התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התחממות "חד-פעמית" בדיפנדר tdi300



torchak
26-09-14, 21:29
חג שמח חברים.
שאלה:
היום, כשהרכב עמד מונע, פתאום הטמפרטורה התחילה לעלות. מאוד.
מד מים, לא התריע על מחסור וכנראה באמת לא היה חסר.
רדיאטור בן כשנה, טרמוסטט בן שלוש.
שלשום החלפתי מיים בכל מערכת המים וניקזתי אויר. מאז נסעתי איזה 300 קילומטר.
לפי הלחץ בתנרת כשהמנוע מונע, משאבת מים נראת תקינה (יחסית חדשה).
פאן קלאץ עושה רושם תקין.
אחרי כל הבדיקות הכל כרגע תקין והרכב לא מתחמם. אני רק מפחד שיפתיע אותי שוב.
חשבתי על אוימר במערכת או טרמוסטט. הגיוני שאוויר שבועת אוייר "צצה" אחרי נסיעה כל כך
ארוכה.

Gilad
26-09-14, 22:59
בטוח שהמד אמין?
שלי היה נוטה להראות עליה בחום כמעט כל פעם שהרכב עמד סתם כתוצאה ממזגן שפועל או משהו אחר שמשפיע על החשמל בלי קשר אמיתי לטמפרטורה

אמיר ב.א
26-09-14, 23:08
נישמע לי חשוד בגלל הקרבה להחלפת מים - הייתי הולך על כיוון של בועת אוויר שהתלבשה על המשאבה או משהו כזה ...

torchak
27-09-14, 00:36
גילעד, יש לי גם מד חום דיגיטלי וגם מד חום של האוטו ושניהם עלו. חוץ מזה שהתחילו לצאת מים מהמיכל עיבוי אז בטוח שהיית התחממות.
אמיר תודה, זה גם היה הכיוון שלי השאלה שוב, האם זה הגיוני שלבועת אוויר לקח כל כך הרבה זמן להגיע למשאבה. או שזה לא נחשב בכלל להרבה זמן.....

Gershon
27-09-14, 05:57
גילעד, יש לי גם מד חום דיגיטלי וגם מד חום של האוטו ושניהם עלו. חוץ מזה שהתחילו לצאת מים מהמיכל עיבוי אז בטוח שהיית התחממות.
אמיר תודה, זה גם היה הכיוון שלי השאלה שוב, האם זה הגיוני שלבועת אוויר לקח כל כך הרבה זמן להגיע למשאבה. או שזה לא נחשב בכלל להרבה זמן.....

צריך לבדוק אם יש פריצת גז במערכת של קירור מנוע-"מנוע מתנפח"

אמיר ב.א
27-09-14, 08:33
בתוספת למה שגרשון אמר , תבדוק אם הקו של המים במיכל עודפים ירד פתאום ...אם כן - יותר סיכוי שזו הייתה בועת אוויר כניראה

Gershon
27-09-14, 09:17
בתוספת למה שגרשון אמר , תבדוק אם הקו של המים במיכל עודפים ירד פתאום ...אם כן - יותר סיכוי שזו הייתה בועת אוויר כניראה

TDI300
במנוע חם/תרמוסטט תקין/רדיאטור נקי-שחרור אויר ממערכת קירור לוקח
פחות 2min

nir.samo
27-09-14, 09:38
בתוספת למה שגרשון אמר , תבדוק אם הקו של המים במיכל עודפים ירד פתאום ...אם כן - יותר סיכוי שזו הייתה בועת אוויר כניראה

זה נכון ולגבי אויר במערכת בכלל כל עוד המנוע לא מגיע לטמפ של מאמץ כתוצאה מנסיעות קצרות (בעיקר), נסיעה ללא מזגן ובלי עליות ארוכות אפשר ״לחיות״ עם האויר הזה די הרבה זמן ולא לדעת על קיומו אלא ברגע שמערכת הקירור נדרשת ליותר אז האויר יתפשט בתוצאה מחימומו ויגרום למים לעלות והטמפ תטפס.
כנראה שב-300 קמ האחרונים לא היה מאמץ מיוחד?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gershon
27-09-14, 10:07
זה נכון ולגבי אויר במערכת בכלל כל עוד המנוע לא מגיע לטמפ של מאמץ כתוצאה מנסיעות קצרות (בעיקר), נסיעה ללא מזגן ובלי עליות ארוכות אפשר ״לחיות״ עם האויר הזה די הרבה זמן ולא לדעת על קיומו אלא ברגע שמערכת הקירור נדרשת ליותר אז האויר יתפשט בתוצאה מחימומו ויגרום למים לעלות והטמפ תטפס.
כנראה שב-300 קמ האחרונים לא היה מאמץ מיוחד?


Sent from my iPhone using Tapatalk
מה שכתבת הרבה יותר מתאים כאשר "מנוע מתנפח-פקק של גז על התרמוסטט",ולא
האויר שנשאר במערכת

raanan
27-09-14, 19:44
שני הסנט שלי ...
א. תמיד תבדוק מה נגעת/שנית לפני התקלה
ב. אין פיות טובות שמתקנות תקלות בלילה כשאתה ישן . כלומר,
תקלה הופיעה ונעלמה, היא בוודאות תחזור (השאלה מתי) ובהסתברות של מרפי זה יגיע במקום ובזמן הכי לא נכון ...

שנה טובה
רענן

שלומי
28-09-14, 21:05
איך ניקזת אויר ?
לדעתי - בצע ניקוז ע"פ הספר ועקוב

torchak
29-09-14, 15:01
מילאתי מים, פתחתי בורג אלן שעל בית הטרמוסטט עד שיצאו ממנו מים. סגרתי. הנעתי את האוטו ופתחתי שוב את הבורג לוודא שיוצאים מים ולא אוויר/קצף.
בכל אופן, אני חושד בטרמוסטט

שלומי
29-09-14, 18:26
אם הטרמוסטט תפוס למה התופעה הופיעה דווקא בעמידה ארוכה בסרק ?
אתה עם מיכל מקורי ? הרכב היה מאוזן ?
אם התשובה היא כן וכן :
נשמע יותר מתאים למשאבה עיפה שלא מסחררת את הנוזל מספיק בסרק או לאיבוד מים עקב נזילה שהוביל להתחממות או פריצה באטם ראש.
מציע לעבור טוב טוב על כל הצנרת ואם אתה לא מוצא כלום לבצע בדיקה בלחץ של מע' הקרור.
אחרי מילוי וניקוז מחדש - תעקוב שאתה לא מים בכלל.

ד ו ר ו ן
29-09-14, 21:04
מה זה משאבה עייפה?
זה כולה ציר עם כנפיים- יש כנפיים ורצועה, זה עובד.
אין כנפיים/שחיקה קטסטרופית, או רצועה לא מחוברת, אז אין עבודה.

לא מבין מה זה משאבה עייפה..

gali
30-09-14, 01:51
אתה עם בנזין V8 , תבדוק אם יש אצלך עוד בורג ניקוז חוץ מאשר זה שיש ב tdi300

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

torchak
30-09-14, 11:51
א. אני לא עם בנזין, אני עם TDI.
ב. משאבת מים די חדשה, אני נוטה לחשוב שלא היא הבעיה.
ג. מאז אותה התחממות בעמידה. היתה לי את התופעה שוב בנסיעה מהירה. להלן מה שקרה:
אחרי שהרכב התחמם בעמידה, ניקזתי אוייר והאוטו לא התחמם יותר. זאת כנראה לא היתה הבעיה בכל אופן. למחרת, בנסיעה בכביש מהיר, הרכב התחמם שוב, בפתאומיות. עצרתי מיד בצד, כיבתי מנוע. חיכתי כ10 דקות שייתקרר קצת שאוכל לסוע לתחנת דלק ממש לידי ולא לעמוד על השוליים על מנת לבדוק את הבעיה. כשהנעתי, הרכב התחיל להתקרר מעצמו, לפני שהספקתי לדעת הכלום. הטמפרטורה ירדה לטווח עבודה תקין לגמרי כאילו מעולם לא היתה תקלה. בכל זאת, החלטתי להוציא את הטרמוסטט ולראות שהבעיה לא חזרתי, כי כמו שכתבו לי כבר, הדברים האלה חוזרים ולא נעלמים, ולא רציתי להיות מופתע שוב.
בקיצור, הוצאתי את הטרמוסטט ומילאתי חזרה מים, ניקזתי אוויר ונסעתי. הכל היה נראה תיקן. אחרי לא הרבה זמן (חצי שעה נסיעה) בכביש מהיר, שוב התחממות. הפעם זיהתי שמים יוצאים (אולי גם נכנס אויר?) מבית הטרמוסטט. מי שמכיר, על השפתיים של הטרמוסטט יש אטם ובעצם כשהוא בחוץ, על הבית שלו לא ממש אטום. לקחתי את הטרמוסטט הישן, חתכתי אותו והשארתי רק את ה"כובע" שלו עם האטם. סגרתי, מילאתי מים, ניקזתי אויר ונסעתי. מאז האוטו לא התחמם יותר. הוא עובד בטמפר' הרבה יותר נמוכה כמובן אבל בכל זאת, עוד לא זיהתי שום התחממות. אגב, גם הפאן קלאץ' נבדק ונראה תקין על פניו.
נ.ב.
כשהוצאתי את הטרמוסטט הוא היה נראה "חצי תקין". הכנסתי אותו למים רותחים והוא נפתח אבל רק כשהמים ממש הגיעו לרתיחה. אני יודע שהוא אמור להפתח ב 78 מעלות. יכול להיות שזאת באמת היתה הבעיה?

אשמח לשמוע אם למישהו יש רעיון אחר לתופעה שעוד צפויה להפתיע אותי.
תודה!

gali
30-09-14, 11:59
עימי הטעותת ואיתך הסליחה.
בדוק בבקשה שהמינוס לשעון מחובר כהלכה ואפילו שדרג אותו למינוס "מהדרין", יעני תן לו מינוס טוב ובריא.
ב 110 הקודם שלי הפעלת הוינקר או האורות העמיסו על שעון החום.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

gali
30-09-14, 12:00
אני הייתי מחליף טרמוסטט בלי לגמגם בכלל. כך את הקר יותר מג'קי.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

torchak
30-09-14, 12:08
היי גלי, כתבתי בהודעות הקודמות שלי - יש לי גם מד חום דיגיטלי. יש התאמה בין שני מדי החום. אני סבור שהמד חום המקורי דווקא תקין ומדויק יחסית.

gali
30-09-14, 12:11
אני חושב שיש לך אוויר במערכת.אני מאזור השרון, כל שנותר לי הוא להציע לך לקפוץ ונעשה את זה ביחד.
ביצעתי את התהליך הזה כמה פעמים.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

torchak
30-09-14, 15:16
עדכון - שוב מתחמם, הפעם גם בלי טרמוסטט. רעיונות?

מוני אורבך
30-09-14, 15:43
האם יש יצאת מים מהמיכל עודפים כאשר הרכב מתחמם.
האם יש לחץ גבוה במערכת כאשר הרכב מתחמם (צינורות ראשיים קשים מאוד).
במידה וכן, רוב הסיכויים שאטם ראש המנוע שלך הלך.

האטם מאוד מאוד רגיש ופגיע. קרה לי כבר בשני מנועי tdi300 שהאטם נפגע.
פעם אחת בדיסקו, והסימפטומים היו זהים לשלך.
פעם אחת בדיפנדר, ואז האטם פרץ החוצה, ויצר רעש "נשיפות"
יש ערכה בדיקת CO בנוזל הקירור שיכולה לתת לך אבחון יותר מדויק (ניתן לקנות ב EBAY)

בכל מקרה אל תסע ברכב, אתה עלול לגרום הרבה נזק למנוע.
בצד החיובי, מאוד קל לפרק ראש מנוע, חצי יום וזה מאחוריך...
אני עשיתי זאת לבד, הראש מנוע שוקל כ 10 קילו והוא ממש קטן (יחסית ל 4.2L בגיפים)

gali
30-09-14, 16:47
תעשה טובה ותוריד משאבת מים לפני כן, מקסימום זה עוד הליך בדרך לפירוק הראש.
אתה גם יכול לנסות ולהציץ למצב המשאבה כשתפרק את צינורות הגומי בכניסה וביציאה

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

torchak
30-09-14, 17:17
אחרי שהתחמם נגעתי ברדיאטור. למעלה הוא היה חם, למטה קר. סתימה?

BUx2
30-09-14, 17:35
היה לי מקרה דומה עם האופנוע
כל עוד הייתי נוסע על כביש מהיר נסיעות של פחות משעתיים הטמפ' נשארה קבועה. ברגע שהייתי נכנס לעיר הטמפ' היתה מתחילה לעלות.
בכל פעם שהאופנוע היה מתחמם המאוור היה נכנס לפעולה אבל מפסיק לעבוד לפני שהטמפ' היתה יורדת. החלפתי יוניט מאוור וטרמוסטת אבל הבעייה נשארה.
לבסוף לאחר פירוק הרדיאטורים מסתבר שהם היו סתומים והמאוורר היה מקרר את החלק התחתון (איפה שהיוניט מאוורר נמצא) ולכן הוא היה מפסיק לעבוד, שבעצם הטמפ' עדיין היתה גבוהה. לאחר החלפת הראדיאטורים הבעייה נפתרה.
נכון שזו לא אותה המערכת אבל שווה לבדוק את הכיוון הזה.

מוני אורבך
30-09-14, 18:40
סתימה, שווה לנקות לפני פירוק ראש
אגב לא צריך לפרק משאבה כדי לפרק ראש

חנן-ג'יפולוג
30-09-14, 18:46
מה זה משאבה עייפה?
זה כולה ציר עם כנפיים- יש כנפיים ורצועה, זה עובד.
אין כנפיים/שחיקה קטסטרופית, או רצועה לא מחוברת, אז אין עבודה.

לא מבין מה זה משאבה עייפה..
נתקלתי באימפלר שהסתובב חופשי על הציר לאחר התחממות המנוע. כשהוא היה קר הוא היה צמוד היטב לציר והקשה על האבחון.
כמו כן, כנפיים נאכלות ממיעור או קורוזיה ועוד לפני שהן נאכלות לגמרי יכולת קירור המנוע יורדת משמעותית.

שלומי
30-09-14, 19:07
לפי מה שנכתב הרדיאטור בן שנה - מישהו נתקל ברדיאטור שנסתם כ"כ מהר ?
אם הרדיאטור נקי אזי העובדה שהוא קר למטה נובע מבעית סרקולציה - או משאבה דפוקה או אויר שנכנס למע' (מדליפה / ראש מנוע) וגורם למשאבה לא לתפקד.

הדבר האחרון שהתעסקת איתו הוא מע' הקירור ולכן כדאי לתת לו תשומת לב :

בדקת את מע' הקרור לנזילות ? בלחץ ?
אתה בטוח שאתה מצליח לנקז את כל האויר מהמערכת ? נסה "לנפח" את מיכל העודפים כשבורג ניקוז האויר פתוח והמנוע מודמם עד שיהיה לך זרם רצוף של מים מבורג הניקוז.
לפני ההתחממות אתה רואה ירידת מים ?
לשם השוואה - אצלי אין איבוד כלל בין טיפולים.

כמו שכתבו לך - הראש רגיש , לא הייתי מסתובב עם הרכב לפני איתור ותיקון התקלה.

אם תהיה בטוח שאין נזילות מים נשארת עם : רדיאטור (לא סביר לדעתי) , משאבה (בת כמה היא ?) , אטם ראש (הייתי מזמין כבר ערכת בדיקה - תמיד טוב שיש)

ד ו ר ו ן
30-09-14, 19:12
אחרי שהתחמם נגעתי ברדיאטור. למעלה הוא היה חם, למטה קר. סתימה?
ברדיאטור תקין, יש הבדל גדול בין הצד החם אליו נכנסים המים מהמנוע, והמים הקרים לאחר שעברו ברדיאטור, זה הרעיון מאחורי הרדיאטור.

אם הרדיאטור סתום,ההבדל יכול להיות יותר קיצוני.

torchak
30-09-14, 19:35
יש איזשהי עובדה שלי היא לא ברורה ואולי היא משמעותית: הרכב מתחמם. אני מכבה אותו, נותן לו להתקרר והתקלה כאילו נעלמה. הוא לא מתחמם מיד כאילו יש עדיין תקלה. איך זה הגיוני?

בקשק לאיבוד מים: יש לי חיישן גובה מים ובאף אחת מהפעמים לא נגרמה התחממות כתוצאה מלוסר במים. כן היו חסרים קצת מים כי אחרי ההתחממות יצאו מים ממיכל העודפים.

עוד השערה. לפני החלפת המים, היו בצערכת מים רגילים, לתקופה קצרה מהתיקון הקודם. יכול להיות שהחלפת המים לכחולים שיחררה לכלוך שגרם לסתימה? איך יכול להיות שסתימה משתחררת מעצמה?

gali
30-09-14, 20:00
יכול להיות שהמים הרגילים זירזו קורוזיות ויצרו גושי אבן בצנרות ובעיקר במעברים.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

torchak
30-09-14, 20:28
יכול להיות שהמים הרגילים זירזו קורוזיות ויצרו גושי אבן בצנרות ובעיקר במעברים.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

בהנחה שזאת הבעיה - מה הפתרון?

gali
30-09-14, 21:44
חרא של מצב. אבנית זו האויב המר של אלומיניום.
בדוק את מצב המשאבה ותראה את מצב הצנרת הקשיחה ברכב. מאוד תלוי כמה זמן נסע המנוע והמערכות על מי ברז.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

opl
01-10-14, 06:50
לדעתי זה הזמן להעביר את הרכב למכון רדיאטורים אמין, אני לא מאמין שמשימוש של זמן קצר נוצרו גושי אבנית מצד שני אתה אולי לא יודע במה השתמשו הבעלים שלפניך, כשפתחת את הטרמוסטט ראית שיכבת אבנית על הקירות? באיזה נוזל השתמשת לאחר שהחלפת את מי הברז?
מה שבדרך כלל עושים זה ניקוי המערכת על ידי הזרמת חומר עולה כ400 שקל. יש לזה סיכונים לדעתי, מנוע ישן, חומר מאכל וכו...
הוא גם יבדוק לך את נושא החשד לסתימה וגם ינקז לך אוויר אם יש.
בהצלחה, אני מניח שכבר נמאס לך לנסוע פוזל עם עין אחת על המד והשניה על הכביש

torchak
03-11-14, 20:46
רק בשביל העדכון, לטובת אחרים:
הבעיה, לצערי, הייתה באמת בראש. האינדיקציה הכי ברורה לזה הייתה שצינור רדיאטור עליון היה "מנופח", אחרי נסיעה קצרה הוא די קשה. מאותה סיבה גם יצאו מים מפקק מיכל עודפים או לחליפין היה אפשר לשים לב שאחרי נסיעה קצרה יחסית, בפתיחת הפקק היה משתחרר לחץ.

שחף110
03-11-14, 21:09
ו...?

gali
03-11-14, 22:28
רק לידע כללי...לחץ קיים כל פעם במיכל. זו לא מערכת אטמוספרית.

torchak
03-11-14, 23:03
אני מאמין שלחץ קיים אבל היה בקלות אפשר לראות שהלחץ לא סביר. גם כשהמנוע עוד לא התחמם מעל החצי, בפתיחת הפקק היה משתחרר המון לחץ ומים. לצורך ההשוואה, אחרי החלפת הראש, כשהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה נורמלית, ניתן לפתוח את הפקק לא שום תסמינים חריגים.
אני חלילה לא מפקפק במה שאתה אומר, רק מנסה לחדד את התסמינים שהיו אצלי, למקרה שמישהו ייתקל בבעיה בעתיד

gali
03-11-14, 23:30
תמצא למה התחמם, ראש מעוות זו התוצאה ולא הגורם.
לא תמצא...יכול להיות שתהרוס עוד ראש.

מוני אורבך
04-11-14, 06:15
האטם ראש במנוע הזה מאוד עדין.
כמו כן יש כמה סוגים רובם זבל עופות.
כדאי מאוד להשקיע באטם טוב.
בדיפנדר שהיה לי נוצר חור באטם בלי שום סיבה טובה.
אחרי שהחלפתי הוא נסע מצוין שנים.
התחממות חד פעמית מנזילת מים בהחלט יכולה לגרור עיוות בראש ופריצת אטם.
חשוב מאוד לדאוג למערכת קירור במצב מצוין
מה שכן להחליף אטם זה לא סיפור גדול

gali
08-11-14, 11:41
הי מוני, גם לא סיפור קצר בהכרח.
צריך כיוון שסתומים וטיימינג מחדש לדעתי.
אבל אין על לעשות את זה לבד, ככה לפחות אתה אחראי לטעויות

-->