התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דרוש מידע טכני לטובת פרוייקט גמר



sizo
23-11-14, 18:33
שלום לטובת הפרויקט גמר שלי אני צריך את הנתונים הבאים של אחד מהרכבים הבאים: buick Srx, Cadillac lacrosse
אני ישמח עם משהו יוכל לעזור לי להשיג אותם.
מומנט מנוע מקסימלי ויחס המסירה של הילוך הכי נמוך
תודה

sapog
23-11-14, 19:26
גוגל:

http://www.unhaggle.com/compare/2014-Buick-LaCrosse-vs-2014-Cadillac-XTS/



<tbody>
First Gear Ratio (:1)
4.48



SAE Net Torque @ RPM
264 @ 5300

</tbody>

sizo
23-11-14, 19:35
תודה רבה

sizo
29-11-14, 19:07
טוב אני יעזר בכם עוד קצת
אני למעשה צריך לחשב את המומנט שיוצא לי מהגיר ונכנס לסרן.
עכשיו אני יודע שצריך להכפיל את המומנט המקסימלי ביחס המסירה הכי נמוך.
רק שיוצא לי מספר לא הגיוני.
לכן רציתי לשאול אולי אני עושה משהו לא נכון או שאולי היחידות שאני מחשב לא נכונות.
אני מקווה שהייתי מספיק ברור מה הבעיה

asafk
29-11-14, 19:21
זה לא פשוט במקרה זה. כי מדובר במנסרת עם ממיר מומנט. בלי לדעת את הנתונים המלאים של הממיר זה לא אפשרי.

אסף.

נמרוד
29-11-14, 20:12
טוב אני יעזר בכם עוד קצת
אני למעשה צריך לחשב את המומנט שיוצא לי מהגיר ונכנס לסרן.
עכשיו אני יודע שצריך להכפיל את המומנט המקסימלי ביחס המסירה הכי נמוך.
רק שיוצא לי מספר לא הגיוני.
לכן רציתי לשאול אולי אני עושה משהו לא נכון או שאולי היחידות שאני מחשב לא נכונות.
אני מקווה שהייתי מספיק ברור מה הבעיה

יכול להיות שאתה מערבב יחידות, מה בדיוק החישוב שאתה עושה?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

sizo
29-11-14, 20:33
טוב ככה אני עושה פרוייקט על סרן הולדקס שזה סרן שמשלב את ההנעה הקדמית עם האחורית לפי מצב הנסיעה ומצב הרכב על ידי קלץ רטוב שמופעל הידראולי על ידי מחשב.
מה שאני עשיתי הכפלתי את ה-5300×4.48=23,744 ותקנו אותי עם אני טועה אבל זה נראה לי מומנט גדול מדי

נמרוד
29-11-14, 20:45
5300 זה הסל"ד... ;)

264 זה המומנט (ביחידות של ליברה X רגל, שים לב).

sizo
29-11-14, 20:47
חחח זהו ידעתי שיש לי פה טעות קריטית
תודה רבה

sizo
04-01-15, 15:45
שאלה למהנדסים פה.
אם בחישוב הסופי של המצמד אני נוכח מקדם ביטחון מעל 1 אני צריך לחלק או להכפיל במקדם?

נמרוד
04-01-15, 16:15
לחלק מה? להכפיל מה?

sizo
04-01-15, 16:47
לחלק או להכפיל את מומנט הסיבוב המועבר Mk במקדם ביטחון אם נקחתי את המקדם ביטחון מעל אחד

נמרוד
04-01-15, 17:01
אתה מתכנן ומוודא שהחלק שלך לא יכשל במומנט המקסימלי שצפוי לפעול במערכת כפול מקדם הבטחון.

sizo
04-01-15, 17:08
ואיך אני יודע עם המומנט שיצא לי הוא תקין או לא שאני ידע אם לשנות חלק מהנתונים או לא

נמרוד
04-01-15, 17:14
תגיד לי, יש מנחה לפרויקט הזה? או שזרקו אותך לבריכה בלי מצופים?

sizo
04-01-15, 17:16
אפשר להגיד שזרקו אותי
המנחה אני שואל אותו שאלות והתשובה היחידה שהוא מביא לי תחזור על החומר.
תאמת את רוב הפרוייקט עשיתי לבד וסיימתי אותו זה רק החלק האחרון שמשום מה לא מצליח להסתדר לי

אביעד פ.
04-01-15, 19:56
ואיך אני יודע עם המומנט שיצא לי הוא תקין או לא שאני ידע אם לשנות חלק מהנתונים או לא


אם אלו נתונים, איך אתה יכול לשנות אותם?
כדי לדעת אם הקלאץ' מתאים או לא אתה צריך לדעת מה הנתונים של הקלאץ'. או באיזה מומנט הוא מחליק.

ובכללי, אם אתה רוצה לפתח פה דיון הנדסי או לקבל עזרה בנושא אתה חייב לפרוס בפנינו יותר מידע.

אומי5
04-01-15, 23:50
תעשה לעצמך סדר.
בנה נוסחאות, שמתארות את השרשרת שאתה בונה/בודק. תחליט לאיזו רזולוציה אתה יורד ומה אתה מזניח.
אחרי שתקבל ביטוי מוגמר תציב בו את הנתונים שאתה לא יכול לשנות. מומנט יציאה מהמנוע, חוזק הסרן וכו'.
תציג כאן את מה שיצא לך עד השלב הזה.

sizo
05-01-15, 10:44
אוקי אני ינסה לעשות קצת סדר אבל זה היה קצת ארוך אז תסלחו לי.
ככה בגלל שלא הצלחתי למצוא כמה דיסקיות ומה הקוטר שלהם במצמד הולדקס ומהו הלחץ ההידראולי שלוחץ את המצמד זה פרמטרים שניחשתי והם ניתנים לשינוי.
הפרמטרים היחידים כרגע שהם קבועים לי הם יחס המסירה של הילוך הנמוך שהוא 4.48 והממונה מנוע מקסימלי שהוא 264 ליברה ב-5000 סל"ד וכמובן המקדם חיכוך של ברזל בשמן שהוא 0.12.
לקחתי את המידות הבאות קוטר חיצוני הוא 170 מ"מ והפנימי הוא 60 מ"מ הלחץ ההידראולי הוא 50 n.cm בשניה והמקדם ביטחון הוא 1.3.
לכן המומנט המרבי אחרי תיבת ההילוכים הוא 1604 n.m ובגלל שהמצמד מעביר רק 50% לכן מה שמגיע לסרנים זה 802 n.m.
לצורך בדיקה עשיתי חישוב של שטח בקפידה וכוח ההצמדה ואת כוח החיכוך בצד אחד של הדיסקה וכמובן את הרדיוס הממוצע של כוח הסיבוב.
לאחר שחיברתי את כולם והכפלתי בשתיים ובמספר הדיסקיות יצאה לי תוצאה של 1371.06 n.m ופה נתקעתי כי אם אני מחלק את המומנט שיצא לי בהקדם ביטחון אני מקבל 1054 n.m ואם אני מכפיל אותו אז יוצא לי 1782 n.m ששניהם תאמת עכשיו שאני מסתכל על זה גבוהים לי.
נראה לי שאם אני יוריד את המ"ס דיסקיות זה יפתור לי תבעיה מה נראה לכם שכדאי לי לעשות.
שוב תודה ומצטער על ההטרדה

lizard
05-01-15, 12:06
מה זאת אומרת מקדם החיכוך של ברזל בשמן? המצמד עשוי מברזל? ברכב זו סוג של רפידה למיטב ידיעתי.

sizo
05-01-15, 12:18
תאמת זה נתון שדווקא המנחה הביא לי כנראה זה מקדם חיכוך של המצמד הרטוב ואני טעיתי בניסוח

lizard
05-01-15, 12:58
אוקי. מצמד הולדקס זה שם של מוצר או סוג של מצמד?

sizo
05-01-15, 13:46
זה סוג של סרן אחורי שתפקידו לשלב את הסרט האחורי עם הקדמי בהתאם לצורך על ידי לחץ הידראולי משולב מחשב

lizard
05-01-15, 14:20
נשמע מעניין.
אז אם זה סוג ולא מוצר ספציפי עם נתונים ספציפיים אז מה הבעיה? אתה מתכנן כזה סרן או מה? אם אתה משתמש בכזה סוג של סרן אז תכתוב מה הדרישות שלך ממנו ועל פי זה תחליט כמה מצמדים ובאיזה קוטר אתה צריך.

sizo
05-01-15, 14:28
זה בדיוק העניין שזה כן מותאם לרכב ספציפי עם מומנט ספציפי
ומה אני דורש זה לא הבעיה הבעיה שלי היא מה לא נכון בחישוב שלי

lizard
05-01-15, 14:53
טוב אולי אני לא מבין משהו אבל לפי מה שקראתי מההודעות שלך אין לך מושג מה הקוטר של הקלאץ' וכמה יש בכלל. אז איך אתה יכול להתחיל בכלל לחשב?
אם יש לך מנוע עם מומנט ידוע, יש לך גיר עם מומנט ידוע אז לא הבנתי מה הבעיה בלחשב כמה דיסקיות ובאיזה קוטר צריך על מנת שהרכב יסע. אם אתה מנסה לעשות הנדסה הפוכה למוצר קיים, למה לא לחפש את הנתונים שלו?

sizo
05-01-15, 15:10
זה בדיוק העניין שאין לי תקוטר ואת מספר הדיסקיות לכן אני מנחש אותם ועושה בדיקה אם הניחוש שלי נכון או לא
וחיפשתי והפכתי והוצאתי גם הוראות יצרן של הרכב הזה ולצערי לא מצאתי תנתונים האלה

sizo
05-01-15, 15:16
טוב כרגע נראה לי שהסתדרתי נראה מה יצא מזה.
תודה רבה על הנכונות והעזרה

lizard
05-01-15, 17:04
אתה צריך ספר טיפולים או לחפש בפורומים של כלים שמשתמשים בסרנים האלה.

-->