PDA

צפייה בגרסה מלאה : פילטר אוויר לסיקס



yehuda75
28-09-14, 11:39
הי,

כיום מותקן אצלי פילטר אוויר פתוח של K&N, לא מת על הרעיון ולכן אני חושב לחזור למקור.
מה אני צריך להשיג? היכן? לאיזה עלויות לצפות?
או האם עדיפה האפשרות של סגירת הפילטר הפתוח בקופסה ביצור עצמי והעברת היניקה לאזור קריר יותר (תא הנוסעים או פנס קידמי).

מצרף תמונה ישנה:

http://i966.photobucket.com/albums/ae146/Yehuda75/cj/20120607_113117_zps7f5af03b.jpg

shmil
28-09-14, 14:10
או האם עדיפה האפשרות של סגירת הפילטר הפתוח בקופסה ביצור עצמי - יותר טוב, אפשרי ובוצע.
והעברת היניקה לאזור קריר יותר (תא הנוסעים או פנס קידמי) - הכי טוב והכי נכון.


...

לביא
28-09-14, 14:58
בזמנו, התקנתי בית פילטר של טרנו שנים ראשונות. אין לי תמונה, אבל התלבש טוב בתא המנוע והיה נגיש להחלפה.

yehuda75
28-09-14, 15:22
האם בית פילטר של טראנו (אני משער בנזין שנת 94) מתאים לקרבורטור המקורי BBD של סיקס?

דרור ברלי
28-09-14, 20:53
לא יודע לגבי מסנן של טראנו.
יש מסננים מדבריים מקוריים מצויינים של תע"ר לג'יפ CJ.
יש גם מסנן מדברי מקורי של תע"ר לסופה. קצת יותר גדול, מצויין גם כן.
אלה מתאימים בודאות לצרכי הנשימה של מנוע כזה.

מסנן K&N הוא מצויין לכשעצמו (בתנאי שמטפלים בו נכון וזה אומר ניקוי ושימון ובתנאי שאתה נוסע לבד בשטח או מוביל את הטיול. אם אתה משתרך מאחורי מישהו ובולע את האבק שלו, מסנן כזה הוא לא רעיון מי יודע כמה...), אבל כדי לקבל ממנו את היתרונות (יכולת ספיקה גדולה יותר של אויר קריר) אל תשאיר אותו חשוף בתא המנוע, היכן שהוא נושם אויר לוהט ומאובק.
תבנה לו קופסה סגורה, עם צינור שמוביל אליו אויר קריר ונקי יחסית ממקום גבוה.
יניקת אויר מתא הנוסעים - זה לא רעיון רע, בתנאי שרעשי יניקת אויר לא מפריעים לך. אני לא משתגע על זה.
רעיונות אפשריים: כונס אויר על מכסה המנוע דוגמת הסופות 3 הראשונות, או שנורקל רגיל, או שנורקל נמוך כפי שתע"ר הציעו בסופות סימן 1. צינור שהולך אל המסכה הקדמית מאחורי הפנסים זה המקורי. לא רע במיוחד.

נמרוד
28-09-14, 21:01
כל דבר בקוטר שמתחבר לצינור בקוטר 3 אינץ' יתאים. הכי טוב כמו שדרור כתב זה פילטר דוד בסגנון הצבאי המקורי של סיקס או סופה. אלמנט נייר גדול מאד בתוך דוד סגור, עם להבים שמסחררים את האויר ומקטינים מאד את כמות האבק שנכנסת אליו. בסיקס שלי התקנתי את הפילטר הזה בתוך תא הנוסעים, מאחורי הדש-בורד (מערכת האוורור פורקה) ומשם צינור שרשורי מקורי של סופה התחבר לראש הקרבורטור המקורי כמו אצלך.

אתה יכול לדעתי לחבר את פילטר הK&N שלך בתוך הדשבורד, יקח הרבה פחות מקום אז אולי תסתדר בלי להזיז או לשנות את מערכת האוורור. כשהוא יהיה מאחורי הדשבורד, גבוה כמה שיותר, הוא יונק מסוג של קופסה סגורה, אויר יחסית נקי וקריר, והסיכוי שהוא ינוק מים קלוש - כי כל עוד המים לא עברו את הברכיים שלך, פיזית, הפילטר עדיין יבש.

סידור כזה עובד מצויין בג'יפ פתוח. ברגע שאתה סוגר, היניקה משמעותית ותיצור גם רעשים וגם יניקה של אבק פנימה.

אני צריך לחפש תמונות של הסידור שהיה אצלי.

לביא
29-09-14, 13:56
האם בית פילטר של טראנו (אני משער בנזין שנת 94) מתאים לקרבורטור המקורי BBD של סיקס?

אצלי היה מותקן מוטוקרפט. מצאתי משהו ב ebay לעשות התאמות..

yehuda75
29-09-14, 15:45
אני חושב ללכת על פילטר דוד של סופה (חבר יקר החליט לתת לי אחד).
את הפילטר אני אנסה למקם בתא המנוע ואדאג ליניקה מהחזית כאפשרות אחת או מהפתח שמתחת לשמשה הקידמית היות ושנורקל לא בא בחשבון.
נוסיף את העובדה שאצלי מערכת האוורור המקורית לא מתוקנת ולכן יש לי הרבה מקום מאחורי הדשבורד.
כמובן שפתח שכזה צריך להיות עם כונס כנגד כניסת מים.

תודה!
יהודה

נמרוד
29-09-14, 16:25
אם אין מערכת אוורור אז יש לך מקום מאחורי הדשבורד, וזה המיקום האידיאלי לפילטר דוד. של סופה קצת יותר קצר משל סיקס אם אני זוכר נכון.

דרור ברלי
30-09-14, 12:26
קצת יותר קצר אבל הקוטר גדול יותר.
יהודה, אם אתה מתקין מתחת לדשבורד, תתכונן לרעשי שאיבה/יניקה חזקים כשהאוטו סגור בחורף. אלא אם תעביר צינור יניקת אויר החוצה.

לא יודע כמה אתה מתכוון לחצות מים עמוקים עם מנוע בנזין ומערכת הצתה שלא משנה כמה תאטום אותה, תמיד תישאר רגישה לרטיבות, בוודאי בישראל הגשומה שבה מעברי מים עמוקים על כל צעד ושעל... אני הייתי מתקין את הדוד בתוך תא המנוע, ומנתב צינורות שרשוריים בצורה נכונה, כולל צינור למסיכה הקדמי תכדי שינשום אויר קריר יחסית מבחוץ ולא אויר לוהט מתוך תא המנוע. אל תפסול שנורקל - אני סומך עליך שתבנה אחד שיהיה גם אסטטי.

yehuda75
30-09-14, 13:02
אני חושב כמוך! אני לא שולל שנורקל, כרגע (שהצבע עוד טרי) קשה לי לחשוב על חור בכנף.

דרור ברלי
30-09-14, 13:26
אל תדאג, אחרי טיול אחד או שניים יגיעו השריטות, החבטות והמכות, ואז לא תתבייש לנסר בו חורים.

נמרוד
30-09-14, 13:37
למיטב הבנתי, יהודה ניצל את המקום שבו מותקן פילטר דוד מקורי לטובת מצבר נוסף, אז לא בטוח שזה אפשרי בתא המנוע. אם כן אז זה הסידור הכי טוב והכי בריא - פילטר דוד מקורי שיונק עם צינור נוסף מאחורי הפנס הקדמי.

דרור ברלי
30-09-14, 14:24
בסופה הדוד ממוקם בפינה שמאלית קדמית, על כנף שמאל, בצמוד למסכה.
לפי התמונה של תא המנוע שיהודה צירף, המקום הזה פנוי ומחכה לדוד של סופה.
אם החלטת שזה המקום שאתה רוצה, כדאי להשיג גם את המינשא המקורי של סופה (שמחזיק גם את פילטר הדלק) שמתחבר לכנף השמאלית, או לבנות אחד כזה - אם אתה במרכז, אתה מוזמן לתת מבט ולקחת מידות. תקבל גם קפה/בירה.

yehuda75
30-09-14, 16:54
זה נראה מקום ראוי. אני אקבל את הדוד בשבוע הבא ואבצע בדיקה.
מתי אתה קופץ אלי לבירה \ קפה?

דרור ברלי
30-09-14, 16:55
אני אשמח לראות את היצירה שלך. איפה אתה נמצא?

-->