צפייה בגרסה מלאה : סלילי הצתה דיפנדר tdi300
הי,
ההתנעות קשות לאחרונה עד כדי אבסורד. אני מנסה לבדוק 12 וולט על מצתי הלהט אבל נאדה.
הריליי מתקתק לאחר כמה שניות אז נראה שהוא עובד.
האם ישנו פיוז כלשהו שיכול להיות שנשרף?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
למיטב זכרוני מהממסר בתא המנוע יש חיבור ישיר לסלילי הלהט.
לא בטוח שההתנעות הקשות נובעות מתקלה בסלילי הלהט, בטח לא במזג האוויר הנוכחי.
נסה לתת לסלילים מתח לכמה שניות לפני ההתנעה ותראה האם יש שינוי.
אצלי התנעות קשות למרות שהכל נראה תקין היו כנראה סימן מקדים למשאבת הזרקה שהגיע זמנה, לטחר שיפוץ המשאבה המצב חזר לקדמותו.
הי אדי, אצלי אין סיבה כזו כיוון שהמשאבת הזרקה שופצה אצל סמי בדיזל השרון לא מזמן ומשאבת עילוי חדשה + מנוע משופץ עם קומפרסיה גיבורה.
בכל אופן הסלילים משום מה מנותקים אבל הטיימר ריליי שלהם עובד. משום מה לא מעביר מתח.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
יכול להיות שיש פשוט נתק בחיווט ... זה משהו שקל יחסית לבדוק, מדובר בחיבור ישיר מהממסר לסלילי הלה. הסלילים עצמם מחוברים בטור.
הי
tdi 300 תקין מניע בנגיעה ללא מצתי להט בארץ גם בחורף.(מבנה תא הבערה ויחס דחיסה גבוה)
אצלי מנותקים באופן יזום כבר שש שנים.
חפש מקום שיונק אוויר שהגיפ כבוי על קו הסולר.
שנה טובה
תום
יכול להיות שיש פשוט נתק בחיווט ... זה משהו שקל יחסית לבדוק, מדובר בחיבור ישיר מהממסר לסלילי הלה. הסלילים עצמם מחוברים בטור.
"הסלילים עצמם מחוברים בטור"-במקביל.................................. ........
נב
נקלתי כבר בשתי משאבות עזר (חליפיות במקרה) שינקו אוויר שהגיפ כבוי ללא סימן חיצוני .במדה וקווי הסולר תקינים נסה לגשר את המשאבה ע"י צינור ותראה מה המצב.(במצב מאוזן אין צורך מידי במשאבת העזר )
העובדה שהגיפ מניע קשה ללא מצתי להט זה סימפטום לבעיה אחרת .סביר שהמנוע יניע קל יותר בעזרת המצתים אבל תפספס את הבעיה האמיתית.
"הסלילים עצמם מחוברים בטור"-במקביל.................................. ........
לפחות בלנד רוברים שהיו ויש ברשותי, אם נחתוך את קו ההזנה במקום כלשהו, יהיה נתק ממנו והלאה, בחיבור מתח במקביל רק הסליל הרלוונטי היה מתנתק. כשל בסליל בודד לא משפיע על השאר.
הי
tdi 300 תקין מניע בנגיעה ללא מצתי להט בארץ גם בחורף.(מבנה תא הבערה ויחס דחיסה גבוה)
אצלי מנותקים באופן יזום כבר שש שנים.
חפש מקום שיונק אוויר שהגיפ כבוי על קו הסולר.
שנה טובה
תום
הייתי בודק בכיוון שתום הציע, גם אצלי tdi300 ללא סלילי להט מניע בנגיעה בקיץ ובחורף.
שנה טובה!
גם כניסת אוויר למערכת וגם מצבר חלש יכול ליצור התנעות ארוכות ...
חנן-ג'יפולוג
24-09-14, 08:56
לפחות בלנד רוברים שהיו ויש ברשותי, אם נחתוך את קו ההזנה במקום כלשהו, יהיה נתק ממנו והלאה, בחיבור מתח במקביל רק הסליל הרלוונטי היה מתנתק. כשל בסליל בודד לא משפיע על השאר.
בגרלנדה כל הנורות מחוברות במקביל ומקבלות 220 וולט, ועדיין אם תחתוך את כבל הגרלנדה כל הנורות שממוקמות אחרי החתך יכבו. כנ"ל גם רשת החשמל הארצית שמחלקת חשמל ליישובים.
גם סלילי החימום מחוברים במקביל.
יש לך טעות בהבנה של חיבור טורי ומקבילי.
בגרלנדה כל הנורות מחוברות במקביל ומקבלות 220 וולט, ועדיין אם תחתוך את כבל הגרלנדה כל הנורות שממוקמות אחרי החתך יכבו. כנ"ל גם רשת החשמל הארצית שמחלקת חשמל ליישובים.
גם סלילי החימום מחוברים במקביל.
יש לך טעות בהבנה של חיבור טורי ומקבילי.
צודק, המתח לכל אחד מהסלילים זהה (עד כדי התנגדות הכבילה), אז אכן מדובר בחיבור חשמלי במקביל.
לא שזו הבעיה אבל...
אתם צודקים חלקית אמנם החיבור בטור אבל הפלוס במקרה של ה300 לא עובר דרך הסליל אלא מחובר ע"י חוטי גישור עם נעלי כבל מסליל לסליל.
כלומר סליל שרוף לר יגרום לנתק כמו בגרילנדה של חנן אבל נתק בחוט גישור יגרום לנתק בגל שאר הסלילים מאותו חוט והלאה
לפחות בלנד רוברים שהיו ויש ברשותי, אם נחתוך את קו ההזנה במקום כלשהו, יהיה נתק ממנו והלאה, בחיבור מתח במקביל רק הסליל הרלוונטי היה מתנתק. כשל בסליל בודד לא משפיע על השאר.
.......................................
אז ההמלצה היא לעבור ולחזק את כל מחברי הסולר? איך ניתן לדעת מאיפה נכנס אוויר למערכת דלק?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
תתחיל בלבדוק דליפות .
במדה והכל יבש לחלוטין גשר משאבת עזר ...אבל אטום כמו שצריך.
ונמשיך משם
בהצלחה
חג שמח
אז ההמלצה היא לעבור ולחזק את כל מחברי הסולר? איך ניתן לדעת מאיפה נכנס אוויר למערכת דלק?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
צור איתי קשר
אוויר - מקומות מועדים לפורענות - הצינוריות עודפים של המזרקים - הכי פשוט להחליף את כולן - צינור גומי פשוט עמיד לדלק בקוטר המתאים ,
אין צורך בחלק מקורי.
הצינור בין המשאבת הזרקה למזרקים - לבדוק אם יבש.
לבדוק שהפילטר סולר מוברג טוב .
לעבור בעין ולקפל את כל הצינורות גומי שמובילים סולר - אם יש קצת "קמטים" בצינורבזמן שמקופל,או ניראה יבש = להחליף.
אוויר - מקומות מועדים לפורענות - הצינוריות עודפים של המזרקים - הכי פשוט להחליף את כולן - צינור גומי פשוט עמיד לדלק בקוטר המתאים ,
אין צורך בחלק מקורי.
הצינור בין המשאבת הזרקה למזרקים - לבדוק אם יבש.
לבדוק שהפילטר סולר מוברג טוב .
לעבור בעין ולקפל את כל הצינורות גומי שמובילים סולר - אם יש קצת "קמטים" בצינורבזמן שמקופל,או ניראה יבש = להחליף.
מדוע צינורית העודפים משפיעה?
אם יהיה אוויר הוא יגיע למיכל דלק לחלקו העליון.
אני בגישה של אם כבר בודקים - להחליף את כל מה שדפוק בנושא הניבדק - אתה צודק שצינוריות עודפים לא ישפיעו מבחינת התנעה קשה.
קודם כל חג שמח ושנה טובה. אז ככה...
עברתי על כל הצנרת ובדקתי, הכל נראה טוב ומחוזק. נקווה לטוב.
איך בכל אופן אני מפעיל את מצתי הלהט נשאר בגדר סימן שאלה.
דרך איזה פיוז עובר קו הזרם הגבוה של הממסר? הזרם הנמוך נראה לי מתפקד כראוי כיוון שהטיימר עובד ויש נקישה של פלטינה בפנים.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
בדקת גם את המפריד דלק-מים? הוא לפעמים סתום מספיק כדי להגביל את זרימת הדלק רק קצת.. ואז זה מורגש או בהתנעה או תחת עומס.
אסף.
הי אסף חג שמח,
האמת שהרבה זמן כבר לא ניקזתי שם. הבורג פלסטיק הזה מאיים להישבר בכל נסיון פתיחה והפחד שלי זה שהוא יישבר פתוח.
זה בורג 6מ"מ שם? אולי אני אכין אחד כזה מברזל.
בכל אופן אני אנסה מחר, תודה.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אם כך, כדאי גם לפרק אותו. (לפתוח את הבורג מלמעלה, ככל שאני זוכר זה מאפשר פירוק של הכוסית וניקוי טוב)
אסף.
אני מניח שפירוק של האלמנט יזרים רק את הדלק שנמצא בכוסית
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
גרשון תודה על ההצעה אני אתקשר מחר
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אצלי הניע קשה בשנה האחרונה, משאבת סולר הוחלפה (כי היא נזלה אבל זה סיפור אחר), מצברים על ימין ושמאל, מצתים לרוב ובסוף נשברתי ופשוט שיפצתי את הסטרטר....
וואללה, לא חשבתי על הסטרטר כי הוא עובד.
יש אצלו באמצע? חשבתי עובד או לא.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אם כבר סטרטר - תעבור על החיווט מהמצבר ועד לסטרטר : פרק נקה והדק.
מפתיע מה מוצאים ואיך ההתנעה משתפרת
תודה שלומי, גם על זה אעבור.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
טוב פתחתי את המפריד סולר-מים וכמות הג'יפה שהיתה בקרקעית זה משהו שהפתיע גם אותי.
http://img.tapatalk.com/d/14/09/29/aru6ybyh.jpg
הנ"ל נוקה אחר כבוד והותקן חזרה.
שאלה לגבי הסטרטר, האם הוא יכול "לגנוב" זרם במנוחה?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
תקין משמע עובד ומניע?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
טוב פתחתי את המפריד סולר-מים וכמות הג'יפה שהיתה בקרקעית זה משהו שהפתיע גם אותי.
הנ"ל נוקה אחר כבוד והותקן חזרה.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
בעקבות העצה של אסף, פתחתי את ברז הניקוז אצלי ברכב, משהו שלא נהגתי לבצע, סתם מסקרנות מה ייצא.
אמנם לא דיפנדר, אבל מיכל וצנרת שעברו את החצי מליון.
יצא נקי לגמרי.
איפה אתה מתדלק שיצאה כזו ג׳יפה?
לא פתחתי את הברז דורון אלא את כל האלמנט. זו הג'יפה של כל מה שלא יצא דרך הברז ניקוז.
אם אין לך כוסית שקופה אז כדאי שתפרק את כל האלמנט.
חושב לי במחסן מפריד מקצועי של racor שאני מתחבט זמן מה אם להתקין אותו או לא...נראה לי שהוא גם יתווסף על הקו.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
בפעם היחידה שראיתי ברכב ג׳יפה כזו היתה אחרי תדלוק בתחנה שבדיעבד התברר שכיכבה ברשימת התחנות הכי מהולות בארץ..
כמה קמ אחרי התחנה, הרכב עישן כבד, היה עצלן יותר מהרגיל (כמה שאפשר דבר כזה..), ונסע חם מהרגיל.
פתחתי את הפילטר,רוקנתי ויצאה ג׳יפה כזו.
ריקון המיכל, פעמיים תוסף K44 והעסק חזר לקדמותו, ואין ג׳יפה.
איזה רכב?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
הסטרטר נדיר, אבל האלטרנטור בהחלט. שכחתי לציין אבל הוא שופץ חודשיים לפני הסטרטר בשל "גניבת זרם"...
שאלה לגבי הסטרטר, האם הוא יכול "לגנוב" זרם במנוחה?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אצלי הוא שופץ לפני כמה חודשים
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
סטרטר גונב או לא ?
כשאתה מפרק חוטים לניקוי תבדוק אם יש ניצוץ / עם אבומטר בין ה + הראשי לקוטב שלו על הסטרטר.
לא אמור להיות ניצוץ / זרם - אם יש = תקלה.
אני אף פעם לא נתקלתי אבל זה בטוח יכול להיות.
בחיים לא יצא לי להגיע לסטרטר, אם אני מניח שאם אני מפרק את צינור האוויר בכניסה לטורבו יש לי גישה מלאה לסטרטר?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אני חוזר לנושא כיוון שעדיין לא נפתר.
הריליי-טיימר שתחת מכסה המנוע בצמוד לקיר האש מתפקד ומתקתק עפי הזמן אך עדיין לא מוציא 12v.
לפני שאני סתם מחליף אותו, האם ישנו ממסר בתיבת הפיוזים הפנימית שאחראי על המצתים? אולי אחד הצהובים?
אני יודע שאחד הצהובים אחראי על הסטרטר. מה השני? האם סוויץ ראשי או מצתים?
בבדיקה של הפיוזים הראשיים מתחת למכסה מנוע הפיוז הראשון (הכי קדמי) חסר והשני שרוף (צבע כחול).
נראה שהראשון החסר יושב על המעגל דל הפלגים חימום כיוון שמגיע אליו חוט עבה בצבע חום כמו שנכנס לטיימר.
עפי היינס צריך להיות פיוז 100amp
מי יודע כמה פיוזים צריכים להיותו מה כל אחד בדיפנדר?
מנסה לצרף תמונה.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/28/83f79771a291822ed87ba264c5e77fb9.jpg
בבדיקה של הפיוזים הראשיים מתחת למכסה מנוע הפיוז הראשון (הכי קדמי) חסר והשני שרוף (צבע כחול).
נראה שהראשון החסר יושב על המעגל דל הפלגים חימום כיוון שמגיע אליו חוט עבה בצבע חום כמו שנכנס לטיימר.
עפי היינס צריך להיות פיוז 100amp
מי יודע כמה פיוזים צריכים להיותו מה כל אחד בדיפנדר?
מנסה לצרף תמונה.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/28/83f79771a291822ed87ba264c5e77fb9.jpg
PIC
תודה גרשון, איך זה שהיינס אומרים 100A הפיוז הראשי של סלילי הצתה ב tdi300 ו- 10A הפיוז המשני שבקופסה הפנימית? שאגב אותו עוד לא מצאתי...
ד"א גרשון, מה אומר כל צבע בפיוזים הגדולים?
בינתיים ראיתי כחול וירוק. לא יודע מה הוא החסר
והמון תודה על הסקיצה!
לפי הסקיצה זה שאני מצביע עליו הוא השלישי והוא שרוף...מצתי להט.
איך נשרף פיוז כזה??? יכול להיות שאחד המצתים מקצר לגוף?
והמון תודה על הסקיצה!
לפי הסקיצה זה שאני מצביע עליו הוא השלישי והוא שרוף...מצתי להט.
איך נשרף פיוז כזה??? יכול להיות שאחד המצתים מקצר לגוף?
הכל יכול להיות
P.S
ספרים טכניים של היינס-ספרים עם שגיאות...
יש לי ניסיון איתם לפי SUBARU,TOYOTA,FORD...
תמיד עדיף חומר טכני מהיצרן
כן. שנים השתמשתי ב rave.
לפני שאתקין פיוז חדש אני אבדוק אם אחד מהם מקצר לגוף וגם התנגדות
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.