PDA

צפייה בגרסה מלאה : מידת גלגל ספייר ל WJ .



shay1972
18-10-14, 10:56
רכשתי לאחרונה WJ עם צמיגי 265/75/16.
הצמיגים יושבים על ג'אנט 8" ובולטים החוצה מעט.
הצמיג ספייר באותה מידה, אבל מורכב על הג'אנט המקורי.
לשאלות:
1) האם אפשר בכלל יהיה לנסוע עם הספייר בלי שהוא ייגע במכלולים?
2) הגלגל ספייר לא נכנס למקומו המקורי, ולכן הוא מונח בתא מטען, לפני שאני מחפש פתרונות (גג, פגוש), האם אפשר לשים על הספייר צמיג קטן יותר שכן ייכנס למקום המקורי?
3) האם אפשר יהיה לנסוע עליו בשטח ובכביש?
4) האם יש בעיה חוקית עם ספייר לא במידת שאר הגלגלים?
תודה.

אסף עלאל
18-10-14, 11:33
wj שחורה ?
השאלה אם המידה שלך בצמיגים חוקית אם כן לפי החוק אתה צריך ליסוע עם מה שרשום לך ברישיון
אני במקומך אם לא מעמיס מטענים על האוטו שם אותו ל הגג ובונה לו תושבת אם אין גגון ..

tom1105
18-10-14, 12:44
אם קנית את הרכב של נתי הרווחת...
1. תוכל לרכוש ספייסר שישב ביחד עם הרזרבי.
2. תנסה להוריד לו אוויר (יחייב אותך להסתובב עם קומפרסור).
לא הייתי שם אותו על הגג , סתם 50 קילו מיותרים כל הזמן.
3. ?.
4. כמו שאמרו לך , תבדוק אם הצמיגים בכלל ברשיון..

shay1972
18-10-14, 15:33
המידות ברשיון.
השאלה האם אפשר לשים בספייר צמיג שמקביל ל 31" (שלי כמעט 32"), ואז הוא ייכנס למקום המקורי, והאם אפשר יהיה לנסוע ככה בכביש,שטח (כשצריך, כלומר אחרי פנצ'ר) ?

MMR
18-10-14, 17:35
בהתחשב בכך שצמיג גדול יותר לא נכנס, זה מה שאני הייתי עושה... עם זאת קח בחשבון שמבחינת החוק אתה מחוייב לצמיג ספייר במידה זהה. כנ"ל בטסט.

רועיג
18-10-14, 18:56
לדעתי הבעיה שלך תהיה אחרת לגמרי
הפרש הקטרים בין הגלגל ספייר לגלגל השני שנותר על הסרן יטחן את הקוודרה דרייב.
אצלי החשש היה זהה, ונפתר על ידי התקנת טרנספר חמישה מצבים.
אם הפנצר מקדימה לא תהיה בעיה, ואם הוא מאחורה צריך להחליף את המפונצר בקדמי תקין ולשים ספייר מקדימה ולנסוע 2x4.



נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

eysham
18-10-14, 20:01
לדעתי הבעיה שלך תהיה אחרת לגמרי
הפרש הקטרים בין הגלגל ספייר לגלגל השני שנותר על הסרן יטחן את הקוודרה דרייב.
אצלי החשש היה זהה, ונפתר על ידי התקנת טרנספר חמישה מצבים.
אם הפנצר מקדימה לא תהיה בעיה, ואם הוא מאחורה צריך להחליף את המפונצר בקדמי תקין ולשים ספייר מקדימה ולנסוע 2x4.
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk



הבעיה שאתה מעלה היא נכונה, אבל אין קשר לטראנספר.
כל עוד הגלגלים מסתובבים (בתנועת הרכב, גם אם ללא דחיפה מהכיוון של המנוע) יהיה הפרש מהירויות בין הגלגלים והוארילוק באותו הסרן יעבוד קשה.
זה יתבטל רק אם אתה מתקין לוקרים ידניים בגלגלים הקדמיים.

על אחת כמה וכמה תהיה לך בעיה דווקא בסרן האחורי אם יש בו נעילה אוטומטית כמו לכמה חברים כאן.

tom1105
18-10-14, 20:24
ברכב הזה ספציפית אין ורילוק... יש נעילות נשלטות

MMR
18-10-14, 20:30
אם יש נעילות נשלטות, כלומר דיפ' פתוחים בנסיעת כביש אין שום בעיה

shay1972
18-10-14, 21:02
TOM כמעט צודק....
יש נעילה נשלטת מקדימה - אז אני מבין שאין בעיה קריטית לנסוע קצת על גלגלים לא באותו גודל בדיוק.
מאחורה זו נעילה אוטומטית - להבנתי, זה אומר שרוב הזמן שני הגלגלים "נעולים" בעצם זה לזה (כמו ריתוך), וזה משתחרר רק לפעמים (כיכרות וכו').

אז מה דעתכם על ה SETUP הבא:
אם יש תקר מקדימה - אין בעיה עם מידות גלגלים שונות כי יש לי בעצם דיפרנציאל פתוח מקדימה.
אם יש תקר מאחורה - אז להעביר גלגל קדמי לאחור ולשים את הספייר מקדימה.

נשמע הגיוני? יהיו עוד בעיות? זה רק למקרי חירום, לצאת מהשטח ולנסוע הביתה.

eysham
18-10-14, 21:16
TOM כמעט צודק....
יש נעילה נשלטת מקדימה - אז אני מבין שאין בעיה קריטית לנסוע קצת על גלגלים לא באותו גודל בדיוק.
מאחורה זו נעילה אוטומטית - להבנתי, זה אומר שרוב הזמן שני הגלגלים "נעולים" בעצם זה לזה (כמו ריתוך), וזה משתחרר רק לפעמים (כיכרות וכו').

אז מה דעתכם על ה SETUP הבא:
אם יש תקר מקדימה - אין בעיה עם מידות גלגלים שונות כי יש לי בעצם דיפרנציאל פתוח מקדימה.
אם יש תקר מאחורה - אז להעביר גלגל קדמי לאחור ולשים את הספייר מקדימה.

נשמע הגיוני? יהיו עוד בעיות? זה רק למקרי חירום, לצאת מהשטח ולנסוע הביתה.

יעבוד מעולה.
בסט-אפ הזה (כמו שהיה לי) הייתי שם 31" (245/75R17) בתא של הספייר וסע לשלום

נמרוד - מערד
18-10-14, 21:21
הגלגל הרזרבי צריך לתת מענה גם בשטח, ואם הוא לא במידה ובפרופיל של שאר הגלגלים, הוא עלול להיפגע בקלות יתרה בשטח ואז אתה בבעיה קשה יותר, לא תמיד ניתן לקבל מחבר בקבוצה גלגל, תחשוב מה יותר חשוב לך.
נמרוד

eysham
18-10-14, 21:26
הגלגל הרזרבי צריך לתת מענה גם בשטח, ואם הוא לא במידה ובפרופיל של שאר הגלגלים, הוא עלול להיפגע בקלות יתרה בשטח ואז אתה בבעיה קשה יותר, לא תמיד ניתן לקבל מחבר בקבוצה גלגל, תחשוב מה יותר חשוב לך.
נמרוד

נמרוד,
באופן עקרוני אני מסכים.
באופן פראקטי, ובמקרה חירום, ההבדל בין 31 ל-32 הוא זניח
מה שכן, לא הייתי מסתפק בגלגל עם חתך כביש פגיע, אלא צמיג טוב וחזק, שטח מלא או 50/50 כמו שאר הגלגלים.

נמרוד - מערד
18-10-14, 21:31
נכון, רק שברוב המקרים אנשים שמים גלגל עם פרופיל כביש, ונתקעים איתו בשטח.
נמרוד

shay1972
18-10-14, 21:37
נמרוד, הכוונה לשים צמיג 100% שטח - גם ככה זה רכב לטיולים בלבד, רק במידה אחת קטנה יותר.

גיל אסרף
20-10-14, 17:21
קנית את אחד הגראנדים המדהימים!
תתחדש חבר.

לגבי הספייר, למה שלא תבנה לו מתקן יעודי?
אני לא ממליץ לנסוע בשום פנים ואופן עם גלגל במידה שונה במערכת עם דיפ׳ מרכזי. אפילו לא כדי לחזור הבייתה. וזה לא משנה אם הסרנים פתוחים או נעולים. אתה יכול לגמור דיפ׳ מרכזי גם בדרך הבייתה.

-->