צפייה בגרסה מלאה : הייליפט לא יורד - עצה
יש לי הייליפט בן כמה שנים.
לאחר ההרמה איני מצליח להוריד את האוטו בצורה מסודרת.
מעביר את הכפתור למצב הורדה ומפעיל את הידית , אולם ההייליפט אינו יורד.
שמתי לב שהפין העליון אינו נע קדימה והחוצה .
שימנתי את המנגנון אולם הבעיה לא נפתרה.
כאשר אני מנסה להוריד את ההיליפט ללא עומס עליו הוא עובד תקין.
רעיונות לפתרון?
תודה
ירון
2 אפשרויות נפוצות: מנגנון השן-קפיץ לא תקין, וניתן להחליפם. יש ערכות של החלקים להחלפה והן נמכרות בסדנאות השונות ונדמה לי שגם בe-shetach. האפשרות השניה-טעות בהפעלה: למרות שההיי ליפט הוא כלי פשוט לכאורה יש בו כמה דברים שצריך לדעת הן בפן התפעולי ובמיוחד בפן הבטיחותי כי הוא יכול לרסק אברים וגם להפיל את הרכב או לגרום לו נזק. סליחה אם אתה יודע את כל זה אבל שיהיה. אתה יכול ליצור איתי קשר בפרטי ואסביר קצת יותר אם תרצה.
לפני הכל מדובר בכלי מסוכן לכן כל מה שאתה עושה תיזהר מאד ושמור מרחק מפגיעה של הידית הפעלה, אם מדובר בהילפט מקורי (לא החיקוי) אז בעת שינוי מצב הידית הקטנה למצב הורדה כלפי מטה, ולאחר אתה אמור להוריד את הידית הגדולה עד למצב הכי נמוך שלה ואז אתה אמור לשמוע נקישה של שחרור הנעילה רק במצב זה ההילפט עובד כלפי מטה במידה ואין רעש נקישה משהו תפוס במנגנון הראצט של ההילפט. פה אני ממליץ לעצור ולהוריד את הרכב אם גק אחר ולא לנסות לתקן את ההילפט כאשר רכב נשען עליו.
בהצלחה טל
תודה על העצות.
התופעה היא שאין נקישה כאשר הידית למטה.
אכן הפין העליון תפוס.
חנן-ג'יפולוג
05-11-14, 17:56
תציף אותו בשמן, בנדיבות, ואז תשים עוד קצת שמן, זה ה"תיקון" העיקרי שהכלי האמין הזה צריך בדרך כלל.
אם עדיין לא עובד, תנקה, ואז תציף בשמן.
עידו לוריה
05-11-14, 18:17
הכלי הזה לא אוהב שמן בכלל , רק יבש ונקי , שמן אוסף לכלוך ולכן המנגנון נתקע , פרק את המנגנון נקה אותו טוב טוב עם מסיר שומנים / ספרי קרבורטור תרכיב בחזרה וקדימה לעבודה .
ותדאג לסגור אותו בתיק בכדי שלא יאסוף לכלוך / חלודה .
יש לי היי לייפט כבר 25 שנים לא ראה פעם אחת שמן ועובד כמו שעון שווייצרי .
עידו
חנן-ג'יפולוג
05-11-14, 18:37
שלי אף פעם לא ראה ניקוי, או מסיר שומנים, או תיק סגור מבפנים.
רק שמן פעם בכמה שנים, כבר 16 שנים, והרבה בוץ ואבק.
מסתבר כנראה שהוא חי בשלום עם שתי הגישות...
אין מה לומר, כלי קיצוני. את גישות הביניים הוא לא אוהב. או שימון מסיבי או נקי ויבש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עידו לוריה
05-11-14, 19:28
אני עדיין מעדיף את הנקי .... איך לומר זה פשוט נקי :)
דרך הגב ירון במצב הורדה ללא עומס הוא אמור ליפול עד למטה לבד ללא עזרת הידית , מה שאתה מתאר זה לא מצב נורמלי שבלי עומס צריך להוריד אותו עם הידית .
עידו
boaz avrahami
05-11-14, 20:30
אצלי מאז שהוא חדש הוא לפעמים עושה הצגות כשמבקשים ממנו לרדת תחת עומס.
או שימון או שכנוע בעדינות ממש עם פטיש
אני עדיין מעדיף את הנקי .... איך לומר זה פשוט נקי :)
דרך הגב ירון במצב הורדה ללא עומס הוא אמור ליפול עד למטה לבד ללא עזרת הידית , מה שאתה מתאר זה לא מצב נורמלי שבלי עומס צריך להוריד אותו עם הידית .
עידו
הי עידו
ללא עומס אכן מחליק למטה ללא הפעלת הידית.
נפרק, וננקה היטב בשבוע הבא.
מבטיח לעדכן איזה מהגישות הואילה (אם בכלל)
ירון
אצלי הגישה של טינופת + הרבה שמן לפני ההפעלה עובדת כבר הרבה שנים כמו אצל חנן.... החשוב הוא לפני ההרמה לבדוק שהכל זז ועובד, לא להתקע עם רכב באוויר.
אסף.
ההמלצה החד משמעית של היצרן, היא לא להשתמש בסתם שמן או בגריז. מומץ מאוד לשמן, בתרסיס סיליקון, תרסיס טפלון, או ב "light penetrating oil" (שזה בעצם שם מפוצץ ל WD40 :-) )... זה שומר טוב יותר על החלקים לאורך זמן ולא מושך אליו יותר מידי ג'יפה....
יש פה הסבר די נחמד על הפירוק וההרכבה של הג'ק:
http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech/hilift-jack-service-rebuild-53533.html
דרך אגב, מי שרוצה לעשות לבד WD40, ואפילו לשפר את יכולת ההתמודדות שלו עם חלודה:
http://www.instructables.com/id/Make-a-better-penetrating-oil
עידן
אני "משמן" את המנגנון המחליק עם המנוף עם גרפיט מרוסק מעיפרון.
כל עוד הוא לא בשימוש הוא בתוף השרוול שלו.
אני "משמן" את המנגנון המחליק עם המנוף עם גרפיט מרוסק מעיפרון.
כל עוד הוא לא בשימוש הוא בתוף השרוול שלו.
יש ספריי גרפיט של wurth. עולה כ-40שח לפחית תרסיס, משאיר שימון ״יבש״ שלא סופח לכלוך, ונדבק למשטח לזמן ארוך מאד.
אני משתמש בו להייליפט (שקשור בחוץ כבר 15 שנים הלי כיסוי), וכל מנגנון שחשוף לאלמנטים חיצוניים.
יש ספריי גרפיט של wurth. עולה כ-40שח לפחית תרסיס, משאיר שימון ״יבש״ שלא סופח לכלוך, ונדבק למשטח לזמן ארוך מאד.
אני משתמש בו להייליפט (שקשור בחוץ כבר 15 שנים הלי כיסוי), וכל מנגנון שחשוף לאלמנטים חיצוניים.
איזה יופי לא ידעתי.
איפה אני יכול לרכוש מוצרים של worth?
נקראים בעברית "וירט". יש בחנויות חלפים וציוד לרכב.
http://www.wurth.co.il
הקטלוג:
http://www.wurth.co.il/pageflip#27
זהו שלא מצאתי עד היום חוץ ממוצר אחד פה ושם
יש טלפון שלהם בקישור מעלי. תשאל.
אני הייחידי שיושב ושואל את עצמו מה לעזעזל עושים כשאתה בשטח וההיילפט לא יורד?
בועטים בו?
חנן-ג'יפולוג
08-11-14, 22:12
מכות עדינות עם פטיש על המנגנון תוך כדי נסיונות הורדה.
אם הצלחת להעלות אז מצב המנגנון הוא לא רע עד כדי כך שלא תוכל גם להוריד. בסופו של דבר מדובר באותם שני פינים שמשמשים לטיפוס ולירידה.
אני הייחידי שיושב ושואל את עצמו מה לעזעזל עושים כשאתה בשטח וההיילפט לא יורד?
בועטים בו?
לא נלחצים...משלבים מרכזי וראשון low ויוצאים מזה קדימה.
אפשר להפיל את הרכב מההייליפט. זה אגב התו״ל למשל ליציאה מקוליס עמוקים. לא מתאים לכל רכב....
אסף.
מכות עדינות עם פטיש על המנגנון תוך כדי נסיונות הורדה.
אם הצלחת להעלות אז מצב המנגנון הוא לא רע עד כדי כך שלא תוכל גם להוריד. בסופו של דבר מדובר באותם שני פינים שמשמשים לטיפוס ולירידה.
ההיי ליפט פורק, נוקה והורכב כמובן.
עדיין אינו יורד תחת עומס .
הבעייה הינה שהחלק שאמור להחליק למטה כאשר משנים את מצב הפעולה אינו יורד עד לסוף הדרך.
החלק אמור לרדת עד הסוף בעזרת כוח הקפיץ ולשמור את פין ההרמה העליון במצב חיצוני (על מנת שלא יפריע לירידה).
כמו שחנן כתב מכות עם פטיש על החלק הזה גורמות לו להחליק עד הסוף ולאפשר הורדה מסודרת.
שאלה (במיוחד לחנן) - האם להכות עם הפטיש כשזרוע ההפעלה למעלה או כאשר היא למטה (אם היא למעלה ההיליפט עלול לרדת במכה עד למטה)
לא עובדים עם פתיש על הייליפט נקודה.
חפש איפה ישנה שחיקה ותחליף את החלק.
כשפירקת את הקפיץ הרגשת אם הוא חלש משמעותית?
חנן-ג'יפולוג
09-11-14, 18:36
משנים מצב רק כשהזרוע מוחזקת למעלה עד הסוף.
אל תדאג, הוא לא יפול, אלא אם כן יש עליו פחות מ75 ק"ג, שזה ממילא בסוף ההורדה.
תנסה להוריד את הידית עם מכה קטנה בסוף המהלך.
נתקלתי כבר כמה פעמים בהי-ליפט שלא משתחרר כשמורידים את הידית שלו למטה לאט אלא רק במכה (תנועה רצופה עד סוף המהלך והקליק המיוחל).
חנן-ג'יפולוג
10-11-14, 04:01
הבהרה: לא התכוונתי לדפוק עם פטיש על חלק נע כלשהו, אלא על גוף ההייליפט. שלא תגידו שאמרתי לכם לדפוק החוצה את הפין התומך והגרוטאה נפלה לכם. הכוונה היא במצב שבו הקפיץ מנסה לשלוף את הפין מהמקום, הדפיקות עוזרות לו לעשות את זה. באותו זמן משקל הרכב נתמך ע"י הפין השני.
לפעמים יש שחיקה מקומית בפין ולכן הוא לא זז. ליטוש קל או החלפת הפין זה הפתרון.
אסף.
boaz avrahami
10-11-14, 09:10
יש הוראות פירוק והרכבה?
חנן-ג'יפולוג
10-11-14, 12:32
http://youtu.be/WCKRUgm8Ea4
http://www.wanderingtrail.com/Repairs_Rebuilds/Hilift_Rebuild/Hilift_rebuild.htm
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.