התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שלום שלום... התלבטות בין דיפנדר לQ



האיש הזקן
21-12-14, 02:56
שלום שוב.
לחכמי הפורום:
אני מתלבט בין Pajero Q שנות 2000 לבין דיפנדר Tdi 300 טיפה יותר מיושן.
בכל מקרה זה לא רכב יומיומי, אלא סתם כדי לשחרר ההצטברויות ולחפש את יחיעם כשהוא הולך לאיבוד לפעמים בין ההאמבר לשטפון.
מה דעתכם?
תודה וחג אורים שמח.

רמי גלבוע
21-12-14, 06:28
היי, איש זקן!
פעם רק אתה היית 'זקן', היום כבר כולנו קשישים...

התלבטותך משקפת את הדילמות הדרמטיות של החיים... אבל את הנתונים אתה הרי יודע. ה-Q פי עשר יותר מתורבת, ה-110 פי עשר יותר כריזמטי. גם יותר עביר, אפילו אם אין לו נעילות (שאולי יהיו?). דיפנדר זה הרי עניין של לב, לא של תבונה. אם באמת בא לך, ואם אתה מוצא אקסמפלר נקי ומטופל - הוא מעניין מאוד. למרות שבכביש בדרך אל השטח, אני מעדיף Q.

ולמה לא דיסקו 1998? זו מזיגה טובה בין השנים? את ה-110 שלי החלפתי בדיסקו-1, ואני מאוד מאוהב בו. עם צמיגים טובים הוא יעשה לך הכל.

nirs
21-12-14, 07:51
כרכב טיולים בלבד, הייתי מתלבט בין ה 75 לדיפנדר.
החסרון הגדול ב 75 הוא 3 דלתות ונדירותו היחסית.

shachar
21-12-14, 10:00
עם TDI 300 יש סיכוי שתוכל להתגנב אל יחיעם בלי שהוא ירגיש ברעשי רקע חריגים

asafk
21-12-14, 10:07
בתור רכב לטיולים בלבד, הייתי בוחר בדיפנדר.
זה לא שפג׳רו הוא לא טוב. אבל המחיר שיש לשלם על הנוחות היחסית של הקבינה לעומת סביבת שומר היערות של הדיפנדר, אני חושב שהוא מחיר גבוה.
הדיפנדר הוא מכונה. הוא ורסיטלי ויעשה כל מה שתבקש ממנו. אז הקבינה לא מפנקת. אבל נוחות הנסיעה על המתלים המקוריים היא ללא תחרות.

אסף.

יואב פולס
21-12-14, 10:28
אני גם עם הדיפנדר במקרה הזה.

ד ו ר ו ן
21-12-14, 10:59
רוני,
קודם כל ברוך השב.

אתה ב-Q בשביל לפרוק לחצים?
לא מסתדר..

opl
21-12-14, 12:13
בבנזין דווקא אפשר להשתעשע

אמיר ב.א
21-12-14, 16:39
תסתכל על תגובה מס 17 , יש שם משהו מעניין בנושא הזה :)

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/6647-%D7%90%D7%99%D7%96%D7%94-%D7%92%D7%99%D7%A4-%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%A3-%D7%92%D7%99%D7%A4-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%93%D7%99%D7%A4%D7%A0%D7%93%D7%A8-90-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7% A1/page2?p=56370#post56370

האיש הזקן
21-12-14, 20:38
היילקס זו תמיד אופציה, אבל כבר הייתי שם בא לי משהו חדש.


Sent from my iPad using Tapatalk

opl
21-12-14, 21:45
משהו ארוך או קצר? בפגרו - בנזין או דיזל? זכור שQ הוא עד 2000 ולא מעבר.
ובתור בעלים של Q, כרכב טיולים נטו גם אני הייתי בוחר בדיפנדר.

avikkllk
21-12-14, 22:36
שמעתי המלצות חמות על דיפנדר.
בעבר היה למישהו קרוב...המלצות חמות בעיקר

Bernard
21-12-14, 23:02
אני עם רמי.. בלי שום ספק בכלל..

Saar
21-12-14, 23:24
רכב טיולים בלבד?
למה לא גראנד צ'ירוקי משופר?

KOOKE
22-12-14, 08:51
ברוך שובך. דיפנדר המווון אופי כריזמה וכו׳ - באמת כיף. אבל, אני אישית הגעתי לגיל מצב שגם בשטח רוצה איזה שהוא מינמום של נוחות ואיכות חיים בתא הנוסעים.

לכן לדעתי כיום מבחינת עלות תועלת כרכב טיולים בלבד הייתי הולך על דיסקו 1. מחיר רכישה זול, מותיר כסף ליישור קו מיכאני וניתן לשפרו לכל רמת עבירות שלא תרצה.

האיש הזקן
22-12-14, 16:57
החלק היפה בהיילקס היה שכל נסיעה לשטח, גם לקשיים גדולים, תמיד הסתיימה בבית על הגלגלים. אפילו ה4ראנר עם גיר שרוף? נסע למוסך על גלגלים.
סופת הפיקוח, הוותיקים זוכרים אולי את סיפורי משאבת הדלק בביר עידד - אז זה לא.
ממה שאני זוכר, דיסקו דומה באמינות לסופה. מה צריך לעשות כדי להפוך דיסקו TDI למשהו שאפשר לסמוך עליו? ציריות מערכת חשמל צנרת גומי....
אשמח להדרכה כי הרעיון מתחיל להתגבש.

opl
22-12-14, 17:50
94384

cgp
22-12-14, 22:31
תתפלאו אבל גם בפאגרו מתאהבים! אתה נותן אהבה והוא מחזיר חזרה , עובדה מי שיש לו אקזמפלר טוב מחזיק הרבה שנים.
אז לכל החוכמולוגים תמשיכו לאכול את הבולשיט הזה שחייבים לסבול בשביל עבירות.
בינתיים אני רק יכול להגיד לכם שפאגרו משופר בנזין נעול כפול עובר בכל מקום, אל הדרום וחזרה בנוחות של קאדילאק ,ולא איזה רכב עינויים
והכי חשוב!!!!!!
לא נשבר ולא מתקלקל

אבנר ברוך
23-12-14, 08:40
דיפנדר אפשר לעצב ולהתאים לדרישות שלך, הוא הרבה יותר מודולרי ומספק יותר תמורה בביצועים ואפילו באמינות!
Q ודומיו - אתה מתאים את עצמך לביצועי הרכב.

קח בחשבון שהדיפנדר מפנק בשטח ומתסכל בפקקים...

KOOKE
23-12-14, 12:38
מטייל בשטח משנת 2000 בערך. מרבית השנים עם דיסקו בנזין דיסקו דיזל ודיפנדר. בכל השנים האלו רק פעם אחת חזרתי הביתה על גרר עם הדיסקו דיזל הידני כי נשבר המזלג של הכבל קלאטצ׳ ובטעות לא שמנו לב שהוצאנו את הטרנספר לניוטרל. אחרת גם אז הייתי יכול לחזור הביתה על הגלגלים גם בלי קלאטצ׳.

לא יודע מה משמעות הסטטיסטיקה האישית הזו שלי אבל לתשומת לבך לעניין החזרה הביתה על הגלגלים.

נמרוד
23-12-14, 13:43
רוני - זה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/87978-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%A8-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-1992) אתה. אם לא היה לי את מה שיש לי הייתי קונה.

Bernard
23-12-14, 14:17
רוני - זה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/87978-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%A8-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-1992) אתה. אם לא היה לי את מה שיש לי הייתי קונה.

נו...
גם אתה צובע את הלינקים, באופן ידני..

לא הגיע הזמן לשנות את זה אחת ולתמיד?

ד ו ר ו ן
23-12-14, 14:27
מטייל בשטח משנת 2000 בערך. מרבית השנים עם דיסקו בנזין דיסקו דיזל ודיפנדר. בכל השנים האלו רק פעם אחת חזרתי הביתה על גרר עם הדיסקו דיזל הידני כי נשבר המזלג של הכבל קלאטצ׳ ובטעות לא שמנו לב שהוצאנו את הטרנספר לניוטרל. אחרת גם אז הייתי יכול לחזור הביתה על הגלגלים גם בלי קלאטצ׳.

לא יודע מה משמעות הסטטיסטיקה האישית הזו שלי אבל לתשומת לבך לעניין החזרה הביתה על הגלגלים.
משנת 2000 יש לי שותפים קבועים ממשפחת לנדרובר בטיולים.
צברנו הרבה סיפורי תקלות עם הרכבים (דיסקו דיזל, 1-2, ודיפנדר td300
נכון שברוב המקרים הרכב חזר בנסיעה הביתה, אבל תמיד היה משהו לא תקין ברכבים האלו.

ברוב המוחלט לא דברים שתקעו את הרכב, אבל אישית, אני לא מסוגל לנסוע ברכב שבכל רגע נתון משהו בו לא מתפקד.

ועם זאת,
בהינתן הכרה במציאות, כרכב טיולים בלבד, מול האופציה של Q, נראה לי שרוני יהנה מדיפנדר/דיסקו יותר.

erezgur
23-12-14, 15:38
מה צריך לעשות כדי להפוך דיסקו TDI למשהו שאפשר לסמוך עליו? ציריות מערכת חשמל צנרת גומי....
אשמח להדרכה כי הרעיון מתחיל להתגבש.
חפש שרשור מטורף של רכס... מה שלא עשה כדי להביא את הדיסקו למצב של רכב שאפשר לסמוך עליו... שווה לדפדף בשרשור המטורף ביותר שאני זוכר בפורום זה :)

asafk
23-12-14, 16:04
רוני,
קודם כל מחפשים רכב תקין ומטופל. זה המפתח וזה קשה למצוא.
ציריות מחוזקות ונעילות שבעצם נותנות גם בית סטליטים מחומר נורמלי. המקורי פשוט שביר...
גיר ידני ולא אוטומטי. ואם אוטומטי אז לבדוק היטב היסטוריית טיפולים למשל החלפת מסנן.
החשמל די בסדר. לא משהו מורכב ומה שמתקלקל מתקנים, זה לא ישבית אותך רק יבאס. בדיסקברי יש יותר חשמל מבדיפנדר ולכן הסטטיסטיקה לרעתו.
מנוע - הדגש הוא על מערכת הקירור והחלפה יזומה של כל הצנרת כולל מיכל עיבוי, והחלפת מצננים ומחליף חום בקבינה. זה, אגב, נכון לכל רכב שטח ישן.
טיימינג...

וסע לשלום.

למרות שקשה לי לדמיין אותך בדיסקברי.

אסף.

shachar
23-12-14, 16:31
חפש שרשור מטורף של רכס... מה שלא עשה כדי להביא את הדיסקו למצב של רכב שאפשר לסמוך עליו... שווה לדפדף בשרשור המטורף ביותר שאני זוכר בפורום זה :)

מה שרכס עשה, זה להתעלל ברכב.
די להסתכל בשורת מדי החום לכל מכלול אפשרי, בשביל להוציא מהדעת גם מי שהיה בריא נפשית טרם האירוע...

ד ו ר ו ן
23-12-14, 16:40
חפש שרשור מטורף של רכס... מה שלא עשה כדי להביא את הדיסקו למצב של רכב שאפשר לסמוך עליו... שווה לדפדף בשרשור המטורף ביותר שאני זוכר בפורום זה :)
חיים ביצע בדיסקו מעשה סדום.

השמשוני יחיעם
23-12-14, 18:31
מאחר ואין לך סיכוי שתמצא אותי,,,,,(:

אל תלך על דיפנדר ,,,זה לא בשבילך !!!!!

האיש הזקן
26-12-14, 01:26
Interesting! שלחתי לו מסר נמתין.

- - - Updated - - -

אמצא גם אמצא. ואפילו בשמחה יקירי.

מלכת אנגליה
26-12-14, 06:42
היי
אני כותב לך בתור אחד שהיה לו דיפנדר 97 מיד ראשונה, הכי שמור שיש ורק 167000 ק"מ.
וגם היה פגארו 97 גיר רגיל.
ולא שמועות מחברים. עברתי את שניהם.
עבירות- דיפנדר לוקח בגדול (בכלל אין מה להשוות)
אמינות- הייתי עם הדפנדר כמעט כל שבוע במוסך. כל דבר אפשרי התקלקל. כמה שלא שמרתי ועשיתי טיפולים מונעים,
כל שבוע הלך משהו לעולמו.

פגארו- 0 תקלות, היה במוסך רק לטיפול 10000.

אני בדיפנדר כבר לא אגע. נשברתי מהתקלות.
ומי שכותב אמינות עם דיפנדר, כנראה לא נסע מעולם על רכב אמין.

בהצלחה

עכשיו תחליט מה בא לך

opl
26-12-14, 11:35
אנגליה, שאלה מתוך סקרנות

תקופת האחזקה של הפאגרו היא היום? או בעברך?

מלכת אנגליה
26-12-14, 15:31
הפגארו כמו גם הדיפנדר- בעבר

nirs
26-12-14, 15:40
היי
אני כותב לך בתור אחד שהיה לו דיפנדר 97 מיד ראשונה, הכי שמור שיש ורק 167000 ק"מ.
וגם היה פגארו 97 גיר רגיל.
ולא שמועות מחברים. עברתי את שניהם.
עבירות- דיפנדר לוקח בגדול (בכלל אין מה להשוות)
אמינות- הייתי עם הדפנדר כמעט כל שבוע במוסך. כל דבר אפשרי התקלקל. כמה שלא שמרתי ועשיתי טיפולים מונעים,
כל שבוע הלך משהו לעולמו.

פגארו- 0 תקלות, היה במוסך רק לטיפול 10000.

אני בדיפנדר כבר לא אגע. נשברתי מהתקלות.
ומי שכותב אמינות עם דיפנדר, כנראה לא נסע מעולם על רכב אמין.

בהצלחה

עכשיו תחליט מה בא לך
שוב ושוב טוחנים (עד דק) את נושא האמינות של הדיפנדר. אין ספק שרמת החומרים אינה משתווה לרכב יפני מודרני וגם "מערכות" החשמל אינם ברמה דומה (תודות ל "לוקס" נסיל האופל).
אבל.....
כמות התקלות המשביתות (שזה מה שמעניין באמת) אינו שונה מניסיוני והבנתי מכל יפני.
לסיכום, אם אתה יכול לחיות בשלום עם תקלות קטנות (לפעמים מעצבנות) תמצא בדיפנדר בן לוויה ראוי.

shachar
26-12-14, 16:22
מלכת אנגליה נוסעת רק בריינג חדש.

ד ו ר ו ן
26-12-14, 17:53
כמות התקלות המשביתות (שזה מה שמעניין באמת) אינו שונה מניסיוני והבנתי מכל יפני.
לסיכום, אם אתה יכול לחיות בשלום עם תקלות קטנות (לפעמים מעצבנות) תמצא בדיפנדר בן לוויה ראוי.
מנסיוני כמות התקלות המשביתות שונה מאד לרעת לנדרובר כמשפחה.
זה מתחיל ברכבת מכנית באיכות לא מזהירה שקצת חלשה על הרכב, עם איכות הרכבה מחפירה.

שני אלמנטים ששונים מהותית מהתפיסה של רכבים יפניים בהם בהרבה מקרים מכלולים חזקים ביחס להספק הרכב מול יצרנים אחרים.
קח את סוגיית הציריות האומללות של הדיפנדר:
כל טנדר יפני ממוצע נהנה מסרנים חזקים ביחס לזיפטנדר, שהמשקל הכולל שלו הוא כטון מעליהם.
לא רק שיש לך מכלול חלק יותר, מצפים ממנו לעבוד קשה יותר, מה הפלא שהוא קורס?
וזה נכון לעל מיני באגים שאולי לא השביתו אותך לגמרי, אבל מתרחשים, וגורמים למור״ק מצטבר של ״איך הדיפנדר הגיבור סיים את המסלול ונסע הביתה עם אזיקון שמחזיק את הציפלינג״..

אז ברכב יפני, זה קורה הרבה פחות.
וכן,
יש מי שלא סובלים רכב עם תקלות קטנות אינסופיות.

השמשוני יחיעם
26-12-14, 18:35
דיפנדר ,,חרא אוטו,,הנדסת אנוש של אנגלי שיכור,,כל הזמן מטפטף,,תקלות מכל סוג,,,בקיצור בלתי אמין בעליל,,,

אבל מה,,,,(: נוסע גם אחרי שכל השאר החזירו נשמתם !!

נ.ב. תמצאו אחד (ארוך) למכירה !!!!!!!
שבת שלום

האיש הזקן
27-12-14, 18:38
הבחור עם ה4ראנר הידני נעלם, לא משיב להודעות ובכלל איננו. אני עובר פאזה. בקרוב תיפול החלטה. דיפנדרים במצב נורמלי במחיר נורמלי אין. פגשתי בררמות ברמת הגולן 90 מדוגם שמור מתלים נעילות בודי יפה TDI כמו שאני מחפש, אבל הבחור חי בסרט רציני עם 80 אלף ₪ שהוא מבקש על האוטו. אז אכן רכב מושקע ומדוגם אבל... כולה דיפנדר. בסכום הזה יש הרבה יותר טוב.
אני כבר די מגובש ומן הסתם המועד להחליט לא רחוק.
שבוע טוב ותודה לכל המסייעים. אני מעריך את זה. חן חן.

Bernard
27-12-14, 18:47
רוצה ריינג' 2001 עם מנוע שצריך שיפוץ ראשים?
נעילה, קפיצי אויר, קומפרסור שמנפח גלגלי "33 מאפס לשלושים, בכלום זמן (וגם מפעיל את כל הכלים הפנאומטיים, כשצריך.. וצריך), מהלך אדיר... הכל עובד... כשהוא רוצה (אצולה..).

gali
03-01-15, 10:10
סבלנות. עכשיו בדיוק מצאנו אחלה 90 המחיר מאוד אטרקטיבי. היה צריך קצת יד אוהבת ויישור קו קטן על מנת שיתאפס.
סבלנות...עכשיו כל הלוחות ריקים. מקס תמתין לקיץ.

ד ו ר ו ן
03-01-15, 13:12
Our Land Cruiser LJ78 (http://www.expeditionportal.com/forum/threads/73354-ExPo-Project-1991-Land-Cruiser-Prado-SX-(LJ78)) is similar mileage (more actually), and is flawless. Nearly every system in the early Land Rovers have a fatal flaw (their new vehicles excepted). This RRC has only 85,000 miles and has tons of little issues, everything from check engine lights to windows that don't work to doors that stick, to ABS/TC lights, to trim pieces, to the liftgate that required two hours to adjust correctly, etc. No way a Land Cruiser babied in the same way with the same miles would have those issues.

I have no interest in debating a glaringly obvious truth. I love Land Rovers, but do not see them through green colored glasses. It is a mistake to argue the reliability of these older Rovers. They are terrible- yet wonderful. Accept them for what they are and the work and attention they require. They are better than Land Cruisers in many ways, but fit, finish, reliability and component quality is not one of them. . . To argue reliability of early Land Rovers is to miss the entire point of the car to begin with. It is their charm and flaws that make the effort worthwhile.

I will get this one perfect and maintain it with vigilance. It has worked with my Discovery, which has proven to be extremely reliable with near-constant predictive and preventative maintenance. I change the fuel pump every 30,000 miles and carry a spare, including the entire wiring harness. I don't even know where the fuel pump on the Land Cruiser IS! :D
התיאור הכי מציאותי ממישהו שלא קורה את הפורום הזה..

לא רק בארץ יש את הדיון האינסופי לגבי לנדרובר, אמינות וקהל שבוי.

Bernard
03-01-15, 17:16
יאללה.
תפסיק להתלהב.
הבחור בוכה על מליון תקלות ולוקח ספייר רק משאבת דלק... נו, זה רציני?
מילא היה לוקח ציריות או דפרנציאל קומפלט או מחשב ניהול או טלפון לוויני (באמת למקרה שנתקע איזה יותר ממטר לתוך השטח, כשאין קליטה)...
משאבת דלק? זה מה שיפתור לו את בעיות הלנדרובר שנתקע?

אני...
אף פעם לא היתה לי בעייה עם חלונות שנתקעים - הם עולים ויורדים מתי שהם רוצים. כל מה שצריך לעשות זה לתאם את המועד שאני רוצה שיירד/יעלה, עם הרצון של הריינג'.
וצ'ק-אינג'ן - בחיים לא נדלק.. אחרי שלקחתי את הנורה שלו והעברתי למקום של חיווי ה- LOW, שנשרפה.
ומה הוא רוצה בכלל מדלת תא המטען? אז משתפשפת קצת באחת הפינות.. בשביל זה לכוון?

סתם קשקשן.

ד ו ר ו ן
03-01-15, 17:46
הוא לוקח משאבת דלק ספייר אחרי ששדרג ציריות ומכלולים..

ותודה שהוא כותב יפה.

Bernard
03-01-15, 18:00
לא כותב יפה ולא נעליים.

מתנצל שהוא אוהב את הריינג' שלו (ועוד RRC... אפילו לא P38A... בעיות יש לו? שינסה להיות בעלים של P38), זה מה שהוא עושה.

- - - Updated - - -

ודרך אגב.
התנהלות אופינית לבעלי האצילות האנגלית - ההכחשה וההימור.
מכיר את זה. הייתי שם - מודע לבעיות אבל... מקווה - נאיביות מטופשת.

אם כבר שידרג את זה ועשה את ההוא וחושד שמה שיתקע אותו זו המשאבה... מה אתה מחכה , דביל?
למה אתה לוקח משאבה ספייר "כולל הצמה"?
תחליף מראש את המשאבה (לאמריקאית) ותפסיק לילל..

ד ו ר ו ן
03-01-15, 18:49
הוא אמריקאי..

קונסטון
03-01-15, 19:17
לדעתי מי שמתלבט בין דיפנדר לרכב אחר...אז עדיף כנראה שיבחר באחר

Bernard
03-01-15, 20:04
הוא אמריקאי..

אז???????

ד ו ר ו ן
03-01-15, 20:50
אז???????
אז מראש חלק כבד מה״אצילות״ לא נוגע אליו, הייחוד הנטייה להדבק לתוצרת בריטניה (חלפים), זה ההקשר למעבר למשאבה נורמלית.

Bernard
03-01-15, 21:18
עזוב אותך...
כבר אמרתי בשירשור של "הגולה" - האמריקאים האלה.. כולם קוקיות... בלי קשר לריינג' רובר..

-->