צפייה בגרסה מלאה : כבל ספידומטר - איך הוא מתחבר לטרנספר?
השאלה נובעת מכך שראיתי היום משהו מוזר אצלי , יש מתאם בין הטרנספר
אל הכבל מהמתאם יוצאים כמה חוטים שלא מחוברים לכלום , אני יודע שיש חיישן מהירות כזה .
מה זה הדבר הזה? זה חלק סטנדרטי?
חנן-ג'יפולוג
10-08-05, 16:32
אני לא חושב שזה משהו סטנדרטי, בטח לא בCJ ישראלי. אצלי אין את זה. אולי בCJים האמריקאיים עם מאייד ממוחשב, המחשב נעזר בחיישן מהירות.
חברים - בעלי cj יקרים תעשו טובה תתכופפו קצת ותראו איך אצלכם מתחבר העסק .
זה חשוב מאוד , יתכן ויש לי חיישן מהירות ולא ידעתי על קיומו (כנראה שהג'יפ נועד להזרקה עוד לפני שחלמתי על זה) .
איך בודקים אם הוא מייצר חשמל כלשהו?
מוזר, אצלי זה כבל סטנדרטי עם פין בעל גלגל שיניים בקצה שלו שיושב בתוך הטרנספר (שהוא דנה 300 של סיקס)
חנן-ג'יפולוג
11-08-05, 01:02
איך בודקים אם הוא מייצר חשמל כלשהו?
אני לא יודע לגבי החיישן של הCJ , אבל בGM מדובר בחיישן שסוגר מעבר לאדמה 2000 פעמים במייל אחד. הוא לא מייצר חשמל. או שהוא פתוח או שהוא מקוצר לאדמה, כמו מיקרוסוויץ' של לחץ שמן.
נתק אותו מהטרנספר, שים מד-מתח על מצב בדיקת רציפות (צפצוף) וחבר את הפרובים שלו: אחד לגוף החיישן והשני לחוט שיוצא מהחיישן. סובב את הכבל ובדוק אם יש רציפות לסירוגין.
יש מצב שזה סתם איזה חלק של דלקן?
שים לב שאתה יכול לפרק את המתאם החשמלי ולחבר את הכבל ישירות ליציאה מהטרנספר (ההברגה מתאימה בול). ואז יש לך קריאה ישירה ולא דרך חיישן (המכלול הזה בנוי כך שיוצא תנועה לחיישן וממנו לכבל ) פרק פשוט את המתאם הזה ותראה חור מרובע (בשביל הכבל) וסגור את ההברגה סע לשלום
חנן-ג'יפולוג
11-08-05, 11:20
אטלס, יוניקס התקין הזרקת TBI של GM בCJ שלו. הוא מתלהב מהחיישן כי הוא רוצה לחבר את החיישן למערכת ולא בגלל שהוא רוצה לחבר את הכבל בלעדיו.
AvigdorAharon
11-08-05, 12:49
יריה באפלה:
אולי זה החיישן שמדליק את נורת ה 4X4 הכתומה בלוח השעונים?
אביגדור
כנראה לא עקבתי אחרי השינוים שלא אבל מאין לו לדעת שהחיישן הזה מתאים מבחינת ערך חשמלי להזרקה?
חנן-ג'יפולוג
11-08-05, 12:58
אולי זה החיישן שמדליק את נורת ה 4X4 הכתומה בלוח השעונים?
זה לא. חיישן ה4X4 לא מחובר לכבל הספידומטר.
מאין לו לדעת שהחיישן הזה מתאים מבחינת ערך חשמלי להזרקה?
בשביל זה הוא קיבל הסבר איך לבדוק. אם יש בזה שני מצבים, של חיבור לאדמה ושל מנותק, וזה קורה 2000 פעמים במייל, אז זה מתאים, לדעתי.
אם אפשר לישאול שאלה על הדרך.....
חנן ,אמרתה שנורת ה4*4 לא נידלקת על ידי החיישן הזה....
איך היא בכלל מיתחברת (יש לי ספידומטר עם הנורה הזו אבל עדיין לא חיברתי אותו :wink: )
בתודה מראש
אלעד CJ6 שנת 65 מנוע הוריקן 2.2 ליטר 8)
אהלן אלעד.
הנורה של ה4*4 מחוברת ליונית (כדורית) שיושבת על הטרנספר, וכאשר אתה משלב ל 4*4 הוא מזיז את הכדורית בקצה היוניט, ומחבר אותה לגוף (נותן מינוס) המינוס עובר לנורה כאשר הנורה מקבלת מתח קבוע אחרי סוויץ'. וכך היא נידלקת.
יניב.
חנן יש שלושה חוטים לחיישן ,
אדום שחור ושקוף , מה לחבר למה? איך לבדוק?
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 10:39
אני אשתדל לבדוק את זה ולענות על זה בערב, אם מישהו לא יענה קודם.
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 11:45
http://img32.imageshack.us/img32/4388/speedsensor4tv.jpg
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 11:47
זה מסביר בצורה די ברורה מה המחשב רוצה מהחיישן המקורי .
עכשיו, צריך עוד להבין, מה החיישן שאצלך עושה, ואיך מתרגמים את זה למה שהמחשב רוצה לקבל.
אני לא יודע איזה חיישן יש אצלך ולמה הוא מיועד. אם תביא לי אותו אני אוכל לנסות להבין באיזה שפה הוא מדבר ואיך מתרגמים אותה. יש עליו מספר קטלוגי? שם יצרן?
אין עליו כלום , שום דבר .
הוא ממש דומה אבל לחיישן שמסופק עם הקיט הזרקה חוץ מהצבע שלו .
שים לב חנן :
הצהוב זה מהקיט הזרקה של howell
והתמונה מתח זה החיישן שלי
http://www.sierrajeep.com/images/Howell/How-speed%20sensor.jpg
http://img371.imageshack.us/img371/4383/005zd.th.jpg (http://img371.imageshack.us/my.php?image=005zd.jpg)
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 13:59
תקן אותי אם אני טועה אבל בזה של הוול יש שני חוטים ובשלך שלושה.
איציק - 4X6ZH
18-09-05, 14:11
קימים שני סוגי חישנים
כאלה שיש להם רק שני חוטים וכאלה שיש להם 3 חוטים .
אלה שיש להם 2 חוטים מיצרים מטח חילופין העולה כפונקציה של המהירות ( חישני ABS הם כאלה ) .
אלה שיש להם 3 חוטים מיצרים גל מרובע ולמעשה מתפקדים כמפסק שמספר המיתוגים הם פונקציה של מהירות הסיבוב . ( חישני מיקום גל זיזים \ גל ארכובה הם כאלה ) .
אבל זה לא אומר שלא ניתן למצוא את החישנים באלף ואחד שימושים אחרים .
*****
לדעתי זה חישן מהירות שממוקם על היציאה בטור לכבל מד מהירות . הוא ממשיך להעביר את הסיבוב לכבל הספידומטר ובמקביל מוציא נתונים למחשב לצורך כל שהוא .
*****
איציק
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 14:16
אלה שיש להם 3 חוטים מיצרים גל מרובע ולמעשה מתפקדים כמפסק שמספר המיתוגים הם פונקציה של מהירות הסיבוב .
איך המפסק מחובר לשלושת החוטים?
זה גם סותר את זה:
http://img32.imageshack.us/img32/4388/speedsensor4tv.jpg
או שחוט אחד לא מחובר?
איציק - 4X6ZH
18-09-05, 14:31
זה לא בדיוק סותר
יש גם חישנים אופטים שזה LED המאיר מול תא רגיש לאור ומחסום שחותך את האור
וכל זה סגור קטן קטן . ( נמצא בתוך מפלגי הצתה ) .
ויש עוד כמה שגעונות של מהנדסי פיתוח שאנחנו צריכים להסביר מי נגד מי .
****
איציק
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 14:48
ויש גם את זה:
http://img149.imageshack.us/img149/6522/speedsen0mg.jpg
וצריך לשים לב שיש BUFFER .
מה זה הbuffer הזה?
אני רואה שהחיישן בעל 3 חוטים , הבאפר מקבל פלוס ומינוס וחוט אחד נתונים למחשב
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 17:25
שווה לקרוא:
http://www.wellsmfgcorp.com/counterpoints/Counterpoint4_2.pdf
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 17:33
זה של ה1227747 :
ftp://ftp.diy-efi.org/pub/gmecm/manuals/1227747/747ecm5.jpg
אני מניח שהBUFFER הוא מודול שמקבל קריאה של החיישן ומתרגם את זה לשער שמחבר את הפין שהולך אל המחשב לסירוגין, פעם אל האדמה ופעם פותח אותו, ע"פ התיאור של ג'ון .
אבל זו רק הנחה, אני אמשיך לנסות להבין.
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 17:40
קרא גם את זה:
http://img5.imageshack.us/img5/6859/vssbuffer0zf.jpg
תראה גם שכתבו שברכבים משנת 90 ומעלה הBUFFER הזה הוכנס אל תוך הECM, אז תבדוק בסכימה שמתאימה למחשב שלך אם יש צורך בBUFFER חיצוני או לא.
מכאן:
http://www.jagsthatrun.com/V8-chapters/V8-tpi-Speed-Sensors.pdf
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 18:22
במחשב שאמור לקבל SPEED SENSOR מגנטי , ללא BUFFER , יהיה לך חוט שיוצא מקונקטור B9 .
יש אצלך את החוט הזה?
חנן בכתבה שהעלת רשום שמשנת 90 במערכות tpi
(רב נקודתית ) הבאפר בתוך המחשב.
יש בכלל טעם להתעסק עם זה ? מה זה יתן לי?
אז יהיה לי חיישן מה זה כבר יעזור למערכת?
אני צריך לדעת כי אני הולך להזמין צ'יפ מבראין ולומר לו אם למחוק את זה מהצפ או לא.
יש בכלל טעם להתעסק עם זה ? מה זה יתן לי?
אז יהיה לי חיישן מה זה כבר יעזור למערכת?
אני צריך לדעת כי אני הולך להזמין צ'יפ מבראין ולומר לו אם למחוק את זה מהצפ או לא.
אם זה יעבוד זה עשוי לחסוך לך קצת דלק במהירויות שיוט - המחשב יעבור לחוג פתוח ויתן תערובת יותר ענייה, ככה אני חושב חנן הסביר לי.
חנן-ג'יפולוג
18-09-05, 20:49
חנן בכתבה שהעלת רשום שמשנת 90 במערכות tpi
(רב נקודתית ) הבאפר בתוך המחשב.
צודק.
לגבי היעילות של החיישן, ג'ון טוען שניתן להגיע לשיפור בצריכת הדלק של עד כ5 אחוז. לא היסטרי, וזה עוד בתנאי שיוט. אני לא ראיתי צורך להתעסק עם זה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.