התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגבהת פאג'רו ארוך שנת 2000, מה עדיף ?



תומרס
13-01-15, 14:38
מה עדיף סט של בולמים וקפיצים של אירון מן או בולמי מונרו אדוונצ'ר וקפיצי קינג ?
והאם זה נכון שסט של "אירון מן" מגביהים בין 6-7 ס"מ לעומת 5 ס"מ של בולמי מונרו וקפיצי קינג ?
תודה לעונים

dio
13-01-15, 20:19
אישית ממליץ על איירון מן- זהו סט הבא שני (כרגע בילשטיין 5100). ברכב קודם (טרופר) היה לי ניסיון לא כ"כ טוב עם מונרו

cgp
26-01-15, 10:48
המונרו בולם מעולה במחיר מעולה מדובר על אדוונטר HD יש לי מאחור ,קדימה קוני
במידה ואתה לא הולך לנסוע בפריז דאקאר לא תרגיש שום הבדל וזה בדוק.
קםיצים לארוך הייתי הולך על אולדמן יותר "מפנקים" קצת.

EREZ.B
30-01-15, 13:14
כמה עולים בולמי מונרו

ד ו ר ו ן
30-01-15, 20:21
סט מכוייל מיצרן הכולל בולמים וקפיצים מותאמים אחד לשני, ייתן לך תוצאה הרבה יותר צפויה מאשר קומבינה של חלקים מיצרנים שונים.

אתה יכול להתקין בולם מירוץ ב4000 שקל ליחידה, ואם הכיול שלו לא מתאים לרכב והקפיץ, הנסיעה תהיה גרועה.

opl
31-01-15, 10:14
לי עלו זוג בולמי מונרו אדוונצר לסרן האחורי 600 שקל לא כולל הרכבה.
מורכב כבר חצי שנה בערך. עושה את העבודה... אין לי מה להוסיף לטובה או לרעה.

ד ו ר ו ן
31-01-15, 10:23
במידה ואתה לא הולך לנסוע בפריז דאקאר לא תרגיש שום הבדל וזה בדוק.
קםיצים לארוך הייתי הולך על אולדמן יותר "מפנקים" קצת.
אני נוסע ברכב טיולים, לא רכב מירוץ.
ויש הבדל גדול עם בולמים שכויילו ספציפית לרכב שלי, ויש הבדל ביחס לבולמים הקודמים שהיו חלק מסט שמיועד לרכב (סט של אולדמן טסט של טאפדוג), והבדל עצום ביחס לבולם מדף שרק מתאים במידות לרכב.

המונרו הוא בקטגוריה האחרונה אם לא היה ברור.

זה לא שהוא לא ישכך, זה לא ייתן תוצאה כמו סט מותאם.

הכי טוב זה לנסוע על רכב עם הסט או הקומבינציה שאתה שוקל להתקין, בסוף זה העדפות אישיות.

cgp
31-01-15, 20:21
אני נוסע ברכב טיולים, לא רכב מירוץ.
ויש הבדל גדול עם בולמים שכויילו ספציפית לרכב שלי, ויש הבדל ביחס לבולמים הקודמים שהיו חלק מסט שמיועד לרכב (סט של אולדמן טסט של טאפדוג), והבדל עצום ביחס לבולם מדף שרק מתאים במידות לרכב.

המונרו הוא בקטגוריה האחרונה אם לא היה ברור.

זה לא שהוא לא ישכך, זה לא ייתן תוצאה כמו סט מותאם.

הכי טוב זה לנסוע על רכב עם הסט או הקומבינציה שאתה שוקל להתקין, בסוף זה העדפות אישיות.

אל תשווה היילקס לפאגרו אתה נוסע על האוטו הכי לא נח בעולם במקור, ולי יש "קצת" נסיון בפאגרו
הכל סיפורים וכמו שכתבתי זה נשמע יפה "מכוייל" לרכב, הכל שטויות במיץ זה לא טנדר זה SUV שגם עם הבולמים המקוריים מפנק מאד.
אני מכיר טאף דוג קוני אולדמן מונרו , כפי שאמרתי לא פאריז דאקאר לא תרגיש בשום "כיול" ושלא יספרו לך סיפורים.
מה יותר טוב פחות טוב? לפי התקציב , תאמין לי הכל ניסוי וטעייה ונסיון, הרכבתי החלפתי ניסיתי , ואני יכול להגיד לך ,אין דין קצר כדין ארוך
ובפאגרו אין שום קשר בין הקדימה לאחורה , כל צד מצריך טיפול שונה.
אני עם שתי הקצוות קוני ומונרו, כי זה מה שטוב לי "כיול" עצמי הגבהתי הנמכתי שום הגבתי יותר שום הנמכתי. וכו,.
שורה תחתונה אם הפרוטה מצוייה בכיס לך על יקרים, אם לא מונרו אדוונטר יעשו את העבודה מצויין, גם בגיהוץ שבילים וגם בטיפוס סלעים

ד ו ר ו ן
31-01-15, 20:33
למה החלטת שאני מתייחס רק להיילקס?
זה רלוונטי לכל רכב, והנסיון שלי לגבי רכבים עם שפורי מתלים כולל עוד כמה דוגמאות.

אני שמח שמצאת את מונרו כמתאים לך, אבל האמירה שלך של ״אם אתה לא בדקאר״ פשוט לא נכונה.

לא צריך להשקיע בבולמי מירוץ, אבל עדיין, עובדתית, מונרו בצד התחתון של המדרג.

ukiuki
31-01-15, 23:02
רק להבהיר בבקשה
האם זה אותו סט / גודל בולם לפאג'רו מוגבה 2" או ללא הגבהה?

cgp
01-02-15, 08:46
דורון תענה על שאלה פשוטה מאד: היה לך פאגרו Q כן או לא?
אם לא מבחינתי כל המילים היפות האלה נשמעות רק טוב על הנייר ,כיול, אינצ, סט, 2 2.5 כל הרומנטיקה הזו.

2. אמרתי שאני גם עם קוני אז לזה לא התייחסת משום מה שמעת רק מונרו.
3. שוב אני אומר זה מוכח ובדוק לגבי פאגרו . ובוא אני אגלה לכם סוד קטן , הבולמים "המכויילים" כמעט של כל החברות וביניהם קוני
מבלי לזלזל בולם מעולה לא ייתנו לכם מהלך לאחר הגבהה כי הם הגודל הסטנדרטי. אתם יכולים למדוד
לא אחשוף פה את "הדוקטורת" שעלה לי בדם שעשיתי על זה פשוט תמדדו ואחרכך תבקשו מידות מהיבואן ותראו מה התשובות.
4. אני במשהו שאני לא מבין --- היילקס לדוג לא מגיב פעם רשמתי את דעתי על פוסט לגבי לדים וזהו.
אני רואה שאתה קופץ על כל פוסט במיצובישי אז תעשה טובה ואני אומר את זה ברוח טובה אל תגיב זה מטעה אנשים מכיוון שאתה מבוסס
תאוריה כמו רובינו.
5UKIUKI - עניתי בסעיף 3

שולץ האיום
01-02-15, 11:34
דורון תענה על שאלה פשוטה מאד: היה לך פאגרו Q כן או לא?
אם לא מבחינתי כל המילים היפות האלה נשמעות רק טוב על הנייר ,כיול, אינצ, סט, 2 2.5 כל הרומנטיקה הזו.

2. אמרתי שאני גם עם קוני אז לזה לא התייחסת משום מה שמעת רק מונרו.
3. שוב אני אומר זה מוכח ובדוק לגבי פאגרו . ובוא אני אגלה לכם סוד קטן , הבולמים "המכויילים" כמעט של כל החברות וביניהם קוני
מבלי לזלזל בולם מעולה לא ייתנו לכם מהלך לאחר הגבהה כי הם הגודל הסטנדרטי. אתם יכולים למדוד
לא אחשוף פה את "הדוקטורת" שעלה לי בדם שעשיתי על זה פשוט תמדדו ואחרכך תבקשו מידות מהיבואן ותראו מה התשובות.
4. אני במשהו שאני לא מבין --- היילקס לדוג לא מגיב פעם רשמתי את דעתי על פוסט לגבי לדים וזהו.
אני רואה שאתה קופץ על כל פוסט במיצובישי אז תעשה טובה ואני אומר את זה ברוח טובה אל תגיב זה מטעה אנשים מכיוון שאתה מבוסס
תאוריה כמו רובינו.
5UKIUKI - עניתי בסעיף 3


מה זאת ההתנהגות הזאת ?
"אל תגיב" ?

אני מסכים איתו לחלוטין, בלי להבין בכלום.
ואני בעלים של פאגרו.
היו לי מונרו, וכעת קוני, ויש לי חדשות בשבילך - הקוני טובים יותר, וזה מורגש, גם בלי להתחרות בפאריז דקאר.

גם המשפט שלו על מערכת מכויילת/מותאמת ספציפית בהחלט עושה שכל ונשמע הגיוני, שוב בלי להיות מומחה בכלום חוץ מלהינות.

ומה אתה אומר מצד שני ? עזבו אתכם שטויות, לי יש נסיון וזהו. ממש מחזיר אותנו עשרות שנים אחורה בהם לא יכולנו לשתף ולהתייעץ.

cgp
01-02-15, 12:35
הבנת הנקרא:
קוראים רק מה שבא לכם ומפרשים לא נכון.
לא טענתי שמונרו יותר טובים מקוני בשום מקום ויש לי את שניהם.
חוץ מזה משווים מחט לתחת---- מה הכוונה-- אנשים מחליפים בולמים גמורים בחדשים, ברור שהחדש יהיה יותר טוב.
אבל אם תשווה חדש בחדש תחוש בהבדל רק בגיהוץ מהמורות מהיר ולהלן ההקבלה שלי פאריז דאקאר.
בנסיעת טיולים רגילה ובטיפוס סלעים אין הבדל.
אם תשאל אותי איזה בולם עדיף לרוביקון בילשטיין או פוקס, לא אענה כי אין לי מושג. כמו כולם ההגיון אומר פוקס בגלל המחיר אבל אני לא יודע, מת לנסות כן.
-מכוייל הכוונה לפי משקל, נראה לך לכל חברה בודקת כל בולם ובולם על עוד דגם של רכב, אם כן בולע את הלשון, אבל לא נראה לי.

מעבר לזה אין לי אחוזים במונרו אבל מקבלים תמורה מעולה לכסף, החברה מייצרת לעוד חברות והוקמה עי גיפאים שנמאס להם
לשלם סכומים גבוהים על מותגים. ושוב לא טוען שהוא יותר טוב, אבל שווה את המחיר בגדול.
גם החברות שמוכרות את הבולמים לא יודעות בעפ מידות של כולם ולא בא אליהם בטענות, הם יודעים זה סט של X וזה של Y לפי מקט.
עד לפני כמה זמן הייתי עם קומץ פאגורואיסטים שהינו מחליפים קפיצים בולמים על בסיס דו שבועי ולמדנו הרבה---- ושוב רק על Q, בכל היתר אין לי מושג
וכרגע לא מעניין אותי , שאני אחליף נתחיל לחפור למידע מבעלי הרכב.

לסיכום: מבלי לפגוע באף אחד וזה בכל תחום יש שלב שמילים גבוהות ,ביקורות ,ומותאם לרכב לא עושות עליך רושם,אלה נותנות איזה דעה ואינדיקציה,
למדתי בחיים שעד שלא תנסה לבד
לא תדע.

ד ו ר ו ן
01-02-15, 22:43
3. שוב אני אומר זה מוכח ובדוק לגבי פאגרו . ובוא אני אגלה לכם סוד קטן , הבולמים "המכויילים" כמעט של כל החברות וביניהם קוני מבלי לזלזל בולם מעולה לא ייתנו לכם מהלך לאחר הגבהה כי הם הגודל הסטנדרטי. אתם יכולים למדוד לא אחשוף פה את "הדוקטורת" שעלה לי בדם שעשיתי על זה פשוט תמדדו ואחרכך תבקשו מידות מהיבואן ותראו מה התשובות.
3
דובר על שיכוך, לא על שיפור מהלך מקדימה, ואם היית שואל כאן, היו חוסכים לך את ה"דוקטורת" בשנייה.


אבל אם תשווה חדש בחדש תחוש בהבדל רק בגיהוץ מהמורות מהיר ולהלן ההקבלה שלי פאריז דאקאר.
בנסיעת טיולים רגילה ובטיפוס סלעים אין הבדל.
בזחילת סלעים אולי לא תרגיש כזה הבדל מוחשי, אבל גם ברכב טיולים, יש משמעות לכיול שיכוך, בטח ברכב עמוס לטיול עם משפחה וציוד קמפינג.
שיכוך לא נמדד רק בנסיעה מהירה, אלא בכל מצב של עבודת המתלה מעבר לזחילה.
גם ב-30 קמ"ש, קצב טיול סביר מינוס, זה יהיה ההבדל בין מתלה שנטרק לבין שיכוך, ואיך תעבור חריץ רוחב שלא שמת לב אליו בסוף היום בדרך קק"ל פשוטה, בנסיעה לא מהירה בכלל.

קפיץ יכול להיות סטנדרטי, פרוגרסיבי ב-2 דרגות וגם ב-3, וכל אחד ייתן תוצאה שונה- עם בולם שונה, ואת זה לא תשיג עם משחקי מדרכה בעצמך, ועל פיתוח וייצור של משהו שהוא מעבר להמוני משלמים.

יש כמה עקרונות בסיסיים בעבודת מתלה שנכונים לכל מתלה, בלי קשר לרכב, ובלי להבין אותם, תבלה ימים במשחקים של החלפת קפיצים ובולמים, בלי לגמרי להבין מה קורה שם.

לא מזמן נסע איתי חבר ברכב, שביום-יום נוסע ברכב שטח "רך" בהרבה, וטען שאמנם הרכב שלי קשה יותר (מבחירה, של קפיץ שמותאם למשקל טיול, וכשהרכב ריק, הוא קשה יחסית), אך הוא לא מצליף במעבר על הפרעה "חדה" בדרך, כלומר, למרות שהרכב שלו רך יותר בכללי, שיכוך ההחזר בטנדר הכביכול "קשה", נעימה יותר לגוף.
זה ההבדל בין בולם מותאם למשקל וקפיץ לבין בולם גנרי לפי מידה.
כשהרכב עמוס למשקל טיול, הוא נוח מאד, כצפוי, כי הסט מוגדר למשקל הנ"ל (כתוב בקטלוג "מיועד לרכב עמוס קבוע ב-300ק"ג).



-מכוייל הכוונה לפי משקל, נראה לך לכל חברה בודקת כל בולם ובולם על עוד דגם של רכב, אם כן בולע את הלשון, אבל לא נראה לי..
כן, זה מה שחברות שמתמחות בשיפורי מתלים עושות ומתפרנסות ממנו.
בגלל זה הקטלוגים שלהם מתייחסים לרכבים מסוימים ולא לכל רכב באשר הוא, בהתייחס למשקל הרכב לפי דיגום, עם כננת/בלי כננת, עם משקל מועמס קל, בינוני ומלא.
אולדמן/טאפדוג/איירונמן לא רכשו את המוניטין בגלל שהם שרלטנים אלא כי הם מציעים קיטים מותאמים לדיגום רכבי שטח פופולריים, והתמזל מזלך, ופאג'רו שווק בחלק ההוא של העולם, כך שיש לו שוק שיפורים שפויים.
אגב, האוסטרלים ממוקדים מאד בשיפור רכבים לטיולי נסיעה ארוכים, לנוחות, ולא לעבירות.
למה אתה חושב שיצרנים מסויימים מציעים את אותו הרכב עם בולמים משופרים שמכויילים באופן שונה מהמקור, כחלק מחבילת שדרוג בתשלום?
כי פיתוח עולה כסף, ובולמים תחליפיים באיכות גבוהה יותר זה לא המצאה באויר.


מעבר לזה אין לי אחוזים במונרו אבל מקבלים תמורה מעולה לכסף, החברה מייצרת לעוד חברות והוקמה עי גיפאים
.
מאיפה הבאת את זה?
זו חברה מאד ותיקה ומבוססת, אבל עד להגיד שהיא הוקמה ע"י ג'יפאים? תראה את פרופיל החברה, לא מצאתי שם משהו על ג'יפאים..


עד לפני כמה זמן הייתי עם קומץ פאגורואיסטים שהינו מחליפים קפיצים בולמים על בסיס דו שבועי ולמדנו הרבה---- ושוב רק על Q, ..
עם כל הכבוד לח'ברה שלך, במשחקים שלכם, תצטרכו עשרות שנות שימוש כדי להגיע למחזורי ניסוי של חברת מתלים אחת.
הם פשוט עושים את זה למחייתם, ואתה לא.
אתה יכול לשחק ב"נדמה לי" בהחלפות רנדומליות של מרכיבים, בלי להבין באמת מה ההשפעה שלהם על הרכב ועל הרכיבים (האם הבולם יחזיק בקומבינציה הזו שנה-שנתיים או חצי שנה כי הקפיץ מעביד אותו קשה מידי למשל), האם הקפיץ הזה מתאים לרכב כשהוא עמוס, כמה זמן הוא יחזיק את הגובה שלו אחרי טיולים עם ציוד של משפחה לסופ"ש, או שהוא יתעייף כי הבולם לא מרסן אותו כמו שצריך, והוא עובד קשה מידי..
זה בסדר, גם זו גישה.
או שאתה יכול לשלם אותו הדבר, ואולי פחות, ולרכוש סט שמישהו עם כלים מקצועיים בדק ורכש מוניטין של עשרות אלפי רכבים.
נכון, זה עולה יותר (כי אתה מחליף גם קפיצים, ושם בולמים איכותיים יותר), אבל התוצאה צפויה הרבה יותר מאשר משחקים בחצר.

בזמנו, כשהיה לי זמן, השתעשעתי בפיתוח של סט קפיצים לרכב, הלכתי לבעל מקצוע מאד מוערך, אמרתי מה אני רוצה והוא עבד.
ואני עבדתי לא פחות קשה בללכת ולחזור לא מעט פעמים עד שהגענו לתוצאה שבסוף היתה זהה+\- לקיט מסחרי שעלה פחות בחישוב הכולל.
וואלה למדתי הרבה בדרך, שווה?
במבחן התוצאה, לא.

CGP,
אתה יכול לנסות לפתוח את הראש, ויכול גם להמשיך עם הראש בקיר, הכל קביל.
בסוף,
זו בחירה אישית, לגבי הדרך וכמה רוצים להוציא, ואם יש כוח לחצוב דרך אישית, או לקבל משהו צפוי מיצרן מוכר.
אפשר לנסוע עם מונרו, או עם בולמים מקוריים, וזה יעבוד, ואפשר דברים טובים יותר.

cgp
02-02-15, 14:39
שמע דורון
אתה פשוט חושב שאתה יודע הכל ושוב נתפסת על המונרו למרות שאמרתי שאני גם עם קוני.
אז זו התגובה האחרונה שלי מזל שאני לא צריך להסתמך על הפוסט הזה למידע.

ד ו ר ו ן
02-02-15, 19:07
שוב נתפסת על המונרו למרות שאמרתי שאני גם עם קוני.
וואלה אני שמח שהתקדמנו.

אם הדבר היחידי שאתה מתייחס אליו ומפריע לך זו רק השורה האחרונה בה מוזכר מונרו, זה אומר שכל השאר מוסכם?

;)

-->