צפייה בגרסה מלאה : משאית השטח החדשה של צה"ל
קבלו סרטון הדגמה של הרכש החדש של צה"ל - משאית ATC - MTT שהיא למעשה משאית TATRA המפורסמת בגירסה שצה"ל יכול לקנות מכספי סיוע (תוצרת ארה"ב)
הסרטון צולם במקומות שונים בארץ.
תהנו!
http://www.americantruckco.com/assets/atc_intro.ram
אם יש לכם שאלות - זה המקום לשאול ואני אשמח לענות.
סרטון מעולה. שווה צפייה.
אפשר לשמוע קצת יותר על מערכת המתלים-שלדה המיוחדת, ואולי גם למצוא לנו תמונות?
איציק - 4X6ZH
14-08-05, 09:29
איזה מנוע יש לרכב הזה
איזה מערכת דלק יש למנוע .( הזרקה רגילה או מסילה משותפת ? )
איזה ממסרה יש לרכב ומי יצרן הממסרה .
*****
ואיפה המכונאים שיטפלו במערכת הסרניםה (מאד מאד מיוחדת ) דפרנציאלים של טטרה .
*****
איציק
AvigdorAharon
14-08-05, 10:48
איזו תוכנית פתחה את הקובץ?
מהי סיומת ram?
אביגדור, שלא מצליח לראות...
איזו תוכנית פתחה את הקובץ?
מהי סיומת ram?
אביגדור, שלא מצליח לראות...
Quick Time Player
הנה לינק להורדה:
http://www.apple.com/quicktime/download/win.html
*בתוך הקישור תוריד את 3 ה-V שמסומנים ואז תלחץ על download
אלכס. ( שמצתרף לשאלות של נמרוד ואיציק )
גודל הקובץ שיורד הוא רק 53 ביית. ה-QUICK כמובן לא מוצא שם כלום.
אצלכם זה ירד טוב (ישר מהלינק)?
אורי טל
ככה זה , מה שיורד זה רק קישור ואז זה נפתח דרך הרשת .
זה אמור להיפתח ב realplayer
מז'תומרת?
לחצתי על הקישור. קיבלתי אפשרות להוריד או לשמור. בניסיון הראשון שמרתי למחשב וניסיתי להריץ את הקובץ עם QUICK. זה לא עבר. בניסיון השני ביקשתי לפתוח וגם זה לא עבד.
אני מקבל את ההודעה: couldn't open the file "atc_intro.ram" because it is not a file that quick time understands.
סתם בשביל הספורט התקנתי את ה-quick מחדש. זה לא עזר.
אורי טל.
כדי לנגן את הקובץ צריך Real Player:
http://get.real.com/RDE2/193.159.249.4/14414681eb1442221d05/windows/mrkt/RN30DL/RealPlayer10-5GOLD.exe
או. עכשיו זה עובד. תודה.
אורי טל.
אפשר לשים תמונה במקום סירטון שלא יורד?
http://www.americantruckco.com/assets/atcposter-1.jpg
http://www.americantruckco.com/assets/atcposter-4.jpg
http://www.americantruckco.com/assets/atcposter-2.jpg
http://www.americantruckco.com/assets/atcposter-3.jpg
ראיתי את המשאית, לא היה הרבה זמן לבהות בה אבל עד שלא רואים בעין את העניין הזה של צינור עבה במרכז הרכב בתור "שידלה" שמכילה את מרכיבי ההנעה לא כ"כ תופסים את הפשטות של הרעיון, צילינדר ארוך שהכל בתוכו.
מצד שני המכלולים די מוסתרים והגישה לא נראית הכי נוחה.
ניראה מוכר.
נידמה לי שרוני פרסם את זה לפני שנה בערך...
אחלה עבירות !
מנוע קמינס C8.3 ממוחשב
ממסרה ידנית עם פיקוד אוטומטי (למרות שקוראים לה "אוטומטית" היא למעשה ממסרה של שלושה צירים, ולא פלנטרית) של טווין- דיסק.
המתלים מעניינים- שילוב של כריות אוויר וסלילים, עם פיקוד ממוחשב ששומר על גובה מאוזן, וגם מפעיל את הכריות כשגלגל מאבד אחיזה.
לגבי "שלדת צינור"- יש לה יתרון ענק- כל המכללים נסתרים, ומקובעים, ולכן, בתיאוריה, לא פגיעים. אם נעזוב את התיאוריה, בשביל להחליף משהו שבתוך ה"צינור", צריך לפרק את כל המשאית :?
עוד חסרון בולט של שלדת צינור- היא נמוכה. מאוד. תחשבו שברכב רגיל הנקודה הכי נמוכה בין הסרנים היא השלדה, שנמצאת מעל הסרן. בשלדת צינור נקודה הכי נמוכה היא הצינור שנמצא מתחת לגובה הסרן.
אגב.... חיפושית SWING AXLE.... מתלה מאוד דומה- כולל החסרונות מבחינת התנהגות דינמית (הרכב יכול "לשים לעצמו רגל" בהעברות משקל רצופות).
בשורה התחתונה, מבחינת ביצועים- רכב מדהים. גם בעבירות, וגם בנסיעה מהירה. מאוד.
אסף.
אסף , אתה מדבר על המנוע הזה:
http://www.atlantic.cummins.com/na/images/en/products/industrial/c83.gif
זה המנוע של הגירסא שבסרטון ( 6X6 ) או שכל הגרסאות באות עם המנוע הזה?
קישור למידע על המנוע:
http://www.atlantic.cummins.com/na/pages/en/distributors/charlotte/whatweoffer/products/construction/c83.cfm
אלכס.
אפשר לשמוע קצת יותר על מערכת המתלים-שלדה המיוחדת, ואולי גם למצוא לנו תמונות?
כפי שכבר ציין אסף מדובר בגרסה המתקדמת ביותר של מערכת המתלים הייחודית (בעולם המשאיות) של טטרה שהיא מסוג Swing Axle אבל יש כאן שיפורים רבים לעומת המערכת הפשוטה שיש בחיפושית - כגון 4 כריות אויר ב"סרנים" האחוריים המתנפחות לפי המשקל המועמס על המשאית ועוד שיפורים לעומת המערכת הבסיסית שטטרה מציעה (קפיצי עלים בתצורת טנדם - קפיץ אחד לשני חצאי סרנים מקבילים)
איזה מנוע יש לרכב הזה
איזה מערכת דלק יש למנוע .( הזרקה רגילה או מסילה משותפת ? )
איזה ממסרה יש לרכב ומי יצרן הממסרה .
מדובר במנוע CUMMINS ISM400 - שישה צילינדרים בטור, בנפח של כ-11 ליטר, מוגדש טורבו עם מצנן ביניים המפיק 400 כ"ס וכ-200 קג"מ מומנט.
מדובר במערכת הזרקה ישירה מהסוג האופייני לקמינס - כלומר הפעלת המזרקים נעשית ע"י גל זיזים והקיצוב והתזמון מבוקרי מחשב (המערכת היא למעשה אבולוציה אל מערכת ההזרקה שיש בריאו קמינס)
הממסרה המותקנת ברכב היא אוטומטית מסוג TWIN DISC, בעלת 6 הילוכים קדמיים והילוך אחורי אחד. שיטת הפעולה ייחודית לתיבה זו - אני ממליץ לכם להיכנס לאתר החברה www.twindisc.com כדי לקבל יותר מידע על הנ"ל.
ואיפה המכונאים שיטפלו במערכת הסרניםה (מאד מאד מיוחדת ) דפרנציאלים של טטרה .
ישנם מכונאים וחשמלאי רכב בצה"ל שקיבלו את ההכשרה המתאימה לטיפול במערכות הייחודיות הללו (אני שמח להיות אחד מהם), ואפילו ביצענו כבר פו"ה של משאית שלמה עד רמת הבורג, הרכבנו אותה והיא אפילו נוסעת!!!
בכל אופן, בשנתיים הקרובות האחזקה תיעשה ע"י מוסכים אזרחיים ולאחר מכן בצבא ע"י חימושניקים שוחרי גריז...
ראיתי את המשאית, לא היה הרבה זמן לבהות בה אבל עד שלא רואים בעין את העניין הזה של צינור עבה במרכז הרכב בתור "שידלה" שמכילה את מרכיבי ההנעה לא כ"כ תופסים את הפשטות של הרעיון, צילינדר ארוך שהכל בתוכו.
מצד שני המכלולים די מוסתרים והגישה לא נראית הכי נוחה.
נכון מאוד דורון - זהו הפטנט הייחודי של טטרה המאפשר קשיחות גבוהה מאוד לפיתול של השלדה ועמידות של מכלולי ההנעה שאין לה תחרות מצד אף משאית אחרת. ביחד עם מערכת המתלים הייחודית מתאפשרת נסיעה יציבה במיוחד בכל תנאי השטח והכביש.
המתלים מעניינים- שילוב של כריות אוויר וסלילים, עם פיקוד ממוחשב ששומר על גובה מאוזן, וגם מפעיל את הכריות כשגלגל מאבד אחיזה.
דווקא המערכת הזאת לא ממוחשבת - מדובר במערכת עם בקרה פניאומטית לחלוטין.
בכל אופן במשאית יש 4 מחשבים - מחשב ניהול מנוע, מחשב תיבת הילוכים, מחשב למערכת ABS ומחשב למערכת CTIS (מערכת מרכזית לשליטה בלחץ האויר בכל 6 הצמיגים תוך כדי תנועה)
לגבי "שלדת צינור"- יש לה יתרון ענק- כל המכללים נסתרים, ומקובעים, ולכן, בתיאוריה, לא פגיעים. אם נעזוב את התיאוריה, בשביל להחליף משהו שבתוך ה"צינור", צריך לפרק את כל המשאית Confused
כבר פירקנו והרכבנו - המסקנה לא כל כך נורא, אם אתה עובד על המשאית במש"א - זה לוקח 3 ימים לפרק עד רמת הבורג (של השלדה - לא פירקנו את המנוע לגורמים כמובן...) ולהרכיב בחזרה.
אגב.... חיפושית SWING AXLE.... מתלה מאוד דומה- כולל החסרונות מבחינת התנהגות דינמית (הרכב יכול "לשים לעצמו רגל" בהעברות משקל רצופות).
כפי שכבר ציינתי, ישנם פתרונות הנדסיים שיושמו במתלי הטטרה שמונעים את המצב שהרכב "שם לעצמו רגל"
בשורה התחתונה, מבחינת ביצועים- רכב מדהים. גם בעבירות, וגם בנסיעה מהירה. מאוד.
אני בהחלט מסכים - זה הכלי בעל העבירות הטובה ביותר עליו נסעתי עד עכשיו.
אסף , אתה מדבר על המנוע הזה:
זה המנוע של הגירסא שבסרטון ( 6X6 ) או שכל הגרסאות באות עם המנוע הזה?
המנוע הזה כרגע ייחודי לגרסה אות רכש צה"ל. יש לציין שהשלדות ורוב הרכיבים הייחודיים לטטרה מיוצרים בצ'כיה במפעלי טטרה, ולאחר מכן נשלחים לארה"ב להרכבה סופית, יחד עם המנוע, תיבת ההילוכים ושאר הרכיבים המיוצרים בארה"ב. בסוף מדביקים מדבקה שכתוב עליה "MADE IN USA" ואז צה"ל רשאי לקנות את המשאיות בכספי סיוע דולרי.
משאיות טטרה האוריגינליות באות עם מנועי טטרה - לרוב מדובר במנועי דיזל V8 מקוררי אויר להם מוניטין אמינות מופלג.
זה הכל להפעם, אם יש לכם עוד שאלות, אל תתביישו.
חימושניק.
שכחתי עוד פרט חשוב!
נעילות!!!
ברכב הזה יש 2 נעילות אורכיות ו-3 נעילות רוחביות (לכל סרן).
ואת השלדה אפשר להאריך או לקצר בקלות יחסית ולקבל תצורות מגוונות מ 4X4 ועד 12X12
האם שילדת הסולם היא פטנט של טטרה או של דיימלר-שטייר-פוך (יש אותה בפינצגאואר שלהם)?
...דבר אחד בטוח- מאז שאני לא בעסק השתנו כמה פרטים קטנים...
אסף.
אופס - שילדת הצינור כמובן
האם שילדת הסולם היא פטנט של טטרה או של דיימלר-שטייר-פוך (יש אותה בפינצגאואר שלהם)?
אופס - שילדת הצינור כמובן
ככל הנראה שהפטנט הוא של טטרה, שכן החברה משתמשת בשיטה הזו החל מתחילת המאה העשרים (כולל למכוניות נוסעים) - הרבה לפני שחברת דיימלר-שטייר-פוך הוקמה.
אם למישהו יש כאן כוח לקבל ממני במייל תמונה ולפרסם פה אז יש לי אחת שצילמתי בעליית מכשולים באחד מהניסויים. אשמח להרחיב לאחר מכן.
AvigdorAharon
15-08-05, 12:34
כדי לנגן את הקובץ צריך Real Player:
http://get.real.com/RDE2/193.159.249.4/14414681eb1442221d05/windows/mrkt/RN30DL/RealPlayer10-5GOLD.exe
עדין לא עובד!
מישהו יכול לעזור???
אביגדור
אביגדור,
כאחד שלא סובל את הריל פלייר - קבל אלטרנטיבה חינמית:
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm
יש שם כפתור download, תתקין וזה עובד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.