PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ כיסא הידראולי ISRI- מחפש את בוכנת הבולם



asafpeleg
13-09-14, 18:58
שלום,
אני רוצה להחליף את בולם הזעזועים של כיסא הנהג של הסופה (לא מתפקד ולא משכך, חשוב מאוד בסופה)
זה כסא של ISRI, גרמניה.
פירקתי את הבולם, הוא של מונרו, כתוב עליו:
monroe 62529 B3E95

ועוד מספר, אולי של ISRI (?).
בכל מקרה, לא מצאתי בגוגל, לא במונרו לא באי-ביי, ולא בג'יפולוג...
מישהו יודע מאין למצוא, או שאין ברירה וצריך ללכת לאספיר?
אסף

דרור ברלי
13-09-14, 19:34
אחרי שתסיים לשפץ את המנגנון והוא יעבוד, תגלה שאתה מתנדנד כל הזמן וכדי להפסיק להתנדנד צריך להקשיח את המנגנון ולשבת גבוה הרבה יותר מדי.

אנחנו לא נוהגים באוטובוס או משאית או בטרקטור (שאין לו מתלים ואז מנגנון השיכוך של הכסא הוא בעצם השיכוך היחידי). זה רכב שנוסע במקומות ובתנאים שמשתנים כל הזמן ולדעתי עדיף לשבת "מחובר" ויציב ולא להתנדנד מעלה-מטה. היה לי כזה בסופה הקודמת והעפתי לכל הרוחות (כלומר, מישהו התלהב וקנה את זה).

אם אתה שואל אותי? באופן כללי מנגנון שיכוך הידראולי/פנאומטי למושב נהג של ג'יפ זה זוועת עולם. חבל על הזמן והכסף.
רוצה נוחות? תשקיע במושבים טובים מפרייבט כלשהו (או מושבים אורטופדים גרמניים, כאלה עם תמיכה צידית וכו') ובקפיצים רכים וגמישים יותר. מנסיון, זו הדרך הנכונה.

asafpeleg
13-09-14, 19:37
לא חשבתי על זה. לשבת גבוה זו בעיה, גם ככה צפוף לי ולגבי ההקשחה- זה על הגבול העליון...
יש לך המלצה למושבים טובים?

דרור ברלי
13-09-14, 20:04
אחרי שכמה אנשים טובים כאן תרמו לי מושבים (של מזדה 323 ישנה ושל משהו קוריאני שאני לא מזהה) שמצריכים הרבה יותר מדי עבודת פבריקציה כדי להתאים אותם לתושבות של סופה, וגם אז העסק יהיה גבוה מדי. אני רוצה לבדוק מושבי מאזדה 3 שהמסילות שלהם בגובה מקביל וקל להתאים אותם לתושבות של סופה. מבחינת נוחות הם בסדר והיתרון הגדול שלהם - הם לא גבוהים. אני גבוה (1.90) ותנוחת ישיבה נמוכה היא הכרח עבורי. בכלל, "לשבת גבוה" ברכב זה רע. אחת השגיאות הכי גדולות לדעתי.

אם אתה רוצה להשקיע כסף, אין תחליף למושבים האורטופדים הגרמנים כמו רקארו ושילמן - הם הכי טובים לטעמי.
מנסיון עם שילמן משומש בסופה הקודמת - מושב מדהים. אתה נוהג כל היום בשטח ויוצא מהג'יפ כמו חדש.
היתרון שלהם הוא בתמיכה צידית לגב ובתמיכה מתכווננת לירכיים (כרית שניתנת להארכה).

snirjeepdreamer
13-09-14, 21:08
אחרי שתסיים לשפץ את המנגנון והוא יעבוד, תגלה שאתה מתנדנד כל הזמן וכדי להפסיק להתנדנד צריך להקשיח את המנגנון ולשבת גבוה הרבה יותר מדי.

אנחנו לא נוהגים באוטובוס או משאית או בטרקטור (שאין לו מתלים ואז מנגנון השיכוך של הכסא הוא בעצם השיכוך היחידי). זה רכב שנוסע במקומות ובתנאים שמשתנים כל הזמן ולדעתי עדיף לשבת "מחובר" ויציב ולא להתנדנד מעלה-מטה. היה לי כזה בסופה הקודמת והעפתי לכל הרוחות (כלומר, מישהו התלהב וקנה את זה).

אם אתה שואל אותי? באופן כללי מנגנון שיכוך הידראולי/פנאומטי למושב נהג של ג'יפ זה זוועת עולם. חבל על הזמן והכסף.
רוצה נוחות? תשקיע במושבים טובים מפרייבט כלשהו (או מושבים אורטופדים גרמניים, כאלה עם תמיכה צידית וכו') ובקפיצים רכים וגמישים יותר. מנסיון, זו הדרך הנכונה.

+1
בדיוק כמו שקרה אצלי וגם אני העפתי את ההידראולי.
ישיבה "מחוברת" יותר למרכב הרכב היא חשובה ביותר היות והיא מחברת אותך לתחושת הגלגלים על הקרקע.
ניתן להרגיש טוב יותר את תוואי הנסיעה בתחת וכתוצאה מכך גם הביטחון שלך בנהיגה עולה.
ישיבה גבוהה נותנת אך ורק תחושת פוזה. היא מאוד לא פרקטית.

המלצה על מושבי פרייבטים טובים: טרייל בלייזר מהמודלים החדשים (אחד הכסאות הכי נוחים עליהם ישבתי), מזדה 3 גם טוב, הסיטרואנים למיניהם גם נוחים לדעתי
שניר

דרור ברלי
13-09-14, 21:40
רוב מושבי הפרייבטים יהיו נוחים, גם אם לא מצטיינים בתמיכה הצידית.
אבל הבעיה העיקרית שלהם היא שהם גבוהים: בשנים האחרונות פושה בתעשיית הרכב אופנת הישיבה הגבוהה ורוב המושבים בנויים בהתאם, וזה ממש לא מתאים לג'יפים כמו סופה/סיקס, שהגובה הכולל של תא הנוסעים שלהם מהריצפה לתיקרה, מיקום גלגל ההגה וכו', לא בדיוק מתאים למושב גבוה.

עוד בעיה היא ריצפת הסופה/סיקס שהיא לא שטוחה וישרה אלא בעלת צורה אמורפית, והתושבות מימין ומשמאל בגובה שונה.
אז ברור שתמיד אפשר לעשות התאמות - חיתוכים, ריתוכים. עבודת פבריקציה. יש מי שחושב שזה כיף - שיבושם לו. אין לי כוח וזמן לזה.

אני רוצה מושב נמוך עם מסילות שמותקנות ממש מתחת לכרית המושב ושהן מקבילות. הן באורך והן בגובה. מה שמקל על ההתאמות לתושבות של הג'יפ.
ראיתי מושבי מזדה 3 מותקנים בדיפנדרים, שם המושבים מורכבים על מין "ארגז" מפח (שבתוכו נמצא המצבר וכו) תנוחת הישיבה הייחודית בדיפנדר מכתיבה מושב נמוך עם מסילות בגובה מקביל. אם זה מתאים שם, כנראה שגם בסופה זה יעבוד. אני מאמין שמושב של מזדה 3 זמין בפירוקיות (ולכן אני מאמין שגם במחיר סביר) וכרגע הוא המועמד העיקרי מבחינתי.

poo27
17-09-14, 07:14
גם מושב של פז'ו 406 יעשה את העבודה עם תמיכה ונוחות הרבה יותר גבוהות ממזדה. יש לי m 300 לפירוק אפשר לבדוק גם אותה הבעיה היחידה שהמושב חשמלי היתרון... מחומם

ספרדי
17-09-14, 15:17
למה לא שתפנה לאספיר הם מתעסקים בכסאות

דרור ברלי
17-09-14, 19:35
אספיר מקצוענים במושבי רכב.
יש להם תושבות מוכנות לרוב סוגי כלי הרכב ולכל סוגי הכסאות שהם מוכרים.

ה"בעיה" היחידה היא המחירים. מושב אורטופדי חדש עולה בהתאם לאיכותו - אלפי שקלים.
גם התושבות שלהם לא זולות. תושבת לכסא שילמן עבור סופה עלתה לי 650 שקל לפני כ-6 או 7 שנים.
היתרון של התושבות של אספיר ברור - בניה מוצקה ואיכותית (יש לזה משמעות בטיחותית ברורה), התאמה בול לריצפת הרכב בלי קומבינות, בלי ריתוכים, חיתוכים, קידוחים והתאמות. התקנה פשוטה ביותר ב-5 דקות וזהו. זה שווה כל שקל.

בזמנו היו להם גם כסאות משופצים/מרופדים מחדש. מין הסתם יקרים ממושבים מפירוק, אבל בהחלט שווה לבדוק.

-->