התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ניעור רכב והתנעה - ויטרה



GodsFather
06-12-14, 22:38
אהלן אהלן,

עבדתי קצת על הרכב היום וכנראה כשהורדתי אותו מהבוקים הניעור שהוא קיבל הזיז חיישן כלשהו.

כשבאתי להניע אותו לאחר מכן היה סטרטר אבל לא הייתה התנעה.

חיפשתי וחיפשתי אך ללא הועיל. חשדתי בלכלוך בדלק, בהיעדר הצתה, בחיווט חשמלי אבל הכל נראה במקום (דלק לא יכלתי לבדוק באותה עת)

נתתי כמה שניות של מחשבה והחלטתי לנער את הרכב קלות.

שוב סוויץ והופס הרכב מניע.

הבחנתי שבמתן הסוויץ שלפני ההתנעה התקינה, נדלקות שתי נורות שלא דלקו לי בחלק הבעייתי - נורת O/D OFF ונורת POWER

נורת הO/D אני מכיר וקשורה לגיר. נורת הPOWER אני לא מכיר (שינוי גיר לתצורת משיכת הילוכים אולי ? ). ובכל מקרה אני לא יודע מה הקשר שלהן לכל התהליך.

כשהגיר לא בP הרכב לא רק שלא מניע אלא גם לא נותן סטרטר בכלל וכך זה אמור להיות, אז אני לא יודע אם יש קשר בנושא הזה.

אשמח לדעת חכמים כי אני רוצה למצוא את החיישן הסורר ולייצב אותו, במקום לנער את הרכב כל הזמן.

תודה,

אמיר

gmike
07-12-14, 01:59
איזה שנה הויטרה, זה 16V?
אם כן:
החיישן היחיד שימנע מהרכב להניע הוא חיישן קראנק.בדיקת תקינות אפשרית ופשוטה-לסובב את המנוע מהפולי הראשי(בורג 17) אם הכל תקין אתה תשמע את משאבת הדלק נכנסת לפעולה, לפולסים של 3 שניות בערך(כמובן סוויץ במצב ON)
סיבה נוספת יכולה להיות אימובילייזר מקורי שלא מתנתק(אפילו מינוס רופף יכולה להיות הסיבה), ואז משאבת הדלק לא מקבלת +
סטרטר יש בשני המצבים האלו.

מיכאל

GodsFather
07-12-14, 07:57
אכן 16v
אבדוק לגבי הקראנק.

יש כמה אזעקות על הרכב שצריך להסיר אחרי שניתקו אותם בחפיפניקיות.

תודה

ishc
07-12-14, 08:07
לגבי הנעה שלא ב-P. ברכבים אוט' אפשר להניע רק ב-P או ב-N. בכל שאר המצבים לא אמור להיות סטרטר.

Saar
07-12-14, 08:57
לגבי הנעה שלא ב-P. ברכבים אוט' אפשר להניע רק ב-P או ב-N. בכל שאר המצבים לא אמור להיות סטרטר.
ובאותו הקשר, תבדוק אם החיישן שמזהה את המצבים בגיר נמצא במקומו ולא זז עקב הניעור.
אם אתה לא מצליח להניע ב P (כלומר - אין בכלל סטרטר) נסה לשחק קצת עם ידית ההילוכים, אם פתאום יש סטרטר, כנראה שהבעיה היא ב NSS (או איך שהוא נקרא בסוזוקי... החיישן שמזהה את מצבי הגיר, בד"כ הוא חיצוני וניתן לפרק אותו ולנקות אותו)

GodsFather
07-12-14, 09:36
לגבי הנעה שלא ב-P. ברכבים אוט' אפשר להניע רק ב-P או ב-N. בכל שאר המצבים לא אמור להיות סטרטר.

צחי, ידוע. רק שבמקרה שלי גם בN זה לא עושה קולות של הנעה.. אולי עוד תקלה.

- - - Updated - - -

סער, רשמתי - יש סטרטר. תודה.

רפי לין
07-12-14, 10:26
תיתכן עוד סיבה לתקלה כזאת והיא "מתג אינרציה" (ברכבים שזה קיים כך) וקצת עליו כאן: http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=978
תשומת לב גם לשורה המסומנת בהבלטה.
בברכה - רפי לין

GodsFather
07-12-14, 14:34
רפי, זה נראה לי קצת הזוי לשים מתג כזה בג'יפ שאמור להיות קופצני ולנסוע על גבי מהמורות...

אבל שמח ללמוד על עוד משהו. תודה!

איל מ
07-12-14, 21:56
אתה יכול להגיד בדיוק את אותו דבר על כריות אוויר....
בכל מקרה אני מכיר אישית שני מכונאים חביבים שהרכיבו מנוע מפירוק מטויוטה שעברה תאונה ובמשך שבוע לא הבינו למה הם לא מצליחים לגרום למנוע להניע עד שגילו שאכן המחשב ניטרל את המנוע (מצב תאונה). לראות את הפרצוף שלהם כשאיפסו והניעו היה priceless :D
* לא נראה לי שקשור למקרה שלך אבל אנקדוטה מצחיקה.

8ball
07-12-14, 23:00
בין המנוע לקיר האש מתחברות הצעות בין הגיר למנוע. ניתוק בחיבור או ג'יפה שנכנסה עלולים לגרום לסמפטומים שמתארת. בצמה העבה שהמחבר שלה שחור צהוב מחובר בורר ההילוכים שאחראי גם על משבת התנעה כבל צהוב שחור ואדום שחור שניהם את מיל קוטר. אם הם נשוכים או אכולים זו כנראה הבעיה. ניתוק ספריי מגעים וכמובן וידוא שהבורר שלם ישללו את התקלות האלו לפחות. מניסיון שלי או הפיקוד בסטרטר או הריליי התנעה הם כיוון אפשרי ביותר.

-->