התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: תחזוקה מונעת: החלפת גומיה לציריה, פאג'רו קינג



Saar
14-12-14, 07:03
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3467-%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%92%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%94-%D7%9C%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%A4%D7%90%D7%92-%D7%A8%D7%95-%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%92

glaydi
14-12-14, 11:21
לא הבנתי למה פרקת משולש עליון נאבה ודיסק בשביל גומייה.
אלא אם אתה אוהב לייסר את עצמך.

1. להעלות את הגלגל
לפרק תפוח הגה ובול ג'וינט עליון
לשחרר את התפס של צינור הבלם
להזיז את הנאבה ימינה או שמאלה ולהוציא את הצירייה.
אפשר גם להחליף את הגומייה בלי לשלוף את הצירייה.
לא מומלץ לפרק את הברגים של המשולשים אפילו קצת מסוכן
אגב החלפתי כמה עשרות כאילו. זה עובד

Saar
14-12-14, 12:28
הי,
הורדת הקליפר והדיסק מקלה על העבודה (פחות משקל שמושך את התפוח התחתון) ו כיוון שזה בסה"כ 2 ברגים נראה לי כדאי. ד"א, זו גם הדרך עפ"י היינס.
אחת הבעיות בדרך שאתה מתאר היא פגיעה בגומיות התפוחים (אם אתה משתמש בחולץ)
לא הבנתי למה מסוכן לפרק את המשולש העליון.
תודה,
סער

עריכה: האם בפירוק בולגוינט עליון אתה מתכוון ל-3 הברגים שמחזיקים אותו ולא לחליצת התפוח? אם כן, אז זו גם אפשרות.
אין הרבה הבדל מבחינת העבודה הנדרשת...

אסף ד.
14-12-14, 13:21
מיצובישי מזמינה 2,757 בעלי פאג'רו לבדיקת והחלפת מותחן שרשרת התזמון, לאחר שהתגלה כשל שעשוי להוביל לדימום המנוע. ובנוסף: בחלק מהמכוניות יבוצע עדכון למחשב ניהול המנוע
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4603203,00.html

ukiuki
14-12-14, 15:43
ראיתי שניתן להחליף את הגומיה על ידי תותב שמרחיב את הצוואר ואז משחילים אותה ללא פירוק הצריה עצמה.
לא סגור אם עובד בכל סוגי גומיות הצריה או רק בסוגים תחליפיים.

Saar
14-12-14, 16:00
נכון. ישנן גומיות שניתנות להרחבה בעזרת מכשיר מתאים.
חוסך את הצורך בפירוק הציריה עצמה, אבל דורש מכשיר מתאים (קיים במוסכים בד"כ)

קיד
16-12-14, 11:25
סער שלום,
הארות ולא הערות.
שיחרור האום של הציריה ע"י חבר / אישה /ילד שלוחץ על הבלם ולא ע"י מברג שתקוע ברוטור. חבל לגרום לנזק בדיסק הבלם.
תומכים את המשלולש העליון ע"י מגבהה (ג'ק) שני ס"מ מעל קצה מהלך המתלה. פותחים את האום של המפרק הכדורי העליון, 4 סיבובים. מכת פטיש אחת על האוזן של הנאקל, תשחרר את הנאקל.
מושכים את הנאקל למטה וקדימה, ללא צורך לשחרר את מפרקי (תפוחי) מסרק ההגה.
סה"כ שיחררנו את האום הגדול של הציריה, את שני הברגים של קליפר הבלם ואום שלמפרק כדורי עליון.

בעת שליפת ציריה קדמית בצד שמאל, יש סיכוי כי טבעת האבטחה הגדולה בפרק הפנימי תשתחרר ממקומה, והכוס תשאר בתוך בית הדיפ' ללא הציריה עצמה. הכוס מוחסקת בתוך הדיפ' ע"י טבעת C.
שחרור הכוס עצמה מתוך הדיפ' יבוצע ע"י פלייר פטנט "אמריקאי" התפוס על שולי הכוס עצמה + פטיש. הסיפר מבוצע תוך אלימות פיסית מתונה, אך מצריך נחישות.

סעיף 11 "גרז היטב" אינו מתאר את המציאות. יש למלא את הכוס ואת הגרמושה בהרבה מאוד גריז ציריות יעודי. לפחות 3 שקיות גריז ציריות או 2 בקבוקי גריז..
לגבי מכשיר העזר לביצוע הפעולה הפולשנית הנראית כמו "לידה" של גומיות ציריה, הוא מיועד רק לגומיות סיליקון של רכבים פרטיים. גומיות ציריה של פג'ארו אינן מהסוג שאמור לעבור את תהליך ההרחבה.

בברכה,
קיד.

Saar
16-12-14, 17:53
תודה קיד.

Dave9348
19-12-14, 17:54
מחפש מידע לגבי ניסאן פטרול. מייצב אחורי חשמלי. מישהו יודע? קניתי פטרול והמייצב השמאלי פורק. נאמר לי שצריך להיות מייצב עם ניתוק חשמלי

sportage
15-05-15, 16:57
אם יש חשד לנזק או סדק בגומיה, הרי שיש מצב לחדירת אבק, חול ולכלוך לציריה.
לכן חשוב לפני הגרוז הנדיב, לנקות היטב את הציריה מכל גריז ולכלוך שהצטבר שם.
אחרת זו סגולה לטחינה של הציריה על ידי מה שנשאר שם.

-->