צפייה בגרסה מלאה : פרויקט ויטרה ארוכה
GodsFather
23-05-16, 13:26
נדב! לא מאמין לך שלא ידעת עד עכשיו.
אתה עם 65 וקיט 3 אינצ לא?
אני במקום אחר :)
למיטב זכרוני זה 70 ס"מ, קאלמיני 3" וספייסר מעל ...
שוב מהזכרון: בולמים במידה מקורית של F-150 , מונרו סנסה-טרק, עלו בזמנו 60-70 דולר בארה"ב (כך שאין מיסים :) )
אם תרצה, אבדוק מה המק"ט של מונרו. ביחד עם ה- AirLift זה שילוב מנצח - נוח ועמיד ...
ובהמשך לדיון למעלה, בחרתי בזמנו את הדגם הזה כי הוא נתן את המהלך הכי גדול מסגירה לפתיחה לעומת בולמים אחרים (של מונרו).
בינתיים עברו כמה שנים, אולי יש משהו עם טווח יותר גדול ...
למיטב זכרוני זה 70 ס"מ, קאלמיני 3" וספייסר מעל ...
אין דבר כזה.
ובנוסף, בולם מודדים בלי ספייסרים או תוספות.
מה גם שאם הוספת ספייסר לבולם לטובת פתיחה, זה בא על חשבון סגירה.
אם זה כך, כנראה שלא תכננת נכון את מהלך הבולמים והיית סוגר עליהם.
הפוך, גוטה ...
את הספייסר הוספתי כדי למנוע סגירה של הבולם עד הסוף (מה שכנראה היה מחסל אותו) וגם כדי להרוויח עוד קצת גובה.
אם תסתכל שוב בתמונה שצירפתי למעלה תראה שיש סגירה יפה בצד ימין בלי שגלגל שמאל מתרומם באוויר. מגבלת הפתיחה שם נקבעת ע"י רצועה גובלת (שגם רואים בתמונה) ולא ע"י הבולם, פשוט כי לא מצאתי קפיצים מספיק ארוכים כדי לנצל את מלוא המהלך של הבולם...
עוד נקודה לקחת לתשומת הלב היא מרווח התנועה האפשרי בחיבור הסרן האחורי ל- V-Bar. אצלי מיסב הקצה בקלמיני נגזר פעמיים עד שהבנתי שאין לו מספיק תחום פעולה והחלפתי לסוג אחר עם טווח מוגדל ... זה לא כיף כשזה קורה בשטח ...
למען הסדר הטוב להבא שישאל ולא יאמין.
108376108377תמונות של סגירה ופתיחה של בולם קלמיני שמגיע בקיט 3".
מדידה ממרכז העין בתחתית הבולם עד לטבעת בושינג הראשונה בבורג העליון.
ואם זה לא היה ברור: כמובן שהספייסר מעל הקפיץ ולא מעל הבולם ...
ואם זה לא היה ברור: כמובן שהספייסר מעל הקפיץ ולא מעל הבולם ...
אז זה רק מחדד את זה יותר שלא נסעת בטווח המלא של הבולם, והרכב לא עבד נכון.
הפסדת הרבה סגירה בגלל זה,
גם במקור בקיט קלמיני , הסרן האחורי סוגר קודם על הכריכות האחוריות והנושא של באמפסטופים לא בא לידי ביטוי בקיט.
נכון, לא קיבלתי את הטווח המלא של הבולם הזה, וידעתי את זה מראש, אבל עדיין זה טווח העבודה המקסימלי שהצלחתי להגיע אליו בהתחשב בבולמים שהיו קיימים בזמנו.
אבל עזוב חפירות - התמונה מדברת בעד עצמה גם בפתיחה וגם בסגירה...
- - - Updated - - -
וגם לא הפסדתי סגירה - בסגירה הצמיג (235) כמעט נוגע בבית הגלגל - עוד חצי ס"מ והגלגל משתפשף ...
תאמין לי, מדדתי ובדקתי היטב לפני השינוי, וניצלתי את המהלכים למקסימום ...
נכון, לא קיבלתי את הטווח המלא של הבולם הזה, וידעתי את זה מראש, אבל עדיין זה טווח העבודה המקסימלי שהצלחתי להגיע אליו בהתחשב בבולמים שהיו קיימים בזמנו.
אבל עזוב חפירות - התמונה מדברת בעד עצמה גם בפתיחה וגם בסגירה...
- - - Updated - - -
וגם לא הפסדתי סגירה - בסגירה הצמיג (235) כמעט נוגע בבית הגלגל - עוד חצי ס"מ והגלגל משתפשף ...
תאמין לי, מדדתי ובדקתי היטב לפני השינוי, וניצלתי את המהלכים למקסימום ...
אז זהו, שלא ניצלת מהלכים למקסימום.
שמת ספייסר לקפיץ, הגבהת את הרכב, שינית נקודת מנוחה של הבולם.
אפשר להרוויח עוד פתיחה על חשבון סגירה לא מנוצלת עם זה:
108380
אינץ' וחצי של פתיחה על חשבון סגירה עם אותו בולם קלמיני\אחר.
ול"בונה הרכב" בשרשור..
בולמים קידמיים של F150, או וונדורה מתאימים לסרן אחורי של ויטארה עם הפתיחה סגירה המדוברות.
מונרו סנסאטראק אם אתה מחפש רק מהלכים כמו קלמיני עם יכולת גיהוץ ברמה בינונית לא יותר.
רשמתי לך פה בעבר וארשום לך שוב כאן.
בנית את כל הרכב כמו קלמיני או פורארט, מחלקים שאתה אוסף ואוסף..
ספר לנו על העלויות המצטברות(ושלא הסתיימו), והזמן שאתה מבזבז באיסוף חלקים מקבילים לקלמיני\פורארט.
וגם אם מתוכנן בלונג ראן סרן חי(או שכבר לא).. תמיד אפשר למכור את המשולשים שהם החלק כמעט היחיד שיתייתר לך מהקיט.
וגם עם IFS יש פתרון מאסיבי דוגמת ציריות CV קידמיות מחוזקות, כך שגם עם צמיג גדול מ31" חוזק לא מהווה בעיה.
קבל זאת כביקורת בונה, לא אחרת.
אייל, אני לא רואה כלום ממה שצירפת, אז קשה להתייחס ...
GodsFather
23-05-16, 15:13
העלויות נמוכות מקיט קומפלט בארץ בוודאות. למה? כי ככה יצא לי. לא אומר שיצא לכל אחד, יצא לי.
לגבי בולמים, טוב לדעת. אשמח אם תעדכנו מידות בשרשור היעודי בפורום. יעזור לכולם.
בולם של טנדר 4 טון על רכב של טון וחצי בלחץ... ואתה אומר שהוא מתפקד בינוני...מעניין. מצד שני מונרו...
האורכים באמת מעניינים. פתיחה 70 מה הסגירה של הבולם?
העלויות נמוכות מקיט קומפלט בארץ בוודאות. למה? כי ככה יצא לי. לא אומר שיצא לכל אחד, יצא לי.
בולם של טנדר 4 טון על רכב של טון וחצי בלחץ... ואתה אומר שהוא מתפקד בינוני...
1. אתה טועה
2.חד משמעית בולם בינוני. כן גם על ויטארה מנסיון.
תשאל את הגולש e-Pit@m (http://www.jeepolog.com/forums/member.php/617-e-Pit-m)
יספר לך גם על סמוראי איך הוא מתנהג.
זה לא קוני.
3.איפה שוב אתה רואה פתיחה 70??! רשמתי לך מידות, העלתי לך תמונות..מה עוד צריך להסביר לך שאין חיה כזאת?
בולם של טנדר 4 טון על רכב של טון וחצי בלחץ... ואתה אומר שהוא מתפקד בינוני...מעניין.
אני לא אמרתי דבר כזה.
השילוב עם ה-AirLift לא נחוץ בנסיעה רגילה, אלא יותר לנהיגה בסגנון ראלי או לחילופין למילוי הבגאז' בשקי חול ...
GodsFather
23-05-16, 15:25
אייל אמר בינוני.
אין לי שום צורך ביותר מזה כרגע.
האורכים באמת מעניינים. פתיחה 70 מה הסגירה של הבולם?
לא זוכר, זה היה מזמן...
GodsFather
23-05-16, 15:33
אייל בולם של ונדורה/f150 אמרת... לא של קיט 3 אינצ. את זה ראיתי בתמונות כבר. 39-64 בערך.
לגבי עלויות חלקים - סבבה, מה שעושה לך טוב. ויכוח מיותר.
הפוך, גוטה ...
את הספייסר הוספתי כדי למנוע סגירה של הבולם עד הסוף (מה שכנראה היה מחסל אותו) וגם כדי להרוויח עוד קצת גובה.
אם תסתכל שוב בתמונה שצירפתי למעלה תראה שיש סגירה יפה בצד ימין בלי שגלגל שמאל מתרומם באוויר. מגבלת הפתיחה שם נקבעת ע"י רצועה גובלת (שגם רואים בתמונה) ולא ע"י הבולם, פשוט כי לא מצאתי קפיצים מספיק ארוכים כדי לנצל את מלוא המהלך של הבולם...
עוד נקודה לקחת לתשומת הלב היא מרווח התנועה האפשרי בחיבור הסרן האחורי ל- V-Bar. אצלי מיסב הקצה בקלמיני נגזר פעמיים עד שהבנתי שאין לו מספיק תחום פעולה והחלפתי לסוג אחר עם טווח מוגדל ... זה לא כיף כשזה קורה בשטח ...
כל מה שרשמת פה רק אומר לי שלא תכננת את הרכב נכון.
1. בחרת בולמים לא מתאימים למשרעת האפקטיבית של הקפיצים שהם במצב סגור או פתוח.
לקחת בולם עם סגירה גבוהה מידי ופתיחה גדולה מידי ולא התאמת אותם נכון.
יש כמה בולמים מתאימים בשוק, פותחים PDF-ים עם מקט"ים של יצרנים ומוצאים. גם לפני כמה שנים זה היה נכון (לפחות ב5 שנים אחורה).
2.הגדלת מהלכי מתלה אבל לא טיפלת נכון גם במרווח התנועה של הV-BAR ולכן שברת אותו כמה פעמים.
פעם אחת היית מתקין במקום הספייסרים המקוריים של המפרק הכדורי את זה High misaligment spacers (https://www.google.co.il/search?q=high+misalignment+spacers&espv=2&rlz=1C1CHEU_iwIL459IL459&biw=1280&bih=890&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi68ZC1mfDMAhVkJpoKHaAwD_AQ_AU IBigB&dpr=1)
ושוב פעם זה: http://www.polyperformance.com/High-Misalignment-Spacers
או אופציה יותר זולה, גם מבלי להחליף את המיסב המקורי בקיט כמו שעשית:
להשחיז טיפה את הספייסרים המקוריים שמגיעים עם המפרק הכדורי בקצה הV-BAR של קלמיני, ולאפשר למפרק הכדורי את המהלך הרצוי.
כל הרצועות והתוספות והקומבינות שניסית לטפל לא רלוונטיות כי לא בנית נכון.
עכשיו איזה תמונה אתה לא רואה כדי שתוכל להתייחס כמו שצריך למה שרשמתי.
GodsFather
23-05-16, 15:34
בולם מונרו זה לא קוני... לא צריך לנסות את זה על הרכב בשביל לדעת...
קונים בזול ומצפים לאיכות של בולם מירוצים ואז מתאכזבים
בולם מונרו זה לא קוני... לא צריך לנסות את זה על הרכב בשביל לדעת...
קונים בזול ומצפים לאיכות של בולם מירוצים ואז מתאכזבים
לא, זה לא מה שאמרתי.
אתה רוצה לקחת בולם בינוני מרכב של 2 טון ומצפה לקבל ממנו כביכול קשיחות ויכולת גיהוץ משופרת על רכב של טון ו-150 ק"ג.
זה לא המצב, ופה אתה תתבדה. זה מה אני אומר.
GodsFather
23-05-16, 15:43
שום יכולת גיהוץ של רכב מרוץ. שיגהץ כמו שהוא אמור לגהץ לרכב שלי... לא מצפה לעשות פה קומבינה מעבר לעניין הפתיחה/סגירה.
אייל, אנא קרא שוב:
וגם לא הפסדתי סגירה - בסגירה הצמיג (235) כמעט נוגע בבית הגלגל - עוד חצי ס"מ והגלגל משתפשף ...
אם הייתי לוקח בולם עם מצב סגור קצר יותר, הוא ממילא היה מתבזבז ...
לגבי מיסב קצה עם High misalignment spacers - אכן למדתי על בשרי ואכן זה מה שמותקן שם כבר כמה שנים - אבל זה קשור רק לפער שבין צד ימין לצד שמאל ולא להגבהה הכוללת
אבל יודע מה - מה שתגיד, לא בניתי נכון את הרכב. בגלל זה הוא עובר יותר טוב מכל SUV שפוי בזחילה, מגהץ שבילים ובאמפים במהירויות גבוהות בלי לסגור מתלים, שומר על נוחות ויציבות בכביש ועל החיוך של בעליו בכל נסיעה :)
יאללה, תמשיכו לחפור. אמיר, אתה יודע איך למצוא אותי ...
GodsFather
23-05-16, 15:51
למה להגיע למצב של כסאח חברים? יש לכם ידע וזה נהדר שאתם חולקים אותו ואחד על השני.
אייל בולם של ונדורה/f150 אמרת... לא של קיט 3 אינצ. את זה ראיתי בתמונות כבר. 39-64 בערך.
לגבי עלויות חלקים - סבבה, מה שעושה לך טוב. ויכוח מיותר.
יותר כמו 36-37 סגור, ופתוח 60-61 סתכל בתמונות שוב.
המידות של הF150\וונדורה דומות מאוד לקלמיני.
טעות בס"מ שניים לפה או לפה ויש לך בולם מפוצץ.
לא, טוב זה לא עושה לי כי לא אני מביא את כל אחד מהקיטים ומרוויח מזה אז אין לי שום אינטרס.
הויכוח לא מיותר כי אחרים גם קוראים ומפנימים. לכן העלית את הפרוייקט שלך לפומבי.
מה שכן העצות שלי בחינם, כולל הR&D.
אייל, אנא קרא שוב:
אם הייתי לוקח בולם עם מצב סגור קצר יותר, הוא ממילא היה מתבזבז ...
לגבי מיסב קצה עם High misalignment spacers - אכן למדתי על בשרי ואכן זה מה שמותקן שם כבר כמה שנים - אבל זה קשור רק לפער שבין צד ימין לצד שמאל ולא להגבהה הכוללת
אבל יודע מה - מה שתגיד, לא בניתי נכון את הרכב. בגלל זה הוא עובר יותר טוב מכל SUV שפוי בזחילה, מגהץ שבילים ובאמפים במהירויות גבוהות בלי לסגור מתלים, שומר על נוחות ויציבות בכביש ועל החיוך של בעליו בכל נסיעה :)
יאללה, תמשיכו לחפור. אמיר, אתה יודע איך למצוא אותי ...
זה טוב, אבל לא מצויין ;)
קודם החלפת את הבולמים בקיט לבולמים ארוכים כי רצית להרוויח יותר פתיחה, מצאת בולם עם פתיחה 70 סמ' אבל עם סגירה גרועה -
כי מה לעשות, משהו תמיד חייב לבוא על חשבון משהו אחר - יותר פתיחה על חשבון סגירה במקרה הזה.
אז שמת ספייסר על הקפיץ כדי לא לסגור על הבולם, למה לא להנמיך באמפסטופ?
ואז גילית שהבולם שבחרת ארוך מידי כי יש דרופ חזק מידי לסרן והקפיץ מתנתק ונופל אז שמת רצועות הגבלה,
ואז שוב הגבלת את הפתיחה שלו גם.
אז מה עשית בזה בעצם...
אה ועל הדרך בגלל זה פירקת פעמיים מיסב כדורי בזרוע A אחורית.
עם כל זה יש לך כריות קפיצים (שהם בסך הכל עם בלאי גבוה ומתיבשות וצנרת שיכולה להתקלקל)
שהרכב מגהץ איתם יפה..
כך הגדלת איתם את קשיחות הרכב שצריך במקום למצוא בולם חזק יותר שפשוט עושה את העבודה טוב יותר.
פיספסתי משהו?
שוב פעם אני חוזר ואומר..יש בניות יותר חכמות לעשות, ועוד לייעץ בבניה כך לרכב אחר..
סנדק,
אף אחד לא בכסאח רק משפרים נכון את מה שטוב ;)
GodsFather
23-05-16, 18:31
סחטיין אייל. תודה רבה.
אגב, פיצוץ בולם זה כשסוגרים במכה חזקה ומתי זה קורה? כשנוהגים ראלי... מצד שני אני מסכים לחלוטין שצריך להתאים במפסטופ למידות הקפיץ והמהלך, מה שבוצע אצלי אגב.
סחטיין אייל. תודה רבה.
אגב, פיצוץ בולם זה כשסוגרים במכה חזקה ומתי זה קורה? כשנוהגים ראלי... מצד שני אני מסכים לחלוטין שצריך להתאים במפסטופ למידות הקפיץ והמהלך, מה שבוצע אצלי אגב.
באמפסטופ מתאימים בשביל 3 דברים -
1.לא לסגור על הקפיץ
2.לא לסגור על הבולם( כך בדרכ מפוצצים אותו בנהיגה מהירה כי לא מודדים)
3.שרוצים להגביל מהלך סגירה עם צמיג גדול שלא ייגע בכנף למשל.
קפיצים אחוריים של קלמיני לויטארה הם זבל כבר מday1.
בנסיעת שבילים על כל גבשושית הם סוגרים על הכריכות - מרחקי הכריכות פשוט קרובים מידי.
נדב שם כריות אויר כדי לעקוף את הבעיה ולא לפתור אותה - פתרון יקר ולא עמיד במיוחד לאורך זמן.
לא הייתי שם את זה על רכב שטח.
יש פתרונות אחרים בשוק דוגמת קפיצים אחרים טובים יותר, וכן גם לפני 10 שנים אותו פתרון.
פיספסתי משהו?
כן, אייל. פספסת. כמעט את הכל.
אבל אתה ממילא לא קורא מה שכותבים לך שוב ושוב ושוב, אז אתה יכול לדלג על המשך ההודעה הזו ולהתחיל לכתוב את התגובה הבאה שלך...
אמיר, לדעתי עם צמיגי 31" אתה יכול להינות גם מבולם יותר ארוך משלי, כי אתה מוגבל בסגירה עוד יותר מאשר אצלי ...
אני תכננתי ובניתי את המערכת אצלי באופן הבא:
1. הרמת הרכב על ליפט
2. פירוק הקפיצים והבולמים האחוריים בשני הצדדים
3. הרמה של צד אחד של הסרן עם ג'ק גירים עד שהצמיג כמעט נוגע בבודי - כלומר הסגירה המקסימלית הרצוייה עם הצמיג המורכב
(הערה: עדיף לעשות זאת כשהצמיגים חדשים, או לפחות להתחשב בשחיקה ...)
4. מדידת אורך הבולם הרצוי במצב סגור
5. מדידת המרווח הפנוי לקפיץ במצב סגור
6. חזרה על התהליך בצד השני כדי לוודא שמקבלים את אותם הערכים ...
7. הרכבה בחזרה של הכל
8. חפירה בקטלוגים ובמפרטים של חברות שונות כדי למצוא בולם בעל חיבורים מתאימים ופתיחה מקסימלית כאשר מידת הסגירה לא יותר גדולה מהמידה שמדדתי - כלומר הבולם לא פוגע במידת הסגירה האפשרית של המתלה (כן, זו הפעם ה-17 שאני כותב את זה, גם לי כבר נמאס ...)
9. בסופו של תהליך בחרתי בולם מונרו סנסה-טרק שמותאם במקור ל- F-150. השיקולים: בולמי מונרו נחשבים לרכים (במיוחד אלו עם הגז כמו זה), שלא לומר רכרוכיים. מצד שני זה בולם שמיועד למשקל גדול יותר, אז הוא אמור לתת יותר שיכוך מבולם מאותה סדרה שתוכנן לויטארה. מצד שלישי הם זולים מאוד כך שהסיכון הכספי לא גדול ומקסימום עוברים הלאה. בדיעבד לטעמי הם מאוזנים היטב לרכב ושרדו לא רע בכלל שנים של עבודה קשה.
10. התלבטות בין הארכת הבאמפ-סטופ להחלפת קפיצים או הוספת ספייסרים: הארכת הבאמפ-סטופ היתה יוצרת מגדל ארוך וצר, בעייתי מאוד מבחינת קריסה ויציבות, ולכן העדפתי להגביל ע"י סגירה מוחלטת של הקפיץ והשלמת המרווח עם ספייסר ככל שיידרש. ברור שקפיצים ארוכים יותר עדיפים על ספייסרים - אם אמצא הם יוחלפו...
11. מדידת הקפיץ הקיים כדי לחשב את גודל הספייסר הנחוץ כדי למנוע מגע בין הגלגל לבודי, מתוך מחשבה להחליף את הקפיצים כאשר אמצא/אזמין קפיצים מתאימים יותר
12. מדידה נוספת על הליפט כדי לחשב את אורך הגובל הדרוש עד שאמצא קפיצים ארוכים יותר, בהתחשב במידת הספייסר והבולם המיועדים
13. איתור והזמנת כל החלקים
14. המתנה של חודשיים שלושה שהכל יגיע
15. הרכבה של הבולמים+ספייסרים+רצועות על הרכב, בביקור אחד במוסך
(איזה מזל שאייל רק כותב כאן ולא קורא... הוא הרי יודע-כל ולא היינו רוצים שהוא יתבלבל מהעובדות רחמנא ליצלן ...)
לגבי קפיצים - אני לא הצלחתי למצוא קפיצים ארוכים יותר שיתאימו לתושבות הקיימות, והפחידו אותי מקפיצים שמיוצרים בארץ לפי הזמנה (קריסות וכדומה), כך שנשארתי עם הסטאפ הזה ובסה"כ הוא שירת אותי נהדר שנים רבות
לגבי מיסב קצה המוט - הנה השרשור הוותיק (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/49802) שפתחתי בזמנו בנושא. מעורר געגועים עזים לתרבות ואיכות הדיון ...
נדב שם כריות אויר כדי לעקוף את הבעיה ולא לפתור אותה - פתרון יקר ולא עמיד במיוחד לאורך זמן.
לא הייתי שם את זה על רכב שטח.
נו, ואני לא ידעתי שיש לי דובר... חבל רק שהוא לא מחובר למציאות ...
שמתי את כריות האוויר כדי לשפר את יכולות הרכב בנסיעה מהירה בשטח (אה, בעצם גם את זה כבר כתבתי...), מה שמכונה "נהיגת ראלי" כולל זינוקים עם 4 גלגלים באוויר. אף בולם סביר לא היה עומד בזה, ואם כן אז הוא היה הופך את הרכב לקשה כמו אבן. בחרתי כריות במידה שלא מלאה את כל חלל הקפיצים וכך יצרתי פרוגרסיביות בסגירת מהלך מתלה מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה.
עכשיו איזה תמונה אתה לא רואה כדי שתוכל להתייחס כמו שצריך למה שרשמתי.
כל התמונות שהוספת בתגובות האחרונות לא מוצגות.
ההערות שהערתי הן לצורך דיון טכני הנדסי נטו ולא אישי.
סך הכל מעיר על הפתרונות שלך שהם קצת עקומים בדרך למטרה - לייעץ לסנדק איך לבנות נכון.
את כל השינויים בסרן האחורי עשית כפשרה - זה לא אומר שעשית נכון.
1. הקפיצים של קלמיני פשוט חרא ולא מצאת קפיצים אחרים - הפתרון הכי פשוט מונח כבר מ1998 - קפיצי קלמיני של גרנד ויטארה או פורארט
עם הקפיצים האלה אתה תקפוץ יופי יופי וגם הרכב יעבוד נכון.
רק מעניין אותי איך החלק הקידמי אצלך מטפל בנחיתה..
יש פתרונות נוספים, מי שמכיר אותי יודע אבל העיקרון הוסבר.
2.אם הרכב סוגר על הקפיצים או הבולמים, מאריכים באמפסטופ נקודה - לא ספייסר לקפיץ וכו' כי אתה סוגר על הכריכות.
דוגמת המוצר הזה :
Bumpstops (http://www.jimnybits.co.uk/shop/vitara-/-x90-91-00-/suspension/vitara-bump-stop-spacers/prod_1511.html)
לא מספיק? מוסיפים ספייסר על בסיס הסרן מול הבאמפסטופ ואז אין לך שום מגדלים ( סעיף 10 שלך ).
3.בחרת בולם ארוך כי רצית פתיחה - הגבלת אותו בפתיחה עם רצועות הגבלה - תסביר לי איך ככה אתה מנצל את הבולם כמו שצריך?
לא הגיוני שמידת הבולם שלך פשוט ארוכה מידי לרכב?
עוד משהו - אתה תקרע מהר מאוד בושינגים במוטות הרדיוס ככה.
אני על 31" ואין לי שום נגיעות בכנף מאחורה בבודי כי בניתי נכון.
אצלי הבולם ארוך יותר מקלמיני - סביב ה64-65 סמ פתיחה.
יותר מזה אתה פשוט תקרע בושינגים ברדיוסים - אין מיסבי קצה שם.
יש עוד ויטארה שבניתי של קרוב משפחה עם בולם מקורי של קלמיני, קפיצי קלמיני של גרנד ויטארה - גם היא על 31" והרכבים עובדים מדהים.
לא רצועות ולא ספייסרים - פשוט התאמה נכונה של הבולמים לקפיצים, וטיפול נכון עם באמפסטופים.
חבר'ה... אתם מאבדים את זה וחבל...
... עד שיש דיון מעניין על מערכות מתלים.
וותרו על העוקצנות ועל האגו ודברו לעניין ובעובדות לא השערות מה האחר עשה...
אמיר,
אני חושב שאתה צריך להתחיל מלהגדיר יעדים. לאילו שימושים הרכב צריך לתת מענה.
אני חושב שאם לא תחליט או תתכנן מלמטה... תפסיד כסף וזמן.
כמו אנשים שסוגרים מהלך בלי באמפסטופ מתאים. אם זה בנהיגת ראלי ואם זה במהירות איטית... הנזק הפוטנציאלי מעבר למצב קיצוני של איבוד שליטה במהירות... בולם שבור. תושבת בולם שבורה.. והלאה..
אייל ,
תרגע. ותסדר את התמונות.
נדב,
10. התלבטות בין הארכת הבאמפ-סטופ להחלפת קפיצים או הוספת ספייסרים: הארכת הבאמפ-סטופ היתה יוצרת מגדל ארוך וצר, בעייתי מאוד מבחינת קריסה ויציבות, ולכן העדפתי להגביל ע"י סגירה מוחלטת של הקפיץ והשלמת המרווח עם ספייסר ככל שיידרש. ברור שקפיצים ארוכים יותר עדיפים על ספייסרים - אם אמצא הם יוחלפו...
11. מדידת הקפיץ הקיים כדי לחשב את גודל הספייסר הנחוץ כדי למנוע מגע בין הגלגל לבודי, מתוך מחשבה להחליף את הקפיצים כאשר אמצא/אזמין קפיצים ..
ככה לא מגבילים סגירת מהלך.
בשביל זה יש באמפסטופ ...
ואם נראה לך שהגובה שלו בעייתי לדעתי היית צריך לבדוק מה לא בסדר.. כי זה אומר שהנמכת משמעותית את סגירת המתלה, אולי יתר על המידה אם נראה לך מופרך האורך של הבאמפסטופ המתוכנן.
גם אם לכאורה שינית את טווח העבודה של המתלה... זה גם לא חף מהשפעות שליליות כגון בלאי גבוה של צלבים. בושינגים. מרכז כובד גבוה.
לדעתי בתכנון נכון אפשר היה לוותר על רצועות הגבלה. שוב... מדגיש.. לדעתי.
כל אחד בסוף עושה את השיקולים שלו ....
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
23-05-16, 20:29
אני צריך לסיים מדידות בעקרון. אני עם קפיצים אחוריים 2אינצ איירון מן של גרנד ארוכה שלהם אני צריך להתאים בולמים במידה נכונה.
אפתח מהלכים ואמדוד. לתחושתי 56 של פראדו יספיקו אבל אין לי בעיה גם לנסות 60 של ואנדורה אם זה אכן אפשרי.
הבמפ אצלי מוגבל כאמור, כדי למנוע נגיעה בכנף.
GodsFather
23-05-16, 20:29
אורי, אני רוצה כמה שפחות לעצור, זה מה שאני רוצה. אז לאט לאט משדרגים.
GodsFather
23-05-16, 20:30
אגב אני רואה את כל התמונות מצוין. טאפטוק
e-Pit@m (http://www.jeepolog.com/forums/member.php/617-e-Pit-m)
סנדק, נדב,
הכל טוב, תגובות שאני מגיב הן לא אישיות חלילה גם אם כך משתמע.
אם הוצע כאן פיתרון שהוא לא נכון או לא שלם אני מגיב עניינית וטכנית, לא מעבר לכך.
מי שרוצה לא לעצור, שיבנה נכון.
בסופו של דבר שכל אחד שיבנה את הרכב שלו כראות עיניו, הכסף המיותר והשברונות עליו.
על בולם נתון, במידה ויש מגבלת סגירה(צמיגים גדולים, באמפסטופ) ומפסידים מהלך בולם בגלל זה
ניתן להרוויח עוד פתיחה של 1.5 אינץ' עם זה:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/vitara-/-x90-91-00-/suspension/vitara-rear-shock-repositioners-/-spacers/prod_1342.html
לגבי התמונות עם מידות פתיחה סגירה של בולם קלמיני, 100K~ קובץ זה גדול מידי?
מה הגודל האפשרי?
GodsFather
23-05-16, 21:09
יש לי כזו תוספת לבולם האחורי כרגע.
נדב,
ככה לא מגבילים סגירת מהלך.
בשביל זה יש באמפסטופ ...
ואם נראה לך שהגובה שלו בעייתי לדעתי היית צריך לבדוק מה לא בסדר.. כי זה אומר שהנמכת משמעותית את סגירת המתלה, אולי יתר על המידה אם נראה לך מופרך האורך של הבאמפסטופ המתוכנן.
גם אם לכאורה שינית את טווח העבודה של המתלה... זה גם לא חף מהשפעות שליליות כגון בלאי גבוה של צלבים. בושינגים. מרכז כובד גבוה.
לדעתי בתכנון נכון אפשר היה לוותר על רצועות הגבלה. שוב... מדגיש.. לדעתי.
אורי, הספייסרים והרצועות הוספו כשלב ביניים עד שיימצאו קפיצים מתאימים, והזמני התקבע...
מעולם לא טענתי שזה הפתרון המומלץ, נהפוך הוא:
ברור שקפיצים ארוכים יותר עדיפים על ספייסרים - אם אמצא הם יוחלפו...
... מתוך מחשבה להחליף את הקפיצים כאשר אמצא/אזמין קפיצים מתאימים יותר
ולגבי הסגירה המירבית => אורך הבאמפסטופ, אלו נקבעו כפי שתיארתי בפירוט על בסיס מפגש גלגל <=> מרכב.
אני לא מוצא הגיון בלאפשר סגירת מהלך שתפגיש מרכב עם גלגל
לגבי הגובלים - למיטב זכרוני הם מגבילים את הפתיחה בכ- 3 ס"מ - מה שעדיין משאיר מהלך מתלה אפקטיבי ארוך ביותר.
לגבי קפיצים חלופיים - נתי מדד לי בזמנו קפיצים מהקיטים של GV, גם של קאלמיני וגם של התורכים, והם לא היו מספיק ארוכים. אולי כאן הטוב-מאוד היה אויב של הטוב, אבל בסופו של דבר הקפיצים המקוריים של קאלמיני נשארו. הם לא רעים בכלל, אגב. אולי היו כמה דורות שונים כמו שהיו בבולמים ...
לגבי הגובלים - למיטב זכרוני הם מגבילים את הפתיחה בכ- 3 ס"מ - מה שעדיין משאיר מהלך מתלה אפקטיבי ארוך ביותר.
לגבי קפיצים חלופיים - נתי מדד לי בזמנו קפיצים מהקיטים של GV, גם של קאלמיני וגם של התורכים, והם לא היו מספיק ארוכים. אולי כאן הטוב-מאוד היה אויב של הטוב, אבל בסופו של דבר הקפיצים המקוריים של קאלמיני נשארו. הם לא רעים בכלל, אגב. אולי היו כמה דורות שונים כמו שהיו בבולמים ...
פחות 3 ס"מ בפתיחה, פלוס עוד פחות X ס"מ בגלל הספייסר מעל הקפיץ שהתקנת, פלוס סגירה על הקפיץ לפני הבולם ששמרו בקלמיני במצב רגיל -
מביא אותך לסה"כ פחות 7-8 ס"מ ממהלך הבולם שבחרת - אז למה לבחור בולם כזה מלכתחילה.
אתה היחיד ביקום שחושב שהקפיצים של קלמיני לא רעים בכלל.
תשאל כל מי שנוסע פה בארץ על קלמיני איך הקפיצים האחוריים.
קצת על הקפיצים האחוריים שלהם מפורומים נחשבים ומה חושבים עליהם מעבר לים:
https://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=77504&sid=2b7f59853365c8020b18389c0723b90a
http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=53775.0
http://www.zukiworld.com/forum/general-suzuki-forum/issue-with-calmini-rear-coils/?PHPSESSID=a7809e7a2f098e6456021dde32657 a36
http://www.wazuks.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=638&start=30
יש פה גם מ2007 ואם תחפש תמצא גם ישנים הרבה יותר.
גם פה בארץ טחנו את הנושא עד דק..דוגמה קטנה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/96457-%D7%A7%D7%A4%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99-VS-%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%A8%D7%98-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94
לפחות 4-5 ויטארות על קיטים שאני מכיר כולל שלי נוסעות על קפיצים של גרנד ויטארה(פורארט וקלמיני) גם עם הבולם של הקיט והשיפור עצום, ועובדות כמו שצריך.
פחות 3 ס"מ בפתיחה, פלוס עוד פחות X ס"מ בגלל הספייסר מעל הקפיץ שהתקנת, פלוס סגירה על הקפיץ לפני הבולם ששמרו בקלמיני במצב רגיל -
מביא אותך לסה"כ פחות 7-8 ס"מ ממהלך הבולם שבחרת - אז למה לבחור בולם כזה מלכתחילה.
איזה גיבוב של שטויות. לא נמאס לך ?
פחות 3 ס"מ בפתיחה. וזהו. הספייסר לא עולה במהלך המתלה כי הוא מותאם, כמו שכבר כתבתי בפירוט.
וכמו שכבר כתבתי שוב ושוב - אני לא חושב שספייסרים וגובלים הם אידיאליים במערכת מתלים וברור שעדיף קפיץ מתאים. כמה פעמים אני צריך לכתוב את זה ? בחרתי את הבולם מתוך תכנון להחליף לקפיץ ארוך יותר, כמה פעמים אני צריך לכתוב גם את זה ?
אוף, רד ממני. ותתחיל לקרוא מה שכותבים לך. שוב. ושוב. ושוב...
לגבי הקפיצים - לא חקרתי לעומק, אבל אני יודע שאת סוג הבולמים קאלמיני החליפו כמה פעמים - אולי זה קרה גם עם הקפיצים. אצלי זה קיט ישן יחסית ועדיין לא קרסו הקפיצים, בוא נשאיר את זה כך ...
איזה גיבוב של שטויות. לא נמאס לך ?
פחות 3 ס"מ בפתיחה. וזהו. הספייסר לא עולה במהלך המתלה כי הוא מותאם, כמו שכבר כתבתי בפירוט.
אוף, רד ממני. ותתחיל לקרוא מה שכותבים לך. שוב. ושוב. ושוב...
לגבי הקפיצים - לא חקרתי לעומק, אבל אני יודע שאת סוג הבולמים קאלמיני החליפו כמה פעמים - אולי זה קרה גם עם הקפיצים. אצלי זה קיט ישן יחסית ועדיין לא קרסו הקפיצים, בוא נשאיר את זה כך ...
קודם כל אל תתעצבן.
עוד ספייסר מעל הקפיץ - מפסידים עוד מהלך בולם, או שהבנת את זה או שלא.
ולגבי הקפיצים - תפנים שהם חרא.
עוד ביום הראשון שהרכבת אותם הם מתנהגים ככה, כי ייצרו אותם דפוק עם כריכות צפופות.
לא שייך לקריסה או התעייפות או שקיעה שלהם. ככה הם מday1.
שימו לב כמה הם חרא אפילו במצב מנוחה וכמה הכריכות קרובות אחת לשניה במצב מנוחה:
https://www.youtube.com/watch?v=Jftn775bfYQ
אתה צודק, אני צריך לעשות כמוך - רק לכתוב בלי לקרוא ואז לא אתעצבן.
כשמוסיפים ספייסר מעל קפיץ במערכת מתלים מותאמת כמו שלפעמים אנשים עושים "הגבהה זולה" - אז באמת מפסידים מהלך מתלה.
כשעושים את התהליך שתיארתי וכנראה לא טרחת לקרוא או להבין, אז הוספת הספייסר לא פוגעת במהלך המתלה אלא מביאה את המהלך למקסימום האפשרי עבור שילוב בולם/קפיץ/מידת צמיג.
אתה צודק, אני צריך לעשות כמוך - רק לכתוב בלי לקרוא ואז לא אתעצבן.
כשמוסיפים ספייסר מעל קפיץ במערכת מתלים מותאמת כמו שלפעמים אנשים עושים "הגבהה זולה" - אז באמת מפסידים מהלך מתלה.
כשעושים את התהליך שתיארתי וכנראה לא טרחת לקרוא או להבין, אז הוספת הספייסר לא פוגעת במהלך המתלה אלא מביאה את המהלך למקסימום האפשרי עבור שילוב בולם/קפיץ/מידת צמיג.
בולם של 70 ס"מ שרצית ושמת הוא מיותר כי גם מרחק הסגירה שלו עולה בהתאם.
בשביל זה לא צריך להחליף בולם, לבולם ארוך מידי בצורה מוגזמת שהסגירה שלו יותר גבוהה בהתאמה
נמנעת מזה ע"י ספייסר לקפיץ.
היית מתקין את הספייסר לבולם שציינתי למעלה, ומרוויח פתיחה על חשבון סגירה לא מנוצלת.
אחרת מה עשית בזה, להגיד שיש לך בולם עם פתיחה 70 ס"מ כשבפועל לא מנצלים את כל המהלך שלו?
בפעם ה- 73:
הסגירה של הבולם הזה מותאמת למצב הסגור ביותר האפשרי למתלה עם הצמיגים האלו. בלי קומבינות.
הבולם לא מגביל את סגירת המתלה
בחרתי את הבולם כך שבמצב הסגור הוא לא יגביל את מהלך המתלה, מדוד על הרכב לפני שהזמנתי.
אני חושב שכתבתי את זה כל כך הרבה פעמים ובכל-כך הרבה צורות, בבקשה שמישהו יסביר לו, או לפחות ישכנע אותו לקרוא מה שאחרים כותבים...
אוף.
בפעם ה- 73:
הסגירה של הבולם הזה מותאמת למצב הסגור ביותר האפשרי למתלה עם הצמיגים האלו. בלי קומבינות.
הבולם לא מגביל את סגירת המתלה
בחרתי את הבולם כך שבמצב הסגור הוא לא יגביל את מהלך המתלה, מדוד על הרכב לפני שהזמנתי.
אני חושב שכתבתי את זה כל כך הרבה פעמים ובכל-כך הרבה צורות, בבקשה שמישהו יסביר לו, או לפחות ישכנע אותו לקרוא מה שאחרים כותבים...
אוף.
כן, עם ספייסר מעל הקפיץ ובלי באמפסטופ,וסגירה על הכריכות של הקפיצים והגבלת פתיחה עם רצועות.
אידיאלי.
אתה מוכן לרשום סופסוף את מידות הספייסר של הקפיץ שלך? ומידות הבולם פתוח ויותר חשוב-סגור שלך?
סתם שתדע.. קפיץ 3" ובולם של קלמיני, וגלגל 31" לא נוגע בכנף בכלל מאחורה בהצלבות.
סגירה מלאה על הקפיץ ויש עוד רזרבה של כמה ס"מ על הבולמים.
נשמע הזוי כל המדידות האידיאליות שלך.
סגירה על הכריכות של הקפיצים .
מתקון בטוח לקיצור חיי הקפיץ.
מתקון בטוח לקיצור חיי הקפיץ.
כך מגיע הקיט, ללא הארכות לבאמפסטופים.
זה לא המצב אצלי - זה רק להמחשה עם גלגל 31" ואיך אנשים נוסעים על הקיטים האלה בלי התאמות.
GodsFather
24-05-16, 08:20
אתם יודעים מה יקרה בסוף נכון...?
נפגש כולנו באיזו חורשה עם הרכבים ונדגים.
כנראה יהיה גם בשר ואלכוהול במפגש הזה.
תמשיכו בדיון בבקשה, אני בודק ביומן מתי יש ירח מלא בינתיים
בדיוק היה השבת...
בכל מקרה, אין לי ביטוח לויטארה, ואני מקווה שהיא בכלל לא תישאר אצלי עד אז ...
אבל אם אתם רוצים הדגמת מהלכי מתלה עם הצ'רוקי, אין לי בעייה. עם קצת מזל כבר יהיה מנגל גז נייד באוטו עד אז ...
הבעייה היא שאייל לא קורא פה, הוא רק כותב, אז איך הוא ידע ?
אני אשלח לאיל וואטסאפ😠
Sent from my ALE-L02 using Tapatalk
נדב,
אתה חייב לדעת לקבל ביקורת, גם אם היא לא תמיד עטופה בסחבקיות ובנחמדות. מי שכתב לך עשה דבר או שניים ברמה של חו"ל עם כמה רכבים. לא תמיד ישנה דרך אחת (הדרך שלך) לממש רעיון, כמו כל דבר בחיים.
זה נכתב לחלוטין בידידות, מאחד שחבר בפורום הזה מ-2009 ועקב אחרי הכתיבה שלך במהלך השנים.
בלי קשר שאתם מחרבנים לאמיר את השרשור עם העוקצנות..
אסף
קורא פה בינתיים רק הזיות (;
הרכב עובד ויעבוד, רק לא כפי שצריך.
יש דרך אחרת לבנות נכון.
הסטאפ הזה פשוט לא גמור, ובחירת בולם ארוך מידי שגוייה.
כריות,קפיצים חלשים, רצועות הגבלה, בלי באמסטופ,זה לא מה שצריך בויטארה או בכל גיפ.
בטח לא בבניה אצל אמיר.
אין עדיין מידות בולם שבחרת וגובה ספייסר.
רשמת מה עשית, עכשיו קבל את זה כביקורת בונה (;
אסי, אין לי בעייה לקבל ביקורת בונה, אלא שלא היתה פה כזו.
כן היתה פה התעלמות עיקשת ועיוורת מהסבר מפורט מדוע אין בעייה במידת הסגירה של הבולם שבחרתי.
כן היתה פה התעלמות חוזרת מההסבר שהספייסר והגובל הורכבו כשלב ביניים עד שאמצא או אייצר קפיץ מתאים.
כן היה פה נסיון להציג כאילו אני טוען שספייסר וגובל הם תצורה אידאלית כאשר מעולם לא אמרתי דבר כזה.
כן היה נסיון הזוי להציג את תהליך הבנייה אצלי כשרשרת של תקלות בלתי צפויות - כמובן באופן שאין לו שום קשר למציאות.
כן היה נסיון להסביר בשמי מדוע שמתי את כריות האוויר - שוב בלי שום קשר למציאות.
אז אתה מבין שזו אינה ביקורת בונה אלא סתם נסיונות השתלחות לא ברורים.
במקומות שאני טועה אני לא מתבייש לקבל ביקורת, ללמוד, ואפילו לכתוב על זה בעצמי.
דוגמא שכבר הוזכרה פה בשרשור הזה ממש: מיסב הקצה ל- V-Bar
לא כתבתי מידות מדוייקות מצירוף של 2 סיבות:
1. זה היה מזמן ואני לא זוכר
2. הויטארה לא עומדת בחנייה שלי, אז לא יצא לי לקחת את מק"ט הבולם ומידת הספייסר. אם זה באמת יהיה חשוב למישהו למטרות מעשיות, אגש ואביא את הנתונים
אמיר: אתה מנהל פורום כאן ויש לך את ההרשאות - מבחינתי אתה יכול למחוק את כל הגנון המטופש הזה למען נקיון השרשור לדורות הבאים ...
נדב.
GodsFather
24-05-16, 20:40
אם זה היה מפריע הייתי עוצר את זה. אבל אני דווקא בעד שיחה ולא רק דיון מהנדסים רובוטי.
תמשיכו.
בינתיים זה יותר כמו שיח חרש ...
GodsFather
24-05-16, 22:08
חייב את הפאנצ', מה?
יקירי, אתה מרים להנחתה כזו, קשה להתאפק ...
GodsFather
24-05-16, 22:33
לא תתאפק, תגמור מהר
ולענייננו,
אמיר, כששאלתי מה את הרכב אמור לעשות.. או לאן אתה מכוון נתת תשובה מעורפלת.
לדעתי האישית,
הכל מתחיל לאיזו מידת גלגל אתה מתכנן להגיע בסוף התהליך.. מה המשקלים המתוכננים ואיזה סוג נסיעות אתה מתכנן.
סתם כדוגמא... מעין כיוון כללי.
נגיד ואתה מתכנן להגיע מקסימות לגלגל 31". ונגיד ואתה מתכנן רכב טיולים עמוס לעייפה (350קג מינימום ל ציוד+שיפורים ומתקונים שונים ) שצריך לדעת גם לנסוע מהר בקצב של קבוצה מהירה עם רכבים גדולים (להם נגיד גודל גלגל של 31" ועד 35")
אני הייתי מחפש עיקרון מנחה מסויים נגיד הגבהה מינימלית של 2-3". (ולא יותר - לטובת יציבות והתנהגות בכבישן ובשביל המהיר, בלאי ציריות וצלבים) ובהתחשב בכך שמדובר ברכב טיולים עמוס בציוד ועם גגון שמעלה עוד יותר את מרכז הכובד.
רכב ממוקד לעבירות ... הייתי מחפש להגיע לשליש מהמהלך מתלה יוקדש לסגירה ושני שליש ממנו לפתיחה. הפוך אגב אם הייתי מכוון לנסיעות מהירות... שני שליש סגירה ושליש לפתיחה.
ומאחר ואנחנו מחפשים שילוב מוצלח בין נסיעות מהירות ושיכוך טוב בנסיעה מהירה ... הייתי מחפש להגיע לאידיאל של חצי מהמלך מתלה יוקדש לסגירה וחצי לפתיחה.
כאמור גלגל 31" מאחור נכנס לכנף בבודי עם באמפסטופ באורך מקורי בלי נגיעות...
לגבי הקדימה כנראה שתזקק לחיתוך קטן או להגבלה קלה של הסגירה (דרך הנמכת הבאמפסטופ).
לנושא הזה אייל יוכל לשפוך את משנתו.. מאחר ונוסא ברכב כזה ללא בודי ליפט ושאר קיצורי דרך.
לגבי בחירת קפיצים.
לגבי האחורה נראה לי שבחרת נכון... ותכף אולי אייל יפרט מה עשה אצלו.
לגבי הקדימה זו תלות במשקל גם כן. אתה מתכנן כננת? פגוש ברזל קידמי?
לגבי בחירת בולמים.
כל עוד לא הגעת לתצורה סופית הייתי מחפש לשים בולם פשוט וזול. כדוגמת מונרו.
ואף קודם לכן הייתי מחפש לרכוש משולשים, זרועות רדיוס ובעצם כל מה שהרכב
צריך כדי לאפשר לו להתפתל ולהצליב... ורק אחכ הייתי נכנס למדידות ובחירת הבולמים.
ובאופן כללי,
שכח מקיצורי דרך וקומבינות... במיוחד במערכת מתלים.
זה יצא לך תהליך ארוך יותר ויקר יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
25-05-16, 14:48
בשום מקום לא חיפשתי קיצורי דרך... 29 כרגע נכנס יפה והנמכתי במפ.
בעתיד 31 32 יהיה נכון אבל רק לאחר טיפול בסרן הקדמי.
מקדימה אני כבר עכשיו עם טמבון ברזל ולא תהיה כננת.
4סמ ספייסר מקדימה והגלגל לא נוגע בכנף ובכללי הפרונט מתפקד בסדר גמור.
אם אעלה בגובה ובמידות אצטרך מקדימה משולש משופר וכנראה גם סרן טוב יותר. נראה מה יפול לידיים.
מאחורה אין מניעה מלהתקין זרועות טובות יותר ולהגדיל מהלכים בהתאמה. זה לא סיפור יקר.
מונרו בולם יקר יותר מהבולמים שעליהם אעשה ניסויים...
מונרו בולם יקר יותר מהבולמים שעליהם אעשה ניסויים...
בולם אחורי של קיה ספורטאז ושל טיוטה ראב 4 יכולים להיות טובים לניסוי שלך
פתיחה מלא שלהם בסביבות 56-58 ס"מ לא זוכר מידה בסגירה
GodsFather
25-05-16, 23:03
גם פראדו 56 סמ... ובנוי למשקל יותר גדול
GodsFather
20-01-17, 15:48
קצת עדכונים, עברה עוד שנה. עוד קצת טיולים, סהכ הרכב מתפקד כראוי. מטיפול לטיפול מטסט לטסט.
ציליה מבוססת מסך למקרן התווספה לרכב. תמונות והסברים בהמשך. הפרויקט עדיין בפינישים אחרונים.
ועכשיו התלבטות -
יש לי אפשרות להביא זרועות רדיוס ארוכות יותר לסרן האחורי. שיזיזו את הסרן בכ2-4 סמ אחורה. בדר"כ הולך יחד עם הגבהה של 3 אינצ ומעלה.
אבל אני רק עם 2 אינצ ואין לי אפשרות לעלות ל3 מפני שחסרים לי המשולשים מקדימה.
השאלה אם יש יתרון לזרועות ארוכות גם אם לא הגבהתי או שאני אקנה ואשאיר על המדף בלבד...
בולמים יוחלפו בהתאם.
אתם יודעים מה יקרה בסוף נכון...?
נפגש כולנו באיזו חורשה עם הרכבים ונדגים.
כנראה יהיה גם בשר ואלכוהול במפגש הזה.
תמשיכו בדיון בבקשה, אני בודק ביומן מתי יש ירח מלא בינתיים
דיבורים, דיבורים ...
מי מרים את הכפפה ?
GodsFather
21-01-17, 19:39
הירח המלא הבא הוא עוד כ3 שבועות
משהו שנחשפתי אליו אתמול, אולי רץ כבר בפייסבוק - ויטרה עם סרן חי מקדימה, פה בארץ.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170122/b794b80fddeed4542eacc4b68e6a8913.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
22-01-17, 16:00
ראיתי גם בפייס... לא מצאתי הרבה פרטים טכניים לצערי.
GodsFather
04-03-17, 18:33
עוד טיפה מפה לשם -
מכירים את זה שאתה מזמין משהו מחול, הוא מגיע בדרך לא דרך, אתה מחכה לרגע המיוחל להרכיב אותו ואז מגלה שהוא לא הגיע כמו שצריך?
אז קניתי סט מגיני רוח לויטרה ארוכה 4 דלתות - הגיעו רק שניים קדימה...
ואחד קצת נשבר בהרכבה כי לשם שינוי פעלתי לפי ההוראות בדף הסבר, שום דבר שקצת דבק חם לא סידר.
אבל היי לפחות עכשיו יש מגן רוח לחלון של הנהג והנווטת. מנסיון העבר זה אשכרה מועיל ולא מיועד לשופוני במקרה שלי.
אה ו.... החלונות לא ממש נסגרים כי למנועים קשה עם התוספת כי זה מגן רוח שנכנס בתעלה ולא כזה שנדבק והמנועים... הם עייפים.
תוהה אם תוספת ריליי תעשה את העבודה בתיגבור הזרם או שיש פתרון אחר... כמו מנוע טוב יותר?
הצטרף למשפחה הגה מומו 350מ"מ.
הורכב, זה יצא דווקא סבבה :) עכשיו ההיגוי פחות מעורפל וגם יש מקום לברכיים.
במזוודה הגיעו גם זוג זרועות אחוריות מכופפות וארוכות ב2 סמ. נרכיב בהמשך החודש אני מאמין ואז נתייחס לכל עניין הבולמים/קפיצים שוב.
אגב, המלצה למקום שמייצר צנרת בלם לפי מידה? האחים סמי כבר לא שם... ולא רוצה את טכנו צינור כרגע.
קצת תמונות
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170304/bd4c9593b1e4a5ab65843d06e1cdbf87.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170304/cc1eedd413e5e30127f59c841442d979.jpg
וזה עדיין בשלבי פיתוח
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170304/8f6c1b6165c269a6c0a4d327d3f3d56f.jpg
על האחרון אני רוצה פרטים
Sent from my iPhone using Tapatalk
האחים סמי כבר לא קיימים? באסה
יונימוג אדום
04-03-17, 21:27
מ.פ. מרכז הצנרת .
נמצאים בפינת ר"ח הרצל ור"ח הפטיש ת"א .
מייצרים צנרת איכותית גם גמישה וגם קשיחה .
אילן
לגבי הצינורות בלם,
בסמוראי.. גם מקדימה וגם מאחורה מתאימים bolt on צינורות של מדגמי הכביש.. של באלנו מאחורה וסוויפט מקדימה, הם מתאימים במחברים בול והתוספת אורך די והותר.
אני הייתי מפרק את הצינור מהרכב לחנות החלפים הקבועה ומבקש צינור דומה פשוט ארוך יותר.. ככה הגעתי לזה.
אגב צינורות מפלדה שזורה עלולים להיות עילה להכשלה בטסט..
לגבי המגני רוח.. שתף אותנו בקישור..
אהבתי שהם יחסית קומפקטים, אני מחפש פתרון שיאפשר לעשן סגרה גם בגשם (*:
ההגה ליגה!
אתה תהנה מהשדרוג... בכל רגע מהנהיגה.
חוץ מזה, סחטיין...
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
איפשהו יש חדר ישיבות שלא יכול להקרין מצגות פאוור פויינט...
GodsFather
04-03-17, 23:03
איפשהו יש חדר ישיבות שלא יכול להקרין מצגות פאוור פויינט...
איפשהו יש משרד שנסגר ומי שיודע להיות שם בזמן... בוא נגיד שגם המקרן אצלי.
כחלק מהליך הR&D -
זו תמונה של מצב לא אידאלי, בעיקר בגלל הגובה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170304/7c1abb5bc27c210265f9a7ab97505537.jpg
ולכן עדיין בפיתוח.
מבוסס על שני מוטות צבעים שאמורים לעמוד בניצב ולהחזיק בקצוות עם טבעת השחלה (בתמונה הם למעשה נמצאים על גג הרכב כשהגגון מחזיק אותם מצד אחד ופרוסים לאורך 3 מטר. סהכ קצת יותר מ2 מטר כאשר פתוח לגמרי.
הבעיה היא משקל הבד בשילוב עם הרוח והיעדר מוט שלישי שלמעשה יהיה אופקי ויתן קונטרה מהגג עצמו למתיחה. את השלישי עוד לא קניתי.... נגמרו בחנות ליד הבית.
בתמונה רואים גם 2 "חמורים" טלסקופים קטנים (2 טון ) שלצערי לא סייעו בגלל בסיס קטן מידי. יכול להיות שאם אעביר את המוט דרכם ואנעץ באדמה, זה יעבוד. עדיין לא סיימתי כאמור. יש מצב שאקנה מעדר/כף עציצים על מנת להקל על חפירת הבור.
למי שמחפש מוצר מוגמר בעודף מאלפיה, ראיתי באתר של הסדנה של דה וינצי משהו דומה, כמובן לא מבוסס מסך מקרן.
אני כרגע עומד על עודף ממאייה...
לגבי ההגה - אורי נכון מאד. למדתי את היתרון עוד בסמוראי ולכן קניתי גם לויטרה. חזרתי עכשיו מנסיעה בעיר, שינוי משמעותי מאד. תגובה טובה יותר בהרבה. וכמובן הגה מתוצרת נורמלית ולא סיני מתקפל.
ועכשיו שאלה על קוילאובר כבולם אחורי. מה דעתכם? אני לא מדבר על פוקסים. אבל מה יש בשוק להציע בטווח מחירים של קוני ודומיו. הנה דוגמה -
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170304/14c2d74a27078991cc5c0ea6da1b89e3.jpg
GodsFather
04-03-17, 23:10
קישור למגיני רוח. תוצרת גרמניה לכאורה. מחיר סהכ טוב מאד לפני משלוח.
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B0030E6930/ref=yo_ii_img?ie=UTF8&psc=1
למי שטס לתאילנד, גם כאלה וגם לסמוראי אפשר להביא בשליש מחיר. מנסיון.
GodsFather
04-03-17, 23:12
האחים סמי כבר לא קיימים? באסה
עברו, לא יודע לאן...
צינורות בילום תזמין מפה:
http://www.jimnybits.com/vitara-x90-91-00/brakes.html
וממליץ לך לשים מגיני רוח בהדבקה ולא במסילות, הם יגמרו לך על המנועים סופית.
GodsFather
05-03-17, 08:23
צינורות בילום תזמין מפה:
http://www.jimnybits.com/vitara-x90-91-00/brakes.html
וממליץ לך לשים מגיני רוח בהדבקה ולא במסילות, הם יגמרו לך על המנועים סופית.
למה להזמין מחו"ל כשיש ליד הבית?
לגבי המגינים - זה מה יש כרגע ועם זה ננצח.
אצלי בויטרה המגינים המושחלים אכן גמרו על המנוע..הם יוצרים התנגדות מיותרת. תתיז קצת ספרי סיליקון במסילות כדי להוריד את החיכוך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
05-03-17, 08:44
אצלי בויטרה המגינים המושחלים אכן גמרו על המנוע..הם יוצרים התנגדות מיותרת. תתיז קצת ספרי סיליקון במסילות כדי להוריד את החיכוך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חשבתי על זה באמת. סיליקון או גריז/ חומר סיכוך אחר?
הבעיה היא לא רק הלחץ אלא המיקום. החלון לא במסילה שלו בצורה הטבעית כפי שהיה לפני כן. מכאן הקשיים בעיקר.
השאלה אם יש מנוע אלטרנטיבי כמו spal למשל שיהיה חזק יותר בהנחה ועניין המסילה יסתדר.
גריז עם אבק זה לא השילוב האידיאלי, מעט סיליקון במסילה זה הקלה אבל לא פיתרון. הייתי מעיף ומדביק חדשים. שיפוץ מנוע חלון זה לא עסק זול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי בצליה יש את אותם שני מוטות צבעים. מתחברים לבזנט דייגים כל אחד, ומיתר משיכה תקוע באדמה.
GodsFather
05-03-17, 15:44
אני לא רוצה מיתר בשום מקום.
לגבי המנועים של החלון - נחיה ונראה.
זה מסך של מקרן??
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
05-03-17, 21:28
זה מסך של מקרן??
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אם לא תספר לו הוא ימשיך לחשוב שהוא בעצם ציליה עם גלילה קפיצית.
חחח גאוני.מאמץ
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
05-03-17, 21:35
אצלי בצליה יש את אותם שני מוטות צבעים. מתחברים לבזנט דייגים כל אחד, ומיתר משיכה תקוע באדמה.
רק עכשיו קלטתי את עניין בזנט הדייגים.
יש תמונה של זה? כי בשרשור קודם שלך ראיתי את הבזנט בתור הנקודה אליה אתה קושר את החוט.
113615
קצת טעיתי בתיאור. הבזנט הוא רק למתיחה. מוטות הצבע עומדים לבד.
בקצה כל מוט יש בורג עבה שמושחל לטבעת של הברזנט (שגדל מאז) ובבורג יש גם חור ופין אבטחה ככה שהברזנט לא יכול לברוח.
עוד מידע:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=83873
חיבור רשת צל לרכב ללא גגון
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
GodsFather
07-03-17, 21:29
על זה דיברתי ואת זה ראיתי. לא מה שאני רוצה להשיג.
אני מנסה להמנע מחוטים. 2 מוטות ואולי מוט שלישי שיחזיק מלמעלה/מהצדבמאוזן
GodsFather
16-09-17, 13:57
בוקר טוב לכולם,
חוזר לדיון הבולמים האחוריים. ניסיתי להרים הרכב כדי לפתוח מהלכים מאחורה אחרי ששחררתי את הבולמים, עצרתי בשלב שפחדתי מנפילה של הרכב מההייליפט כשפתיחה עומדת על כ65 ס"מ ויש עוד לאן להפתח ובצד השני יש עוד מקום להסגר...
אופציה 1 - למצוא רמפה / סלע ביער ליד הבית
אופציה 2 - ללכת על בולם בטווח שמדדתי עד כה ולחיות עם הפשרה הזו... מהדיונים כאן דובר על בולם קדמי של וונדורה עם פתיחה של כ64 ס"מ ? תו"כ הכתיבה אני מבין כמה זה לא נכון ותוהה לגבי בולמים אחרים.
לא יהיה כאן בולם ממותג כמו קוני בשלב הנוכחי בשל עלות גבוהה.
המלצות?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אין לי ניסיון ספיציפי עם הויטרה... אבל,
בולם כל כך ארוך מהמקור בנק עיגון המקורית תאלץ אותך להנמיך באמפסטופים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לפי מה שאני זוכר בגראנד ויטרה. בבולם 62 ס״מ הקפיץ של קלמיני היה נופל
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי מונרו סנסה-טרק עם פתיחה של 70 ס"מ, במקור של F150, כרגע (כלומר כבר כמה שנים) עם גובלים שעוצרים אותם בכ- 65 ס"מ עד שאמצא קפיצים ארוכים יותר.
בהתעלמות מהדיון שלא יסתיים לעולם לגבי האורך, הבולמים האלו משככים יפה גם כשהרכב עמוס ומצד שני הם נוחים ולא קשים מדי.
עיין ערך "דרופקיט", בטרופר זה עובד מצויין.
אינדיאני, ובכמה הנמכת את הבאמפסטופ?
נדב ש., הסרן והגלגל של הטרופר כבדים משל הויטרה משמעותית... אז אולי זה תורם קצת אבל לא נראה לי שזה המקרה בויטרה עם גלגל קטן.
חוץ מזה שדרופ-קיט... זה לא כמו מהלך מתלה "טהור".. (:
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
עיין ערך "דרופקיט", בטרופר זה עובד מצויין.
דרופקיט אולי מסייע להנמיך את מרכז העובד ופוטוגנית מרשים, אבל הלחץ על הקרקע הנחוץ להניע את הרכב קדימה הוא אפסי.
הוא כמשקל הצמיג וחלק מהסרן. ... לרכב עם סרנים כבדים וצמיגים כבדים זה יכול לעבוד.
בויטרה לא הייתי בןנה על זה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
16-09-17, 22:04
תודה על התשובות,
אני עם גלגלי 235
הבמפ מונמך
הקפיץ של איירון מן 2.5אינצ.
נעול.
דרופ קיט זו לא מטרה אבל אם יצא ככה, אני אחיה עם זה בשמחה.
נדב, לא הבנתי למה הגבלת עם רצועות במקום להנמיך במפ? או שזה בנוסף?
נדב, לא הבנתי למה הגבלת עם רצועות במקום להנמיך במפ? או שזה בנוסף?
אני לא מוצא שום ייתרון בזה שהקפיץ משתחרר ממקומו למעט שופוני - מעדיף שישב הדוק ומדוייק בתושבת שלו ...
הנמכת באמפ-סטופ עושים כדי שהבולם (או הקפיץ למהדרין) לא ייסגרו עד הסוף המר ...
דרופקיט אולי מסייע להנמיך את מרכז העובד ופוטוגנית מרשים, אבל הלחץ על הקרקע הנחוץ להניע את הרכב קדימה הוא אפסי.
יש לך טעות.
בטרופר עם גלגלים 31" וסרן שמקביל לדנה 60 זה עובד מצויין, תוסיף על זה LSD מתפקד וזה שילוב מנצח, במיוחד כשאין נעילה אחורית זמינה לסרן הזה.
- - - Updated - - -
לפי מה שאני זוכר בגראנד ויטרה. בבולם 62 ס״מ הקפיץ של קלמיני היה נופל
Sent from my iPhone using Tapatalk
הכוונה היתה להוסיף את הקונוס או סוג של כזה מותאם לויטארה כדי שהקפיץ לא יפול ויחזור למקומו.
יש לך טעות.
אין טעות, כשהקפיץ משוחרר מהתושבת, הלחץ קרקע הוא כמשקל החלק היחסי של הסרן שמוטה מטה, וביחס ללחץ שמפעיל קפיץ עם הרכב מעליו זה זניח.
אם זה בדיוק הקילו וחצי שהיה חסר כדי שהמוגבל החלקה יקבל התנגדות אז כנראה שהיית מתקדם גם בלעדיו.
כרגיל אתה מתווכח עם דברים שאין לך ניסיון איתם.
יש לך טעות.
בטרופר עם גלגלים 31" וסרן שמקביל לדנה 60 זה עובד מצויין, תוסיף על זה LSD מתפקד וזה שילוב מנצח, במיוחד כשאין נעילה אחורית זמינה לסרן הזה.
אתה מסתכל על זה כשילוב מנצח... אבל האמתש זו פשרה טובה, ככה אני מגדיר את זה.
שילוב מנצח היה נעילה נשלטת ומהלך מתלה עם מגע מלא של הקפיץ.
אצלי בסמוראי נסעתי תקופה עם דרופ קיט שכזה ... כשהקפיץ מתנתק סהכ 3סמ.. זה הורגש וזה הרעיש.
היום עם בולם שמתאים למהלך מתלה של הקפיץ ושומר תמיד על לחץ הנהיגה באיזורים טירשיים והצלבות מלאות אך לא ממש בקצב זחילה... האוטו נשלט ושקט יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ברור שנעילה אמיתית עדיפה, במקרה של הטרופר לא רלוונטי כי כבר אין להשיג את ה arb שגם ניכנסת לסרן הזה בקומבינות(מותאמת אך ורק לסרן ללא LSD שהיה רק ב 99', משנת 2000 כולם עם)
במבנה של הסרן בטרופר זה יושב בול כמו כפפה, לא מרעיש ולא מורגש, הרכב פשוט לא מצליב ולא מאבד אחיזה, העובדה שהוא ממשיך להיתקדם ולא נעצר כמו אותו רכב בדיוק שללא הדרופ ולא נעול, זה לא מתאים לעבירויות וכו', זה יותר לדרכים/מעלות עם הצלבות עמוקות, לא מכיר בסמוראי ולא בויטרה, סה"כ הצעתי פשרה לפות"ש מכוון שציין שהבולם ארוך והקפיץ מתנתק ממקומו מה שברור שיקרה במצב כזה וניתן לפתרון ע"י הוספת הקונוס מעל הקפיץ.
GodsFather
17-09-17, 12:10
אין בארץ בולמים לf150 כמו שנדב הביא מחו"ל. נתפשר על וונדורה ככל הנראה אלא אם יש הצעה אחרת.
הבמפ מונמך ולדעתי לא תהיה בעיה מעבר לזה. ימים יגידו, מקסימום נמכור את הבולמים
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
פשוט תמדוד עם מטר. אורך בולם סגור ופתוח וכמה ברכב כשאתה סגור ופתוח. לפני שאתה בכלל רוכש בולמים...
לא חארן על הכסף? אמרת שאין כרגע כסף לקוני אז בגלל התעצלות למדוד ולוודא מראש שהבולם יתאים ולא יגרם לא נזק תקנה 4 מונרו? לא מבין אותך.. בחיי.
זה גיפולוג או האתר הצהוב?
נ.ב בוודאי שיש... אני קניתי מונרו סנסטראק בעברי של פורדf150.
ועכשיו בכלל יש לי בולם קוני אחורי של.... טקומה (:
עריכה: רק עכשיו שמתי לב שהסברת בדיוק את זה לבחור עם סמוראי שמעוניין להחליף בולמים.
תשמש דוגמא חביבי (;
Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
ברור שנעילה אמיתית עדיפה, במקרה של הטרופר לא רלוונטי כי כבר אין להשיג את ה arb שגם ניכנסת לסרן הזה בקומבינות(מותאמת אך ורק לסרן ללא LSD שהיה רק ב 99', משנת 2000 כולם עם)
במבנה של הסרן בטרופר זה יושב בול כמו כפפה, לא מרעיש ולא מורגש, הרכב פשוט לא מצליב ולא מאבד אחיזה, העובדה שהוא ממשיך להיתקדם ולא נעצר כמו אותו רכב בדיוק שללא הדרופ ולא נעול, זה לא מתאים לעבירויות וכו', זה יותר לדרכים/מעלות עם הצלבות עמוקות, לא מכיר בסמוראי ולא בויטרה, סה"כ הצעתי פשרה לפות"ש מכוון שציין שהבולם ארוך והקפיץ מתנתק ממקומו מה שברור שיקרה במצב כזה וניתן לפתרון ע"י הוספת הקונוס מעל הקפיץ.נדב הכל בסדר.... לא התכוונתי לתקוף... רק לחדד.
זו פשרה ולא מצב אידיאלי. מקסימום אופטימלי.. בהתאם לחוסר בנעילות או קפיצים ארוכים.
לי אישית חשובים הדיוקים הללו... יש פה הרבה חבר'ה שקוראים ומתייחסים ברצינות למה שנכתב והם עלולים להתבלבל...
Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
אין בארץ בולמים לf150 כמו שנדב הביא מחו"ל.
קניתי בארץ, באוטו מודיעין (שנמצאים כמובן בבני-ברק, או לפחות היו אז).
בחרתי את המק"ט, שילמתי מראש וחיכיתי בסבלנות שיגיעו ...
כרגיל אתה מתווכח עם דברים שאין לך ניסיון איתם.
אתה לא מכיר אותי, אין לך מושג מה כן או מה לא, אז תפסיק להתיימר לייחס לי אמירות או נסיון/חוסר במשהו.
נסעתי עם דרופקיט עוד טרם עידן הברברת ברשת, זה פוטוגני, נותן הרגשה של משהו, בסוף, היעילות לא משהו.
אתה לא מכיר אותי, אין לך מושג מה כן או מה לא, אז תפסיק להתיימר לייחס לי אמירות או נסיון/חוסר במשהו.
נסעתי עם דרופקיט עוד טרם עידן הברברת ברשת, זה פוטוגני, נותן הרגשה של משהו, בסוף, היעילות לא משהו.
אפילו שממציא הדרופקיט נימצא ממש פה ופירסם פה??
פשש שאפו.
לא יודע על איזה דרופ נסעת באיזה אוטו, ועוד לפני כמה? 17 שנה? לפני הברברת יענו לפני ג׳יפולוג?
על היעילות אתה יכול לעשות דיון מכאן עד אוסטרליה, שורה תחתונה-בשטח זה עובד, ועובד מצויין.
ברור נו מה....
הדרופ זה לא לטויוטה, לא בכבוד שלה.
GodsFather
17-09-17, 15:00
אורי, מדדתי פתיחה וסגירה כפי שרשמתי. כולל מרחק במפ. לא יכולתי לפתוח לגמרי מפאת חשש מנפילה של הרכב.
הלכתי לחנות -
וונדורה אין בולם עם בורג ועין אלא רק עין עין... לא ברור. קדימה או אחורה.
F150 מצאתי -
פתיחה 65, סגירה 42 לא כולל הבורג. מידת הסגירה תגרום לפיצוץ של הבולם במקרה שלי.
הציעו בולם אחר שהמוכר קרא לו היידן אקסטרים או משהו כזה, לא ראיתי הקופסה.
39 סגירה, 62 פתיחה... כנראה שאלך על זה. עוד מתלבט.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אפילו שממציא הדרופקיט נימצא ממש פה ופירסם פה??
פשש שאפו.
לא יודע על איזה דרופ נסעת באיזה אוטו, ועוד לפני כמה? 17 שנה? לפני הברברת יענו לפני ג׳יפולוג?
.
ממציא הדרופקיט כאן בגיפולוג?.. פשש.. מי זו האושייה הזו?
אתה אמיתי?
אתה יודע שהיה דבר כזה רכבי שטח עם קפיצי סליל לפני עידן גיפולוג ושומו-שמיים לפני האינטרנט?
זאכי זה אתה... אתה תפתור לי את החידה...
טוב חבל לחטוף לבנאדם את השרשור בגלל השטויות שלנו.
GodsFather
17-09-17, 17:43
דברו חופשי, שרשורי הוא שרשורכם
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
17-09-17, 22:31
תיקון קטן לסוג הבולם שהוצע לי -
Amada xtreme
להבנתי מדובר בבולם שמיועד ללנד קרוזר 80/105 מוגבה 2 אינצ'
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
14-11-17, 16:18
הרכב מועמד למכירה.
פרטים בלוח
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolo g%2Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft% 3D106127&share_tid=106127&share_fid=22239&share_type=t
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
15-11-17, 15:04
רוצה גריל של JEEP
יש צ'ירוקי אספנות יפהפה.... (:
זה הכי קרוב שיש לסמו שהיה לויטרע שלך... לפחות מבחינת משקל ...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
15-11-17, 20:49
יש צ'ירוקי אספנות יפהפה.... (:
זה הכי קרוב שיש לסמו שהיה לויטרע שלך... לפחות מבחינת משקל ...
Sent from my SM-G900F using Tapatalkשלח פרטים בפרטי
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
15-11-17, 20:49
דיי
אחרי כל זה ..זה לא נגמר כל כך מהר, אל תדאג. אני ממשיך בתכניות על הרכב במקביל למכירה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רוצה גריל של JEEP
יש יותר מדרך אחת ליישם את זה ...
https://fourtrack4x4.files.wordpress.com/2014/05/vitara-bumper-dpn-20051407.jpg
GodsFather
18-02-18, 12:55
תם הטקס.
255555 קמ בספידומטר.
כ25000 קמ בתקופת הבעלות. רובם בשטח ליד הבית.
כשקל לקילומטר בהוצאות תחזוקה ושידרוגים לא כולל דלק ביטוח וטסט.
עצוב ומשמח גם יחד.
ברכות לקונה המאושר ובתקווה שיצטרף לקהילה כאן כפי שהמלצתי לו.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180218/77a99d5385720b835809de179f359e66.jpg
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.