Saar
20-10-14, 14:33
הי,
לקראת הטיול האחרון (נחל ערוד) החלטתי שרצוי שיהיו לי מגני סף.
את הבירורים לגבי החומר עשיתי כבר מזמן והומלץ לי על צינור סקיודל 42 מ"מ ללא תפר.
החיבור לשלדת הרכב עם פלחים בעובי 8 מ"מ.
שאר הפלחים בעובי 5 מ"מ.
מה שהנחה אותי היה ניסיון לפגיעה מינימלית במרווח הגחון.
החיבור לשלדה על בסיס החיבורים של המדרגות המקוריות ( 3 נק' עיגון בכל צד)
הרעיון היה ליצור מבנה T של הפלחים לטובת חוזק.
ה"פס" הארוך ממוקם מתחת לסף הרכב ומפזר את העומס במידה ויהיה מגע בין המגן לגוף הרכב.
תמונות:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider1.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider2.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider-3.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider-final.jpg
מסקנות:
1. לאחר שהתיישבתי על סלע "מכובד", אני יכול לומר שני דברים:
א. המגן עשה עבודתו נאמנה, האוטו נשען על המגן ללא נזק לאוטו.
ב. רצוי שאלך לבדיקת ראיה :D
2. הייתי מחזק את ה T שמחבר את התושבת למגן - מייצר מפרופיל מלבני או עגול - לחליפין, ואולי עדיף - מוסיף עוד פלח ל T ומעבה אותו.
כמו כן, כדאי לחשוב על מקרה בו הפלח הזה פוגע בסלע - כיצד למנוע "תקיעה" בעקבותיו.
כשהתיישבתי על הסלע הפלח הנ"ל התכופף, הוא לא תקע אותי, אבל אני מניח שהוא לא עזר :)
תודה ליואב (HITOY) על הסיוע בתכנון :)
סער
לקראת הטיול האחרון (נחל ערוד) החלטתי שרצוי שיהיו לי מגני סף.
את הבירורים לגבי החומר עשיתי כבר מזמן והומלץ לי על צינור סקיודל 42 מ"מ ללא תפר.
החיבור לשלדת הרכב עם פלחים בעובי 8 מ"מ.
שאר הפלחים בעובי 5 מ"מ.
מה שהנחה אותי היה ניסיון לפגיעה מינימלית במרווח הגחון.
החיבור לשלדה על בסיס החיבורים של המדרגות המקוריות ( 3 נק' עיגון בכל צד)
הרעיון היה ליצור מבנה T של הפלחים לטובת חוזק.
ה"פס" הארוך ממוקם מתחת לסף הרכב ומפזר את העומס במידה ויהיה מגע בין המגן לגוף הרכב.
תמונות:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider1.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider2.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider-3.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/09/slider-final.jpg
מסקנות:
1. לאחר שהתיישבתי על סלע "מכובד", אני יכול לומר שני דברים:
א. המגן עשה עבודתו נאמנה, האוטו נשען על המגן ללא נזק לאוטו.
ב. רצוי שאלך לבדיקת ראיה :D
2. הייתי מחזק את ה T שמחבר את התושבת למגן - מייצר מפרופיל מלבני או עגול - לחליפין, ואולי עדיף - מוסיף עוד פלח ל T ומעבה אותו.
כמו כן, כדאי לחשוב על מקרה בו הפלח הזה פוגע בסלע - כיצד למנוע "תקיעה" בעקבותיו.
כשהתיישבתי על הסלע הפלח הנ"ל התכופף, הוא לא תקע אותי, אבל אני מניח שהוא לא עזר :)
תודה ליואב (HITOY) על הסיוע בתכנון :)
סער