צפייה בגרסה מלאה : ברגים מתגרזים עבור קפיצי עלים
שלום לכולם,
מעוניין לקנות ברגים עם יכולת גירוז דרך פיטמה.
המטרה - החלפת הברגים הקיימים היום בהיילקס 97.
אשמח לדעת איפה קונים כאלו...
גלעד
4x1om-Israel
23-10-14, 19:59
הי אתה מתכוון לזה
http://www.ebay.com/itm/Leaf-Spring-Shackle-Kit-Crown-52040415KHD-fits-76-86-Jeep-CJ7-/261568388797?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item3ce6b0debd&vxp=mtr
יש לך גם קיט עבור היילקס
Daystar KT61010BK Super Leaf Spring Shackle Greasable 96-04 Tacoma Black
http://www.ebay.com/itm/Daystar-KT61010BK-Super-Leaf-Spring-Shackle-Greasable-96-04-Tacoma-Black-/390940317741?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item5b05dbd82d&vxp=mtr
כן אני מתכוון רק לברגים.
את השאקל עצמו אני לא צריך...
דבר עם טושי, חבר פה בפורום ודוקטור רציני בכל הנוגע להיילקסים, כמה שזכור לי הוא מחזיק כאלה למכירה
קובי
כרגע יש לי במלאי רק שאקלים קומפלט עם ברגים מתגרזים.
גם בגובה מקורי וגם ארוכים HD.
ברגים בלבד אין כרגע.
בברכה,טושי
אם יש לך גישה למקדחת עמוד, אין בעיה להכין ברגים כאלה לבד.
במחירים שדורשים עליהם זה יוצא אפילו משתלם..
אתה צריך לקדוח לכל אורך הבורג.
לעשות הברגות לפיטמה.
לעשות יציאות לגריז .
בקיצור בגרושים שאני מאמין שזה עולה לא שווה לייצר לבד.
טושי- אתקשר לברר מולך מחיר, במידה וכן אקח סט.
יש לי כאלה פינים מתגרזים לבד, וגם שאקלים קומפלט ,הכי איכותים שיש מנירוסטה. אם תרצה צור איתי קשר.
טל
- - - Updated - - -
יש לי כאלה פינים מתגרזים לבד, וגם שאקלים קומפלט ,הכי איכותים שיש מנירוסטה. אם תרצה צור איתי קשר.
טל
רק קח בחשבון שזה מחליש את הבורג משמעותית !
מכיר את האמירה הזאת. אבל מאמין שאם כל חברת שיפורי קפיצים שמכבדת את עצמה מוסרת סט ברגים כחלק מהקיט אז כנראה שאין בעייה.
היתרונות עולים על 'החסרונות'
אם יש לך גישה למקדחת עמוד, אין בעיה להכין ברגים כאלה לבד.
במחירים שדורשים עליהם זה יוצא אפילו משתלם..
אני מניח שאתה כותב מנסיונך.
הנסיון שלי קצת שונה.
בעבר הייתי קודח ומבריז ברגים מקוריים של טויוטה.
לא בלתי אפשרי , אבל לפרוץ את ההקשיה של מעטפת הבורג קשה, קשה מאד אפילו.
קשה כ"כ שמקדח קובלט הופך קהה בשניות ספורות של עבודה.
ולא על מקדחת עמוד, אלא על כרסומת.
דווקא את הקדח לאורך הבורג יחסית קל לבצע, בתנאי שיש לך מקדח 3 ממ ארוך פי שניים מהרגיל.
שורה תחתונה, אם אינך בעל ציוד עיבוד שבבי איכותי, יותר זו ופשוט לקנות מוצר מדף.
כל האמור מתייחס לברגים מקוריים טויוטה.
אולי בחברות אחרות הבורג המקורי רך מספיק וניתן לקדוח אותו בקלות.
בברכה,טושי
מכיר את האמירה הזאת. אבל מאמין שאם כל חברת שיפורי קפיצים שמכבדת את עצמה מוסרת סט ברגים כחלק מהקיט אז כנראה שאין בעייה.
היתרונות עולים על 'החסרונות'
ושבהרבה רכבי עבודה זה מקורי מהיצרן.
דורון-באיזה רכבי עבודה זה מקורי?
משאיות.
תזחל מתחת, יש כאלו עם פינים מתגרזים.
סופת המדבר
24-10-14, 17:13
שאני חושב על זה.. מה נותן הגירוז הזה כי מעל הבורג יש את השרוול שעליו יושבים הבושינגים שסוגרים את הבורג אז השרוול נלחץ בין השאקלים ואז לאן הגריז יוצא?
הבורג עובר בבושינג, שמצידו מושחל בעין של הקפיץ/שילדה.
התנועה הנורמלית והנכונה היא בין הבורג והבושינג שעוטף אותו, ולא בין הבושינג והעין בקפיץ/שילדה.
במדריך של אולדמן לדוג, הם בפירוש מנחים לא לגרז את הבושינג בצד החיצוני, שבא במגע עם הקפיץ/שלדה.
הגריז לא צריך לצאת, הוא צריך לסכך את התנוע. של הבורג בתוך הבושינג.
מרגישים יפה את ההבדל בתנועה חלקה יותר בין בושינג מגורז ויבש סטנדרטי.
פעם בכמה זמן, לחיצה-שתיים עם המגרזת, וזהו, אין מקום ולא צריך יותר.
רק יתרונות, הקפיץ והשקל עובדים הרבה יותר חלק וזה מורגש מיד אחרי גירוז, הבושינגים והפינים מחזיקים הרבה יותר זמן ואני לא מגזים אם מרכיבים בושינגים מאיכות גבוהה ופינים מתגרזים יש שקט להרבה מאד שנים מהכיוון הזה. רעשים וקירקושים מעצבנים נעלמים מכיוון הקפיצים.
טל
רק יתרונות, הקפיץ והשקל עובדים הרבה יותר חלק וזה מורגש מיד אחרי גירוז, הבושינגים והפינים מחזיקים הרבה יותר זמן ואני לא מגזים אם מרכיבים בושינגים מאיכות גבוהה ופינים מתגרזים יש שקט להרבה מאד שנים מהכיוון הזה. רעשים וקירקושים מעצבנים נעלמים מכיוון הקפיצים.
טל
הגריז בנוסף לסיכוך גם דוחף את הגיפה החוצה מהמיסב בכל גירוז .
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
27-10-14, 10:29
שווה לבדוק גם בקרב הקפיצאים המוכרים, אולי יש להם גם קיטים כאלה..
לא כל סוג של בושינג צריך גרוז. רק אלו שבהם הבורג מהווה ציר של תנועה. הרבה בושינגים, בעיקר מקוריים, מגיעים כיחידה קשיחה של גומי בהם הבורג צריך להתהדק על תותב המתכת הפנימי וכל התנועה מתבצעת בתוך הגומי עצמו, כך שאין החלקה של משטחים כלל.
כשמחליפים לבושינגים קשיחים מפוליאוריטן, כמו שרובנו עושים בסופו של דבר, הבורג כן מהווה ציר סיבוב ואז צריך גרוז.
לא כל סוג של בושינג צריך גרוז. רק אלו שבהם הבורג מהווה ציר של תנועה. הרבה בושינגים, בעיקר מקוריים, מגיעים כיחידה קשיחה של גומי בהם הבורג צריך להתהדק על תותב המתכת הפנימי וכל התנועה מתבצעת בתוך הגומי עצמו, כך שאין החלקה של משטחים
גם עם שרוול המתכת, משהו זז, ואותו משהו יחיה טוב יותר עם סיכוך.
בבושינג עם שרוול מתכת, השרוול מתכת לא מונע את התנועה, אלא גובל את יכולת הסגירה של הבורג, ומונע מעיכה ונעילה של התושבת והקפיץ יחד.
גם באלו, התנועה היא סביב הבורג, שעובר בתותב מתכת הפנימי, ושם יש חיכוך של משטחים.
ד״א,
באולדמן לדוג׳, הם מוכרים את הברגים המתגרזים כשיפור, ולא כהכרח לבושינג פוליאוריתן.
הבושינגים שנמרוד התכוון אליהם אכן אין בהם תנועת החלקה אלא רק פיתול של הגומי (דחיסה ומתיחה).
זהו בושינג בעל שלוש שכבות - בוקסת מתכת חיצונית, שרוול מתכת פנימי, ובינהם מגופר גומי .
יחידה אחת שלמה שלא ניתנת לפירוק.
את התותב מכניסים בלחץ עם מכבש לתוך הקפיץ .
השרוול הפני מי בולט מעט ומשונן בחתך החיצוני, כך שכאשר נועלים את הבורג יש נעילה של פלטות הצד על השרוול הפנימי.
כל התנועה מתבצעת ע"י עיוות הגומי הכלוא בין השרוולים.
המהלך די מוגבל אבל הדוק ולא דורש תחזוקה.
מהלך ארוך יגרום לתנועה מוגזמת ולפיתול יתר וקריעה של הגומי.
בושינג קדמי של קפיץ אחורי הילקס מ 98 לדוגמא.
אותה שיטה מקובלת גם בתותבי משולש במתלה נפרד.
לדוגמא מלנדרובר חלוד...
http://www.landyzone.co.uk/lz/f6/rocky-mountain-47067.html
בברכה,טושי
זהו בושינג בעל שלוש שכבות - בוקסת מתכת חיצונית, שרוול מתכת פנימי, ובינהם מגופר גומי .
יחידה אחת שלמה שלא ניתנת לפירוק.
את התותב מכניסים בלחץ עם מכבש לתוך הקפיץ .
השרוול הפני מי בולט מעט ומשונן בחתך החיצוני, כך שכאשר נועלים את הבורג יש נעילה של פלטות הצד על השרוול הפנימי.
כל התנועה מתבצעת ע"י עיוות הגומי הכלוא בין השרוולים
כמו במוט רדיוס קדמי של היילקס?
הנחתי שהעסק מחליק בין הטבעות מתכת והגומי.
סופת המדבר
29-10-14, 20:39
לזה בדיוק אני מתכוון
למשל אצלי בסופה יש בורג מעליו יש את השרוול ברזל ומעל השרוול יש את הבושינג
אז ככה שאם נגיד אני שם בורג מתגרז אין לו שום צורך כי אין שום
תנועה בין הבורג לבושינג
להבנתי בורג מתגרז מתאים רק לקפיצים
בהם הבורג הוא הציר והבושינג מתחכך ישירות עליו
נ.ב אם אין שרוול בין הבורג לבושינג עד כמה סוגרים
את השאקלים מה הסטופר שלהם?
למשל אצלי בסופה יש בורג מעליו יש את השרוול ברזל ומעל השרוול יש את הבושינג
בשביל זה מתקינים נקודות גירוז במקומות אחרים, אם יש באמת, תנועה בין השרוול לבושינג.
הבנתי חברים...תודה רבה על התשובות.
לאחר בדיקת מחירים כרגע עובר לסוף רשימת התעדוף.
טוב חברים,
בשביל לרענן קצת אז סיימתי לקדוח ברגים ועשיתי הברזה.
מידות ופרטים אם תרצו אני יעלה בהמשך...http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/16/56ab8bfd28b4b5b5b5c1dfbe23fb2bbf.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
מכוון שיצרתי כמה כאלה לא ניראה לי טוב מה שעשית או שאני מפספס משהו, אתה מתכוון לסגור את השקל אם אומי ניילוק וזהו? ,אתה צריך מדרגה בבורג או קשית שהבורג יסגר עליה, ניילוק לא טוב, ואפילו מסוכן. אני אבדוק אם יש לי תמונות.
טל
לא הבנתי אותך טל, מה הפער?
אתה חושב שזה ישתחרר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.