התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תאור החלפת פילטר גיר אוטו' ZF .



ניר ל
18-08-05, 23:47
** עפ"י עצת מנוסים ממני זה עלול לא להשתלם... הפרוצדורה מצריכה פירוק סעפת הממיר הקטליטי שעלולה לא לחזור למקומה בחתיכה אחת, כמו כן קיימת סכנה לחדירת לכלוך לתוך הגיר ואטימה לא מושלמת שתביא לנזילות.
אבל כבר קניתי את החלקים ...מאד סיקרן אותי לראות את הגיר מבפנים... אני מחפש צרות מטבעי... אז החלפתי בכל זאת.

ספר הטיפולים ממליץ על החלפת הפילטר בכל 40,000 ק"מ, הפרוצדורה לא מתוארת בהיינס (טוענים שזה לא עבודה לחובבים).
את הפילטר כולל האטמים ניתן לרכוש עבור 250-300 ש"ח, זה נראה כך :
http://img215.imageshack.us/img215/7651/p81502191sr.th.jpg (http://img215.imageshack.us/my.php?image=p81502191sr.jpg)

ההחלפה בוצעה על דיסקברי בנזין -
- תחילה יש לנתק את הקוטב השלילי של המצבר,
- לפני הורדת אגן השמן של הגיר יש לפרק את צינור האגזוז הכולל את הממירים הקטליטים, בספר נכתב שיש להוריד את חיישני הלמבדה, אני העדפתי להשאירם במקומם(מחשש שתהיה בעיה להחזירם אח"כ) ולהנמיך את הסעפת מספיק כדי לאפשר את הסרת קורת הרוחב של השלדה, ללא צורך בהסרת החיישנים - זה הצליח !
- צינורות הפליטה מחוברים לכל סעפת באמצעות שלושה אומי 13 מ"מ, נדרש מאריך ארוך ככל האפשר, החיבור התחתון לדוד המשתיק הוא באמצעות שני אומי 17 מ"מ.
http://img301.imageshack.us/img301/3808/p81502126aq.th.jpg (http://img301.imageshack.us/my.php?image=p81502126aq.jpg)
- את קורת הרוחב מפרקים באמצעות שחרור ארבעה ברגים בכל צד ע"י בוקסה 17 מ"מ ומפתח פתוח 17, הגישה לא הכי נוחה, את הקורה יש להנמיך ולהסיר לגמרי, אח"כ זה כבר משחק ילדים.
http://img305.imageshack.us/img305/7439/p81502144mu.th.jpg (http://img305.imageshack.us/my.php?image=p81502144mu.jpg)

- את שמן הגיר מנקזים, רצוי כמה שעות לפני תחילת העבודה כדי למנוע טפטופים,מוציאים את מדיד השמן, משחררים את אום המוביל שלו ומנתקים את הצינור המוביל מאגן השמן (השתמשתי במפתח שבדי גדול), אום זה מחוזק במומנט גבוה יחסית.
http://img44.imageshack.us/img44/4917/p81502112mm.th.jpg (http://img44.imageshack.us/my.php?image=p81502112mm.jpg)

- מנקים מסביב לאגן השמן, האגן מוחזק באמצעות ששה קליפסים מחוזקים בברגים, פתיחה עם בוקסה 10 מ"מ בהצלבה. לאחר הורדת האגן יש לנקותו היטב, להחליף טבעת אטימה לבורג הניקוז שנסגר במומנט של 10N/M . על האגן מלבישים אטם גומי חדש. השתמשתי במעט סיליקון בפינות החיצוניות כדי להחזיק את האטם עד לסגירתו, כדי להימנע מחדירת שאריות סיליקון לתוך הגיר.
http://img289.imageshack.us/img289/4589/p81502211kd.th.jpg (http://img289.imageshack.us/my.php?image=p81502211kd.jpg)
- את הפילטר הישן מפרקים באמצעות שחרור שלושה ברגים ראש כוכב T25 (טורקס), מלבישים את ה-O רינגים החדשים על הפילטר החדש ומעבירים את צינור האיסוף מהפילטר הישן.
חיזקתי את הברגים ל- 9N/M באין הוראה אחרת.

http://img329.imageshack.us/img329/9136/p81502164ka.th.jpg (http://img329.imageshack.us/my.php?image=p81502164ka.jpg)

- את האגן מלבישים חזרה ומהדקים את הקליפסים בהצלבה במומנט 8N/M. משיבים את מוביל המדיד ומהדקים חזק את האום, ממקמים את קורת השלדה ומחזקים את הברגים 30-40N/M, משיבים את האגזוז למקומו.
- ממלאים שמן בגיר ומקווים לטוב.

מסקנות ולקחים -
הניתוח עבר בשלום, הכל עובד טוב, אין שום דליפה.
גיליתי קצת באיחור שביט T25 חסר לי בארגז - תדאגו להמציא את כל הכלים שציינתי לפני הפירוק.
אחד הממירים הקטליטים לא אהב את ההתעללות והתחיל להתפרק - אם האגזוז ישן צפו פגיעה.
למה לעשות לבד? - כי העבודה דורשת סבלנות,נקיון ועדינות עם ההברגות, כי כנראה שלא בכל מוסך מחליפים פילטר גם אם מחייבים על ההחלפה. אצלי הפילטר היה אמור להיות בן 3000 ק"מ ומצאתי משקע קשה של שביבי מתכת בתחתית אגן השמן, אם זה בלאי טבעי לגיר הוא אמור להיאכל לגמרי אחרי 30,000 ק"מ אבל לך תוכיח...
למה לא לעשות ? -לא נעים לשכב מתחת לאוטו ולהתעסק איתו בחום הזה, לא ממש ברור אם החלפת הפילטר היא דבר קריטי, אם התעללו בהברגות בעבר יתכן ולא תתאפשר סגירת הברגים והלך עליכם, האגזוז כאמור עלול לסיים את חייו בהזדמנות זאת.
ל

t_uri
19-08-05, 03:36
לדעתי כדאי להפוך את זה לכתבה קבועה במדור הטכני.

אורי טל

gali
19-08-05, 23:30
או שפשוט ותר לקרוא את הכתבות עם התמונות מ Diflock.
http://www.difflock.com/servicing/index.shtml

-->