PDA

צפייה בגרסה מלאה : מערכת גיר סוזוקי ויטרה



benv
21-09-14, 15:11
שלום רציתי לדעת אם יש אפשרות בויטרה שנת 94 עם גיר שלושה הילוכים להתקין גיר 4 הילוכים או להחליף בכלל לגיר ידני?
ואם כן מה העלות של דבר כזה פלוס מינוס?

8ball
21-09-14, 20:04
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/86997-לבקשת-החברים-הסבת-ויטארה-מאוטומאט-לידני?highlight=%E2%E9%F8+%E5%E9%E8%E0%F 8%E4

benv
21-09-14, 20:52
תודה זה עזר לי להחליט באיזה סוג של גיר להתקין.
יש הבדל בין הדגמים?או שאפשר גיר ידני מכל דגם ויטרה שיצא?

אלדר
21-09-14, 21:03
יש הבדל בין הגירים הידניים.
ממה שזכור הגיר הידני של הדגמי הסיידקיק הילוך ראשון יותר קצר.

8ball
21-09-14, 23:46
צודק אלדר רק שכחת לציין שמשנת 94 הילוך חמישי הוא ארוך יותר ונותן מהירות שיוט טובה יותר בסלד נמוך יותר מהגירים המוקדמים

eyal1979
22-09-14, 00:26
משתלם יותר לקנות אחת שלמה ידנית מפירוק.
לקחת את החלקים הרלוונטים(ויש חלקים שונים והפתעות כמו גשר טרנספר שונה למשל,תושבת כבל קלאץ' שאין וכו..),
והשאר למכור ולהישאר עם רווח בהסבה הזאת.

לא ניתן להחליף רק את התיבה האוטומטית ל4 הילוכים כי היא מבוקרת מחשב ומצריכה העברת המחשב והחיווט בנוסף.

אין הבדלים בתיבות הידניות בהילוכים ראשון עד רביעי בכל דגמי הויטארה,סיידקיק,טראקר וכו'.

הבדל יחיד בידנית בשנתון מ94-95 ומעלה בהילוך החמישי - 0.79:1(ארוך יותר) לעומת 0.86:1 בדגמים הישנים יותר.
ההבדל הזה בין הגירים הידניים מתבטא בהפרש של 150-200 סל"ד בהילוך החמישי בלבד.

כעיקרון, כל גיר ידני שתמצא, כולל דגמי 8v הישנים יותר, או חדשים יותר (16V) מתאימים לכל מנועי ה1.6 - G16A או G16B.

בכל מקרה הילוך 4 ( 0.73:1 ) בתיבה אוטומטית למשל, ארוך יותר מחמישי בויטארה ידנית ויתבטא בסל"ד נמוך יותר בשיוט בו.

8ball
22-09-14, 01:53
אייל אתה ממש לא מדייק בעובדות כאן. גשר הטרנספר הוא זהה בדני המקרים. באוטומאט יש זרוע שהולכת אחורה עליה נתמכת תושבת צד טרנספר בגלל ההפרש באורכים הקורה מתחברת בשני ברגים לגשר המקורי.

תושבת כבל קלאץ בונים ברבע שעה

כבל קלאץ עולה גרושים. להתקין כבל מפירוק זה כמו לעשות 10000 עם שמן מנוע משומש

ההבדל בצמות החשמל ופיקוד הגיר הוא בקופסאת הפיקוד ולא בחיווט הפיזי. פתח דיאגרמות חשמל ותראה. ההבדל הוא רק בכרטיס האיפרום.

ויטרה לפירוק לא תמצא לפני ששחטו ממנה את המרכיבים היקרים כמו סרן קדמי מנוע וכנראה גם מערכת היגוי וכו. במחיר שתקנה אותה ובהתחשב בזה שאת השאריות תמכור לברזל אולי תצליח לא להרגיש פראייר בסוף. לא קונים פרה בשביל כוס חלב

eyal1979
22-09-14, 02:26
איפה ראית שכתבתי להתקין כבל קלאץ' מפירוק בדיוק?
הרכב המקורי של פותח השירשור עם גיר אוטומטי 3 מהירויות ולא 4 .
בשנתונים 96-98 מחשב הגיר הוא חלק אינטגרלי מקופסת הECU.

לכן רשמתי שהוא יצטרך להעביר את החיווט עם הקונקטורים והמחשב, ובלי להתעסק עם התאמות חשמל.
רשמתי ויטארה שלמה לפירוק. לא חלקים, לא שחוטה ולא שנשחטה. שלמה.

מי שהולך על פרוייקט כזה צריך להיות בעל סבלנות בדיוק כמו שאתה אספת חלקים במשך חודשים רבים או שנים- הזדמנויות באות והולכות.
רוצה דוגמה? אתה מדבר עם אחד כזה שביצע פרוייקט גדול יותר אפילו מזה ושונה במהות.

להסב רכב מאוטומט לגיר רגיל זה ממש לא כוס חלב ולא מדובר בחלק אחד או שניים.
לפעמים קשה עד בלתי ניתן להשיג חלקים מסויימים בנפרד או מכלול חלקים, אלא רק מרכב רלוונטי תורם.

כמה עלה לך פרוייקט כזה עם כל החלקים שבנית\קנית? בין 10 ל15 אלף לחובתך (או לפחות לאדם מהיישוב שמתכנן פרוייקט כזה).

לקנות אחת לפירוק והיית נשאר אפילו עם יתרת כסף דומה בכיס, הרבה כסף. במקום להוציא אותו.
בכל מצב, כל מקרה לגופו ותלוי בהזדמנויות שבאות. יפה שהלכת על פרוייקט כזה בכל אופן.

-->