התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אולי זה אפילו יצא לפועל : המוסך חייב יהיה להציע חלפים זולים בזמן תיקון



אמיר ב.א
29-10-14, 14:37
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4585289,00.html

חנן-ג'יפולוג
30-10-14, 07:52
קראתי רק את הכתוב בוואיינט ולא את הצעת החוק, אז אולי העיוות לא ברור לי. על פניו אני חושב:

במקום שוק חופשי ומשוכלל, עכשיו האחריות לביצוע סקר שוק עברה מהקונה למוכר?

ואם כבר, אז למה לא גזירה שווה לכל ענפי המסחר בישראל?
לחייב את משווק המילה להציע לי גם בקו.
את מוכר ההיילקס להציע גם דיפנדר.
את יצרן הכרטיסים האלקטרוניים במגדל העמק להציע ללקוח גם אפשרות לייצר בסין.
שמהנדס האלקטרוניקה יציע במקומו את עמיתו ההודי.

[emoji35]

יש מושג בכלכלה שאומר "עזבונו לנפשנו". שהממשלה תעזוב את השוק בשקט. הוא יסתדר טוב יותר בלעדיה.

אמיר ב.א
30-10-14, 08:44
חנן - לדעתי כוונת המחוקק היא במקרים שאתה מגיע למוסך מורשה למשל,

צריך לעשות תיקון מסויים , ואין לך כמה אפשרויות - המוסך נותן לך חלק מקורי ב3000 ש"ח וזהו.

נכון שאתה יכול ללכת למוסך אחר , אבל ככה יש לך יותר אפשרויות לבחור מהן...

ניר ל
30-10-14, 09:03
התרומה של כל החוקים והתקנות האלו היא זניחה ומיותרת, יותר בקטע של יחסי ציבור ליוזמי החקיקה .
למוסך מורשה מגיע מי שחייב במסגרת האחריות או מי שמעוניין (כמוני) להמשיך ולטפל בחלפים מקוריים כדי לשמר את רמת האמינות של הרכב .
מי שמעוניין לחסוך או שאין לו ברירה אלא לחסוך דורש חלפים זולים ומחפש מוסכים זולים, הציבור לא עד כדי כך מטומטם.

מוסך זה עסק וגם מוסכי יבואן מציעים חלפים תחליפיים כדי להרחיב את מעגל הלקוחות , אם קיימים מוסכי יבואן שלא מציעים תחליפים , אז גם לתמחור הזה יש סיבה עסקית ואם יגבילו אותם בזה ,הם יעלו מחיר של שירות אחר.


מדהים איך כל הבולשיט הזה של עבודה בעיניים ממשיך לבלבל אותנו...
הסיבה העיקרית ליוקר המחייה היא מיסים לא פרופורציונלים שגובה המדינה . זה מקור הרוע . כל השאר מאד שולי ושוק תחרותי מיישר אותו.
אז את המיסים לא יורידו - שימו לב שתקציב המדינה עולה בהגדרה משנה לשנה , בעוד שהשכר נשחק כבר שנים רבות . לא משנה איך יצבעו את זה ובאיזו דמגוגיה ישתמשו כדי לנסות לשכנע אותנו שפועלים להקטין את הנטל - המצב רק יהיה גרוע יותר ותפנימו את זה.

אמיר ב.א
30-10-14, 11:08
אני לא חושב שהחוק הזה ספציפית בא לפתור את בעיית יוקר המחייה...

מה שכן סביר להניח שגם כאן יש מניעים פוליטיים .

katsirz
30-10-14, 11:18
מישהו חושב שבאמת יציעו לו חלפים תחליפיים איכותיים בזול? יהיו חלפים מקוריים וזבל שאסור לגעת בו.

asafk
30-10-14, 19:52
הייתי שמח אם היו מחייבים את המוסכים להציע גם חלקים מקוריים ולא רק זבל זול....
(אז נכון. יש מיעוט של מוסכים שמוכרים חלפים מקוריים. אבל הם לא מייצגים)

אסף.

אמיר ב.א
30-10-14, 20:32
אם כבר אז אני שאלה - מוסך מורשה של היבואן - יכול לשים מה שבא לו ?

היה לי הרושם שהם מחוייבים להשתמש בחלפים מקוריים של היבואן ...

חנן-ג'יפולוג
30-10-14, 20:39
היבואן לא יכול לחייב אותם, אבל הוא יכול לתמרץ אותם בהנחות מוגדלות לחלפים, אם המוסך עומד ביעדים אחוזיים ומוחלטים של שימוש בחלפים מקוריים.

boaz avrahami
30-10-14, 23:30
שזה מן סוג של סחיטה באיומים כלפי המוסך המורשה...
או שתקנה מאיתנו חלפים באופן בלעדי או שתפסיד את ההנחה שלך אצלנו.
אם אוסם ועלית היו עושות לך את זה במכולת היית זועם.
בעצם הם עושות את זה בערך וזה באמת מקומם ופוגע בנו כצרכנים

חנן-ג'יפולוג
31-10-14, 07:04
כשהייתי עצמאי והיה לי קו חלוקה של נטו, לא היתה לי אופציה בכלל לחלק מוצרים של חברות אחרות, וגם שם תומרצתי לפי הישגים.

לא זוכר שזעמתי. זו היתה הבחירה שלי אם מתאים לי או לא, והתאים לי.
גם מוסכי היבואן נמצאים שם מבחירה חופשית, אלא אם כן הם בבעלות היבואן, שזה המקרה הנדיר יותר.

נראה לי שזה עובד כך בכל תחום כמעט.

raanan
31-10-14, 08:09
בתחום החלפים יש כמה רעות חולות ...
א. מרבית המוסכים לא מוכנים להתקין ח"ח שהלקוח מביא . עניין האחריות שולי !
יותר הם בקטע של לגזור קופון רווחים גם ממכירת החלק .
והחשבון הרווח לעיתים ממש גובל בחזירות !!!
קחו לדוגמה טיפול קטן לסובארו B4 ששלחתי את אישתי לבצע כשחזרה מהעבודה במוסך שיצא "צדיק" אצל חיים הכט ...

חלפים מתכלים, שמן מנוע של ליקווי מולי, פילטר שמן מקורי, מסנן אוויר תחליפי .
לדבריה גלגלים לא פורקו לבדיקת בלמים אלא דרך הג'אנטים הסתכלו עם פנס .

נתמקד בגלון שמן מנוע 10-40 של ליקווי מולי :
אני קונה אותו ב 85 ש"ח כולל מע"מ בחנות ח"ח בכפר קרע.
המוסך חייב על 160 ש"ח ללא מע"מ ובחשבון הסופי לי כלקוח פרטי יוצא לשלם כ 189 ש"ח !!
כמובן שהמוסך כלקוח קבוע רוכש בזול יותר ממני ועוד יותר חשוב, הוא מזדכה על המע"מ בהוצאות העסק !
כלומר, בהנחה שלמוסך בסוף (לאחר קיזוז מע"מ) עלה הגלון שמן 70 ש"ח (וזה עוד בלי הנחת מוסך) , מכר לי ב 189 ש"ח ,
הרווח שלו מהתיווך בלבד (ללא עבודה) למכירת גלון השמן הוא 170% !!!
92537


ב. ייבוא פרטי לחלפים איכותיים מצריך לעיתים אקרובטיקה מול המכס ומשרד התחבורע .
לעומת כל המעכרים שמייבאים ח"ח באיכות זבל שלא נבדקים טכנית ע"י גוף ממשלתי (מכון תקנים, משרד התחבורע )
ונמכרים ללא כל בעיה בארץ.
וזה קורה אפילו עם חלקים בטיחותיים כגון תפוחי משולשים .

ג. אין מידע אמין המייצר התאמה בין מחיר החלק לאיכותו .
על כן ככלל אצבע, מניחים (וברוב רובם של המקרים צודקים) שחלק מקורי מהיבואן הוא האיכותי ביותר
ואנחנו מוכנים לשלם ביוקר מחיר שמגולם בו רווח נאה ליבואן.

שורה סופית ,
מי שיכול לייבא ויש לו את הזמן והסבלנות , שייבא לבד חלקים איכותיים.
אם גם ברשותו ידע ואמצעים לטפל/לתקן לבד, בכלל עדיף (למרות שלא חוקי אם אין ברשותו תעודת הסמכה למכונאי סוג 2 ).

רענן

Saar
31-10-14, 08:49
רענן,
הערה קטנה - המוסך משלם מע"מ כלומר, הוא אולי קנה ב 70 אבל מכר ב 160 (מבחינתו...)

raanan
31-10-14, 09:07
רענן,
הערה קטנה - המוסך משלם מע"מ כלומר, הוא אולי קנה ב 70 אבל מכר ב 160 (מבחינתו...)

מצטער, לא הבנתי אותך .
בוא נאמר שהוא קנה במחיר מלא כמו שאני קונה = 85 ש"ח כולל מע"מ .
הוא לא מזדכה על המע"מ ?
אשתי שילמה לו בפועל על אותו שמן 160 ש"ח ועם תוספת המע"מ 189 ש"ח .

אז גם בהנחה שהוא לא קונה בזול יותר ממני, וגם לא מזדכה על המע"מ, עדיין מדובר בפער תיווך של 120% !
הסבר לי בבקשה היכן אני טועה .

תודה
רענן

amit1
31-10-14, 09:37
[QUOTE
הסיבה העיקרית ליוקר המחייה היא מיסים לא פרופורציונלים שגובה המדינה . זה מקור הרוע . כל השאר מאד שולי ושוק תחרותי מיישר אותו.
אז את המיסים לא יורידו - שימו לב שתקציב המדינה עולה בהגדרה משנה לשנה , בעוד שהשכר נשחק כבר שנים רבות . .[/QUOTE]

צודק ב 100% ותוסיף על זה את השחיתות השילטונית שמעוגנת בחוק.
לדוגמא, מהנדס מועצה מקומית שמשתכר כ 60-70 אל"ש לחודש ובמקביל מקים אימפריית נדל"נ ע"ס מידע פנים תוך ביצוע עבירות בנייה שכל אזרח אחר היה נשפט עליהם.....
עלויות השכר הגבוהות של המגזר הציבורי וחוסר היעילות של מגזר זה בעיקר החלק הפרזיטי שבו (ולא המורים, הרופאים וכו'....) מושתות על כלל האזרחים.....

-->