Saar
30-10-14, 13:09
הי,
במסגרת ההכנות לטסט, גיליתי שהבושינגים במשולש הקידמי התחתון עשו את שלהם.
הבדיקה הייתה פשוטה, נסיעה איטית מאוד ועצירה על "הבור" וראינו את המשולש זז קדימה ואחורה...
בדיקה לגבי עלויות החלפים העלתה כי מיצובישי בארץ מוכרים "משולש" מקורי "קומפלט ב 1250 שח בערך לפני מע"מ.
החלטתי שאני לא מרכיב משולש חליפי סיני - הבושינגים העליונים שהוחלפו לא מזמן נקרעו אחרי הטיול הראשון...
ליבא מחו"ל מקורי לא היה לי זמן (ולמען האמת גם לא ממש מצאתי במחיר אטרקטיבי).
האופציה שנותרה היא "כתום" שמיבאים בושינגים של סופר פרו.
המחיר ממש לא זול, לזכותם יאמר שביחס למחירים באיביי, אם מחשבים עלויות משלוח ומיסים כחוק, הוא גם לא היה ממש יקר.
בקיצור, הוזמן סט בושינגים תחתון+עליון (החלטתי להחליף גם את הסיני שהיה בעליונים, אם אני כבר מפרק...)
כמה מילים לגבי ההחלפה
1. כדאי ורצוי לעבוד "לפי הספר", במשולש הראשון לא קראתי את ההוראות ועבדתי 7 שעות על הבושינגים, בשני כבר קראתי והבנתי, לקח פחות מ 3 שעות...
2. הברגים שמחזיקים את המשולש לשלדה הם ברגים אקצנטריים, לפעמים הם עלולים להתקע ולא לצאת (חלודה ולכלוך), במצב כזה, יתכן שיהיה צורך לחתוך את הברגים ולקנות חדשים במוסך מיצובישי (כמובן שגם הברגים לא זולים, עם האומים והדיסקיות המיוחדות זה כמה מאות שקלים - יתכן שניתן למצוא בזול יותר בחו"ל, אישית לא היה לי צורך בזה, אצלי יצאו ללא בעיה)
חובה לבצע כיוון פרונט במכון מוסמך לאחר ההחלפה!
(וכמובן שאין בכתבה הזו כל המלצה לבצע את העבודה הזו וזהו בכלל תרגום של כתבה מחו"ל...)
כלים דרושים:
פטיש
בוקסה 32 מ"מ + מוט "כח" ארוך - לפתיחת אום הציריה
מפתחות רינג: 17, 19,21,22 מ"מ.
בוקסות 12 מ"מ ו 10 מ"מ (עם ראצט מתאים)
מברג שטוח
רגלי מוסך (בוקים) - לא לחשוב על לעשות את העבודה הזו כאשר הרכב נתמך רק ע"י ג'ק...
פלייר שפיץ
מכווצי קפיצים
פרס או מלחציים גדולות
ברנר/ הרבה ספריי קרבורטור ומצית :)
תכלס, לעבודה...
1. שחררו מעט את אומי הגלגל והרימו את הרכב. מקמו את ה"בוקים" מתחת לשלדה.
2. הורידו את הגלגל, שימו אותו מתחת למנוע - just in case....
3. מקמו את מכווצי הקפיצים וכווצו מעט את הקפיץ
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/springs.jpg
4. בעזרת פטיש ומברג שטוח, הסירו את כיסוי טבור הגלגל
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/front-axle-shaft.jpg
5. הוציאו את הפין הפציל שמאבטח את האום, מקמו מברג כך שימנע את סיבוב הקליפר בעת פתיחת האום (תודה יואב על הטיפ :) ) ובעזרת בוקסה 32 מ"מ וידית כח פתחו את האום.
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/open-front-axle-shaft-300x225.jpg http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/release-axle-shaft-225x300.jpg
6. הסירו את הקליפר (2 ברגי 17 מ"מ בחלקו האחורי) והניחו על המשולש העליון (קישרו אותו למשולש) - לא לנתק את צינור הבלמים ולא לתלות את הקליפר על הצינור!
7. הסירו את צלחת הבלם, אם היא לא השתחררה מעצמה, הבריגו בורג 8 מ"מ לחורים שנראים בתמונות, הם ידחפו את הצלחת החוצה.
8. שחררו את בורג התחתון של הבולם והוציאו אותו
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/shock-lower-bolt-225x300.jpg
9. בעזרת חולץ תפוחים, שחררו את תפוח ההיגוי. שחררו את המוט המקשר למוט המייצב:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/steering-swaybar-225x300.jpg
10. שחררו את 3 האומים והברגים של התפוח התחתון, אין צורך לחלוץ אותו.
11. פרקו את התפוח של המשולש העליון - 3 ברגים, אין צורך לחלוץ אותו.
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/upper-ball-joint-225x300.jpg
12. סמנו את מיקום דיסקיות הכיוון של הברגים האקצנטריים, בעת ההרכבה, השתדלו שהם יהיו בערך באותו המקום - בכל מקרה, חובה לבצע כיוון פרונט בסיום!
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/lower-bushing-1-225x300.jpg http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/lower-bushing-2-225x300.jpg
13. שלפו את הברגים. כעת ניתן להוציא את המשולש התחתון.
14. שרפו את הבושינג (את הגומי) , חלצו את שרוול המתכת שלו המתינו לקירור והרכיבו את הבושינגים החדשים בעזרת הפרס או המלחציים.
הרכיבו את הכל בסדר הפוך לסדר הפירוק וסעו לכיוון פרונט.
בהצלחה.
*** כמובן שכל מה שנכתב כאן אינו מניסיון אישי אלא תרגום של כתבה מאתר זר.
*** הכתבה המקורית באנגלית נמצאת כאן (http://www.pajero.guru/how-to-replace-the-lower-front-wishbone-bushings-pajero-nmnp/).
במסגרת ההכנות לטסט, גיליתי שהבושינגים במשולש הקידמי התחתון עשו את שלהם.
הבדיקה הייתה פשוטה, נסיעה איטית מאוד ועצירה על "הבור" וראינו את המשולש זז קדימה ואחורה...
בדיקה לגבי עלויות החלפים העלתה כי מיצובישי בארץ מוכרים "משולש" מקורי "קומפלט ב 1250 שח בערך לפני מע"מ.
החלטתי שאני לא מרכיב משולש חליפי סיני - הבושינגים העליונים שהוחלפו לא מזמן נקרעו אחרי הטיול הראשון...
ליבא מחו"ל מקורי לא היה לי זמן (ולמען האמת גם לא ממש מצאתי במחיר אטרקטיבי).
האופציה שנותרה היא "כתום" שמיבאים בושינגים של סופר פרו.
המחיר ממש לא זול, לזכותם יאמר שביחס למחירים באיביי, אם מחשבים עלויות משלוח ומיסים כחוק, הוא גם לא היה ממש יקר.
בקיצור, הוזמן סט בושינגים תחתון+עליון (החלטתי להחליף גם את הסיני שהיה בעליונים, אם אני כבר מפרק...)
כמה מילים לגבי ההחלפה
1. כדאי ורצוי לעבוד "לפי הספר", במשולש הראשון לא קראתי את ההוראות ועבדתי 7 שעות על הבושינגים, בשני כבר קראתי והבנתי, לקח פחות מ 3 שעות...
2. הברגים שמחזיקים את המשולש לשלדה הם ברגים אקצנטריים, לפעמים הם עלולים להתקע ולא לצאת (חלודה ולכלוך), במצב כזה, יתכן שיהיה צורך לחתוך את הברגים ולקנות חדשים במוסך מיצובישי (כמובן שגם הברגים לא זולים, עם האומים והדיסקיות המיוחדות זה כמה מאות שקלים - יתכן שניתן למצוא בזול יותר בחו"ל, אישית לא היה לי צורך בזה, אצלי יצאו ללא בעיה)
חובה לבצע כיוון פרונט במכון מוסמך לאחר ההחלפה!
(וכמובן שאין בכתבה הזו כל המלצה לבצע את העבודה הזו וזהו בכלל תרגום של כתבה מחו"ל...)
כלים דרושים:
פטיש
בוקסה 32 מ"מ + מוט "כח" ארוך - לפתיחת אום הציריה
מפתחות רינג: 17, 19,21,22 מ"מ.
בוקסות 12 מ"מ ו 10 מ"מ (עם ראצט מתאים)
מברג שטוח
רגלי מוסך (בוקים) - לא לחשוב על לעשות את העבודה הזו כאשר הרכב נתמך רק ע"י ג'ק...
פלייר שפיץ
מכווצי קפיצים
פרס או מלחציים גדולות
ברנר/ הרבה ספריי קרבורטור ומצית :)
תכלס, לעבודה...
1. שחררו מעט את אומי הגלגל והרימו את הרכב. מקמו את ה"בוקים" מתחת לשלדה.
2. הורידו את הגלגל, שימו אותו מתחת למנוע - just in case....
3. מקמו את מכווצי הקפיצים וכווצו מעט את הקפיץ
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/springs.jpg
4. בעזרת פטיש ומברג שטוח, הסירו את כיסוי טבור הגלגל
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/front-axle-shaft.jpg
5. הוציאו את הפין הפציל שמאבטח את האום, מקמו מברג כך שימנע את סיבוב הקליפר בעת פתיחת האום (תודה יואב על הטיפ :) ) ובעזרת בוקסה 32 מ"מ וידית כח פתחו את האום.
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/open-front-axle-shaft-300x225.jpg http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/release-axle-shaft-225x300.jpg
6. הסירו את הקליפר (2 ברגי 17 מ"מ בחלקו האחורי) והניחו על המשולש העליון (קישרו אותו למשולש) - לא לנתק את צינור הבלמים ולא לתלות את הקליפר על הצינור!
7. הסירו את צלחת הבלם, אם היא לא השתחררה מעצמה, הבריגו בורג 8 מ"מ לחורים שנראים בתמונות, הם ידחפו את הצלחת החוצה.
8. שחררו את בורג התחתון של הבולם והוציאו אותו
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/shock-lower-bolt-225x300.jpg
9. בעזרת חולץ תפוחים, שחררו את תפוח ההיגוי. שחררו את המוט המקשר למוט המייצב:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/steering-swaybar-225x300.jpg
10. שחררו את 3 האומים והברגים של התפוח התחתון, אין צורך לחלוץ אותו.
11. פרקו את התפוח של המשולש העליון - 3 ברגים, אין צורך לחלוץ אותו.
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/upper-ball-joint-225x300.jpg
12. סמנו את מיקום דיסקיות הכיוון של הברגים האקצנטריים, בעת ההרכבה, השתדלו שהם יהיו בערך באותו המקום - בכל מקרה, חובה לבצע כיוון פרונט בסיום!
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/lower-bushing-1-225x300.jpg http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2014/10/lower-bushing-2-225x300.jpg
13. שלפו את הברגים. כעת ניתן להוציא את המשולש התחתון.
14. שרפו את הבושינג (את הגומי) , חלצו את שרוול המתכת שלו המתינו לקירור והרכיבו את הבושינגים החדשים בעזרת הפרס או המלחציים.
הרכיבו את הכל בסדר הפוך לסדר הפירוק וסעו לכיוון פרונט.
בהצלחה.
*** כמובן שכל מה שנכתב כאן אינו מניסיון אישי אלא תרגום של כתבה מאתר זר.
*** הכתבה המקורית באנגלית נמצאת כאן (http://www.pajero.guru/how-to-replace-the-lower-front-wishbone-bushings-pajero-nmnp/).