התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפת בושינגים במשולש הקידמי - תחתון - פג'רו קינג



Saar
30-10-14, 13:09
הי,

במסגרת ההכנות לטסט, גיליתי שהבושינגים במשולש הקידמי התחתון עשו את שלהם.
הבדיקה הייתה פשוטה, נסיעה איטית מאוד ועצירה על "הבור" וראינו את המשולש זז קדימה ואחורה...
בדיקה לגבי עלויות החלפים העלתה כי מיצובישי בארץ מוכרים "משולש" מקורי "קומפלט ב 1250 שח בערך לפני מע"מ.
החלטתי שאני לא מרכיב משולש חליפי סיני - הבושינגים העליונים שהוחלפו לא מזמן נקרעו אחרי הטיול הראשון...
ליבא מחו"ל מקורי לא היה לי זמן (ולמען האמת גם לא ממש מצאתי במחיר אטרקטיבי).
האופציה שנותרה היא "כתום" שמיבאים בושינגים של סופר פרו.
המחיר ממש לא זול, לזכותם יאמר שביחס למחירים באיביי, אם מחשבים עלויות משלוח ומיסים כחוק, הוא גם לא היה ממש יקר.
בקיצור, הוזמן סט בושינגים תחתון+עליון (החלטתי להחליף גם את הסיני שהיה בעליונים, אם אני כבר מפרק...)

כמה מילים לגבי ההחלפה
1. כדאי ורצוי לעבוד "לפי הספר", במשולש הראשון לא קראתי את ההוראות ועבדתי 7 שעות על הבושינגים, בשני כבר קראתי והבנתי, לקח פחות מ 3 שעות...

2. הברגים שמחזיקים את המשולש לשלדה הם ברגים אקצנטריים, לפעמים הם עלולים להתקע ולא לצאת (חלודה ולכלוך), במצב כזה, יתכן שיהיה צורך לחתוך את הברגים ולקנות חדשים במוסך מיצובישי (כמובן שגם הברגים לא זולים, עם האומים והדיסקיות המיוחדות זה כמה מאות שקלים - יתכן שניתן למצוא בזול יותר בחו"ל, אישית לא היה לי צורך בזה, אצלי יצאו ללא בעיה)

חובה לבצע כיוון פרונט במכון מוסמך לאחר ההחלפה!

(וכמובן שאין בכתבה הזו כל המלצה לבצע את העבודה הזו וזהו בכלל תרגום של כתבה מחו"ל...)

כלים דרושים:

פטיש
בוקסה 32 מ"מ + מוט "כח" ארוך - לפתיחת אום הציריה
מפתחות רינג: 17, 19,21,22 מ"מ.
בוקסות 12 מ"מ ו 10 מ"מ (עם ראצט מתאים)
מברג שטוח
רגלי מוסך (בוקים) - לא לחשוב על לעשות את העבודה הזו כאשר הרכב נתמך רק ע"י ג'ק...
פלייר שפיץ
מכווצי קפיצים
פרס או מלחציים גדולות
ברנר/ הרבה ספריי קרבורטור ומצית :)

תכלס, לעבודה...

1. שחררו מעט את אומי הגלגל והרימו את הרכב. מקמו את ה"בוקים" מתחת לשלדה.
2. הורידו את הגלגל, שימו אותו מתחת למנוע - just in case....
3. מקמו את מכווצי הקפיצים וכווצו מעט את הקפיץ

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/springs.jpg

4. בעזרת פטיש ומברג שטוח, הסירו את כיסוי טבור הגלגל

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/front-axle-shaft.jpg

5. הוציאו את הפין הפציל שמאבטח את האום, מקמו מברג כך שימנע את סיבוב הקליפר בעת פתיחת האום (תודה יואב על הטיפ :) ) ובעזרת בוקסה 32 מ"מ וידית כח פתחו את האום.

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/open-front-axle-shaft-300x225.jpg http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/release-axle-shaft-225x300.jpg

6. הסירו את הקליפר (2 ברגי 17 מ"מ בחלקו האחורי) והניחו על המשולש העליון (קישרו אותו למשולש) - לא לנתק את צינור הבלמים ולא לתלות את הקליפר על הצינור!
7. הסירו את צלחת הבלם, אם היא לא השתחררה מעצמה, הבריגו בורג 8 מ"מ לחורים שנראים בתמונות, הם ידחפו את הצלחת החוצה.

8. שחררו את בורג התחתון של הבולם והוציאו אותו

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/shock-lower-bolt-225x300.jpg

9. בעזרת חולץ תפוחים, שחררו את תפוח ההיגוי. שחררו את המוט המקשר למוט המייצב:

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/steering-swaybar-225x300.jpg

10. שחררו את 3 האומים והברגים של התפוח התחתון, אין צורך לחלוץ אותו.

11. פרקו את התפוח של המשולש העליון - 3 ברגים, אין צורך לחלוץ אותו.

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/upper-ball-joint-225x300.jpg

12. סמנו את מיקום דיסקיות הכיוון של הברגים האקצנטריים, בעת ההרכבה, השתדלו שהם יהיו בערך באותו המקום - בכל מקרה, חובה לבצע כיוון פרונט בסיום!

http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/lower-bushing-1-225x300.jpg http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/lower-bushing-2-225x300.jpg

13. שלפו את הברגים. כעת ניתן להוציא את המשולש התחתון.
14. שרפו את הבושינג (את הגומי) , חלצו את שרוול המתכת שלו המתינו לקירור והרכיבו את הבושינגים החדשים בעזרת הפרס או המלחציים.

הרכיבו את הכל בסדר הפוך לסדר הפירוק וסעו לכיוון פרונט.
בהצלחה.

*** כמובן שכל מה שנכתב כאן אינו מניסיון אישי אלא תרגום של כתבה מאתר זר.
*** הכתבה המקורית באנגלית נמצאת כאן (http://www.pajero.guru/how-to-replace-the-lower-front-wishbone-bushings-pajero-nmnp/).

sportman
30-10-14, 23:01
כל הכבוד סער,מחכה ליום שתשפץ משאבת סולר (:

raanan
31-10-14, 07:06
קבל הארה קלה ע"מ שגם הבושינגים החדשים לא "ילכו" מהר ...
את הבורג והאום של המשולשים לא מהדקים כשהרכב מוגבה ע"י ליפט/בוקים/ג'ק .
אלא רק כאשר הרכב במצבו הטבעי על גלגליו. כמובן שמאד מאד רצוי להדק במומנט המוגדר בספרות יצרן.

רענן

Saar
31-10-14, 07:18
כל הכבוד סער,מחכה ליום שתשפץ משאבת סולר (:

חמוד אתה, תודה :)

רענן, צודק. שכחתי לציין זאת, אם כי ב"כתום" טוענים שאין בעיה לחזק את הבושינגים שלהם כאשר הרכב מורם (שאלתי לפני ההרכבה).
בבושינגים העשויים מגומי זה אכן קריטי לאורך חייהם.

raanan
31-10-14, 08:21
רענן, צודק. שכחתי לציין זאת, אם כי ב"כתום" טוענים שאין בעיה לחזק את הבושינגים שלהם כאשר הרכב מורם (שאלתי לפני ההרכבה).
בבושינגים העשויים מגומי זה אכן קריטי לאורך חייהם.
לדעתי הם טועים .
אני התקנתי בושנגים מיובאים מ SUPER PRO (אני חושב שהם זהים או אותו יצרן "שכתום" מייבאים ממנו )
ובמשטחי ההצמדה היו כמו שיניים זעירות שבהידוק לא מאפשרות תנועה סיבובית כלל.
בכל מקרה, עדיף שהבושינג לא יהיה במצב מתיחה במצבו השכיח הטבעי של הרכב (מאריך משמעותית את חיי הבושינג).

רענן

Saar
31-10-14, 08:38
כתום מייבאים את SUPER PRO.
(קצת מצחיק שהבושינג של כתום הוא בכלל כחול :) )
אני נוטה להסכים איתך, למרות שהמוכר ב"כתום" הסביר לי שאצלם סליב המתכת הפניתי מסתובב ולכן גם אם תתקין ללא עומס, בזמן העומס הסליב פשוט יסתובב... (בניגוד לבושינג גומי בו סליב המתכת מחובר לגומי וברגע שהוא משתחרר נוצר חופש והבושינג נפסל)

אני הידקתי את העליונים כאשר הרכב עמד על גלגליו.
את התחתונים הידקו בכיוון פרונט כאשר הרכב על גלגליו.

raanan
31-10-14, 08:53
כתום מייבאים את SUPER PRO.
(קצת מצחיק שהבושינג של כתום הוא בכלל כחול :) )
אני נוטה להסכים איתך, למרות שהמוכר ב"כתום" הסביר לי שאצלם סליב המתכת הפניתי מסתובב ולכן גם אם תתקין ללא עומס, בזמן העומס הסליב פשוט יסתובב... (בניגוד לבושינג גומי בו סליב המתכת מחובר לגומי וברגע שהוא משתחרר נוצר חופש והבושינג נפסל)

אני הידקתי את העליונים כאשר הרכב עמד על גלגליו.
את התחתונים הידקו בכיוון פרונט כאשר הרכב על גלגליו.

עשית נכון !
גם הבושיניגים שלהם נפחסים קלות בהידוק ונצמדים היטב לסליב כך שבתנועת המשולש החומר הרך עובד באלסטיות מסויימת.

רענן

asafk
31-10-14, 10:08
עוד חלק חשוב בסיפור הזה הוא הגריז המיוחד שבין החלקים.
וכדאי להשתמש במעט גריז, וזה שבא עם הסט.
(לבושינגים גומי משתמשים בטלק כחומר סיכה)

אסף.

shaylm
03-11-14, 19:05
2 שאלות למי שביצע את הטיפול:
1. כמה קשה לשרוף את הבושינג הישן לשלוף אותו ולהרכיב חדש?
2. מה פער המחיר בין משולש מקורי חדש מהחברה לעומת בושינגים ברמה טובה (כתום וכו)

Saar
03-11-14, 19:19
לשרוף את הגומי זה לא קשה, אם יש לך ברנר זה אפילו קל.
אחרי שריפת הגומי אתה צריך לחתוך את שרוול המתכת, משחזת ציר + פטיש ומברג פתרו גם את זה (אולי תצליח לחלוץ את השרוול ללא חיתוך, אני לא הצלחתי).
משולש תחתון עולה בערך 1250 ש״ח לפני מעמ, בהנחה שאתה מחליף 2 מדובר על 2500 ש״ח לפני מעמ
סט תחתון עולה בערך 800 לפני מעמ (סט= שני הצדדים, לא ניתן לקנות צד אחד)
סער

Saar
04-11-14, 18:03
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3443-%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%91%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%92%D7% 99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%A9-%D7%AA%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9F-%D7%A4%D7%90%D7%92-%D7%A8%D7%95-%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%92

דידו
04-11-14, 19:24
תוספת קטנה-
1.שריפת הבושינגים המקוריים כרוכה בזמן ועשן סירחון לא קטנים..
2 .לא לשכוח שיש גריז ייעודי להרכבת החדשים- מונע חריקות מעצבנות בהמשך..

YoavR
04-11-14, 22:44
ועוד תוספת קטנה.
בהרכבה, את הבורג של הבושינג התחתון של הבולם להרכיב אבל את ההידוק יש לבצע רק לאחר שהרכב הורד מהג'ק ויושב על הגלגלים. הידוק בשלב שהמתלה פתוח יגרום לעומס (preload) על הבושינג של הבולם ויגרום להרס מוקדם שלו.
זה תקף במיוחד למתלה נפרד עם בולם נושא קפיץ. (קינג, לנד קרוזר, ויגו, האנטר וכו)

יואב

-->