PDA

צפייה בגרסה מלאה : פליטת גזים ועשן דרך קרבורטור בעת התנעה



noamkelev
17-11-14, 17:12
שלום לכולם,
לאחר שהחלפתי את מערכת ההצתה ל HEI בשילוב מודול GM אני נתקל בבעיה שהרכב לא מניע, יש ניצוץ אבל בעת התנעה המנוע "משתעל" חזרה אדי דלק ועשן דרך הקרבורטור.
מאיפה זה נובע ומה הפתרון??

shmulikbg
17-11-14, 17:20
תזמון הצתה לא מכוון נכון כנראה.

noamkelev
17-11-14, 19:42
הי שמוליק, בהחלפת מערכת ההצתה החלפתי במפלג רק את הרוטור וראש המפלג ולא נגעתי בחלק התחתון עם התזמון גלג"ש שעבד טוב עם המודול והכויל הישן.
האם עדיין הגיוני שהבעיה היא תזמון? ואם כן איך אני פותר אותה?

shmil
17-11-14, 20:09
ומי אמר שהחזרת כבלי פלאגים למקום הנכון?
איך פותר - מביא לנמ"ע של 1, ובודק שאתה בפלאג הנכון, ואז - סדר הצתה.
מהיכן אתה בארץ?

noamkelev
17-11-14, 20:21
אף אחד לא אמר שהחזרתי נכון. החזרתי בדיוק לאותו מיקום שהיו בו הכבלים לפני שהחלפתי את חלקי מערכת ההצתה(מלבד החלק התחתון של המפלג) ולפי סדר עם כיוון השעון 1-5-3-6-2-4 .
סליחה על הבורות אבל מה זה נמ"ע ?
אם משום מה הכבלים לא יושבים נכון על המקום שלהם במפלג, מה יקרה אם אזיז את כל הכבלים עם כיוון השעון כל פעם נקודה עד שאמצע את הנקודה הנכונה?
הרכב יושב ליד פרדס חנה

shmulikbg
17-11-14, 20:41
נמ"ע היא נקודה מתה עליונה. מה ששמיל התכוון שתבדוק זה שצילינדר 1 בנמ"ע, צריך לוודא שהרוטור מצביע לכיוון חוט ההצתה של אותו הצילינדר ולוודא ששאר החוטים מחוברים עפ"י הסדר הנכון.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

shmil
17-11-14, 20:47
נמ"ע זו נקודה מתה עליונה של צילינדר 1.
אם זכרוני אינו מטעני, ה-TFI הפוך ב-180 מעלות מדיסטריביוטור רגיל (הרוטור המחלק).
מישהוו זוכר אחרת?
חוץ מזה - ניתן למצוא נמ"ע לעיתים על ובעזרת נקודה על פולי הקראנק.

כן, לפחות הסדר הצתה נכון.
איזה חלקים בדיוק החלפת למה?
מה שהצעת עשוי לעבוד באופן גס, אבל עשוי גם לא.
הורד את ספר CJ בעברית מספריית האתר, וחפש שם את הפרוצדורה לכיוון הצתה.

noamkelev
17-11-14, 20:53
תנו לי לראות שהבנתי נכון- אם נחלק לרגע את ראש המפלג לשעות ונניח שהרוטור מצביע כרגע על הנקודה בשעה 2, אני צריך שנקודה בשעה 2 תחובר לכבל שהולך לפלאג 1 ?

shmulikbg
17-11-14, 21:14
בהנחה ווידאת שצילינדר מס' 1 בנמ"ע, אז כן, הבנת נכון. בדוק גם כיוון סיבוב ועל פיו תסדר את שאר החוטים בסדר הנכון.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

noamkelev
17-11-14, 21:20
תודה רבה לכולם. מחר אעשה נסיונות ואדווח

noamkelev
22-11-14, 20:42
שלום לעוזרים, ניסיתי להחליף את הכבלים לפי הנקודות כאשר כבל לפלאג 1 נמצא איפה שהרוטור נמצא ועדיין התזמון הצתה לא נכון.
ניסיתי לקרוא על תזמון הצתה ומה שהבנתי זה שאני צריך שכדי להגיע לנמ"ע 1 אני צריך להזיז את המנוע ע"י סיבוב ידני של המאוורר. מפה צריך להזיז את הגלג"ש של המפלג כדי שהרוטור יעמוד בדיוק על נקודה ואת נקודה זו לחבר לכבל לפלאג 1.
-האם הבנתי נכון?
-איך אני יודע שבוכנה 1 הגיעה לנמ"ע? קראתי על שיטוט מניסוי וטעיה ועד להכניס מברג ואף אחת לא נראית לי מדוייקת.
-איך מזיזים את הגלג"ש של המפלג בלי לנתקו לגמרי?

shmulikbg
22-11-14, 21:16
תתחיל בלמצוא על הפולי מנוע חריץ סימון, ועל פלטת המנוע הקדמית, מעל הפולי בד"כ, סימון בולט או מספרים ממינוס 10 ל + 10.
כששניהם מקבילים, אתה בנמ"ע. אבל, ייתכן ואתה בחצי סיבוב הלא נכון, בחפיפת שסתומים.
באמצעים הביתיים שברשותך, אתה יכול להלביש בוקסה מתאימה על הבורג של הפולי מנוע ובעזרת ידית ארוכה לסובב את המנוע.
סובב אותו חצי סיבוב לאחור מהסימן, הוצא את הפלג הראשון, שים במקומו אצבע שתאטום את החור, וסובב את המנוע לסימון.
אם אתה מרגיש דחיסת אויר לכיוון האצבע, אתה במקום. אם לא, סובב את המנוע סיבוב מלא עד שתגיע שוב לסימון.

noamkelev
05-12-14, 15:24
מסתבר שאצלי אין סימן על הפולי של הנקודה אז אחרי שקראתי המון בפורומים באתר מצאתי אותה וסימנתי אותה. בהתאם סידרתי את סדר החחוטים במפלג.
עכשיו הרכב לא פולט גזים לכיוון הקרבורטור אבל הוא פשוט לא מניע. כשמוציאים פלאגים החוצה רואים ניצוץ.
מה עוד יכול להיות?

shmil
05-12-14, 19:04
יש ניצוץ זה יופי.
עכשיו נשארו שני דברים: שיהיה דלק, ושהניצוץ יהיה בזמן.
אם תספר איך בדיוק כיוונת הצתה, בדיוק ובמפורט, ניתן יהיה אולי לתת לך עוד רעיונות.
משום מה מתיאוריך, נראה שההצתה עדיין לא מכוונת.
ושים לב ששמוליק כבר כתב לך שאולי אתה בחצי הסיבוב השגוי...

-->