התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מספר שאלות כלליות לפני קניה



shaul999
22-10-14, 16:21
שלום רב,

אני מתכוון לקנות בעתיד הקרוב טרופר ארוך ידני דיזל ויש לי כמה שאלות כלליות (ואחת ספציפית לטרופר)
כדאי לציין שחיפשתי פה בפורום (ובכלל), ולא הצלחתי למצוא תשובות על מה שאני רוצה לדעת אז אני פותח שרשור חדש

הרכב למטרת ניוד בשטח, עבירות חשובה אבל אני פחות בקטע של הספורט ויותר בקטע של להגיע לאן שאני רוצה להגיע בשטח. לכן חשובה לי עבירות בבוץ (עונת החורף בפתח) ובחול עמוק / חול ים למשל, יותר מאשר דיונים על מרכז כובד וכאלה (כן, קראתי את השרשורפלצת שהיה לפני כמה ימים על פג'רו VS טרופר).

תסלחו לי על שאלות הנוביז אני באמת לא מבין כלום ברכבי שטח, נגיעה ראשונה שלי בתחום.

בנוסף אני רוצה להגיד שאת השיקולים שלי של איזה רכב לקנות, כמה להשקיע בקניה וכל זה כבר עשיתי וזה לא המידע שאני מחפש כאן, אז תסלחו לי אם אני אעדיף לא להכנס לכל הנושא הזה. מעניין אותי לדעת בדיוק את מה שאני שואל ולא יותר כרגע

אז השאלות שלי הן:

א. ספציפית לטרופר - מדברים על "3100 המנוע האמין" כלומר להתרחק מאלה עם מנוע 3000 ?
ב. (ספציפית לצורך בוץ או בכלל) - כדאי (לצורך עבירות) לשים גלגלים רחבים יותר? האם זה מצריך החלפת ג'אנטים?
ג. (ספציפית לצורך בוץ או בכלל) - כדאי (לצורך עבירות) לשים גלגלים בקוטר גדול יותר? האם זה מצריך החלפת ג'אנטים?
ד. כדאי להגביה? כמה זה אמור לעלות בערך?
ה. בדיקה לפני קניה - הבנתי שבדיקה רגילה בקומפיוטסט ודומיו זה די חרטא, למישהו יש עיצה בנושא של איך לבדוק ברמה סבירה שהרכב שאני קונה לא רקוב מבפנים או משהו כזה? כלומר מה כדאי לבדוק לבד ואולי המלצה על מוסך באיזור המרכז / צפון שמבין בג'יפים ושאני יכול לבדוק אצלו?

אגב לא כזה מפריע לי שהשיפורים האלה ישפיעו לרעה על ההתנהגות בכביש, זה אמנם שיקול אבל משני לשטח

נמרוד
22-10-14, 16:36
בשביל בוץ ובכלל - צמיגים עם פרופיל שטח מלא. ראה http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1407 ואת הקישורים הנוספים שבו. בבוץ זה חשוב יותר מאשר קוטר או רוחב.

מנוע ה3100 אמין יותר אבל ישן יותר - עד 98, אחרי זה זה מנוע ה3,000 שאכן יש לו בעיות אופיניות אבל גם פתרונות ומידע רב פה בפורום.

מוסך בצפון הקרוב לבדיקה ובכלל - ארנון מלאכי, מוסך אנדורו, פרדס חנה.

נדב ש.
22-10-14, 18:26
שלום רב,
אז השאלות שלי הן:

א. ספציפית לטרופר - מדברים על "3100 המנוע האמין" כלומר להתרחק מאלה עם מנוע 3000 ?
ב. (ספציפית לצורך בוץ או בכלל) - כדאי (לצורך עבירות) לשים גלגלים רחבים יותר? האם זה מצריך החלפת ג'אנטים?
ג. (ספציפית לצורך בוץ או בכלל) - כדאי (לצורך עבירות) לשים גלגלים בקוטר גדול יותר? האם זה מצריך החלפת ג'אנטים?
ד. כדאי להגביה? כמה זה אמור לעלות בערך?
ה. בדיקה לפני קניה - הבנתי שבדיקה רגילה בקומפיוטסט ודומיו זה די חרטא, למישהו יש עיצה בנושא של איך לבדוק ברמה סבירה שהרכב שאני קונה לא רקוב מבפנים או משהו כזה? כלומר מה כדאי לבדוק לבד ואולי המלצה על מוסך באיזור המרכז / צפון שמבין בג'יפים ושאני יכול לבדוק אצלו?

אגב לא כזה מפריע לי שהשיפורים האלה ישפיעו לרעה על ההתנהגות בכביש, זה אמנם שיקול אבל משני לשטח

א. המנוע 3100 חלש יותר...בהרבה, וגם מיושן, 114 כ"ס מול מנוע מודרני עם 160 כ"ס, כמובן שיש לזה השלכות כגון חיישנים(שניתן להזמין מחו"ל בגרושים), ועוד כמה דברים שצריך לשים לב כמו שציין נמרוד הכל כאן בפורום, ממליץ לך לחפור.
ב+ג.ענה לך נמרוד, כדאי צמיגי M/T קודם כל, בקשר לגודל אין בעיה בדגם 99' ומעלה להחליף למידה 31' חוקית ברישיון, כמובן שצריך גם ג'נטים קוטר 15".
ד.הגבהה בטרופר פשוטה ביותר-זוג קפיצים אחורי להגבהה 2" סטאנדרטית, מקדימה פשוט מותחים מוטות פיתול ע"י סגירת הבורג שלהם.
ה.קיבלת המלצה טובה. יותר חשוב לדעתי שהרכב יהיה במצב תקין וכל המכלולים עובדים.
תסמן לך כמה רכבים וגש לבדוק אותם, זה שהכי ניראה לך קח לבדיקה.
בהצלחה.

shaul999
24-10-14, 16:05
אוקי אז שאלות המשך: (קראתי את כל המדריך של הצמיגים כדי למנוע שאלות שיש שם תשובה עליהן)

אז אני מבין נכון שאין טעם להגדיל מעבר ל-31"? כלומר שההבדל בביצועים בשטח לא יהיה שווה את ההתעסקות והכאב ראש (והמחיר)?
האם טרופר סטנדרטי מגיע עם ג'אנטים 15"?

מה לגבי הרוחב - למרות שאשים צמיגי M/T אני מניח שעדיין יש משמעות לרוחב בנוסף לכך, האם אני צודק? ואם אכן כדאי להרחיב, אז האם צריך ג'אנטים רחבים יותר או שאפשר לשים צמיג רחב יותר על ג'אנט 15" סטנדרטי?

בהנחה וביצעתי הגבהה 2" האם כדאי להרחיב את בסיס הגלגלים? (ע"י אופסט או בשיטה אחרת)


אגב הערה כללית, אני יודע שזה נראה כאילו אני מנסה לעשות תואר בצמיגאות ושאני אולי מתרכז בנושאים לא מהותיים, וכמובן שעדיף ללמוד לנהוג מאשר לחשב רוחב צמיג, אבל אני שואל בעיקר כדי לדעת כמה שיותר ולהמנע מהרפתקאות יקרות ומיותרות. יש לי ניסיון באופנועי שטח ושם אומרים - לא משנה כמה תשפר את הכלי, DR נשאר DR ואני מאמין שהמצב דומה בג'יפים...

OFF-RoaD
24-10-14, 17:13
זה נכון, ולכן אולי אם תשתף את הדרישות והשיקולים שלך, תהיה המלצה שתתאים לך יותר

amit1
24-10-14, 17:49
בשום מצב אל תקנה ואל תתקרב לטרופר עם המנוע 3.0 ליטר.

shaul999
24-10-14, 20:11
זה נכון, ולכן אולי אם תשתף את הדרישות והשיקולים שלך, תהיה המלצה שתתאים לך יותר
הדרישות זה די מה שרשמתי... אני רוצה להיות מסוגל להגיע לאן שבא לי להגיע בשטח. לכן אני מחפש יכולת עבירות לרוב סוגי הקרקע / מכשולים שאני עלול להתקל בהם בשטח, בגבול הסביר כמובן

שיקולים - למה בדיוק אתה מתכוון?

OFF-RoaD
24-10-14, 20:13
למשל, כמה נוסעים? כמה קילומטר בשנה? חפש את פורום ייעוץ לפני קניה, ומלא את השאלון שם.

shaul999
24-10-14, 20:23
לא הבנתי, איך זה רלוונטי לשאלות הצמיגים שלי? אני לא מבקש המלצה על רכב, כבר החלטתי לקנות טרופר דיזל ידני

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

wonderd
24-10-14, 23:32
איפה אתה גר ואיפה אתה מתכנן להסתובב עם הרכב?
באופן כללי הסיפור עם הטרופר פשוט (ויסלחו לי כל המשפרים המקצועיים למיניהם);
קח טרופר סטנדרטי, סע לסדנת שיפורים כגון פרוג'יפ או גתוס וכד' ותחליף קפיצים ובולמים לאולדמן/איירונמן.
אחר כך תוסיף מיגון מנוע וסע לשלום, הטרופר יעבור כמעט כל מקום שתרצה.
אין צורך להחליף צמיגים, בטח לא בהתחלה.
אם אתה מתכוון להיכנס למים עמוקים - כדאי שתרכוש גם פריסקופ (שנורקל.. :) )
ואם לאחר כל זה תצליח להיתקע בשטח - תוסיף נעילה אוטומטית קדמית. מהניסיון הקצר שלי - אין שום צורך בזה למי שלא מטפס הרים מקצועי עם הרכב.

אני כבר עברתי בכל מיני מקומות ולא הצלחתי להיתקע, ה"סוד" הוא ללמוד לנהוג בשטח לפני שמתחילים לשפר את הרכב, אני עדיין תלמיד אבל כנראה עושה עבודה סבירה.

אלעד.

shaul999
26-10-14, 09:50
דווקא להחליף קפיצים ובולמים לפני צמיגים? איך זה עדיף בשביל לעבור בבוץ או בדיונות למשל? מיגון אני מבין למה כדאי. כמה זה אמור לעלות?

אגב זה גם מגביה את הרכב?

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

wonderd
26-10-14, 09:59
כן, בד"כ (אלא אם הרכב שלך מגיע כבר מוגבה) זה מוסיף לך 5 ס"מ משמעותיים (...:cool:)
אם הצמיגים שלך לפחות 50-50 ובמצב טוב, הם עוברים סלעים, קוליסים של טנקים ברמת הגולן וגם חול, הכל ענין של לחץ אויר מתאים.
מיגון גחון משומש כ 500-600 שקל, בשביל מחיר לחדש תסתכל באתרים של סדנאות השיפורים.

כמובן שזו דעתי ומהניסיון שלי בלבד, אם מישהו מקצועי יותר ממני חושב אחרת - אני אשמח לשמוע גם..

נמרוד
26-10-14, 10:55
אגב הערה כללית, אני יודע שזה נראה כאילו אני מנסה לעשות תואר בצמיגאות ושאני אולי מתרכז בנושאים לא מהותיים, וכמובן שעדיף ללמוד לנהוג מאשר לחשב רוחב צמיג, אבל אני שואל בעיקר כדי לדעת כמה שיותר ולהמנע מהרפתקאות יקרות ומיותרות. יש לי ניסיון באופנועי שטח ושם אומרים - לא משנה כמה תשפר את הכלי, DR נשאר DR ואני מאמין שהמצב דומה בג'יפים...

המצב שונה לגמרי ברוב הג'יפים. טרופר ממש לא נשאר טרופר אחרי צמיגי שטח, הגבהה, שתי נעילות דיפרנציאל, וזה רק ההתחלה. בג'יפים אפשר ומקובל להחליף גם מנוע, וגיר, ותיבת העברה (ואולי להוסיף עוד אחת) וסרנים, שלא לדבר על צמיגים במידות הרבה יותר גדולות מהמקוריות. לא הכל משתלם, לא הכל אפשרי בארץ בצורה חוקית, אבל גם מה שכן - משנה את אופי הרכב לגמרי.

אתה צודק לדעתי בהתמקדות שלך בצמיגים. זה כן הבסיס ליכולת שטח. צמיגים בפרופיל שטח אמיתי זה השיפור הבסיסי ביותר ליכולת שטח, אבל כדי להכניס צמיג במידה סבירה (כמו 31.10.5R15) אתה בעצם נאלץ להגביהה את הרכב במידה מסוימת כדי למנוע פגיעה של הצמיגים בכנפיים בהצלבות, ולכן הגבהה הולכת לרוב יד ביד עם החלפת צמיגים.

-->