפי מה שאמר נקסוס - אני חייב לסגור את זה עם מפתח מומנט ע"מ לא למעוך ולהרוס את הספייסר בהידוק יתר- שאלתי היא כמה יכול לעלות לי במוסך טיפול כזה של החלפת שני מחזירי השמן הסוררים כי אם זה מגיע ל400-500 ש"ח ללא החלקים(שאותם יש לי) עדיף לי כבר לקנות מפתח מומנט ב600 ש"ח ולעשות את זה בעצמי בקלות.
תודה

אלון, תקן אותי אם אני טועה וזה לא כך בסמוראי. אבל בג'יפים, המומנט שנדרש כדי לסגור את אום הפיניון הוא גדול מאד, הרבה מעבר לתחום העבודה של ידיות המומנט הרגילות, וצריך צינור מאריך רציני כדי לפתוח וגם כדי לסגור, ככה שהדרך המעשית היא באמת לסמן את האום בדיקנות אם איזשהו חרוץ ולהדק אותו עד שהסימונים מתלכדים.

אלון_ק
11-08-05, 01:36
לא. המומנט שאתה מדבר עליו מתקיים אך ורק במעיכה הראשונית של הקראש-סליב, בעת כיוון עומק הפיניון והוא אכן בסביבות ה400NM (או משהו מטורף כזה, גם המספר 180 קופץ לי לראש אבל אני לא זוכר איזה מהם. כך או כך, הרבה!). הסכנה אצלנו נובעת מזה שאחרי המעיכה הראשונית מאוד קל להמשיך למעוך, הוא יוכל בקלות לסגור את האום הזה עם בוקסה רגילה ולהכניס את הפיניון עוד הרבה פנימה.

השיטה שלך של ספירת הסיבובים עם סימון שני הצדדים, לעומת זאת, טובה מאוד. כל עוד הוא מחזיר את ההברגה באותה נקודה בה היא יצאה, זה יופי של פתרון. עדיף על מפתח מומנט, לדעתי, כי כאן הוא רוצה להחזיר בדיוק לאותה הנקודה ומהבעיות שהוא נתקל בהן (לא מצליח לפתוח את האום) ניתן להניח שיש איזושהיא בעיה עם ההברגה, שתגרום לזיוף במומנט הנדרש.

-->