PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ משולש קדמי עליון בקינג 2002



Saar
11-09-14, 09:03
בהמשך לסדרת התרגומים, אני שמח להציג את הפרק החדש :)
במהלך נסיעה נשמעו מדי פעם "נקישות" מכיוון המתלה הקדמי והורגש שיוט מסויים.
בבדיקת חופשים פשוטה - הרמת הגלגל הקדמי, אחיזה שלו ב 6 ו 12 (למעלה ולמטה) ונענוע שלו, התגלה חופש בזרוע העליונה - בבושינגים ובתפוח - ניתן היה לראות את התנועה של המשולש העליון בנק' החיבור ל"שלדה" ואת החופש בתפוח.

אקדים ואומר, החלפת הבושינגים דורשת "פרס" או מלחציים גדולות והרבה כח וכלים לחתוך את הגומי והבושינגים עצמם.
הכותב השתמש במשחזת ציר ע"מ לשרוף את הגומי ולכרסם את הבושינג - עוד נגיע לזה.
אופציה נוספת, היא החלפת המשולש העליון כולו, זה עולה כפול מהחלפת הבושינגים והתפוח, אבל חוסך את עבודת החליצה.
במקרה של החלפת המשולש העליון כולו, מומלץ לבצע כיוון פרונט בסיום.

הכלים הדרושים:
מפתח 12 מ"מ
בוקסה 12 מ"מ
2 מפתחות 22 מ"מ
פלייר
חולץ תפוחים - במידה ומחליפים את התפוח.
במידה ומחליפים את הבושנגים (ולא את כל המשולש):
פרס הידראולי
משחזת ציר (הכותב השתמש במופעלת אויר דחוס)
מברג שטוח שניתן לדפוק עליו בפטיש - או אזמל חד
פטיש
"בוק" - רגל מוסך לאבטחת הרכב.

חלקים:
2 בושינגים לכל זרוע - ניתן למצוא באיביי (http://rover.ebay.com/rover/1/705-53470-19255-0/1?icep_ff3=2&pub=5575094802&toolid=10001&campid=5337569071&customid=upper-control-arm-bushings&icep_item=380662116838&ipn=psmain&icep_vectorid=229515&kwid=902099&mtid=824&kw=lg) או בחנויות חלפים נבחרות בארץ :)
תפוח עליון - כנ"ל.
לחליפין - "משולש עליון קומפלט (http://rover.ebay.com/rover/1/710-53481-19255-0/1?icep_ff3=2&pub=5575094802&toolid=10001&campid=5337569069&customid=upper--control-arm&icep_item=291193435736&ipn=psmain&icep_vectorid=229508&kwid=902099&mtid=824&kw=lg)" - מאיביי (http://rover.ebay.com/rover/1/710-53481-19255-0/1?icep_ff3=2&pub=5575094802&toolid=10001&campid=5337569069&customid=upper--control-arm&icep_item=291193435736&ipn=psmain&icep_vectorid=229508&kwid=902099&mtid=824&kw=lg) או בחנות בארץ.

לעבודה...
1. העבירו את תיבת ההילוכים להילוך ראשון או "P" ומשכו את בלם היד. אבטחו את אחד הגלגלים האחוריים - מקמו "בלוקים" לפניו/אחריו.
2. שחררו מעט את אומי הגלגל הקדמי
3. הרימו את הגלגל, מקמו רגל מוסך מתחת לשלדה, כך שתתמוך במשקל הרכב במקום הגלגל. הורידו את הגלגל.

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/upper-arm-bolts-300x225.jpg

בתמונה ניתן לראות:

1 - התפוח העליון
2-3 הבושינגים.


אם אתם לא מתכוונים להחליף את התפוח, אין צורך בחולץ ודלגו לצעד הבא (5).

4. חליצת התפוח:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/upper-ball-joint-side-view-225x300.jpg

הסירו את הפין האבטחה ואת האום (22 מ"מ), מקמו את החולץ וחלצו את התפוח כאשר הוא עדיין מחובר למשולש!
(התפוח נמצא תחת לחץ בעת החליצה, אם תחלצו אותו כאשר הוא לא מחובר למשולש, הוא עלול לעוף ולפגוע...)

5. כעת, בעזרת בוקסה 12 מ"מ, שחררו את חלקו העליון של התפוח - הסירו את 3 הברגים:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/3-bolts-12mm.jpg

6. בעזרת 2 מפתחות 22 מ"מ, שחררו את הברגים שמחזיקים את המשולש במקומו, בשני צידיו:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/upper-bolt.jpg

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/upper-control-arm.jpg

בתמונה הבאה ניתן לראות את הבושינג הפגום:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/bushing.jpg

7. שימו לב שמבנה הבושינג לא מאפשר שימוש בפרס על מנת לחלוץ את הבושינג (יש לבושינג שפה חיצונית שמונעת אפשרות חליצה)
לכן, יש צורך לחתוך את הבושינג.
הכותב השתמש בפרס על מנת לחלוץ את שרוול המתכת המרכזי, אח"כ במשחזת ציר על מנת לייצר "שביל" בגומי וכרסום המתכת של הבושינג - בזהירות לא לכרסם את הזרוע...
כאשר יש "שביל" בגומי ובמעטפת הברזל של הבושינג, בעזרת אזמל דק או מברג ופטיש, מכים בין הבושינג לזרוע (בחריץ).
הבושינג אמור להשבר ואז ניתן לחלוץ אותו בעזרת מכות הפטיש.

8. מנקים את השרוול במשולש ובעזרת פרס מכניסים את הבושינג החדש למקומו (כדאי לגרז מעט את השרוול ע"מ להקל על הכנסת הבושינג)
9. לאחר הכנסת הבושינגים למקומם, מרכיבים את המשלוש למקומו - עדיין לא להדק, רק למקם את הברגים.
10. מרכיבים את התפוח - לכותב היה קל יותר להכניס את התפוח לנאבה ואז לחבר את שלושת הברגים.
11. מהדקים את הברגים שמחזיקים את המשולש למקומו ואת הברגים של התפוח.
12. מרכיבים את הגלגל, מורידים את הרכב, מהדקים את אומי הגלגל ויוצאים לנסיעת מבחן.

כאשר הגלגל מפורק, כדאי להסתכל על מצב הגומיות והבלמים במתלה הקדמי, זו הזדמנות טובה לטפל גם בהם.
אין בכתבה זו המלצה לביצוע הטיפול באופן עצמאי ולא ע"י בעל מקצוע ואין המתרגם אחראי לכל נזק ישיר או עקיף כתוצאה מקריאת הכתבה הזו.

למי שמעוניין, זו הכתבה המקורית באנגלית (http://www.pajero.guru/how-to-replace-the-front-upper-bushings-and-ball-joint-nm-pajero/).

boaz avrahami
11-09-14, 09:45
למה לא שרפת אותם עם ברנר?

ניר ל
11-09-14, 10:44
מאיפה אתה מזמין חלקים ?

כדי להכניס את החדש - אפשר לחמם קצת את הטבעת של המשולש וחסוך את השימוש בפרס.

יפה לך !

Saar
11-09-14, 11:09
בועז, אני מניח שלכותב אין ברנר והשכן שלו עבד :)
ניר, אם וכאשר אני צריך, זנדני ברחובות זול יותר מאיביי בחלק גדול מהמקרים.
(ברוב המקרים חלקים תחליפיים שאמורים להיות איכותיים, אם צריך אז מקורי)
חיישן שהייתי צריך הזמנתי מ ROCKAUTO, יצא שליש מחיר ממקורי בארץ (לא מצאתי תחליפי בארץ)

לגבי שימוש בפרס, אני לא אוהב לחמם חלקי מתכת ויש פרס זמין אם וכאשר צריך, אבל עקרונית אתה צודק.

shaylm
14-09-14, 11:32
משולש קדמי עליון חליפי קומפלט ניתן למצוא בארץ סביב 150 ש"ח (הוחלף אצלי לפני כחצי שנה) לכל צד. למה לטרוח לחלוץ את הבושינג?

Saar
14-09-14, 11:43
אם הצלחת למצוא במחיר כזה, אין סיבה לחלוץ.

ניר ל
15-09-14, 12:44
משולש קדמי עליון חליפי קומפלט ניתן למצוא בארץ סביב 150 ש"ח (הוחלף אצלי לפני כחצי שנה) לכל צד. למה לטרוח לחלוץ את הבושינג?

כי בד״כ מדובר בחלק מאד לא איכותי , גם מבחינת חוזק המשולש וגם מבחינת עמידות הגומיות והתפוח - ככה שהבלאי חוזר די מהר, חופשים רעשים ואפילו עיקום או שבר.
צריך לקחת בחשבון את עלות העבודה , אופי הנסיעה, התקופה בה מתכוונים להמשיך להחזיק ברכב ולשקול אם זה משתלם לחסוך את עלות החלק המקורי.

-->