itai14
03-11-14, 00:04
הערה - לא יכולתי להתאפק וסיימתי את המדריך היום...
מנהלים אם אפשר בבקשה להכניס אותו להיכל התהילה, תודה:D
מדריך פשוט ומהיר להחלפת נורת התאורה במזגן של סוזוקי ג'ימני. העבודה בוצעה על מודל 2003.
הרבה מאיתנו קנו ג'ימני כי אומרים שהוא רכב שפשוט לעבוד עליו לבד – ובכן הפרויקט הראשון והפשוט שלי. אני עבדתי לפי המדריך באתר bigjimny – אתר חשוב לכל בעלי הג'ימני שמתכננים עבודה עצמית על הרכב.
תחילה מה דרוש:
מברג פיליפס רגיל.
פנס כלשהו.
נורות V12 רגילות (תמונה מצורפת – קניתי בהום סנטר, 6 שקלים לזוג).
בערך 20 דקות עבודה.
92646
עכשיו שיש לנו את כל החלקים נעבור לרכב:
נתחיל בהוצאת המאפרה ונפרק 5 ברגים: 3 במעטפת בחיצונית ושניים בברזל של המאפרה. במשיכה קלה מלמטה הכל יתפרק, המצת יצא לכם גם, אין צורך לנתק חוטים.
להלן מסומנים (סוג של):
92647
שלב הבא לפרק את הקופסא של הרדיו והשעון – 4 ברגים פשוט מאוד.
92648
נמשוך החוצה את כל הקופסא הזאת. בשלב מסוים היא תיתקע – זה בגלל החיבור בין הרדיו לשעון – נפריד אותם ע"י הוצאת הברגים בשני הצדדים – הברגים מאוד ברורים:
חשוב לזכור באיזה מצב פירקתם את הברגים – כשנחבר אותם חזרה עוד 10 דקות זה חייב להיות באותו מצב.
92649
עכשיו כשהרדיו והשעון מופרדים נזיז כל אחד לצד אחר וזו התמונה שאנחנו רוצים לראות:
אני ניתקתי את הכבל מתח של הרדיו פשוט כי הוא לא היה ארוך מספיק. כל מה שמנתקים חשוב לזכור לחבר חזרה בסוף העבודה!
92650
השלב הבא דורש קצת מאמץ וגמישות. נאיר עם הפנס פנימה וכלפי מעלה ונזהה את החלק האפור והעגול הבא:
92651
נתפוס אותו בקצה – נסובב ונמשוך. עכשיו כשהוא בחוץ נמשוך החוצה את הנורה ונשים אחת חדשה. מכאן פשוט חוזרים אחורה בדיוק אותו דבר – החלק היחיד שעשוי לאתגר זה חיבור הרדיו והשעון חזרה ולהכניס אותם פנימה למקום. פשוט צריך לשחק עם הזוויות קצת וזה מסתדר!
והנה סיימנו דבר בסיסי וראשון בג'ימני. מאוד בסיסי אבל משפר פלאים את הנסיעה בלילה. סעו בזהירות!
מנהלים אם אפשר בבקשה להכניס אותו להיכל התהילה, תודה:D
מדריך פשוט ומהיר להחלפת נורת התאורה במזגן של סוזוקי ג'ימני. העבודה בוצעה על מודל 2003.
הרבה מאיתנו קנו ג'ימני כי אומרים שהוא רכב שפשוט לעבוד עליו לבד – ובכן הפרויקט הראשון והפשוט שלי. אני עבדתי לפי המדריך באתר bigjimny – אתר חשוב לכל בעלי הג'ימני שמתכננים עבודה עצמית על הרכב.
תחילה מה דרוש:
מברג פיליפס רגיל.
פנס כלשהו.
נורות V12 רגילות (תמונה מצורפת – קניתי בהום סנטר, 6 שקלים לזוג).
בערך 20 דקות עבודה.
92646
עכשיו שיש לנו את כל החלקים נעבור לרכב:
נתחיל בהוצאת המאפרה ונפרק 5 ברגים: 3 במעטפת בחיצונית ושניים בברזל של המאפרה. במשיכה קלה מלמטה הכל יתפרק, המצת יצא לכם גם, אין צורך לנתק חוטים.
להלן מסומנים (סוג של):
92647
שלב הבא לפרק את הקופסא של הרדיו והשעון – 4 ברגים פשוט מאוד.
92648
נמשוך החוצה את כל הקופסא הזאת. בשלב מסוים היא תיתקע – זה בגלל החיבור בין הרדיו לשעון – נפריד אותם ע"י הוצאת הברגים בשני הצדדים – הברגים מאוד ברורים:
חשוב לזכור באיזה מצב פירקתם את הברגים – כשנחבר אותם חזרה עוד 10 דקות זה חייב להיות באותו מצב.
92649
עכשיו כשהרדיו והשעון מופרדים נזיז כל אחד לצד אחר וזו התמונה שאנחנו רוצים לראות:
אני ניתקתי את הכבל מתח של הרדיו פשוט כי הוא לא היה ארוך מספיק. כל מה שמנתקים חשוב לזכור לחבר חזרה בסוף העבודה!
92650
השלב הבא דורש קצת מאמץ וגמישות. נאיר עם הפנס פנימה וכלפי מעלה ונזהה את החלק האפור והעגול הבא:
92651
נתפוס אותו בקצה – נסובב ונמשוך. עכשיו כשהוא בחוץ נמשוך החוצה את הנורה ונשים אחת חדשה. מכאן פשוט חוזרים אחורה בדיוק אותו דבר – החלק היחיד שעשוי לאתגר זה חיבור הרדיו והשעון חזרה ולהכניס אותם פנימה למקום. פשוט צריך לשחק עם הזוויות קצת וזה מסתדר!
והנה סיימנו דבר בסיסי וראשון בג'ימני. מאוד בסיסי אבל משפר פלאים את הנסיעה בלילה. סעו בזהירות!