PDA

צפייה בגרסה מלאה : התאמת סרנים בין רכבים שונים?



ליאורפאג'רו
12-01-15, 22:33
בעקבות קריאה כאן ובעוד מקומות על הסרן והציריות החלשות בדיסקו,אני שוקל להחליף את הסרן באחד כזה שמלכתחילה
הוא יותר גיבור מהסרן הנ"ל וכבונוס אולי גם נעילה יותר נפוצה וזולה.

איזה סרן של איזה רכב יכול להתאים להשתלה?

דרור ברלי
12-01-15, 23:33
אלה הציריות המקוריות של לנדרובר שהן חלשות מאוד ופשוט מתפוררות.
תחליף ציריות למחוזקות וזהו. נגמרה הבעיה.

Bernard
13-01-15, 01:07
ואם אתה מחליף, קח בחשבון שגם הסרן האחורי (כמו הקדמי) הוא לא סימטרי = הדפרנציאל לא יושב באמצע..
ונדמה לי שגם הדפרנציאל הקדמי יושב "בצד השני" = הפוך מרוב המכוניות.
אנגלים...

ליאורפאג'רו
13-01-15, 07:38
בוקר טוב
דרור,החלפה למחוזקות בלי נעילה תשבור את הסטליטים.ההשקעה הכספית גדולה מדי בשבילי.ולכן אני מחפש משהו מקביל .
ברנרד,ידוע...הכל שונה אצל האנגלים.

עמי
13-01-15, 11:14
הסטליטים לא נשברים. לכל היותר הקרוס פין וגם זה לא נפוץ מידי.

בלי נעילה, אין צורך ממשי בציריות מחוזקות. הן לא נשברות. לפחות לא יותר מאשר בכלי רכב אחרים. יש בעיות אחרות, כמו שחיקה של הפלנג'ים, אבל לזה יש פתרונות זולים יותר מציריות מחוזקות.

עם נעילה, במיוחד דטרויט*, כדאי מאוד להתקין ציריות מחוזקות, אבל אז את עניין חולשתו היחסית של הדיפרנציאל כבר פתרת ממילא.

*החשיבות היתרה עם דטרויט - כי היא נוטה להזדהות ולהשבר גם כן במקרה של כשל של הציריה.

ליאורפאג'רו
13-01-15, 11:22
אוקיי,תודה.
יש לך הערכה כמה עולה דיטרוייט? מי היבואן שלה?

ukiuki
13-01-15, 11:38
אחד היתרונות הגדולים של הדיפרנציאל שממוקם שמאלה מהמרכז זה מרווח גחון ענק של 37 ס"מ לפני הגבהה.
דבר שהנהג המיומן יודע לנצל הייטב. ועל זה אתה רוצה לוותר?

nirs
13-01-15, 11:41
אוקיי,תודה.
יש לך הערכה כמה עולה דיטרוייט? מי היבואן שלה?
בזמנו (5 שנים) שילמתי כ 550$.
למיטב ידעתי, אין יבואן רשמי.

דרור ברלי
13-01-15, 12:22
אחד היתרונות הגדולים של הדיפרנציאל שממוקם שמאלה מהמרכז זה מרווח גחון ענק של 37 ס"מ לפני הגבהה.
דבר שהנהג המיומן יודע לנצל הייטב. ועל זה אתה רוצה לוותר?


ביצה קדמית בצד ימין תמצא בעוד הרבה כלים עם סרן קדמי חי.
הביצים בסרני הלנדרובר ממוקמות שתיהן בצד ימין. זו חשיבה נכונה לטובת נהיגת שטח - משאירה הרבה אויר מתחת לרוב רוחב הסרנים ולאורך כל האוטו.
נהג שיודע לקרוא שטח ולבחור קו נכון ומכיר את הרכב מעביר אותו מעל למכשולים בקלות בלי להתגרד.

בריינג' דור שני לעומת זאת, הם פישלו/חסכו והביצה האחורית ממוקמת דווקא קצת שמאלה....

Gershon
13-01-15, 13:18
ביצה קדמית בצד ימין תמצא בעוד הרבה כלים עם סרן קדמי חי.
הביצים בסרני הלנדרובר ממוקמות שתיהן בצד ימין. זו חשיבה נכונה לטובת נהיגת שטח - משאירה הרבה אויר מתחת לרוב רוחב הסרנים ולאורך כל האוטו.
נהג שיודע לקרוא שטח ולבחור קו נכון ומכיר את הרכב מעביר אותו מעל למכשולים בקלות בלי להתגרד.

בריינג' דור שני לעומת זאת, הם פישלו/חסכו והביצה האחורית ממוקמת דווקא קצת שמאלה....

וקדמי גם...
הבריטים לא חשבו על האירופים

אסף ד.
13-01-15, 13:35
שכחתם שהנהג האנגלי יושב מצד ימין, מעל הביצה, כך שיכולת הכיוון שלו יותר מוצלחת מנהג שמאלי.
לא אתפלא אם מודדים כך שמושב הנהג האנגלי הוא בקו אחד עם הביצה, וכך הנהג "כל מה שאני עובר עליו, הביצה שם"

Bernard
13-01-15, 14:34
נכון מאוד אסף.
וזו הסיבה שבריינג' הם בכלל לא פישלו, דרור - לפחות לא בכל הנוגע לנהג שהוא לא אנגלי.
בריינג' "דור שני", שני הדיפרנציאלים יושבים באותו קו, בצד שמאל, בקו אחד עם הנהג... לא צריך לנחש/להעריך איפה אסור להעביר את האבן הגדולה...:)

UKIUKI.
לא ניתן "לוותר" על היתרון שציינת - לפחות לא בלי השקעה גדולה בהחלפת הטרנספר.
פשוט "יציאות" הטרנספר מותאמות למיקום הדפרנציאלים בסרנים - לא ניתן לשנות לסרן עם דצפרנציאל במרכזו, בלי לשנות את הטרנספר לכזה שיאפשר זאת.
לא נראה לי שזו היתה כוונת "המשורר"...

ליאורפאג'רו
13-01-15, 15:23
אני מנסה לחסוך בעלויות ולא להנדס מחדש את הרכב,הכל נשאר באותו מקום בהנחה שיש סרן שמתאים בעלות יותר נמוכה מציריות+נעילה.

Bernard
13-01-15, 15:52
אל תהיה נאיבי.
גם אם יש סרן כזה, עבודת ההתאמה תעביר את הסכום מעבר לכדאי.

אתה לא רוצה להנדס מחדש ולא נראה לי שתרצה להמציא את הגלגל - תחליף ציריות ושים נעילה "זולה וטובה", כמו שהציעו לך ושכולם עושים...

אני רק אציין שלגיסי יש דיסקברי 1997 EDC, עם ARB מאחור וציריות מקוריות והוא לא שבר כלום כבר יותר מ-15 שנים ונוסע בכל מקום, כמו שאומרים - אבל אני גם חייב לציין שבטיולי בוץ, לא יודע איך הוא מצליח, האוטו שלו נשאר לבן והכי נקי... כנראה עניין של גישה..

דרור ברלי
13-01-15, 15:58
אכן טעות שלי.
בריינג דור שני שתי הביצים מצד שמאל. טוב באותה מידה כמו בצד ימין.

amit1
13-01-15, 18:01
כל מגבלות הסרנים של LR פתירות בעלויות סבירות (יחסית :)) .....כנס לאתרים של KAM difflock ו Ashcroft transmission
ל KAM DIFF יש בנוסף נעילה מאוד מומלצת עם סולונואיד חשמלי שמחייבת שינוי במעטפת הביצה....בלי מדחס וקרקושים..וגם נעילה משולבת ב LSD....
אני בכל מקרה לא הייתי נכנס לפרויקט הנדסי....

ד ו ר ו ן
13-01-15, 22:25
בלי נעילה, אין צורך ממשי בציריות מחוזקות. הן לא נשברות. לפחות לא יותר מאשר בכלי רכב אחרים.
אהה.
(היה מתבקש..)

Bernard
13-01-15, 22:33
אהה.
(היה מתבקש..)

למה אהה?

הכל תלוי בנהג...:rolleyes:

...
אני רק אציין שלגיסי יש דיסקברי 1997 EDC, עם ARB מאחור וציריות מקוריות והוא לא שבר כלום כבר יותר מ-15 שנים ונוסע בכל מקום, כמו שאומרים - אבל אני גם חייב לציין שבטיולי בוץ, לא יודע איך הוא מצליח, האוטו שלו נשאר לבן והכי נקי... כנראה עניין של גישה..

אמיתי לגמרי- רוצה, אני אתן לך את הטלפון שלו ותשאל...

דרור ברלי
13-01-15, 23:53
כן בטח. ראיתי בעיניים מה קורה ללנדרובר עם נעילות בשני הסרנים שנוסע עם ציריות מקוריות.
הפגוש האחורי שלי עדיין עקום מלגרור אותו בעליות.

ד ו ר ו ן
13-01-15, 23:59
מאמין לך ברנרד,
זה מיעוט שלא מעיד על הכלל..

רק שלא מעט ציריות לנדרובר שראיתי נשברות, נבקעו בסיטואציות מביכות שאף רכב שטח אחר לא שובר..
ראיתי גם מקסי נשברות, אבל זו באמת הייתה התעללות.

וזה לא שאין קונצנזוס על הנושא מסביב לעולם בנושא.

לעניין השרשור,
אם יש לך סבלנות, תתאים 2 סרני טויוטה, עם נעילות מקוריות.
ביצה קדמית בצד ימין.
ביצה אחורית ממורכזת, וציריות חזקות בהרבה מהציריות של לנדרובר.
למיטב זכרוני, הם מעט צרים יותר, אבל לא משהו שספייסר קטן לא יתקן.
ראיתי ברשת כמה קומבינות כאלו.
כסף לא תחסוך, אולי אפילו תוציא יותר מציריות מחוזקות שיתנו פתרון לא רע בכלל לבעיה שהעלית.

Bernard
14-01-15, 01:18
דורון.
אבל על מנת להשתמש בסרן "מרכזי", טויוטה או לא, הוא יצטרך להחליף את הטרנספר וזה בכלל סיפור רציני.
או שיש לך דרך אחרת להוביל את גל ההינע, מהיציאה הצידית של הטרנספר המקורי, לאמצע?

ואפרופו ציריות רגילות.
אני מכיר מישהו שנסע כמה שנים עם ציריות מקוריות ב-110 עם ARB ונעול בגלגלי 255/100 (נדמה לי שזה "36)...
הרבה פה מכירים אותו.

אני גם מכיר מישהו עם TD5, עם ARB ששבר בעלייה אחת 3 ציריות (המכוון פישל, כך אומרים..)

אני גם מכיר איזה "גאון" (:rolleyes:) עם RR 1996, שעשר דקות אחרי שהפעיל את הנעילה האחורית החדשה שלו, קרע ציריה אחורית בעלייה על ערימת חול בגבעתיים... אפילו לא עשה קנאק גדול.. ממש כמו שבירת עיפרון דקיק.
והציריות של RR נחשבות חזקות מאוד.. מאוד.

ותגיד.
איך אתה מסתדר עם דנה 35 חלשלוש (עד כמה שאני זוכר, לא שמת מחוזקות ובטח לא החלפת סרן), שכולם אומרים שחייבים (אבל ממש חייבים) להחליף - ולך יש עוד נעילה מלפנים.

הנהג דרור, הנהג...

- - - Updated - - -


...
הפגוש האחורי שלי עדיין עקום מלגרור אותו בעליות.

וזה רק מראה כמה "שווה" הסופה...
אני מבטיח לך שאם זה היה להיפך, והוא היה גורר אותך מסיבה כלשהי, הפגוש שלו לא היה מתעקם... חותם לך.

- - - Updated - - -

וברצינות.

נכון. הציריות חלשות ובהרבה טיולים של חברים של אחי והבחור ההוא עם ה-"36, הרבה לנדרוברים החזיקו ציריות ספייר (לא תופס הרבה מקום) וכמה פעמים אפילו היתה לי הזכות לראות איך מחליפים ציריות בדיפנדרים, באמצע טיול (טיקטק - לתפעל את התקלות שלי במתלי האויר בשלבי הניסויי והטעייה, לקח הרבה יותר)..
רק צריך לזכור להחזיק בארגז הכלים מוט עם מגנט.. פותר הרבה תיסכול..

אני, במקומך, לא הייתי מכוון כ"כ גבוה.
קנה ציריות מחוזקות "רגילות" לרכב ונעילה אוטומטית וסע לשלום.
את הציריות המקוריות, שים בבגאג', ליתר ביטחון..

ד ו ר ו ן
14-01-15, 07:36
ברנרד,
יש רכבים עם טרנספר לא ממורכז לסרן.

לגבי 36 עם ציריית רגילות,
הוא נוסע בשטח?
קשה לי מאד לאכול את זה.
ראיתי ציריות מקוריות נשברות עם המידה המקורית, ולא בהשתוללות, ומקסי נשברות עם 36, ולא במצב קיצוני.

ליאורפאג'רו
14-01-15, 09:04
בוקר טוב
מה המשמעות לגבי הדרייב שאפט שיהיה באלכסון ולא ישר מול הסרן?
האם אפשר להפוך סרן קדמי לאחורי ואז לפתור את הבעיה של כיוון הדרייב שאפט?

נמרוד
14-01-15, 09:11
פותח השרשור - אל תתבלבל.

מכיוון שהציריות הן נקודת התורפה הידועה בסרני לנדרובר, יש פתרונות מדף מצויינים ומוכחים בדמות ציריות מחוזקות, שבהן אתה יודע בדיוק מה אתה מקבל, העבודה ברורה ופשוטה, הרכב-וסע. כל נסיון להחליף סרנים יעלה הרבה, הרבה יותר, ויהיה מוצלח פחות.

Bernard
14-01-15, 13:35
בוקר טוב
מה המשמעות לגבי הדרייב שאפט שיהיה באלכסון ולא ישר מול הסרן?
האם אפשר להפוך סרן קדמי לאחורי ואז לפתור את הבעיה של כיוון הדרייב שאפט?

אז הוא מסתובב הפוך, הדפרנציאל..

דורון.
ברור שיש טרנספרים כאלה ואחרים אבל למה להחליף? רק בשביל להחליף סרן, שיהיה חזק יותר? טפל בסרן הקיים.

וכן.
נסע הרבה שטח.. המון.

amit1
14-01-15, 15:12
בוקר טוב
מה המשמעות לגבי הדרייב שאפט שיהיה באלכסון ולא ישר מול הסרן?
האם אפשר להפוך סרן קדמי לאחורי ואז לפתור את הבעיה של כיוון הדרייב שאפט?
חבר, צא מהסרט הזה...לך קנה ציריות מחוזקות פלוס 2 נעילות ואתה מסודר. אם אני לא טועה אשקרופט נותן 5 שנות אחריות על הציריות :)
נראה שאתה לא מבין את המשמעויות הכרוכות בהחלפת סרן...לטעמי עדיף להחליף את הרכב....

ד ו ר ו ן
14-01-15, 15:33
בוקר טוב
מה המשמעות לגבי הדרייב שאפט שיהיה באלכסון ולא ישר מול הסרן?
האם אפשר להפוך סרן קדמי לאחורי ואז לפתור את הבעיה של כיוון הדרייב שאפט?
עזוב,
אם החלטת שסוגיית חוזק הסרן כ״כ מטרידה אותך, הפתרון הכי פשוט והכי כלכלי הוא ציריות מחוזקות.

ליאורפאג'רו
14-01-15, 15:36
לא נכנסתי לשום סרט,רק בודק אופציות.
ד"א יש כאן כתבה נהדרת על הסרנים של טויוטה והיתרון שלהם שהם מגיעים נעולים חשמלית.
עכשיו תעשה חשבון לבד,2 ציריות מחוזקות +שתי נעילות נשלטות=20K
סרן מפירוק,הרבה פחות. ולא מפחד מהתאמות,זה כל הכייף.
ובנוסף זה מעניין אותי גם לצורך הדיון נטו.
בסופו של יום אני לא ממהר לשום מקום ובודק את כל האופציות טוב טוב לפני שאני עושה שינוי ושמח לשמוע את הדיעות השונות כאן.

ד ו ר ו ן
14-01-15, 15:44
דורון.
ברור שיש טרנספרים כאלה ואחרים אבל למה להחליף? רק בשביל להחליף סרן.

מי דיבר על החלפת טרנספר?
הגל הינע באלכסון.
מה גם שיש סרני טויוטה אחוריים עם ביצה ימנית.

amit1
14-01-15, 15:50
תאם טיול בממלכה..
סט צריות ב 600 GP כולל 5 שנות אחריות
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/halfshafts.html

נתוני גזירה:

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/images/source/rear_halfshaft.JPG
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/images/source/front_halfshaft.JPG

מעניין לבדוק את הנתונים מול יצרנים אחרים.

דרור ברלי
14-01-15, 18:15
ליאור, בעלי לנדרובר עם נסיון מצטבר של מאות ציריות גזורות... כולם אומרים לך ציריות. מה אתה מתווכח? תקשיב להם.
נראה לך להביא שני סרנים של טויוטה או אמריקאיים, להתאים להם תושבות לזרועות, לקפיצים, להתאים מערכת היגוי, להחליף טרנספר.....?




...
הפגוש האחורי שלי עדיין עקום מלגרור אותו בעליות.

וזה רק מראה כמה "שווה" הסופה...
אני מבטיח לך שאם זה היה להיפך, והוא היה גורר אותך מסיבה כלשהי, הפגוש שלו לא היה מתעקם... חותם לך.





אוי יעקב.
פחי הזבל האלה בקושי מזיזים את עצמם. וכשהם מתאמצים, הפגוש אולי לא מתעקם - אבל נגזרות להם הציריות.... אז לגרור?....;)

אם לא הסופות של גיתאי ושלי, היתה אנדרטה של דיפנדר עד היום באמצע ואדי אל עין.
שלא לדבר על הזיהום הסביבתי מכל השמן שהיה נוזל שם. זה היה מתחרה בדליפת הנפט בערבה.

Bernard
14-01-15, 18:28
אה... כזה גם לי יש..

אוי דרור.
אם לא הטראנו, היתה אנדרטה של סופה בהר חורשן :(...

כן. טראנו...

- - - Updated - - -

שמן איכותי!!

- - - Updated - - -

האמת... זו היתה הפעם היחידה שנתקעתי איתה... חיישן קראנק שהלך.
חוץ מזה- באמת כלום (פעם נשברו העלים מאחור אבל זו לא אשמת הסופה.).

- - - Updated - - -

ובכלל.
מה אני מדבר...
הדיפנדר באמת פח אשפה.. לא מבין איך אנשים עדיין מוציאים עליו כסף...
הדרך היחידה לעשות ממנו משהו, היא לקחת את השילדה והמתלים להתקין משהו נורמלי... פשוט לגלח את כל המרכב - מישהו עשה כזה דבר?

Gershon
14-01-15, 19:40
ובכלל.
מה אני מדבר...
הדיפנדר באמת פח אשפה.. לא מבין איך אנשים עדיין מוציאים עליו כסף...
הדרך היחידה לעשות ממנו משהו, היא לקחת את השילדה והמתלים להתקין משהו נורמלי... פשוט לגלח את כל המרכב - מישהו עשה כזה דבר?

אל איזה ג'יפ אתה נסיעה?

ליאורפאג'רו
14-01-15, 21:45
מקשיב ,מקשיב אבל מבירור קצר רק לקבל סדר גודל של מחיר.....7000 ש"ח על ציריות?????
אני מבין שהן עשויות מחומרים איכותיים ועוברים תהליכי חיסום וכו' אבל בסה"כ ציריות!
ועוד כולם מסטלבטים על הטרופר ומוטות ההגה והפעמונים שלא עומדים בעומס ונשברים.

ולא הבנתי למה צריך להחליף טרנספר?
אשמח להסבר

עמי
14-01-15, 21:54
לא צריך להחליף טרנספר. רק אם אתה מתכוון להחליף סרנים ואתה לא. לא בשלב זה, בכל אופן.
ציריות מחוזקות אפשר לדעתי להשיג במחיר נמוך בהרבה, בין אם בארץ ובין אם ביבוא אישי.

Bernard
15-01-15, 00:24
אל איזה ג'יפ אתה נסיעה?

ריינג' רובר 2001.

ליאור.

בלנדרובר (כל לנד רובר) הדיפרנצאלים (בייצים) בסרנים לא ממוקמים באמצע הסרן אלא זה מול זה, קדמי מול אחורי.
לכן "יציאות" הטרנספר לסרנים גם כן ממוקמות "בצד".

ברכב עם סרן בעל דפרנציאל במרכז, "היציאה" האחורית של הטרנספר, ממוקמת מול אותו דפרנציאל = במרכז.
לכן, אם אתה מחליף לסרן כזה, אתה צריך להחליף לטרנספר עם יציאה אחורית במרכז - או כמו שדורון אומר, שהדרייב שאפט יהיה אלכסוני = לא משהו שהייתי ממליץ לעשות - למה ללכת עקום/"עקום"?

ו"7000 ש"ח על ציריות?????".
מה זה משנה כמה?
זה נותן לך פתרון לבעיה שלך (ולפי מה שאתה כותב, בכלל אין בעייה... בנתיים) - אתה חושב שהחלפת סרנים + כל ההתאמות, יעלה לך פחות?
הכל מסתכם, לדעתי, בכמה אתה משלם ומה אתה מקבל - פה 7000 ש"ח (לא בדקתי, לוקח מה שאתה כתבת) נותן לך פתרון לחוזק.
כמה יעלה לך פיתרון בדמות החלפת הסרנים, כולל "הכל"?
תעשה חשבון ותחליט.

ליאורפאג'רו
15-01-15, 07:48
בוקר טוב
משיטוט קצר בלוחות,זוג סרנים של טוטה אחורי נעול יחס 4.10:1 +קידמי רגיל (דיפרנציאל 8") במחיר של 7000 ש"ח בלי וויכוחים.
כרגע בודק איזה דגם הגיע עם ביצה בצד,יש להם המון סוגים.
כמו כן אני יודע שבאמריקאים יש סרנים עם ביצה בצד והם יותר נפוצים וקל לנעול ולשפר אותם.
וזה בדיוק המידע שאני מחפש,וכאן יש אנשים בעלי ידע רחב בכל הנוגע לסרנים,יחסי העברה וכו'.

Gershon
15-01-15, 07:51
ריינג' רובר 2001.


אם כך אז לגבי ש"הדיפנדר באמת פח אשפה"-מה בדיוק?
1.שלדה?
2.מתלה?
3.סרנים?
4.מנוע TDI300-הזרקה ישירה?
5.תבת הלוּכים R380?
6.טרנספר LT230?

ד ו ר ו ן
15-01-15, 08:00
תבדוק שוב לגבי סרן קדמי 8״ עם יחס 4.10, הסרנים האלו הגיעו לארץ עם 4.56 בהיילקס.

סרן אחורי של סדרה 70 עם ביצה ימנית.

7000 לשני סרנים נעולים?

ליאורפאג'רו
15-01-15, 08:05
7000 לאחורי נעול חשמלי מקורי,קידמי רגיל לא נעול.לגבי יחס העברה יש כמה שינויים בשנים ואפשר לבדוק את זה בקלות.
ד"א אם אני מחליף יחסי העברה בסרנים,אני חייב להחליף גם בטרנספר? בהנחה של 4.10 או 4.56

לך תמצא אחורי של 70....

ד ו ר ו ן
15-01-15, 08:24
זה כבר מחיר ריאלי.
קדמי הגיע רק עם 4.56
אני עדיין חושב שהכי פשוט וכלכלי בשבילך זה ציריות מחוזקות.

ליאורפאג'רו
15-01-15, 08:33
אני יודע שהכי פשוט זה להתקין מחוזקות +נעילה ולסגור את העיניין.
אבל אישית אני לא מוכן להוציא סכום כזה מטורף על ציריות ושלא נדבר על נעילה...

חוץ מזה,אני לא אוהב פשוט:cool:

דרור ברלי
15-01-15, 08:56
מה אתה לא אוהב?
אני למשל, לא אוהב לשלם הרבה. ואתה מתעקש להיכנס לבלגן ולשלם הרבה יותר מדי.

לקנות סרנים, להתאים אותם לדיסקברי, להחליף טרנספר, לייצר דריישפטים, להתאים מערכת היגוי, לרכוש ג'נטים שיתאימו למעגלי החלוקה החדשים, וכו' - בסוף הכל יעלה לך הרבה יותר מ-7,000 שקל (להערכתי, עמוק בתחום ה-5 ספרות) והאוטו בחיים כבר לא יתנהג כמו במקור.

lizard
15-01-15, 09:02
להחליף סרנים יעלה לך לדעתי 20 אלף לפחות. הרי זה לא בולט און וגמרנו שאפשר לעשות בחנייה. צריך לפרק את הסרנים הקיימים ולגלח מהם בצורה מקצועית את כל התושבות קפיצים ומתלים. כמובן להעתיק במדוייק את המיקום והזווית שלהם במרחב. להעביר הכול לסרן החדש (בהנחה שזה יתאים, וזה כנראה לא, זה אומר לייצר תושבות חדשות). זה אומר להשבית את הרכב לכמה שבועות לפחות, לתפוס ליפט במוסך כזה זמן עולה הרבה כסף.
שלא לדבר על זה שהסרן האחורי של טויוטה לא מתאים לך בגלל מיקום הביצה. זה אומר להחליף טרנספר וזה אומר שאם אין אחד בולט און, צריך לחפש מתאם. הרבה כסף.

תום לרמן
15-01-15, 09:25
שלום
לדעתי ללא נעילה עם ציריות מקוריות אין סיבה לגזור בנהיגה שקולה.
בלנד יש יתרון של ארבעה דיסקים שאחרי ניסיון לא מבוטל עם לנדקרוזר וסופה אני חושב שהסרנים של הלנד נכונים יותר.
הדבר הפשוט והנכון לעשות כדי לקבל סרן אידאלי עם ציריות צפות ודיסקים מיסבי גלגל מעולים הוא כמו שאמרו להחליף ציריות זה הכל.
לאחר קמ או שניים על לנדרובר לא גזרתי בחיים ציריה ןלאחר קמ או שניים על לנד עם יחסי העברה 4.10 גלגלים 35 סט ציריות מקסי כפול נעילות ומשקלים שהשתיקה יפה להם לא היו לעולם כשלים במע העברת הכח .

Bernard
15-01-15, 14:08
אם כך אז לגבי ש"הדיפנדר באמת פח אשפה"-מה בדיוק?
1.שלדה?
2.מתלה?
3.סרנים?
4.מנוע TDI300-הזרקה ישירה?
5.תבת הלוּכים R380?
6.טרנספר LT230?

מלבד העובדה שהמנוע שלו הוא "סתם" אבל ממש סתם (אבל אני בכלל לא אוהב דיזל) - לא.
לא הדברים האלה..
מה שאני לא אוהב זה:


המבנה הפנימי שלו.
העובדה שכל הרכיבים (הגה, דוושות, מנופים (הילוכים ואיתות ומתגים וכו') מפוזרים רנדומלית ויש להם איכות של רכב משנות ה-20.
המרחב לנוסעים (בכל המושבים - כולם) ולנהג.
צורת הישיבה והניהוג של הנהג (כלום לא ממורכז והכל לא מותאם לגוף האנושי).
המושבים - כולם - הם גירסה מעליבה של ספסלי רחוב.
הבנייה המזלזלת - הכל לא מורכב כמו שצריך ואם הכל אטום, זה מקרי בהחלט.
כל מערכת המיזוג/איוורור מתאימה לרכב בגודל 1/3 מהדיפנדר (וגם ב-90, בהתאמה) ולקוחה מימי טרום המצאת המזגן.
בידוד הרעשים/חום/קור (למעט ריפוד הגג) הוא ... מצער.
למרות שהוא עשויי אלומיניום, הוא שוקל המון.
אין גיר אוטומטי.

זה מספיק, גרשון?


ליאור.
כתרגיל תאורטי או כמשהו "חדשני" וניסוי... לך על זה.
אם המטרה שלך היא להוריד עלויות... כאילו, באמת נראה לך??

amit1
15-01-15, 16:13
[QUOTE=Bernard;616805]מלבד העובדה שהמנוע שלו הוא "סתם" אבל ממש סתם (אבל אני בכלל לא אוהב דיזל) - לא.
לא הדברים האלה..
מה שאני לא אוהב זה:


המבנה הפנימי שלו.
העובדה שכל הרכיבים (הגה, דוושות, מנופים (הילוכים ואיתות ומתגים וכו') מפוזרים רנדומלית ויש להם איכות של רכב משנות ה-20.
המרחב לנוסעים (בכל המושבים - כולם) ולנהג.
צורת הישיבה והניהוג של הנהג (כלום לא ממורכז והכל לא מותאם לגוף האנושי).
המושבים - כולם - הם גירסה מעליבה של ספסלי רחוב.
הבנייה המזלזלת - הכל לא מורכב כמו שצריך ואם הכל אטום, זה מקרי בהחלט.
כל מערכת המיזוג/איוורור מתאימה לרכב בגודל 1/3 מהדיפנדר (וגם ב-90, בהתאמה) ולקוחה מימי טרום המצאת המזגן.
בידוד הרעשים/חום/קור (למעט ריפוד הגג) הוא ... מצער.
למרות שהוא עשויי אלומיניום, הוא שוקל המון.
אין גיר אוטומטי.

זה מספיק, גרשון?

אז לאור האמור לעיל כיצד אתה מסביר את תשוקתם ואהבתם הבלתי של נשלטת של בעלי הדיפנדרים לרכבם ? :)

Bernard
15-01-15, 17:15
משוגעים.
מה יש להסביר?

Gershon
15-01-15, 18:52
[QUOTE=Bernard;616805]מלבד העובדה שהמנוע שלו הוא "סתם" אבל ממש סתם (אבל אני בכלל לא אוהב דיזל) - לא.
לא הדברים האלה..
מה שאני לא אוהב זה:


המבנה הפנימי שלו.
העובדה שכל הרכיבים (הגה, דוושות, מנופים (הילוכים ואיתות ומתגים וכו') מפוזרים רנדומלית ויש להם איכות של רכב משנות ה-20.
המרחב לנוסעים (בכל המושבים - כולם) ולנהג.
צורת הישיבה והניהוג של הנהג (כלום לא ממורכז והכל לא מותאם לגוף האנושי).
המושבים - כולם - הם גירסה מעליבה של ספסלי רחוב.
הבנייה המזלזלת - הכל לא מורכב כמו שצריך ואם הכל אטום, זה מקרי בהחלט.
כל מערכת המיזוג/איוורור מתאימה לרכב בגודל 1/3 מהדיפנדר (וגם ב-90, בהתאמה) ולקוחה מימי טרום המצאת המזגן.
בידוד הרעשים/חום/קור (למעט ריפוד הגג) הוא ... מצער.
למרות שהוא עשויי אלומיניום, הוא שוקל המון.
אין גיר אוטומטי.

זה מספיק, גרשון?


1.DEFENDER-ג'יפ לחקלאי/עובד,ולא לפוץי/מוץי(לא נוח)
כאן מסכים איתך
2.מבחינת טכנאי DEFENDER אחד מהטובים
-------------------------------------------
"2."-"1.">0

amit1
15-01-15, 19:54
אם כבר אנחנו מתקשקשים בנוגע לציריות, הייתי שמח לקבל התייחסות מהמוממחים, לעקומות הגזירה של הציריות של אשקרופט.

- - - Updated - - -


משוגעים.
מה יש להסביר?
כל כך הרבה משוגעים???

דרור ברלי
15-01-15, 19:59
[QUOTE=amit1;616820]

2.מבחינת טכנאי DEFENDER אחד מהטובים
-------------------------------------------
"2."-"1.">0


אתה מתכוון מבחינת המוסכניק, כן?
ברור, איזה עוד אוטו מפרנס כל כך טוב את המוסך....

- - - Updated - - -


אם כבר אנחנו מתקשקשים בנוגע לציריות, הייתי שמח לקבל התייחסות מהמוממחים, לעקומות הגזירה של הציריות של אשקרופט.

- - - Updated - - -


כל כך הרבה משוגעים???


כן. משוגעים.
משוגעים חיוביים.
ועדיין הם חיים בסרט ולא ממש מוברגים עד הסוף.
זה בגלל שהדיפנדר, על כל מגרעותיו, פשוט מקסים. מלא אופי.
ואופי עולה כסף.

Bernard
15-01-15, 20:04
[QUOTE=amit1;616820]

1.DEFENDER-ג'יפ לחקלאי/עובד,ולא לפוץי/מוץי(לא נוח)
כאן מסכים איתך
2.מבחינת טכנאי DEFENDER אחד מהטובים
-------------------------------------------
"2."-"1.">0

אני ממש מזדקן...
צריך לבדוק עם ג'ו, אם אין איזה מעיין נעורים פה, באמריקה...

- - - Updated - - -


[QUOTE=Gershon;616838]


אתה מתכוון מבחינת המוסכניק, כן?
ברור, איזה עוד אוטו מפרנס כל כך טוב את המוסך....

- - - Updated - - -




כן. משוגעים.
משוגעים חיוביים.
ועדיין הם חיים בסרט ולא ממש מוברגים עד הסוף.
זה בגלל שהדיפנדר, על כל מגרעותיו, פשוט מקסים. מלא אופי.
ואופי עולה כסף.

אתה מתכוון, שהם מתחילים עם כסף... בסוף נשארים עם דיפנדר מוזנח ובלי כסף...

פעם כתבתי פה, בתגובה לאיזה סכום דמיוני שאנשים מוציאים על "שיחזור" דיפנדר, ובסוף נשארים עם ... אותו דיפנדר..
הייתי מזיז את הכסאות הקדמיים אחורה ואחוריים גם (ומחליף לכיסאות אמיתיים), ממרכז את ההגה והדוושות מול כיסא הנהג, מחליף את רכבת הכוח למשהו אמריקאי אוטומטי ושם קפיצי אויר.
עם כל היתר הייתי "חי"...

דרור ברלי
15-01-15, 20:07
דווקא הגיר הידני של הדיפנדר מצויין בעיני. בוודאי הגיר עם 6 הילוכים של הפומה. יחסי העברה נכונים ומחולקים מצויין.

ד ו ר ו ן
15-01-15, 23:22
ןלאחר קמ או שניים על לנד עם יחסי העברה 4.10 גלגלים 35 סט ציריות מקסי כפול נעילות ומשקלים שהשתיקה יפה להם לא היו לעולם כשלים במע העברת הכח .
לאחר ק"מ או שניים בתצורה הזו, גזרנו גם מקסי, ולא בהשתוללות.
ואם המקסי שרדו, אז הגל הינע התפתל- כמה פעמים.
ואז הדיפ' האחורי התאבד.. בנסיעה בדיונה.

מקבל שציריות מחוזקות עושות שיפור משמעותי לרכב נעול, אבל להגיד ששאר רכבת הכוח מחזיקה מעמד?

תום לרמן
16-01-15, 01:01
לאחר ק"מ או שניים בתצורה הזו, גזרנו גם מקסי, ולא בהשתוללות.
ואם המקסי שרדו, אז הגל הינע התפתל- כמה פעמים.
ואז הדיפ' האחורי התאבד.. בנסיעה בדיונה.

מקבל שציריות מחוזקות עושות שיפור משמעותי לרכב נעול, אבל להגיד ששאר רכבת הכוח מחזיקה מעמד?
אשמח להמשיך את הדיון אתך בפרטי מטעמים מובנים.
הנתונים שכתבת לעיל אינם מדויקים בכלל.
בכל אופן מוזר לי שלא נפגשנו משום שבחוג הנ"ל בד"כ כולם מכירים את כולם.

ד ו ר ו ן
16-01-15, 08:55
שלא תהיה אי-הבנה, כתבתי הכי מדויק שיש.
אנחנו די בוודאות מתארים אירועים שכל אחד היה בנפרד, לא זוכר שנכחת.

אתה מדייק בשלך, ואני בשלי.

amit1
16-01-15, 23:52
[QUOTE=ד ו ר ו ן;616892]לאחר ק"מ או שניים בתצורה הזו, גזרנו גם מקסי, ולא בהשתוללות.
הגל הינע התפתל- כמה פעמים
"גל הינע התפתל"? הסבר ופרט.

ד ו ר ו ן
17-01-15, 01:05
גל הינע קרס.

דרור ברלי
17-01-15, 08:13
[QUOTE=ד ו ר ו ן;616892]לאחר ק"מ או שניים בתצורה הזו, גזרנו גם מקסי, ולא בהשתוללות.
הגל הינע התפתל- כמה פעמים
"גל הינע התפתל"? הסבר ופרט.

אף פעם לא ראית גל הינע סחוט?....

תום לרמן
17-01-15, 09:26
כמו שחשבתי
תופעות נקודתיות ולא מייצגות שהתרחשו לפני זמן רב מאוד ומוגדרות כמחלות ילדות.
את התופעות הנל הכרתי מאותן נקודות זמן ולכולן יש הסבר.
מאז אפס תקלות אמיתי במער העברת כח בשימוש מצטבר ארוך מאוד
ובנוסף כמו שכתבתי לדורון גם פטיש אפשר לקלקל אם ממש רוצים

gali
17-01-15, 10:59
בזמנו קניתי דרך גקי ציריות אחוריות מחוזקות של מקנמרה פלוס פלנג'ים, היו זולות משמעותית ממקסידרייב ועבדו יופי עם הדטרויט...על 110 סגור ועמוס.

אם לא תרגיש נוח בלי להוציא הון תועפות אתה מוזמן לקנות סט מקסידרייב.

ד ו ר ו ן
17-01-15, 11:44
כמו שחשבתי
תופעות נקודתיות ולא מייצגות שהתרחשו לפני זמן רב מאוד ומוגדרות כמחלות ילדות.
את התופעות הנל הכרתי מאותן נקודות זמן ולכולן יש הסבר.
מאז אפס תקלות
אני יכול לקבל שהיו מחלות ילדות,אבל נקודתי זה לא היה.
זה היה סיסטמתי מאד, וחזר על עצמו באותם מרכיבים.
אז הפיקו לקחים מתאימים וחיזקו את המערכת כמו שצריך מצד לצד.

אישית, לא חושב שזה מתאים להקבלה למשתמש סביר שלא הולך לשדרג את המערכת הינע בסכום שווה לעלות הרכב (כי אלו העלויות).
ואת זה חשוב חשוב לציין, שלא יחשבו שזוג ציריות סוגרות את הפינה עד 35.

איל מ
17-01-15, 16:29
אני עם תום בסיפור הזה.
בשימוש סביר ציריות שורדות יפה מאד.
בשימוש קיצוני (משקל הרבה מעל המותר ומקומות קשים) תצורת ההווי דיוטי מתמודדת היטב.
לגבי כשלים במקומות בהם אין סיבה שתגזר ציריה/צלב/דריישפט יש לברר היטב את הסיפור.
חלק גדול מהמקרים שראיתי נבע משימוש בחלקי אפטרמרקט באיכות נמוכה כתוצאה ממחירים שערוריתיים של מקורי (בדומה מאד ל"מחלת" בולג'וינט בל"ק).
לא מתכחש לעובדה שציריות נגזרות ואולי גם יותר מרכבי עבודה אחרים, אבל בכמעט כל המקרים הדבר נובע או מבלאי שהוזנח או מטעות נהג.
אישית אני על דיפנדרים מסוף שנות התשעים, ובשנה האחרונה על דיסקו, ומעולם לא שברתי.
נ.ב.
לגבי חלקי האפטרמרקט, היתה תקופה בה שווקו בארץ ציריות "מחוזקות" מנייר. כיום משווקים דריישפטים ששורדים שלושה חודשים.
בקטע הזה אני מחזק את הטענה הגורסת שחלק מהשם הרע של אמינות הל"ר נבעה ממחירי חלקים מקוריים לא הגיוניים (ולא רק בארץ).

ד ו ר ו ן
17-01-15, 17:42
קראת מה תום כתב?
לגבי המשקלים, הוא התייחס לרכבים משופרים מאד.
לא גרסת HD רגילה.

והמקרים שהתכתבנו לגביהם, השתמשו במיטב החלקים שאפשר.

Bernard
17-01-15, 18:30
כל הדעות/העובדות השונות, לגבי מקרים דומים (וסודיים...) רק מחזקים את מה שאמרתי - הנהג.

אני חוזר.
אני לא אומר שהציריות של לנדרובר הן פאר היציאה (כל מה שלנדרובר מייצרת הוא לא פאר היצירה - אולי פאר הרעיון אבל הביצוע...) אבל נהג זהיר/שקול לא שובר ציריה בכל שבוע.
אייל לא שבר ואבי (גיסי) לא שבר והחבר שלי עם 3 הציריות השבורות (במעבר אחד) לא שבר במשך שנים ו... יש כאלה ששברו כמה פעמים רגילות ומקוריות ומחוזקות ונעול ופתוח והכל...

ובכלל, נדמה לי שמקסי דרייב כבר מזמן אין - סגרו את הברז של הציריות והנעילות לפני שנים, לא?

ליאור.
אם אתה לא יוצא למבצעים סודיים במדבריות אירן ולא סוחב משדרים במשקל של 10 טון ותחמושת חודרת טנקים ומקלחות ניידות ללוחמים מיוזעים... באימשך' - עזוב אותך משטויות..
תשיג ציריות מחוזקות ושים בתא המטען... ליום סגריר.
.

ליאורפאג'רו
18-01-15, 00:41
ברנרד,אם כבר ההיפך!:p

ביום סגריר אני מעדיף מחוזקות בסרן ומקוריות בתא מטען.
ד"א חייב לפרגן ולהודות לחבר הפורום עמי,שנתן לי 3 ציריות מתנה(אותן גם אשמור ליום סגריר) תודה רבה!
ואם כבר סטינו מהנושא של השירשור(התאמת סרנים) מי היבואנים של המחוזקות בארץ ואם יש המלצה אני אשמח.

Bernard
18-01-15, 01:02
אני אומר שתשים בבגאז' את החדשות - למה להחליף מראש, אם בכלל לא נשבר ואולי גם לא ישבר...
אם ישבר - תחליף. אפילו בשטח..

פעם הביאו את מקסי, אני לא זכר מי - נדמה לי שהנפלד.
הפסיקו לייצר, עד כמה שאני יודע.
יש את KAM - תביא לבד...

gali
18-01-15, 10:10
אני חושב שאת מקנמרה הפסיקו לייצר.
מקסי נקנו לדעתי

Bernard
18-01-15, 17:07
מקנמרה עברו ל- TJM, עד כמה שאני זוכר.

מקסי הפסיקו לייצר ציריות - בזה אני די בטוח. לפני שנים, עוד כשחיפשתי ציריות מחוזקות ל-RR.

asafk
18-01-15, 20:00
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1170-jeepolog-archive?

נזכרתי בזה בעקבות הדיון. יש שם יופי של תמונה להמחשה של משהו...
(הכי מצחיק זה שאני רואה ששמתי את המספר של הדיפנדר על הסופה למניעת גניבה של הסופה... כאילו זה עזר לה)

אסף.

יורם ידין
23-01-15, 21:49
ציריות מקסידרייב מיובאות ע"י חברת אאוטבק יבואני FOX

shyy
23-01-15, 22:29
אני חושב שאת מקנמרה הפסיקו לייצר.
מקסי נקנו לדעתי

מקנמרה נכון ללפני שנה עדיין קיימים רק שהזמינות שלהם בעייתית (לקח לי 3 חודשים ליצור איתם קשר)
מקסי כבר לא קיימים הרבה שנים,היום באוסטרליה הם שם גנרי לצריות מחוזקות בדיקה מול מס חנויות באוסטרליה העלתה שהם מיבאים מאשקרופט.

gali
23-01-15, 23:01
מה עם ציריות kam

gali
25-01-15, 20:44
אפרופו מקסי דרייב, היו להם גם פורטלים לסרנים המקוריים...היה פותר לך את כל הבעיותhttp://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/25/a703fc3b1acbcb7950508be8169ddf2a.jpg

איל מ
25-01-15, 22:31
כזה....
אני רוצה כזה....
:p:p:p

amit1
26-01-15, 12:01
גם אני...... :):):):)

-->