צפייה בגרסה מלאה : בעיה עם אורך דרייב שאפט כתוצאה מהגבהה [הכותרת נערכה]
combina347
23-08-05, 23:18
נתחיל בכך שהגבהתי את הרכב בצורה ממש ממש משמעותית
הגבהתי עם קפיצי cj מאחור ואחוריים מקדימה אותה שיטה שנקסוס למד באינטרנט
ואימץ לעצמו קודם כל הכבוד לו על האומץ להיות אחד הראשונים שם מתלים כאלה שנית
ראיתי שרשור על תיקון דרייב שאפט ושימוש בcv
אני לא יודע מה זה cv ומעוניין לדעת האם חייב להשתמש בדרייב שאפט עם צלבים יותר גדולים
מהסמוראי שלי והאם אפשרי לתקן את התקלה בעזרת משולשים מתחת לסרן זהו נראה לי הפיתרון היותר טוב וזול יותר שניתן לייצור ביתי
הצעות רעיונות כל דבר העולה במוחכם.
combina347
23-08-05, 23:20
והאם בכלל כדאי לי לחרוט ספייסרים
האם הספייסרים יכולים לתקן את הבעיות?
אולי זה יעזור
http://www.4xshaft.com/techinfo.html
אני לא יודע מה זה cv
קיצור של מהירות קבועה, באנגלית. הכוונה במקרה שלך היא לצלב כפול, דהיינו במקום אחד בקצה של הדרייבשאפט שניים, כדי להכפיל את זויות העבודה.
האם חייב להשתמש בדרייב שאפט עם צלבים יותר גדולים
בלי מספרים אין דרך לענות לך על השאלה. רוב הסיכויים שלא.
והאם אפשרי לתקן את התקלה בעזרת משולשים מתחת לסרן
רק אם הבעיה היא זויות העבודה בלבד, רק אז קלינים יעזרו לך. סביר יותר להניח שהבעיה אצלך היא תחום שונה לחלוטין של פעילות של הסרן, לכן לא רק הזויות השתנו בקיצוניות אלא גם אורך היתר (הדרייבשאפט) ברגע נתון. בפשטות - קודם תדע מה הבעיה.
האם הספייסרים יכולים לתקן את הבעיות?
אותו כנ"ל, תדע להגדיר את הבעיה קודם.
יש לי הרגשה שלא טרחת להבין מה קורה שם לפני ששמת את המערכת. כתוצאה, יש לך עכשיו מערכת שלאף אחד אין מושג מה קורה בה; אנחנו לא יודעים איפה הסרן ממוקם, כמה תנועה יש לו, מה האורכים בסגירה ופתיחה... כלום.
יש לך שתי דרכים לפתור את הבעיות שלך: להבין מה קורה שם בעצמך, או ללכת עם האוטו לגרינגראס ולתת לו לשבור את הראש. אנחנו לא נוכל לתת לך תשובות בלי הרבה מידע שאין לך כרגע (אם היה לך, לא היית צריך אותנו...).
אם אתה בכ"ז רוצה לנסות כאן, אז תתחיל מהורדת הדרייבשאפט האחורי ומדידת מרחק היוק מהטרסנפר בפתיחה וסגירה מלאים (שזה הצלבות, כי הביצה לא באמצע). אחרי זה תמדוד אורך סגור/פתוח מקסימלי של הדרייבשאפט וזויות עבודה מקסימליות שלו. עם המידע הזה אפשר לומר לך מה הבעיה ומה הפתרון.
*ללכת ולשים צלב גדול יותר עם CV יפתור לך את הבעיה לא משנה מה היא, בתנאי שמי שבונה לך את הדרייבשאפט החדש מודד אותו כראוי.
combina347
26-08-05, 19:13
כרגע אין לי שום בעיה
אך אני צופה בעיה בקרוב מאוד
אני מודע בדיוק למערכת שיש לי בג'יפ ובלי הידע הזה לא הייתי מרכיב אותה כלל
דבר ראשון רכות אדירה בגלל אורך קפיצים
שנית כאשר הקפיץ ארוך יש לי יותר מהלך מתלה
שלישית הייתי חייב את המערכת הזאת עקב הגדלת צמיגים שנגעו לי בפח עם כל תנועה קלה
יש עוד המון יתרונות במארכת הזאת שאיןן כל כך טעם לציין (כמו קפיצים של סיקס זולים יותר
ועם השארית של העלים הנותרים אני בונה קפיץ על מאיה אחורית לקדימה) ועוד
אך חשוב לציין שהעסק הזה ממש לא זול כמו שזה נראה בהתחלה
כל שינוי קטן דורש שינוי של פיל גדול
כגון צינורות בלם, בולמים, תיקון דרייבשאפט, ועד
נ.ב
אני מרוצה וזה חשוב מכל
כל שינוי קטן דורש שינוי של פיל גדול
כגון צינורות בלם, בולמים, תיקון דרייבשאפט, ועד
בכתבה בנושא כתבתי:
אני ממליץ בחום נגד הסתמכות עיוורת על הידע וההחלטות שלי. לדעתי מוטב כי כל אדם שבוחר להתקין מערכת שכזו יבין את הגורמים הכלולים בבנייתה ואת ההשלכות. כדאי מאד, אפילו הכרחי, להעמיק קצת בתיאוריה של מערכות מתלים ודינמיקה של כלי רכב
אילו היית עושה זאת, היית מבין שניתן לבנות מערכת כזו ללא צורך בשינוי של בולמים, צינורות בלם, דרייבשאפטים... למען הנוחות נטו. גם היית יודע מראש בדיוק למה אתה נכנס, מה המערכת שלך - על ההגבהה שהיא נתנה לך - תדרוש.
תענה על זה:
תתחיל מהורדת הדרייבשאפט האחורי ומדידת מרחק היוק מהטרסנפר בפתיחה וסגירה מלאים (שזה הצלבות, כי הביצה לא באמצע). אחרי זה תמדוד אורך סגור/פתוח מקסימלי של הדרייבשאפט וזויות עבודה מקסימליות שלו
combina347
26-08-05, 22:05
אלון ידידי
אני לא בא בתלונות אני רק מחדד ומשנן לכל ידידינו על השינויים הנדרשים
שנית בנוסף למערכת ולהגבהה שהיא תורמת הוספתי ערגול של הקפיצים שנותן לי עוד כמה
ס"מ טובים ולא משפיע משמעותית על גמישות הקפיצים (דרוש יותר רוחב ליציבות)
כרגע חסר לי סרן אחורי עקב תאונה (הסרן שלי קיבל צורה מאוד מעניינת)
בכל אופן לאחר הרכבת סרן חדש אמדוד את הדרייב שאפט ואדווח על המתרחש.
אני רק מחדד ומשנן לכל ידידינו על השינויים הנדרשים
זו בדיוק הנקודה, קובי. אתה לא יכול לשנן לאנשים על השינויים הנדרשים, כש:
1. אתה לא יודע מה הם.
2. אתה לא יודע ממה הם נובעים, לכן אתה לא יכול לומר לאנשים האם הם יצטרכו אותם, כי זו לא אותה מערכת לכולם. כל הרעיון הוא שאנשים יבנו לעצמם מערכת, לפי דרישותיהם.
אילו היית יודע מה השינויים הנדרשים וממה הם נובעים, לא היית צריך לשאול אותנו. אז עזוב ייעוץ, בוא נתמקד בפתרון הבעיה הקיימת אצלך.
קובי אתה תותח !
בנייה נקייה ומקצועית של המתאמים הסמוראי הכי מרשימה שראיתי מבחינת מתלים, מיגונים ,וטמבונים תמשיך ככה !
אני עדיין מקבל עצבים כל פעם שאני נזכר במהלך מתלה שלך ובגובה של הרכב :evil: מקנאות..
תזכור שאתה עוזר לי עם המתאמים לcj אני רוצה את אותה קונפיגורציה כמו שלך
ודרך אגב התחלת הטמבון שבנית יצא פיצוץ
ונקסוס תפסיק לעצבן אתה יכול ללמוד ממנו הרבה ..תבוא נסדר לך את המתאמים שתתהפך פחות :wink:
combina347
27-08-05, 23:04
אלון אל תגיד לי שאני לא מבין ואל תחשוב שאנשים טיפשים
אני נמנע מלהגיד לך את זה אך אתה משמיץ כל פעם מחדש
בכתבה שלך חסרים המון פרטים ולכן אני מנסה לשנן ולחדד לאנשים שלא יודעים להנדס לבד
אני מתאר לעצמי גיפאי תפרן שהחלום שלו הוא ליצור משהוא מפלצתי וזו הדרך שהוא יבחר.
ובסוף הוא יתקע בדרך או יתהפך או שיעמיד את האוטו כי אין לו רעיון או כסף לפתור את הבעיה שיצר לעצמו ברגע שהתחיל עם הפרויקט
אני מנסה למנוע אנשים תקועים שמתקשרים אליך על בעיה ואתה דורש מהם כסף על פתרון
אם לא היתה עושה כתבה כזו הייתי מבין אבל הכתבות נועדו שאנשים יבנו בכוחות עצמם בניסיון
של זה שכתב אז למה להחסיר פרטים
ודוגמא למה שאני מתכוון: את המוט המייצב לעולם לא תצליחו להרכיב למקומו לאחר הגבהה כזו
משום שהסרן יורד והמרחק בין התושבות של המוט מהשאסי עד לקפיצים גדל והרי המוט נשאר
באותו האורך לכן עלינו לחתוך את המוטות המחברים לשאסי ולהאריך אותם בהתאם להגבהה
ואני לא זורק מספרים אבל מציין את זה
combina347
27-08-05, 23:14
נו מה אתה אומר ידידי
אני חושב שאני צודק וכן יש חשיבות לציין ולשנן פרטים בייחוד כאלו שחסרים לך בכתבה
אין לי משהו נגדך אך אני דואג לג'יפאים מתחילים או לכאלה שאוהבים לחלום
ומנחית אותם על כדור הארץ
דרך אגב עוד סיבה שאני משנן ומציין פרטים זה בגלל מקרה חמוד שקרה לי
בעט הרכבה של קרבורטור סוברו כאשר אין לי סרטוטים והסברים על החלפים הנדרשים
ותוך 3 שעות הצלחתי להרכיב קרבורטור סוברו ולהגיע לקידוש ביום שישי בזמן
אבל זה אני ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לגיפאי אחר שאין שאין לו טאצ' טכני כמו שלי
ואין לו כלים שמו שיש לי
אני מקווה שהבהרתי את הנקודה
הנקודה ברורה. עכשיו, אם תוכל, אפשר לפרט? להוסיף פרטים מועילים? בכמה להאריך את המייצב? מה עוד דורש שינוי ואיזה? מה אורך הדרייבשפט החדש?
לגבי השאלה ששאלת בתחילת השרשור- אתה צריך למדוד את הזווית של הטרנספר יחסית לקרקע, ואת הזווית של הסרנים יחסית לקרקע. בעקרון, היציאה מהטרנספר צריכה להיות מקבילה לכניסה לסרן. אם לא- מתקנים עם קלינים. אם כתוצאה מהגבהה, כשהיציאה מהטרנספר מקבילה לכניסה לסרן, הזווית של הצלבים גדולה מדי, או שבפתיחה מלאה הצלבים "נתפסים" ולא מסתובבים, צריך פתרון אחר- או CV, או צלבים יותר גדולים, או הנמכת טרנספר.
תתחיל במדידות, ונמשיך משם.
אסף.
combina347
28-08-05, 00:41
מוט ההגה דורש שינוי בדחיפות ואני עדיין מתכנן אז אין לי מה להוסיף
בקשר לתושבות יש דרך הרבה יותר טובה להכינן והיא:
לקחת קרטון על התושבת המרובעת האחורית ולדפוק על הקרטון עם פטיש
לאחר שיש בידינו את הצורה והיא מתאימה יש להצמיד את הקרטון לתושבת ולרסס עם ספריי
צבע בעדינות כך שנוכל לראות את התושבת של הקפיץ מצויירת על הקרטון
לאחר מיכן לגזור עוד קרטון באותה הצורה ולחבר עם בורג לא ללחוץ יותר מידי זה מעווט את הקרטון
אחר כך להחזיק עם היד את הקפיץ במקום שבו רוצים שהוא ישב לפי הנדנדות
עדיף לחבר את הקפיץ לנדנדה כך שהנדנדה תחזיק לנו צד אחד של הקפיץ ויד אחת שלנו תתפנה
לאחר שאנו מחזיקים את הקפיץ שוב לרסס צבה בעדינות שלא ינזל על אזור הבושינג כך שנקבל על
הקרטון את הצורה של הקפיץ ומיקומו ביחס לתושבת המקורית
ומה שנשאר לנו זה לחבר בקו ולגזור לפי הקווים.
במידה והכל הצליח ניתן לחבר ללא הסרן כמובן כדי שלא תקרע התושבת ואם הכל טוב
להכין כאלו מברזל
טוב אני עייף אני מבטיח לעדכן עוד על בניית המערכת
combina347
28-08-05, 00:51
אני ממש סוטה מהכותרת
וכדי לחזור לנושא:
הבנתי שcv זה צלב כפול שבעצם עם הכנסתו אני כבר מאריך את הדרייבשאפט
ומבטל גם את הצורך בספייסר וגם נותן אפשרות פיתול יותר גדולה
השאלה כרגע האם עצם זה יש לי צלב כפול זאת אומרת צלב ומיד אחריו עוד אחד
זה מחליש לי את הדרייבשאפט ותתכן שבירה במצבי עומס כאשר דרייבשאפט רגיל היה עומד בלחץ?
לא הבנת.
מה שהCV נותן זה אפשרות שהסרן והטרנספר לא יהיו מקבילים. עושים את זה כי יש בעיה בזוויות העבודה של הצלבים ברכב קצר מוגבה מאוד. זה לא מחליש כלום, ואם משתמשים ביוקים וצלבים יותר גדולים- אפילו מחזק.
אתב יכול לקרוא עוד קצת על זה במילון- בפורום הג'יפאים המתחילים.
ועכשיו- קח מטר, ומד זווית, ויאללה- מתחת לזוקי- למדוד.
אסף.
הנקודה ברורה. עכשיו, אם תוכל, אפשר לפרט? להוסיף פרטים מועילים? בכמה להאריך את המייצב? מה עוד דורש שינוי ואיזה? מה אורך הדרייבשפט החדש?
על המייצב דווקא כתוב בכתבה, יחס עם הסבר מפורט כיצד לבנות חדש מתנתק.
מה עוד דורש שינוי? תלוי מה עשית. אם דבקת בנתונים שאני נתתי בכתבה, כלום מעבר למה שציינתי בכתבה (בולמים, צינורות בלם).
קובי, תיזכר בשיחה שלנו אז, על חומת האבן. עניתי לך אז על כל השאלות שאתה שואל אותי היום (הכוונה איננה לשאלות הטכניות). מי שרוצה רק לשים מערכת, שיקנה את המתאמים וזהו. 50$ ונגמר.
אני מנסה למנוע אנשים תקועים שמתקשרים אליך על בעיה ואתה דורש מהם כסף על פתרון
כמו שדרשתי ממך, לדוגמא? בחייך...
על הטון המזלזל ו/או המשמיץ, התנצלותי. הוא נובע מאכזבה, כי דיברנו על זה על חומת האבן.
אפשר להמשיך בה"פ, אם אתה רוצה. ממילא עמדת לקבל טלפון מחר, נדמה לי שמצאתי לך סרן.
combina347
29-08-05, 17:19
אלון לא התכוונתי לפגוע
אך יש לי כמה טענות קטנטנות בגישה
קח את זה כהערה בונה ויש לי עוד המון ללמוד כמו שאומרים אני חדשניק
אבל יודע מה אני מדבר
combina347
30-08-05, 01:26
היום השגתי סרן
חמישי שישי אני אעבוד על האוטו
ואמדוד את הבולמים
ואבדוק את הדרייב שאפט בהצלבות ובנסיעה מקווה שאין בעיות
combina347
06-09-05, 21:52
בדקתי בהצלבות
בדקתי בנסיעה
בדקתי במבט והכי חשוב לא היתה בעיה כמו שחשבתי
הבעיה היחידה כמו שערכו לי את הכותרת היא פתיחת הדריב שאפט
כך שאני הולך להכין ספייסרים בקרוב מאוד
הזוית מהסרן לא השתנתה ונשארה ישרה לחלוטין ורק הזוית מהטרנספר השתנתה מעט
ולא משהו קריטי
אני רגוע!!!
הזוית מהטרנספר לא השתנתה, זה בטוח. לא נגעת לו בתושבות, למה שהזוית תשתנה?הגיוני יותר שמיקמת את הסרן לא נכון (אחורה מדי, לפי הבעיה שאתה מתאר) ולכן השתנתה גם הזוית של הסרן וגם המרחק הדרוש לדרייבשאפט.
combina347
06-09-05, 22:20
טוב נו אני לא מהנדס גדול
וגם לא מבין הרבה בפיזיקה
אני סך הכל לומד לבד לפי ראיית ההגיון שלי וכניאה שאני לא מצליח להבין למה אתה חושב שטעיתי ולמה לא יכול להיות שעשיתי הכל טוב ופשוט ככה זה יוצא
הנה שרטוט גס של הבעיה שלך:
http://pic.hevre.co.il/Files/DBEF05BEFA8943B0A8F23411638E4B06/norm_C088D173340F425B9C31720D0F463515.JP G
המצב העליון מתאר את מערכת ההיגוי שלך במנוחה. יש זוית משמעותית בין הדראג לינק (בכחול) לשפור (אדום), לכן כשהסרן נסגר אתה עובר למצב התחתון שבו הדראג לינג זז המון ביחס לשפור ודוחף את הפיטמן (פיטמן+תיבת הגה בשחור) הצידה. זה אומר שלרכב שלך יש היגוי משל עצמו כל פעם שאתה עולה על במפ בלי קשר לנגיעה שלך בהגה, תוציא את הראש ותסתכל - אתה תראה את זה.
במצב נורמלי הכל דומה יותר לשרטוט התחתון, רק שהיחס בין הדראג לינק לשפור הוא כזה שרדיוס התנועה של הדראג לינק קרוב מאוד לקו ישר, כך אתה נמנע מהבמפ סטיר. אתה שואף להביא את המערכת למצב כזה ואתה לא יכול לעשות את זה בלי לשנות נתונים כמו גובה חלקים ואורכם.
האוטו של אחותי הגיע היום, מחר הרכב שלי עולה על בוקים לתחילת פרוייקטים. חכה קצת, יהיה לך מספרים להעתיק מהם אם רק תאמר לי כמה בדיוק הגבהת את הרכב.
אופס, זה לשרשור השני... סליחה.
פשוט תחשוב, קובי. שיחקת עם הסרן, אבל לא נגעת בטרנספר. לכן זה:
הזוית מהסרן לא השתנתה ונשארה ישרה לחלוטין ורק הזוית מהטרנספר השתנתה מעט
הפוך, גוטה...
למה אתה חושב שטעיתי
לא טעית, עשית אחרת ממני, זה הכל. היה אפשר לעשות את זה בלי שום שינוי, אבל לא חישבת את זה מראש אז נשארת עם משהו טיפה שונה משלי. לא נורא, זה באמת לא סיפור. אני אומר "לא נכון" כי הנחת היסוד שלי היא שרצית להרכיב את המערכת ללא שינויים אחרים.
combina347
06-09-05, 23:12
איך אני יכול לבדוק כמה הגבההתי
חוץ מלבדוק את המרחק מהשפור לפיטמן שעכשיו כבר שונה
אולי לבדוק מהריצפה לשאסי אבל יש להתחשב בגודל הצמיג
ואני לא יודע כמה היה ליפני
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.