צפייה בגרסה מלאה : צמיגים שחוקים או נאבה שחוקה ?
גם במהירות נמוכה מאוד ובעיקר בגבוהה יש לי רעידה חזקה ועמוקה מכיוון הסרן הקדמי בתדירות סיבוב הגלגל.
הצמיגים דיי שחוקים סביב 50k.
אפשר לדעתכם לאבחן בפשטות מה הבעיה לפני פתרונות ?
Sent from my XJ
האוטו מוגבה?
דרייבשאפט קדמי בדקת?
בג'יפים שלנו אין נועלי טבור והדרייבשאפט הקדמי מסתובב כל הזמן = בלאי גבוה יותר.
בג'יפ מוגבה, העומס על השיניים הזחיחות בדרייבשאפט גדול יותר (יותר עומס על אורך קטן יותר של השיניים) = בלאי גבוה יותר.
שכב תחת הג'יפ, ובדוק ביד אם יש חופש בחלק הזחיח.
אם יש חופש, אז כנראה שזה הדרייבשאפט.
לפעמים קשה לחוש את החופש ביד וצריך לפרק את הדרייבשאפט ולנסוע בלי כדי להרגיש אם יש הבדל.
אם זה המקרה - פרק את הדרייבשאפט, סע בלי, ודווח.
נעלמו הרעידות? הגיע זמנו של הדרייבשאפט לשיפוץ ואיזון. על הדרך גם שני צלבים חדשים וטריים. בריאות.
ובהנחה שהדרייבשאפט תקין:
איך נראית שחיקת הצמיגים? אם היא לא סימטרית ( לדוגמה - צמיג אחד שחוק יותר מהשני, או שבצמיג השחוק צד אחד שחוק יותר מהצד השני) אז בד"כ זו נאבה.
יש גם אפשרות שהסרן הקדמי "מחייך".
נסיעה עם דרייבשאפט קדמי מפורק לא תיתן תשובה על זה.
גם במהירות נמוכה מאוד ובעיקר בגבוהה יש לי רעידה חזקה ועמוקה מכיוון הסרן הקדמי בתדירות סיבוב הגלגל.
הצמיגים דיי שחוקים סביב 50k.
אפשר לדעתכם לאבחן בפשטות מה הבעיה לפני פתרונות ?
Sent from my XJ
אם אתה מסוגל להבחין שהרעידות הן בתדר גלגל ולא בתדר דרישפט (פי 4) אז הכיוון הוא לא צלבים/דריישפט.
בדיקה כדי לוודא - אם אין הבדל בין הנעה קדמית משולבת/מנותקת, זה עוד סימן לכך שזה לא צלבים/דרישפט.
אחרי שבודדת את הבעייה לתדר גלגל, אז בדיקה ראשונית של חופש במיסבי גלגל - גלגל באוויר, תוודא שאין חופש פנימה החוצה/מעלה מטה/ימין שמאל.
צמיגים שחוקים בהחלט יכולים להיות המקור לרעידות ו/או למסך בעייה אחרת, אז השלב הבא הוא להחליף עם חבר לסט צמיגים חדשים או פשוט חדשים יותר משלך, ולראות אם הבעייה נעלמת בנסיעת מבחן.
אם זה לא גלגלים, ולא מיסבי גלגל, וכאמור לא צלבים, אז תעבור לאפשרויות פחות נפוצות בסרן ובדיפרנציאל.
אני שולל דריישפט כי בנטייה קלה ימינה יש הקלה ברעידה.
אם פי ארבע זה שהדריישפט מהיר פי 4 המגלגלים אז אכן זה הגלגלים.
אעדכן בהמשך, תודה.
Sent from my XJ
כמה מכם מסוגלים לבודד תדר רעידות?
חשוב לבדוק מהקל במחיר (דרייבשפט, נאבה) לכבד.
לפני 5 וחצי שנים כשרכשתי את הג'יפ, מקרה של רעידות זהות כפי שמתוארות כאן התברר כדרייבשאפט גמור.
שלוש שנים אחר כך, זה החל שוב. הפעם מלווה בתחושת שיוט בהגה ושחיקת צמיגים לא סימטרית - נאבה.
היום שקט בגיזרה.
בין תדר של צלב לשל גלגל, גם אתה מסוגל להבחין דרור. במיוחד אתה, אין לי ספק. על הגלגל מסתכלים בנסיעה, כשמישהו נוהג, אם הרעש תואם לסיבוב הגלגל, פחות או יותר, אז זה התדר. דרישפט מסתובב פי 3.54 מהר יותר בסופה שלך, וזה הבדל שאתה תרגיש בקלות.
לצלב יש עוד מאפיין - הוא רועד תחת כוח, אתה מרגיש שינוי ברעידה עם ובלי גז. מה שדובי מתאר, ויתקן אם אני טועה, זה משהו שלא משתנה בתאוצה או תאוטה.
אני שולל דריישפט כי בנטייה קלה ימינה יש הקלה ברעידה.
אם פי ארבע זה שהדריישפט מהיר פי 4 המגלגלים אז אכן זה הגלגלים.
אעדכן בהמשך, תודה.
Sent from my XJ
תבדוק את הג'אנטים, לפעמים החורים הופכים להיות אובליים עם הזמן והג'אנט משחק בחופש הזה (האומים הקוניים לא מצליחים למרכז את הג'אנט בגלל האובליות) ברגע שאתה מסובב את ההגה נוצר לחץ על הג'אנט והרעידה מפסיקה.
מניסיון במקרה שהיה לחבר בדיפנדר ואצלי ב - CJ
דרור,
זריקה של הגל-הינע יכולה להיות גם מצלב עייף, אפילו לא גמור.
לא אוטומטית משיני ההזחה.
שאלה;
בבלימה, יש הרגשה כאילו עוברים על משטח מחוספס, במיוחד לפני עצירה?
שאלה;
בבלימה, יש הרגשה כאילו עוברים על משטח מחוספס, במיוחד לפני עצירה?
כן, נראה מאוד מתאים, לא אחיד - גם בקצב שנראה לי כמו קצב סיבוב הגלגל. למה ?
Sent from my XJ
דרייבשאפט שזורק מצלב גמור זה משהו אחר לגמרי. כמו שנמרוד תיאר - מרגישים את זה תחת כוח.
תשלב הנעה קדמית ותן בגז. אם יש גם רעש של דפיקה - זה צלב.
רעידות שמתגברות עם המהירות זה שיני הזחה או נאבה.
יש גם אפשרות שזה צלב ציריה - זה כבר יכול להיות גם מסוכן כי יכול ליצור מצב רגעי של הגה "תפוס". מפחיד באמת.
בוא ונאמר שלא יזיק לעלות על ליפט ולבדוק טוב טוב מסביב לכל מכלול הסרן הקדמי - נאבות, צלבים, גל הינע, יוק קדמי בטרנספר...
לפני כחודשיים-שלושה החלפתי צלב אחורי שהתחיל לפתח חופש.
הגעתי לצלב בבדיקה של הגל הינע, אחרי שבנסיעה, גם רגועה, היה תדר שבחצייה שלו, הויברציה היתה מאד מורגשת, וכדי להרגיע אותה, היה צריך להאט קצת, ובשאר הזמן פחות מורגש.
באותה ההזדמנות נבדק ואוזן כל הגל הינע, שיני ההזחה ללא חופש.
מצאתי חופש קטן בצלב.
הוחלף, נעלמה הויברציה.
(צלב שעבר חצי מליון קמ לפני שפיתח חופש..).
זה שבהטיה קלה שמאלה במהירות 70 ומעלה הרעש פוחת מאוד לא מוריד את הסבירות שמדובר בצמיגים ?
Sent from my XJ
סבסבתי קדמיים ואחוריים ואין הבדל.
כשאני משולב 4*4 אין הבדל.
Sent from my XJ
טוב, זה לא הצמיגים.
הם היו גמורים אז החלפתי היום בצמיג ישיר במחיר מעולה - 4100 כולל הכל.
מחר נמשיך בבדיקות.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/16/128b67b515e6cfd04f95fce6b157e54d.jpg
Sent from my XJ
4100 נשמע יקר , אלא אם זה BF
בכל מקרה תתחדש , אין כמו הרגשה טובה כשמחלפים צמיגים חדשים
BF.
תודה.
Sent from my XJ
נאבה ימנית.
איזה שקט !
Sent from my XJ
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.