PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגה ויטארה מרגיש לא מספיק מדויק. פתרונות?



8ball
17-01-15, 21:03
המדובר הוא בויטרה ארוכה מוגבהת 3 אינצ. צמיגים 235\\75\15 גאנט 8

מערכת ההיגוי עברה כולה שיפוץ החל מתפוחי היגוי דרך מוט מקשר וזרוע היגוי ועד תותבי מתלה. שני מיסבי אופן קדמיים חדשים וההיגוי ישיר ללא חופשים. בתנועה הכי קלה של ההגה מתורגם ישירות לתנועה בגלגל. הבעיה היא שבנסיעה במיחד כביש מהיר ההגה מרגיש "קל" מדי אם נכון להגדיר את זה ככה. זה גורם להיגוי להיות מעורפל מבחינתי. מעוניין "להקשות" את ההיגוי בתחושה. בולםהגה יוכל לתרום לתחושה? מישהו מציע פתרון אחר?
תודה ואחלה שבוע

asypeer
17-01-15, 23:36
בהגבהה של 3 אינטש מחליפים גם משולשים בקיטים הרציניים, אתה עם המקוריים? איך בוצע כיון הפרונט?



Sent from my Ass

8ball
17-01-15, 23:38
עם המקוריים. נעשה פרונט על פי המידה המתאימה. ממוחשב

asypeer
17-01-15, 23:40
תעלה תמונה של המתלה הקדמי..3 אינטש זה לא מעט ברכב עם משולשים.


Sent from my Ass

8ball
17-01-15, 23:42
מה יש לצלם שיעזור להבנה? מה אתה מחפש לראות?

asypeer
17-01-15, 23:52
בוא נחשוב. הגבהת רכב ב3 אינטש מקדימה. אני מניח שע״י קפיצים ובולמים, אולי איזה ספייסר כדי לחסוך כי בויטרה הבולמים מקדימה לא זולים. כל הסיפור הזה נדחס על אותו משולש מקורי ובאותו מגרעת עליו. מה שגורם לקפיץ לקבל ״בטן״.
איך הבלימה של הרכב אחרי ההגבהה?



Sent from my Ass

8ball
18-01-15, 00:04
אסי לא ענית לשאלה מה לצלם.

הבטן בקפיץ בוטלה הקפיץ ישר בלימה מעולה כולל לצערי נעילת גלגלים מלאה. בולמים של מונרו עלהנמכות סטראטים לבולמים וקפיץ עם ספייסר כדי להקשיח ולא כדי לחסוך. הקפיץ רך מדי ולכן קפיץ 2 עם ספייסר נותן לי אתהגובה של 3 עם קשיחות בפניות וגלגול נח יותר מבחינתי

asypeer
18-01-15, 00:12
התכונתי שתצלם את המתלה ביחס לקרקע, מעניין לראות את הסטאפ הזה עם משולש מקורי. כי זה נשמע שיש לך גובה שדורש משולש שבו הקפיץ יושב רחוק יותר.
אני מקווה שהנמכת את הפרונטקס כי מכה קטנה בגלגל ושברת ציריה.
חופש בתיבת הגה שללת?



Sent from my Ass

8ball
18-01-15, 00:24
חשוךבחוץ אז נצלם מחר. מבחינת הסרן איןלו בעיה. הציריות בסוית עבודה נוחה מאוד והסרןלא במאמץ או סיכון

גיל אסרף
19-01-15, 09:28
תן לי לנחש, אתה ממלא אוויר לפי הוראות היצרן?

כי אם כן, זאת אחת הסיבות להגה קל מדי.

שמת צמיג רחב וגדול יותר מהצמיג המקורי, לכן אתה צריך פחות לחץ אוויר מהמקורי.
תוריד 2-3 psi ותבדוק שוב

GodsFather
19-01-15, 09:36
הוראות יצרן בויטרה - PSI23

אתה רוצה שהוא ירד ל20 ?

גיל אסרף
19-01-15, 09:38
כן.
שטח הפנים של הצמיג גדל, משקל הרכב נשאר אותו דבר.
זה אומר שהלחץ צריך לרדת.

P=F/A

GodsFather
19-01-15, 10:23
עד כמה שאני רוצה להסכים איתך, הנסיון מראה שהמדע לא עובד בכביש.

גיל אסרף
19-01-15, 10:28
אתה לא חייב להסכים איתי. אבל הניסיון שלי עם צמיגים הוא די גדול, ובמקרה הזה הוא עובד יופי.

GodsFather
19-01-15, 10:39
לא פוסל את הנסיון שלך אבל גם אני חשבתי בעניין הפחתת האויר וגם אני הייתי במעברים בין צמיגים וההפחתה לא עשתה טוב להיגוי.

זה לא שההגה לא הפך ל"קשה" יותר, אבל גם גמישות הרכב גברה ובמקום רכב חד (יחסית כן) שאפשר לקבל פידבקים טובים מההיגוי והמתלים, התקבל רכב ספוגי יותר.

גיל אסרף
19-01-15, 10:47
אתה יכול לשחק עם האוויר כמה שאתה רוצה עד שתגיע לסטאפ שאתה רוצה, כל צמיג מתנהג אחרת.
אבל ככלל אצבע,אותו צמיג במידה גדולה יותר, דורש הפחתה מסויימת בלחץ האוויר.
זה משפיע גם על אורך חיי הצמיג וצורת השחיקה שלו.

בברכה
גיל אסרף.

GodsFather
19-01-15, 10:53
אתה רואה, בסוף הגענו להסכמה.

גיל אסרף
19-01-15, 10:58
מצחיק אותי לראות אנשים שמים צמיגים גדולים משמעותית וממשיכים למלא אוויר כמו עם הצמיג הקודם.
ואז מתפלאים שהאוטו קופצני וההגה קל.
בייחוד על רכבים קלים יחסית כמו ויטרה / סמוראי/ גימיני..

GodsFather
19-01-15, 11:41
תמיד טוב לחייך בחיים אז קח אותם בקלות :)

לא כל אחד יודע לתרגם פידבקים ממערכת ההיגוי. זה לא בהכרח המקרה שלנו כאן, אבל לא ראיתי פה נוסחה שעובדת אחד לאחד בשטח.

עם השינוי במידת הצמיג, יש שינוי גם במימדי הרכב, גובה, עומסים, משקלים (מוקפץ ולא מוקפץ), ואם יש הגבהה בנוסף לכך אז גם לה יש משקל מסוים בנק' שמשפיעות על יציבות הרכב.

קיצר, זה לא רק 1+1 וזהו.

8ball
19-01-15, 11:48
מצטער שלא הייתי זמין לחץ בעבודה.
נוסע על לחץ אוויר קצת גבוהה מהיצרן 28. מרגיש מעולה הרכב יציב ולא מגלגל כמו שיכור בפניות. עכשיו ירדתי מסט צמיגים אחרי 4 וקצת שנים שנשארו עם המון בשר ככה שלא מגביר שחיקה. הרכב לא קופצני בעיקר כי עמוס די קבוע בארגז כלים ארגז שמנים (מודה. יכוללעצורבכביש לעשות טיפול שמנים כולל) וארגז חלפים מינימליים משאבת הגה קצת צנרת רפידות בלם פלאגים וכו וכו. ההגהמאוד חד ומדויק. רק מרגיש לי כאילו הסיבוב קל מדי. אין חופשים בהגה רק היזון חוזר לא מספיק "כבד" לצערי הבטחתי לצלם אבל לא בבית משבת בגלל העבודה. מקווה להצליח לצלם היום. בכל מקרה תודה על הרעיונות.

לגבי הבולם הגה. אף אחד לא התייחס לזה. יקל את העניין? ירסן את ההגה?

גיל אסרף
19-01-15, 12:02
אתה נוסע עם יותר מדי אוויר, נקודה.
הרבה יותר מדי. זה למה ההגה שלך קל כל כך.
תוריד אוויר עד שתגיע לנק׳ שבה ההגה לא קל מדי, והאוטו לא נמרח על הכביש. (זה נקרא נק׳ איזון)

וזה שהיה להם עוד בשר לא אומר שזה לא מגביר שחיקה. מקרה חד פעמי לא מעיד על הכלל.

צמיגים מסויימים רגישים יותר וצמיגים אחרים פחות.
אבל אני מוכן להתערב איתך, שבמרכז הצמיג השחיקה גדולה יותר מאשר בצדדים.

talw
19-01-15, 14:20
פידבק ?זה דבר אישי אבל תמיד טוב לאחר הגדלת קוטר צמיג גם להחליף ג'נטים עם אופסט לתיקון ה SCUB RADIUS .לא רק ,אלא גם ליציבות בגילגול/סיבוב לאחר ההגבהה.
צריך גם לבדוק אם השתנתה זווית הקסטר לאחר ההגבהה ,ואם כן להחזיר אותה למצב "נורמלי" עד כמה שאפשר במגבלות החדשות.

8ball
19-01-15, 15:07
הצמיגים שחוקים באופן אחיד ובצורה יפה

גיל אסרף
19-01-15, 15:12
טוב גבר אתה צודק . אין שום קשר ללחץ האוויר. בהצלחה בחיפוש התקלה..

8ball
19-01-15, 15:56
הגאנטים 8 אינצ עם אופסט מכובד. לגבי זווית קסטר ייבדק אחרי שאמצא מה הזוויות המקוריות. לפי ספר מכונאי. של היינס.

גיל מרגיש כאילו נפגעת ממני וזו לא הייתה כוונתי. שיחקתי עם לחצי האוויר והאיזון הושג בלחץ 28. הרכב נשקל עם מיכל מלא והזיווד הממוצע שעליו. זו הנקודה האידאלית מבחינתי ומרגיש כאילו גם הצמיגים לא סובלים מזה יותר מדי. הבעיה היא שאין תקלה. מכאנית. הכל תקין שלם והתפוחים סרועות ומתלה תקינים. ההרגשה היא כאילו תיבת ההגה משוחררת מדי ו"גדולה"על מערכת ההיגוי. כאילו היא לא מתאמצת להזיז את כל המערכת ולכן גם הגלגלים מרגישים כאילו קל להם להזיז את ההגה שמרגיש קל מדי

GodsFather
19-01-15, 16:05
אמנם קמבר אבל תבדוק אם זה לא עוזר לך

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/89390-%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%9F-%D7%A0%D7%99%D7%AA%D7%9F-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%A9-%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%A5-%D7%9E%D7%93-%D7%96%D7%95%D7%99%D7%AA-%D7%A7%D7%9E%D7%91%D7%A8-%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%A7-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D?highlight =%EE%E3+%E6%E5%E9%FA

גיל אסרף
19-01-15, 16:37
לא נפגעתי ולא נעליים. אם אתה אומר שההגה קל מדי אז אתה לא בנקודת האיזון. 28 psi לרכב שלךזה גבוה מדי.

GodsFather
19-01-15, 17:12
מנסיון שלי מהתקופה האחרונה, אני מסכים עם גיל שPSI בגובה כזה מול הוראות היצרן משליכים יפה מאד על תחושת ההיגוי וספיגת הזעזועים של הרכב לשלילה.

ירדתי מ28 ל23 והרכב הרבה יותר נעים ומגיב נכון יותר להיגוי. עם זאת, אני (עדיין) במידה מקורית.

-->