צפייה בגרסה מלאה : גמגום וקשיי הנעה בגז אבל גם בבנזין
מזה חודשיים שבנסיעה בגז הרכב מגמגם בסרק, לא עובר בקיק-דאון ובאופן כללי קצת חלש יותר מבנזין. צריכת הגז עלתה גם בתקופה הזו.
כמה ניסיונות כיול אצל איש מקצוע לא הועילו.
לא בטוח שזה קשור - אבל בגלל זה אני שואל -
בשבוע האחרון יש גמגום גם בבנזין בנסיעה בשיוט סביב 2000 סלד ובעיקר בעמידה.
השיא השלילי עד כה הוא שבימים האחרונים הרכב לא מניע - יש סטרטר אבל לא תופס. גם בעמידה ברמזור כשהרכב היה חם הוא כבה פעם אחת.
חשמלאי שבדק החליף חוטי הצתה עייפים, שיפץ סטרטר ששחקתי לגמרי בניסיונות ההנעה אבל לא מצא שום בעייה חשמלית.
לא בטוח שזה קשור אבל שני דברים לציון :
1. לפני חודשיים קודם לתופעה בעליה מאומצת מהמכתש ברכב עמוס מאוד הרכב בגז התחמם מאוד ולאורך זמן ארוך ופרק את כל המים משסתום פקק הרדיאטור.
2. יש נקישות מהמנוע בשבוע האחרון.
אם זו באמת בעיה שקשורה לשתי המערכות - גז ובנזין - מה זה יכול להיות ?
חשבתי על חמצן, מחשב ומנוע.
רעיונות ?
תודה.
Sent from my XJ
איך בודקים ?
Sent from my XJ
בדיקת לחץ הפוך, שאני מניח שאין לך את המכשיר. אז או מישהו מחברי הפורום
שיש לו, או במוסך.
ראש מנוע? בריחת לחץ מהשסתומים?
תמשיך לסוע, גמור את המנוע עד הסוף. אני אתן לך 5,000 שקלים בשביל הבודי, אני אוהב את הצבע שלך יותר משלי ומשניהם אני יכול להרכיב אוטו בן זונה :rolleyes:
או שהגיע הזמן להעיף את הגז ולעשות סדר בתא המנוע. שלם על דלק כמו גבר.
ניסית לבדוק EGR ?
Erg יכול להקשות על הנעה ?
ויותר חשוב - מה לבדוק כדי לבודד את הסוגייה ?
ראיתי שבכמה פורומים עוסקים בוויתור על ה erg.
תודה.
Sent from my XJ
אני פשוט מדבר מניסיון.... :(
גם לי רכב עם מערכת גז + בנזין. הרכב היה מקרטע קצת בעמידה ואז נכבה, מדי פעם מסרב להניע.
קצת פרטים למה זה שם ומה זה עושה ניתן לקרוא כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/41550-%D7%A9%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%9D-egr-%D7%90%D7%95-%D7%9E%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A8-%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9D) אחד מתוך אי אילו דיונים על ניתוק שלו יש כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/82403-%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%AA-EGR)
בסוף נדלקה נורת check engine. בדיקה עם סורק העלתה חיישן EGR. יש אפשרות לנסות לנקות אותו עם ספריי קרבורטורים, כפי שגם מומלץ כאן (כולל תמונות) (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/61888-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%A6-%D7%A7-%D7%90%D7%A0%D7%92-%D7%99%D7%9F-%D7%A0%D7%93%D7%9C%D7%A7%D7%94-%D7%95%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%A8%D7%94-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A9%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%9D-EGR-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%90%D7%A8%D7%94-2001-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-1600) ואפילו לראות סרטים ביוטיוב (https://www.youtube.com/watch?v=UNTBkXWC2A8)
כיון שאין לי את הידע והכלים כדי לאתר את החיישן הזה (ידע) ואיך לפרק אותו (כלים) מסרתי אותו למוסך, שכמובן לא טרחו לנקות אלא ישר החליפו. החלק הישן אצלי ויום אחד אנסה לנקות אותו ולהבין איפה בדיוק הוא יושב בתוך המנוע, כדי שאדע לפעם הבאה...
אני פשוט לא בטוח שב 95 יש erg.
מישהו יודע לשפוך אור על הנושא ? אני באמת בצרה פה...
Sent from my XJ
באיזה רכב שלך מדובר ?
...ותודה עד כה
Sent from my XJ
אני פשוט מדבר מניסיון.... :(
גם לי רכב עם מערכת גז + בנזין. הרכב היה מקרטע קצת בעמידה ואז נכבה, מדי פעם מסרב להניע.
קצת פרטים למה זה שם ומה זה עושה ניתן לקרוא כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/41550-%D7%A9%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%9D-egr-%D7%90%D7%95-%D7%9E%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A8-%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9D) אחד מתוך אי אילו דיונים על ניתוק שלו יש כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/82403-%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%AA-EGR)
בסוף נדלקה נורת check engine. בדיקה עם סורק העלתה חיישן EGR. יש אפשרות לנסות לנקות אותו עם ספריי קרבורטורים, כפי שגם מומלץ כאן (כולל תמונות) (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/61888-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%A6-%D7%A7-%D7%90%D7%A0%D7%92-%D7%99%D7%9F-%D7%A0%D7%93%D7%9C%D7%A7%D7%94-%D7%95%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%A8%D7%94-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A9%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%9D-EGR-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%90%D7%A8%D7%94-2001-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-1600) ואפילו לראות סרטים ביוטיוב (https://www.youtube.com/watch?v=UNTBkXWC2A8)
כיון שאין לי את הידע והכלים כדי לאתר את החיישן הזה (ידע) ואיך לפרק אותו (כלים) מסרתי אותו למוסך, שכמובן לא טרחו לנקות אלא ישר החליפו. החלק הישן אצלי ויום אחד אנסה לנקות אותו ולהבין איפה בדיוק הוא יושב בתוך המנוע, כדי שאדע לפעם הבאה...
אמיתי, אני לא איך איך הגישה בXL7, אבל בגרנד ויטרה הרגילה השסתום יושב מאחורי הבית מצערת. שני ברגים והוא בחוץ. עדיף לפרק מצבר ופילטר אויר בשביל שיהיה מקום לעבוד, אבל לא חייב.
מה שכן - ניקוי לא תמיד עוזר. יש מצב לקבל את הישן לטובת בדיקה?
Sent from my Ass
טוב למען הסר ספק ולטובת הידע הציבורי
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/01/3a7b32449e59b844724c354abd3786a2.jpg
עכשיו שברור שזה לא egr יש עוד מרכיבים חוץ מראש מנוע שעלולים לגרום לכאלה תופעות ?
חברה, אני ממש אשמח לקצת עזרה כאן.
Sent from my XJ
טוב, אז לא סתם לא שמעתי על egr בצירוקי :)
הייתי מתחיל מלבדוק את ה tps.
(אם הוא רלוונטי גם לגז)
איך בודקים אותו ?
Sent from my XJ
https://www.youtube.com/watch?v=1KEd52QJMNc
אוקיי תודה.
גם מד צעדים יכול להוביל לכיבוי בעמידה בנסיעה ?
Sent from my XJ
מנוע צעדים מווסת את הסרק.
עד כדי כיבוי אם הוא תקול ?
ומניעת הנעה ?
Sent from my XJ
כן. אבל ציינת שיש גם בעיה ההאצה וב 2000 סלד.
בכל מקרה, אם אתה כבר באיזור ה tps, כדאי לנקות גם את מנוע הצעדים
טוב, אחרי הרבה סבל והתעסקות, כולל התעקויות ואפילו גרירה לא עלינו, נראה שנמצאה הבעיה.
מערכת הגז, אחרי 7 שנים בלי תקלות, אמורה להשבית את הזרמת הדלק למזרקים כשהיא עובדת.
נראה שלאחד מהם בגלל בעיית מחשב או חיווט כן הגיע בנזין ואז אחת הבוכנות קיבלה גם גז וגם בנזין ולכן הרעידות הגמגום והכיבוי בניוטראל.
הלחץ העודף במערכת אחרי כיבוי הוא שמוביל לקשיי ההנעה עד שהמערכת פורקת.
בגלל שהמחשב ישן ויקר מאוד וכדי לוודא שזו הבעיה , בשלב זה עשינו מעקף שיבטל גז וייתן בנזין בלבד לאותה בוכנה.
עד כה כל התופעות נעלמו (טפו טפו).
על כל העסק - אבחון חשיבה יצירתית וביצוע - ניצח עופר מנענע גז בראשון. התרשמתי ממנו מאוד - ותודה על ההמלצות.
מקווה שאכן זה סוף הסיפור בינתיים ותודה על כל העצות עד כה.
Sent from my XJ
תמשיך לסוע, גמור את המנוע עד הסוף. אני אתן לך 5,000 שקלים בשביל הבודי, אני אוהב את הצבע שלך יותר משלי ומשניהם אני יכול להרכיב אוטו בן זונה :rolleyes:
או שהגיע הזמן להעיף את הגז ולעשות סדר בתא המנוע. שלם על דלק כמו גבר.
תשמור את ה 5k עוד קצת, אני מנסה להמשיך בינתיים [emoji6]
Sent from my XJ
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.