צפייה בגרסה מלאה : עזרה בבקשה , מתלבט בין OUTLANDER MAX 650 לבין Sportsman 500 / 800 Touring
שלום לכולם
בעבר (2005) היה לי SPORTSMAN 500 שנת 2001 , שרכבתי עליו כשנתיים בערך ומאוד נהניתי , המטרה טיולי שטח.
כעת אני מעוניין לחזור לתחביב , RZR יקר לי מידי ו RANGER הרגיש לי חלש מידי ב 500 וגם רועש מאוד בקבינה.
באופן אישי אני מעדיף לרכב בשטח מאשר לנהוג.
ומתלבט בין 2 כלים עיקריים , ומעוניין בדו מושבי.
ספורטמן 500\800 דו מושבי לבין אאוטלנדר 650 MAX דו מושבי הסכום להשקעה הוא כ 30 אלף פחות או יותר תלוי בתגובות.
אני יודע שכלים מסויימים עדיפים משנתון מסויים כי בשנתון זה הכלי עבר שינוי\שיפור משמעותי משנתון קודם.
לדוגמא ריינגר מ 2008 לבין 2009.
השאלה שלי היא איזה כלי עדיף ומאילו שנתון , על מה כדאי להתעקש , מה יותר נעים ומה עם עבירות טובה יותר , אחזקה ...?
, הכלים הנ"ל כבר קיימים כמה שנים בשוק אז בטח יש כבר חוות דעת מוצקה לגבי אמינות ושירות,
כמובן בהנחה שהכלי טופל נכון , כמוכן אילו שנתונים מומלצים לכלים שציינתי על מנת להשיג את מירב התמורה למחיר.
כמה שעות מנוע סבירות לכלים משנתונים כאלו ?
תודה לעוזרים.
וחורף טיולים נעים , נקווה אוכל כבר לנצלו השנה .
בברכה
אילן .
שלום אילן.
אני לא מזמן היתי במצב שלך, בדיוק לפני שבועיים קניתי אאוטלנדר 650 מקס שנת 2008.
לא פשוט למצוא כלים כאלו במצב טוב, המחירים לא קשורים לאף מחירון אלה למצב הכלי ומצב הרוח של המוכר.
לי היה מאוד חשוב דו מושבי, ולקאן אם יש לא מעט כלים כאלו משנתונים די נמוכים.
בשלב של יאוש מהחיפושים הלכתי גם לראות פולריסים וארקטיקטים אבל תמיד הרגיש לי שהאאוטלנדרים זה ההיילקס/פראדו של הטרקטורונים.
ואני אחרי 8 שנים עם היילקס ו4 שנים עם פראדו.
אלו קלים לא זולים, אבל מבקשים מאוד ושומרים על ערכם במידה והם שמורים.
התקופה הזאת היא שי הלחץ, למצוא עכשיו טרקטורונים זה בערך כמו לחפש מתקין מזגנים באמצע אוגוסט.
להבנתי אלו כלים מאוד אמינים, בשבועיים האלו יצא לי לגלות שמחירי החלפים אצל היבואן מאוד יקרים, אבל בטיפול עצמי ניתן לרכוש לא מעט חלפים באיביי.
שוק החלפים בארץ לטרקטורונים לא מפותח כלל, ומאוד קשה למצוא חלקים בארץ שלא דרך היבואן.
מוזר אבל נראה כי רוב האנשים מטפלים במוסכים ולא עצמאית, דווקה בכלים כאלו קטנים, נגישים, נטולי טכנולוגיה (יחסית) ניתן לעבוד באופן עצמאי ללא שום בעיה.
סביב ה 30 אתה יכול לקנות אאוטלנדר 650 מקס 2007-2008, נפח המנוע 800 של אותם שנים לא שונה בהרבה מישום מה, אני חיפשתי מקס מעל 400 , לא שינה לי אם זה 650 או 800, יותר חשוב היה לי מצב הכלי
ראיתי כלים כאלו גם ב 22, לרוב מי שיש לו את הכלים האלו יודע מה הם שווים ולא סתם זה המחיר.
מהניסיון שלי, שנת 2007-2008 הוא סביב ה 600 שעות מנוע.
אני במקרה רכשתי כלי עם 350 שעות, אבל....
חשוב יותר שהיה כלי מטופל, יש לי חבר עם אאוטלנדר 400 עם 370 שעות שבדיוק ברגעים אלו פתחנו את המנוע בגלל שחיקה בטבעות הבוכנה.
זה לא דבר שצריך להיות בכלי מטופל כמו שצריך, אנחנו במקרה עושים את העבודה לבד, אבל כניסה למוסך עם בעיה כזאת היא מאוד לא זולה.
לבדוק שהכלי מניע כמו שצריך, בעיקר שהמנוע קר, עובד עגול, לא מעשן וכו׳.
מעבר לזה לבדוק גם שילדה, ראיתי כבר כלי שמרותך בקורה המרכזית עם ריתוך שנראה כמו בתקופה שלמדתי לרתך אי שם בגיל 14.
וצבוע בספרי שחור של כמה שקלים.
אם יש לך שאלות, תרגיש חופשי.
מעבר לזה, לטרקטורון לדעתי יש היתרון מאוד גדול בייחס ל rzr וכו׳.
בטרקטורון משקל הגוף מאוד משמעותי, שימוש נכון במשקל הגוף ברכיבה הוא קריטי, וזה חלק בלתי נפרד מהרכיבה, דבר שלא מורגש בנהיגה ב כלי ה sbs.
תודה רבה , זה בדיוק המידע שחיפשתי , ניראה שלמרות הטיפולים והחלפים היקרים יותר אנשים בוחרים\מעדיפים אותו על פני אחרים ,
להזמין חלפים מ EBAY אין לי בעיה , אני מזמין הרבה מישם , אבל לבצע את הטיפול אני צריך למצוא מדריכים או לספק את החלפים למוסך
מה העלות של טיפול ללא חלפים ? אני גם יכול לעשות טיפול לבד אבל צריך למצוא מדריכים , יש לך אולי מקור ?
הבנתי שגם טיפול עושים כל 50 שעות , זה נכון ?
כמוכן אני רואה שגם אתה מהשרון , אני מצורן , היכן אתה ממליץ לעשות בדיקה לכלי לפני קניה?
בברכה , אילן
שלום אילן.
אני לא יכול להמליץ על מוסך, מאוד קשה לי להמליץ על מוסכים, גם בתחום הרכב אז בטח בתחום הטרקטורונים ששם המגוון הרבה יותר מצומצם.
אני תמיד מטפל בעצמי.
נראה שלכל מוסך יש את הדרכים שלו להשיג חלקים, לא בטוח שהם התלהבו מלקוח שמביא איתו חלקים, אבל אני לא יודע בוודאות.
בגדול יש אין סוף מדריכים וספרות מקצועית באינטרנט.
רובם בתשלום אך זה מאוד מפורט, לדעתי שווה כל שקל.
בדיוק עכשיו הורדתי ספר על המנוע 400 מהאינטרנט בעלות של 35 שקל.
היה לי מאוד חשוב לקבל נתונים מדוייקים עבור כיוון השסתומים, כיוון הטיימינג ומומנטים של סגירת הברגים.
אין סיכוי שבעבודה כזאת לא אעבוד לפי נתוני ייצרן עם הכלים הנכונים וכמו ידית מומנט, בוקסות טורק וכו׳.
הטיפולים הם אכן כל 50 שעות, אני קניתי מבחור מסודר והיה לו חשבוניות של הטיפולים, בגדול הוא שילם כ 1500 ש״ח עבור טיפול של 50 שעות, שזה לא כולל רצועת ווריאטור.
מאוד חשוב בעיקר בקייץ לדאוג לפילטר אוויר נקי, פילטר מלוכלך/מאובק גורם לבלאי מאוד מואץ במנועים אלו.
אלו כלים שנוסעים בשטח ולכן מומלץ מאוד איך שחוזרים מטיול לפרק את הפילטר ולנקות אותו (כל פילטר והשיטה שלו)
לגבי בדיקה לפני קניה
לא יודע, כמו שאמרתי לא מכיר מוסכים כך שאני לא יכול להמליץ.
אני בגדול לא לוקח לבדיקה (גם את הטרקטורון וגם שקניתי רכבים ב 100 אלף ויותר), אני קונה לפי תחושה, אם הכלי נראה שמור ומטופל (פילטר אוויר נקי), נוסע כמו שצריך, מנוע עובד עגול, מניע בקלות, לא מעשן, שילדה נקיה.
וחשוב מיזה שיש לי תחושה טובה וכימיה עם המוכר אני קונה, אם זה נכון או לא....לא יודע בנתיים זה מצליח לי.
לי נוצר הרושם שכלים מהסוג הזה (כלי עבודה/תיור) כמו אאוטלנדרים מוחזקים לא מעט על ידי חברה רציניים.
חפש לך אחד כזה ותהנה מימנו.
גם אם תמצא כלי שמחירו גבוהה אך הוא מתוחזק בצורה מושלמת לדעתי זה שווה את האפרש, לפי זמינות ומחיר החלפים שלא תחשוב לרגע לקנות כלי מוזנח במחיר נמוך בתקווה שאתה תסדר אותו לבד.
אשלח לך את הטלפון שלי בפרטי, תרגיש חופשי להתקשר
עמיחי יאיר אזולאי
22-07-18, 11:17
שלום קניתי בובמבדיר אאוטלנדר 400 ואני צריך לעשות לו ישור קו ולהחליף בולם אחורי היכן אני יודע מה סוג השמנים והיכן אפשר לקנות בולם ומסנן שמן?
תודה לכל העונים
קודם כל, ברוך הבא לפורום.
שים לב שהוספת את ההודעה שלך כתגובה בשרשור קיים ולא קשור כל כך, ידך הודעה חדשה עצמאית כדי שתזכה לחשיפה עם כותרת מתאימה ולא תל לאיבוד בתוך שרשור אחר.
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
טוב קצת מידע
לגבי הדו מושבי
פולריס sportsman 500 , מנוע חלש , בעל צילינדר אחד וכ35 כ"ס ,
פולריס sportsman 800 , שיפור משמעותי במנוע , 2 צילינדר כ55 כ"ס
פולריס ספורטסמן 850 מ2011 עם כ72 כ"ס הגה חשמלי , בולמים מעולים ממש רכב אמריקאי בשטח אבל מרגיש מאד כבד וגלמודי
אאוטלנדר 650 די שווה ערך ל800 של פולריס בנתונים אבל מרגיש חי יותר כ58 כ"ס עד 2009 , מדגם 2010 כ63 כ"ס
אאוטלנדר 800 כבר חזק משמעותי מכולם מהנה מאד , יש 2 דגמי מנוע דגם רגיל עם 63כ"ס ודגם ה R עם 71 כ"ס , אם אני לא טועה הR נכנס ב2009.
אני אישית אוהב את הקאן אם ומחזיק בחניה אאוטלנדר LIMITED 800 2013 עם 120 שעות מנוע אז אני אתייחס בהרחבה על הדגמים של קאן אם :
לקאן אם יש כמה רמות גימור , ויש להתיחס אליהם ברצינות רבה כי ההבדלים יכולים להיות גדולים מאד.
עד ל2009 MAX (שתי מושבים):
STD 650,800, דגם פשוט , גאנטים מברזל , בולמים בסיסים , ללא כננת , מחלות בולמי שמן נהרסים ונוזלים, קפיצים דועכים ולא עומדים בעומס.
XT 650,800, דגם מתקדם , גאנטים מגנזיום , בולמים כמו בSTD , תוספת של כננת , מחלות כמו בSTD
800 LIMITED , כאן יש הבדלים רציניים בין למיטד 2007 ללימיטד 2009 , בגדול זה הדגם הבכיר , בולמים משופרים ,כננת גאנטים מגנזיום וGPS (לא רלוונטי) ,כידון חשמלי (לא בטוח שקיים ב2007-2009) , מה שכן התוספת של הבולמים המשופרים והכידון החשמלי משנים את הטרקטורון מקצה לקצה , פשוט שווה כל שקל בתוספת.
מ2010 ומעלה :
התווסף דגם 800 XTP שהוא שווה ערך לLIMITED רק בלי הGPS , דגם הSTD החל להעלם וככול שמתקדמים בשנים הכידון החשמלי נהפך לסטנדרט גם בדגם הXT בהמשך הדרך גם הצטרף דגם ה1000 אבל זה כבר לא בתקציב שלך
המלצה שלי , חפש כלי שמור , מומלץ לחפש את ה800 ההבדל מהותי בתגובת המנוע , גימור הLIMITED וה XTP הם פינוק אמיתי עם הכידון החשמלי והבולמי פוקס שמגיעים כסטנדרט.
ואין מה להשוות בין רייזר ובין טרקטורון בחוויית הנהיגה
בהצלחה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.