הילד
23-11-14, 00:44
החולה: סמוראי מסולסל מודל 97
הבעיה : תושבות הזרועות האחוריות נתלשו במתיחות יתר בשטח
הסיכון : תלישת האזניים הנוספות , בריחת סרן , נפילת הקפיץ ו... הרכב נופל .
הפיתרון : בהמשך...
כולנו חכמים , כולנו יודעים את התורה ... ובכל זאת , אני מוצא לנכון להזכיר
מעל דפי הפורום הכי פעיל באתר -
כאשר אנחנו משפרים חלק אחד ברכב השטח שלנו , אנחנו עלולים להעביר את
הבעיה לנקודה החלשה הבאה !
תזכרו את זה ותמיד תתנו לקו הזה להנחות אתכם בבנית החלום. בכל פעם שתחזקו
חלק אחד, תעצרו ותחשבו על ההשלכות של אותו חיזוק.
בסיפור שלנו מככב סמוראי מסולסל , לא יותר מידי משופר , לא יותר מידי גבוה
ועדיין הצליח לגזור 3 אוזניים בתושבות הזרועות האחוריות ועיקם את אלו שלא נתלשו, כהוגן,
לאחר שהחליף את הבושינגים המקוריים בכאלו מפוליאוריתן וטייל קצת בשטח.
מסוכן מאד, אבל לא צריך להתרגש יותר מידי , הכל בר תיקון, זה בסך הכל ברזל.
אבל גם את התיקון צריך לעשות נכון, וכן ... גם הפעם אפשר לעשות את זה בבית.
הכלים הדרושים:
רתכת (עדיפות לרתכת מיג או CO2 בלשון העם)
משחזת זוית עם דיסקים שונים (חיתוך והשחזה )
מקדחה ומקדחים במידה 12.5 מ"מ ומטה
סט בוקסות
סט מפתחות
ג'ק עגלה מספיק גבוה (עדיף ליפט במוסך ) גם מנוף קרן יעשה את העבודה
בוקים
2 ג'אבקות (פלאייר פטנט)
מלחציים או 2 בירגי חצי אינץ' קצרים יחסית (40 מ"מ מספיק בהחלט)
חומרים :
פלח 4 ממ ברוחב 150 ממ יספיק
ספריי צבע שחור איכותי (דו קומפוננטי)
לפני שנתחיל , תחשבו בינתיים , מה יכל לגרום לבעיה. תשובה מובטחת בהמשך.
בואו נכנס לחדר הניתוח
שלב 1 - להרים את הרכב גבוה ככל שניתן ולקבע אותו בגובה הזה עם חמורים או כל דבר בטיחותי
אחר שיש ברשותכם (ואני מקווה שברור לכולנו שאסור בתכלית האיסור להשתמש בהיי ליפט!!!)
שלב 2 - תומכים את הסרן עם ג'ק , מפרקים גלגלים , בולמים (מספיק רק את הבורג התחתון בסרן עם בוקסה 17 מ"מ )
מורידים את הסרן מעט ומוציאים את הסלילים (אם הם לא נפלו כבר) ומניחים כל דבר בצד שלו.
שלב 3 - פירוק הזרוע מהסרן (אני כותב זרוע מכיוון שלדעתי , אם הסרן לא יושב על השולחן , עדיף לבצע
את הניתוח בכל צד בניפרד) בכל מקרה לבקש מהאסיסטנט (אם יש כזה בנמצא) מפתח ובוקסה 17 מ"מ
ולהניח הכל בצד בצורה מסודרת.
שלב 4 - לבחון מה יש לנו ...
93360
93361
לעולם לעולם ושוב לעולם , לא להסתפק בריתוך החלק שנגזר, אלא אם זה תיקון חרום בשטח
וגם אז רק בכדי לצאת מהשטח ולעלות על גרר
מצב כמו שרואים בתמונות למעלה מסוכן ביותר , גורם לסרן לשייט בזמן נסיעה, ויכול לגרום לתלישה
של שאר האוזניים. סכנת חיים לנוסעים ולסביבה. וזה עוד לא כל הנזק.
ממשיכים
שלב 5 - משייפים את הצבע מכל החלקים והמקומות שאמורים להתחבר בריתוך, יוצרים פאזה
קטנה , מניחים את האוזן במקום , פיק קטן למעלה , פיק קטן למטה ועוצרים לבחון.
מה לבחון? אם החור של האוזן נמצא במקום שהוא אמור להיות ביחס לחורים באוזניים
האחוריות ולבושינגים בזרוע . מתאים ? לרתך מלא משני הצדדים. את האוזן השניה
ממקמים עם הבורג המקורי דרך החור של האוזן שכבר ריתכנו ומרתכים אותה גם.
יצא נכון ? אנחנו מרוצים? יאללה לשייף... לשייף את הריתוך מבלי לפגוע בעובי החומר
שממנו עשויות האוזניים (שגם ככה הוא דק) גם מבפנים (בכדי שהבושינגים יכנסו ולא
יפגעו בזמן שהסרן עובד) וגם מבחוץ (בכדי שאפשר יהיה להצמיד את החיזוק שמיד נכין)
שלב 6 - אנחנו מרוצים מהתוצאה ? בואו נדאג שזה לא יקרה שוב . צריך לייצר אזניים כאלו חדשות
מהפלח 4 מ"מ שהכנו מבעוד מועד, אבל החיזוק הפעם יהיה גם לאוזניים האחוריות.
שלב 7 - הוצאת שבלונה - הדרך הקלה והפשוטה שאני משתמש בה להוצאת שבלונה היא שימוש
במסקינגטייפ . אני פשוט מדביק חתיכות על האיזור שאותו אני רוצה למדל ועם סכין יפאנית
חותך מסביב (וכמובן גם את החורים של הברגים), מקלף , מדביק על חתיכת הברזל ומצייר
את קו המתאר של החלק. מקלף את המדבקה ומתחיל להעיף גיצים ולקדוח חורים. (12.5 מ"מ
במקרה שלנו עושים את העבודה יופי)
93343
חשוב מאד, כאשר אנחנו צריכים לייצר את אותו החלק מספר פעמים (במקרה שלנו 4) לא לחתוך
את כולם בפעם אחת, אלא לחתוך לפי השבלונה רק אחד, לשייף יפה ולבדוק התאמה לרכב.
לא תמיד זה יעבור חלק מהנייר לברזל ולכן , אם צריך לעשות התאמות על החלק הבודד, לא
נצטרך לעשות אותן על כולם. חוצמזה זה רק ברזל, אז לא לפחד לחתוך ולרתך שוב.
שלב 8 - בדיקת תאימות נעשית ע"י הנחה של האוזן החדשה על גבי המקורית ווידוא שהברגים נכנסים
חלק מצד לצד. יצא לנו לא פחות ממצויין? ממשיכים לייצר את שלושת החיזוקים האחרים, רק
שהפעם משתמשים בחלק שכבר ייצרנו בתור השבלונה ולא במדבקה .
שלב 9 - אחרי שהעפנו גיצים מסביב וחטפנו צעקות מהשכנים, נתפוס את ארבעת החלקים ביחד במלחציים
לא לפני שמוודאים שהחורים של כולם מונחים אחד על השני במדוייק. (במידה ואין ברשותכם
מלחציים , אפשר לסגור על כולם עם 2 בירגי חצי אינץ' ואום) וממשיכים לעבד את החומר.
משייפים את שלושת האחרונים לפי הראשון שייצרנו וכך מקבלים 4 חלקים זהים.
אח"כ נשאר רק לשייף פאזות באיזורי הריתוך לכל חלק בנפרד.
93344
93345
שלב 10 - ממקמים את החיזוקים על האוזניים המקוריות, משחילים את הברגים המקוריים דרך כל החורים.
בצידו השמאלי של סרן האחורי של המסוסל שמעלינו ישנה תושבת הפנהארד שבשבילה נצטרך
קצת לאלתר באחת מייצירות הפאר שלנו, אבל את זה אני משאיר לכם ואילו רק בשביל החשיבה
שמובילה ללמידה (נשבע לכם שזה שטויות, פשוט אין לי תמונה של זה ולא מתחשק לי להכנס
לתיאורים חופרים ומיותרים).
ממוקם לשביעות רצוננו ? יאללה , ללחוץ את החלקים למקומם עם ג'אבקות ולתת מספר פיקים
מסביב .
שלב 11 - וירא כי טוב ? מגניב , זורמים לחלק הכי כיף בעבודה. מחשמלים את הכול טוב ויפה מסביב, לדאוג
שהריתוך ממלא את הפאזה וחודר לחומר בכל מקום שבו אנחנו מחששששמלים.
93348
93349
93350
שלב 12 - עושים קפה ,סיגרה , בירה , יוטיוב, ג'יפולוג, שיחת טלפון עם האישה או כל דבר אחר שלא היה לנו
את הראש ו/או הזמן לעשות עד עכשיו , מחכים שיתקרר קצת, צובעים יפה, מחזירים את הזרוע למקום, מכניסים
את הברגים חזרה וסוגרים את האומים ביד בינתיים.
93351
93352
כמעט סיימנו נשאר רק לעבור לזרוע השניה ולחזור על השלבים 3-5 ו 10-12
93353
93354
93355
93356
93357
93358
סיימנו להרכיב את הזרועות למקומם הברגים של הבושינגים עדיין לא מחוזקים.
מרכיבים את הקפיצים , בולמים והגלגלים (בודקים שלא נשאר לנו שום חלק בחוץ)
מורידים את הרכב למצב "סטטי" כלומר בגובה נסיעה, כשהרכב עומד על הקפיצים
ורק אז סוגרים את הברגים של הבושינגים חזק.
החלק האחרון חשוב מאד ולכן אחזור עליו עם הסברים.
את הברגים של הבושינגים סוגרים ומחזקים אך ורק כאשר הרכב עומד על הקפיצים
והסרן נמצא במקום הסטטי שלו, לא במצב פתיחה (לדוגמה על הליפט) ולא במצב
סגירה (לדוגמה אם מישהו מאד מאד כבד יושב על החלק האחורי של הרכב, לא יודע
למה שתעשו את זה אבל כל אחד והשריטה שלו...)
הסיבה לקישקוש הזה היא שאם אנחנו נועלים את האוזניים על הבושינג כשהסרן פתוח
(למטה), אנחנו יוצרים על הפוליאוריתן (או הגומי) עומס בפיתול, כשנוריד את הרכב מהליפט,
והעומס הזה יגדל במצב סגירה של הסרן (במיוחד בהצלבה). מה שיכול לגרום לגומי להקרע
או במקרה של פוליאוריתן יכול לגרום לי לחפור לכם את כל הסלט שלמעלה .
עד כאן החפירה שלי בנושא , תיקון תושבות זרועות לסמוראי מסולסל
כמובן שאפשר לעשות את החיזוק לפני שהאוזניים יתלשו , מה שנקרא תחזוקה מונעת
ולא תחזוקת שבר. (הלוואי עלי ועל ההיילקס החבוטה שלי )
ולמי שמרגיש לא קיבל תשובה לחידה של לפני הניתוח , שיתן לחברה שלו לקרוא את הכתבה
ולהסביר לו. הנשים טובות מאיתנו גם בהבנת הנקרא וגם בחפירות ;)
שיהיה לכם חישמול נעים
הבעיה : תושבות הזרועות האחוריות נתלשו במתיחות יתר בשטח
הסיכון : תלישת האזניים הנוספות , בריחת סרן , נפילת הקפיץ ו... הרכב נופל .
הפיתרון : בהמשך...
כולנו חכמים , כולנו יודעים את התורה ... ובכל זאת , אני מוצא לנכון להזכיר
מעל דפי הפורום הכי פעיל באתר -
כאשר אנחנו משפרים חלק אחד ברכב השטח שלנו , אנחנו עלולים להעביר את
הבעיה לנקודה החלשה הבאה !
תזכרו את זה ותמיד תתנו לקו הזה להנחות אתכם בבנית החלום. בכל פעם שתחזקו
חלק אחד, תעצרו ותחשבו על ההשלכות של אותו חיזוק.
בסיפור שלנו מככב סמוראי מסולסל , לא יותר מידי משופר , לא יותר מידי גבוה
ועדיין הצליח לגזור 3 אוזניים בתושבות הזרועות האחוריות ועיקם את אלו שלא נתלשו, כהוגן,
לאחר שהחליף את הבושינגים המקוריים בכאלו מפוליאוריתן וטייל קצת בשטח.
מסוכן מאד, אבל לא צריך להתרגש יותר מידי , הכל בר תיקון, זה בסך הכל ברזל.
אבל גם את התיקון צריך לעשות נכון, וכן ... גם הפעם אפשר לעשות את זה בבית.
הכלים הדרושים:
רתכת (עדיפות לרתכת מיג או CO2 בלשון העם)
משחזת זוית עם דיסקים שונים (חיתוך והשחזה )
מקדחה ומקדחים במידה 12.5 מ"מ ומטה
סט בוקסות
סט מפתחות
ג'ק עגלה מספיק גבוה (עדיף ליפט במוסך ) גם מנוף קרן יעשה את העבודה
בוקים
2 ג'אבקות (פלאייר פטנט)
מלחציים או 2 בירגי חצי אינץ' קצרים יחסית (40 מ"מ מספיק בהחלט)
חומרים :
פלח 4 ממ ברוחב 150 ממ יספיק
ספריי צבע שחור איכותי (דו קומפוננטי)
לפני שנתחיל , תחשבו בינתיים , מה יכל לגרום לבעיה. תשובה מובטחת בהמשך.
בואו נכנס לחדר הניתוח
שלב 1 - להרים את הרכב גבוה ככל שניתן ולקבע אותו בגובה הזה עם חמורים או כל דבר בטיחותי
אחר שיש ברשותכם (ואני מקווה שברור לכולנו שאסור בתכלית האיסור להשתמש בהיי ליפט!!!)
שלב 2 - תומכים את הסרן עם ג'ק , מפרקים גלגלים , בולמים (מספיק רק את הבורג התחתון בסרן עם בוקסה 17 מ"מ )
מורידים את הסרן מעט ומוציאים את הסלילים (אם הם לא נפלו כבר) ומניחים כל דבר בצד שלו.
שלב 3 - פירוק הזרוע מהסרן (אני כותב זרוע מכיוון שלדעתי , אם הסרן לא יושב על השולחן , עדיף לבצע
את הניתוח בכל צד בניפרד) בכל מקרה לבקש מהאסיסטנט (אם יש כזה בנמצא) מפתח ובוקסה 17 מ"מ
ולהניח הכל בצד בצורה מסודרת.
שלב 4 - לבחון מה יש לנו ...
93360
93361
לעולם לעולם ושוב לעולם , לא להסתפק בריתוך החלק שנגזר, אלא אם זה תיקון חרום בשטח
וגם אז רק בכדי לצאת מהשטח ולעלות על גרר
מצב כמו שרואים בתמונות למעלה מסוכן ביותר , גורם לסרן לשייט בזמן נסיעה, ויכול לגרום לתלישה
של שאר האוזניים. סכנת חיים לנוסעים ולסביבה. וזה עוד לא כל הנזק.
ממשיכים
שלב 5 - משייפים את הצבע מכל החלקים והמקומות שאמורים להתחבר בריתוך, יוצרים פאזה
קטנה , מניחים את האוזן במקום , פיק קטן למעלה , פיק קטן למטה ועוצרים לבחון.
מה לבחון? אם החור של האוזן נמצא במקום שהוא אמור להיות ביחס לחורים באוזניים
האחוריות ולבושינגים בזרוע . מתאים ? לרתך מלא משני הצדדים. את האוזן השניה
ממקמים עם הבורג המקורי דרך החור של האוזן שכבר ריתכנו ומרתכים אותה גם.
יצא נכון ? אנחנו מרוצים? יאללה לשייף... לשייף את הריתוך מבלי לפגוע בעובי החומר
שממנו עשויות האוזניים (שגם ככה הוא דק) גם מבפנים (בכדי שהבושינגים יכנסו ולא
יפגעו בזמן שהסרן עובד) וגם מבחוץ (בכדי שאפשר יהיה להצמיד את החיזוק שמיד נכין)
שלב 6 - אנחנו מרוצים מהתוצאה ? בואו נדאג שזה לא יקרה שוב . צריך לייצר אזניים כאלו חדשות
מהפלח 4 מ"מ שהכנו מבעוד מועד, אבל החיזוק הפעם יהיה גם לאוזניים האחוריות.
שלב 7 - הוצאת שבלונה - הדרך הקלה והפשוטה שאני משתמש בה להוצאת שבלונה היא שימוש
במסקינגטייפ . אני פשוט מדביק חתיכות על האיזור שאותו אני רוצה למדל ועם סכין יפאנית
חותך מסביב (וכמובן גם את החורים של הברגים), מקלף , מדביק על חתיכת הברזל ומצייר
את קו המתאר של החלק. מקלף את המדבקה ומתחיל להעיף גיצים ולקדוח חורים. (12.5 מ"מ
במקרה שלנו עושים את העבודה יופי)
93343
חשוב מאד, כאשר אנחנו צריכים לייצר את אותו החלק מספר פעמים (במקרה שלנו 4) לא לחתוך
את כולם בפעם אחת, אלא לחתוך לפי השבלונה רק אחד, לשייף יפה ולבדוק התאמה לרכב.
לא תמיד זה יעבור חלק מהנייר לברזל ולכן , אם צריך לעשות התאמות על החלק הבודד, לא
נצטרך לעשות אותן על כולם. חוצמזה זה רק ברזל, אז לא לפחד לחתוך ולרתך שוב.
שלב 8 - בדיקת תאימות נעשית ע"י הנחה של האוזן החדשה על גבי המקורית ווידוא שהברגים נכנסים
חלק מצד לצד. יצא לנו לא פחות ממצויין? ממשיכים לייצר את שלושת החיזוקים האחרים, רק
שהפעם משתמשים בחלק שכבר ייצרנו בתור השבלונה ולא במדבקה .
שלב 9 - אחרי שהעפנו גיצים מסביב וחטפנו צעקות מהשכנים, נתפוס את ארבעת החלקים ביחד במלחציים
לא לפני שמוודאים שהחורים של כולם מונחים אחד על השני במדוייק. (במידה ואין ברשותכם
מלחציים , אפשר לסגור על כולם עם 2 בירגי חצי אינץ' ואום) וממשיכים לעבד את החומר.
משייפים את שלושת האחרונים לפי הראשון שייצרנו וכך מקבלים 4 חלקים זהים.
אח"כ נשאר רק לשייף פאזות באיזורי הריתוך לכל חלק בנפרד.
93344
93345
שלב 10 - ממקמים את החיזוקים על האוזניים המקוריות, משחילים את הברגים המקוריים דרך כל החורים.
בצידו השמאלי של סרן האחורי של המסוסל שמעלינו ישנה תושבת הפנהארד שבשבילה נצטרך
קצת לאלתר באחת מייצירות הפאר שלנו, אבל את זה אני משאיר לכם ואילו רק בשביל החשיבה
שמובילה ללמידה (נשבע לכם שזה שטויות, פשוט אין לי תמונה של זה ולא מתחשק לי להכנס
לתיאורים חופרים ומיותרים).
ממוקם לשביעות רצוננו ? יאללה , ללחוץ את החלקים למקומם עם ג'אבקות ולתת מספר פיקים
מסביב .
שלב 11 - וירא כי טוב ? מגניב , זורמים לחלק הכי כיף בעבודה. מחשמלים את הכול טוב ויפה מסביב, לדאוג
שהריתוך ממלא את הפאזה וחודר לחומר בכל מקום שבו אנחנו מחששששמלים.
93348
93349
93350
שלב 12 - עושים קפה ,סיגרה , בירה , יוטיוב, ג'יפולוג, שיחת טלפון עם האישה או כל דבר אחר שלא היה לנו
את הראש ו/או הזמן לעשות עד עכשיו , מחכים שיתקרר קצת, צובעים יפה, מחזירים את הזרוע למקום, מכניסים
את הברגים חזרה וסוגרים את האומים ביד בינתיים.
93351
93352
כמעט סיימנו נשאר רק לעבור לזרוע השניה ולחזור על השלבים 3-5 ו 10-12
93353
93354
93355
93356
93357
93358
סיימנו להרכיב את הזרועות למקומם הברגים של הבושינגים עדיין לא מחוזקים.
מרכיבים את הקפיצים , בולמים והגלגלים (בודקים שלא נשאר לנו שום חלק בחוץ)
מורידים את הרכב למצב "סטטי" כלומר בגובה נסיעה, כשהרכב עומד על הקפיצים
ורק אז סוגרים את הברגים של הבושינגים חזק.
החלק האחרון חשוב מאד ולכן אחזור עליו עם הסברים.
את הברגים של הבושינגים סוגרים ומחזקים אך ורק כאשר הרכב עומד על הקפיצים
והסרן נמצא במקום הסטטי שלו, לא במצב פתיחה (לדוגמה על הליפט) ולא במצב
סגירה (לדוגמה אם מישהו מאד מאד כבד יושב על החלק האחורי של הרכב, לא יודע
למה שתעשו את זה אבל כל אחד והשריטה שלו...)
הסיבה לקישקוש הזה היא שאם אנחנו נועלים את האוזניים על הבושינג כשהסרן פתוח
(למטה), אנחנו יוצרים על הפוליאוריתן (או הגומי) עומס בפיתול, כשנוריד את הרכב מהליפט,
והעומס הזה יגדל במצב סגירה של הסרן (במיוחד בהצלבה). מה שיכול לגרום לגומי להקרע
או במקרה של פוליאוריתן יכול לגרום לי לחפור לכם את כל הסלט שלמעלה .
עד כאן החפירה שלי בנושא , תיקון תושבות זרועות לסמוראי מסולסל
כמובן שאפשר לעשות את החיזוק לפני שהאוזניים יתלשו , מה שנקרא תחזוקה מונעת
ולא תחזוקת שבר. (הלוואי עלי ועל ההיילקס החבוטה שלי )
ולמי שמרגיש לא קיבל תשובה לחידה של לפני הניתוח , שיתן לחברה שלו לקרוא את הכתבה
ולהסביר לו. הנשים טובות מאיתנו גם בהבנת הנקרא וגם בחפירות ;)
שיהיה לכם חישמול נעים