צפייה בגרסה מלאה : Article: חיים קלים: משאבה ביתית להחלפת שמנים
ליאורפאג'רו
18-01-15, 20:27
בשבת האחרונה עשיתי החלפת שמנים לדיסקו במסגרת יישור קו שאני עושה לו,ואז הבנתי בדיוק על מה אתם מדברים
שקשה להחליף שמן בטרנספר,בסרנים יותר קל.
בניתי משאבה פשוטה על בסיס מרסס 2.5 ליטר שעולה 20ש"ח בכל חנות לכלי עבודה\גינון.
המצרכים:
מרסס 2.5 ליטר
ונטיל של רכב
מקדח 12 מ"מ
מקדח 9 מ"מ
צינור גמיש קוטר פנימי 8 מ"מ(אני עשיתי מחתיכת צינור דלק שהיתה לי)
15 ס"מ צינור גז נחושת
דבק אפוקסי
2 בנדים 12 מ"מ
קומפרסור נייד לרכב(הכי פשוט שיש ואני בטוח שיש לכם אחד עם מינימום שני ראשים)
אופן ההכנה:
מפרקים את ראש המרסס לגורמים,קודחים בחור שיש במרכז המכסה העליון חור בקוטר 12 מ"מ.
מכניסים את הונטיל מבפנים החוצה ע"י משיכה(אפשר עם טיפה סבון נוזלי להקל על ההכנסה) עד שהוא מתיישב במקום שלו(יש מגרעת)
בחלק התחתון של הצינורית השקופה השואבת יש פילטר רשת קטן,חותכים אותו בזווית 45 מעלות.
מפרקים את ראש המרסס(מתברג החוצה) עד שמגיעים למוביל מנחושת,מושכים אותו החוצה מהראש של המרסס.
קודחים בעדינות חור בקוטר 9 מ"מ .
את צינור הנחושת 8 מ"מ חותכים לשתי חתיכות אחת 5 ס"מ ישרה והשניה מכופפים בעדינות בצורת ף.
את החתיכה הישרה של ה5 ס"מ מכניסים לקדח 9 מ"מ שקדחנו בראש המרסס ומדביקים אותו בעזרת דבק אפוקסי.
הפסקה-בירה\קפה\סיגריה..כל אחד והרעל שלו.
האפוקסי התייבש? יופי! מחברים את שתי הצינורות נחושת בעזרת הצינור הגמיש ומחזקים עם הבנדים בקצוות.
ממלאים שמן גיר במיכל סוגרים היטב את המכסה,זוחלים מתחת לג'יפ מכנים את הוו לפתח המילוי.
מחברים את צינור האוויר של הקומפרסור לונטיל שעל ראש המרסס ומפעילים אותו לסירוגין(אין צורך בעבודה רצופה שלו,הלחץ נשמר בתוך מיכל המרסס)
בהצלחה!
ד"א מי שרוצה מוזמן לבוא ולהשאיל אותו ממני.
- - - Updated - - -
לא מצליח להעלות עוד תמונות,איך מוסיפים עוד קבצים?
רעיון יפה! אני משתמש במשאבת נפט.... עובד לא רע.
אסף.
boaz avrahami
18-01-15, 21:02
אהבתי למרות שכבר נתקלתי בזה באיזה אתר באנגלית.
אני משתמש בבקבוק לחיץ של וולוולין עם פיית מזרק.
אצלי ברכב זה עובד נפלא.
רעיון יפה! אני משתמש במשאבת נפט.... עובד לא רע.
אסף.
עם הפומפה הידנית הקטנה?
אני משתמש במזרק שמנים של סיגנט, חצי ליטר בכל משיכה.. מעייף, אבל עובד.
הרבה יותר נוח מהבקבוק הלחיץ שלו לווליין שהיה לפניו.
עם הפומפה הידנית הקטנה?
בדיוק זה... דורש סבלנות אבל עובד. בגלל זה אהבתי את רעיון המיכל המדוחס.
אסף.
ליאורפאג'רו
18-01-15, 21:23
זה משאיר את הידיים פנויות להמשיך לעשות עוד דברים95373
- - - Updated - - -
בטרנספר נכנס 2.3 ליטר שמן,לא מתעייפת לך היד לפמפם ? והשמן הזה לא אוהב לזרום.
המזרק של סיגנט התחיל לנזול אצלי מהצד האחורי. והשאיבה ממנו תמיד קשה במיוחד בשכיבה.
זה משאיר את הידיים פנויות להמשיך לעשות עוד דברים95373
- - - Updated - - -
בטרנספר נכנס 2.3 ליטר שמן,לא מתעייפת לך היד לפמפם ? והשמן הזה לא אוהב לזרום.
ברור שמתעייפת.. נראה לי שמיכל מדוחס ייבנה בקרוב.
אסף.
ליאורפאג'רו
18-01-15, 21:51
איך מעלים לכאן סירטון קצר?
boaz avrahami
18-01-15, 22:17
רגע של נוסטלגיה-
אני זוכר משהו מעורפל מזמן שהייתי נער ונהגתי להתעלק על הדוד מנהלל שהיה לו מוסך טרקטורים.
פעם הוא נדרש לסדר לי את הברקסים בפיאט 850 שבה שיחקתי בגיל 15.
היה צריך לנקז אוויר מהמערכת.
היה לו מיכל שמן שהתחבר לצינור של הקומפרסור ותוך כמה דקות היה שנן בלי טיפת אוויר במערכת.
לכאורה נשמע לי גם טוב למילוי כל שמן אחר
ליאורפאג'רו
18-01-15, 22:24
בברקסים זה הפוך,שואבים דרך הניפל וממלאים מלמעלה ואז מחליפים שמן ללא צורך בניקוז אוויר.
כאן השאיבה מתבצעת מתוך המיכל החוצה.
מרסס 5 ליטר עושה את העבודה ללא התאמות משמעותיות...
איך מעלים לכאן סירטון קצר?
קודם מעלים ליוטיוב, ואז מקשרים לתגובה בעזרת סמלון של סרט בתפריט עריכת הודעה.
ליאורפאג'רו
18-01-15, 22:57
ניסוי להעלות את הסירטון
https://www.youtube.com/watch?v=_UTh2JP4LPs
המזרק של סיגנט התחיל לנזול אצלי מהצד האחורי. והשאיבה ממנו תמיד קשה במיוחד בשכיבה.
א. עברתי למילוי מהצד האחורי, כלומר, פותח את המזרק וממלא אותו, ואז סוגר והולך למלא ברכב.
ב. כשצריך להחליף כמעט 10 ליטר של דיפ' קדמי+אחורי+גיר+טרנספר.. זה הרבה התעמלות, והרעיון של ליאור עושה חשק ונראה מאד פשוט ליישום.
(עברתי אותו שוב לפני שבועיים)
מצד שני, אני פוגש את התהליך פעם בשנתיים, ועד אז הזיכרון קצר..
האוויר הדחוס במיכל מוציא את השמן לפיה, מה מונע מהאוויר הדחוס לצאת בעצמו מהפייה ללא שמן?
ליאורפאג'רו
19-01-15, 09:05
כל עוד יש שמן במיכל ,לא יצא אוויר.מעבר לכך יש על ידית המרסס כפתור\שסתום שפותח וסוגר את המעבר לצינור היציאה.
liontamer84
19-01-15, 09:17
לגבי הפתרון עם הקומפרסור, אפשר גם להוסיף לו שלט אלחוטי ממש בקלות.
ואז לא לוקח זמן עד שמכבים אותו.
חנן-ג'יפולוג
19-01-15, 15:06
אני הלכתי על זה:
http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMVgxMDAx/z/MjgAAOSwDk5T2e2E/$_57.JPG
http://www.ebay.com/itm/New-Electric-Fuel-Pump-12V-Universal-Heavy-Duty-Metal-Intank-Solid-Petrol-/261549339625?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3ce58e33e9&vxp=mtr
זה Self priming ? כלומר היא יכולה למשוך נוזל דרך צינור שמלא אוויר (נאמר באורך חצי מטר ) ?
כי אני קניתי כזו לצורך תדלוקי שמן הסויה שלי
http://www.ebay.com/itm/321431156285?_trksid=p2059210.m2749.l264 9&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
ולמרבה הבעסה היא מוצצת רק אם מטבילים אותה בנוזל או שממלאים אותה נוזל, היא לא מצליחה לשאוב אוויר.
חנן-ג'יפולוג
19-01-15, 15:27
קנית משאבה צנטריפוגלית שבאמת לא עובדת אם היא לא מלאה לחלוטין. יש לי כזו.
המשאבה ששמתי קישור שלה שואבת גם כשהיא ריקה, מנסיון. לא יודע לומר מאיזה גובה מקס'. מ20-30 ס"מ היא שאבה.
כשממלאים שמן בטרנספר של הדיסקו חשוב לנקות היטב את איזור פתח המילוי לפני המילוי.
אני חושב שאני הולך על המשאבה של חנן (רק משהו חזקניותר קצת) פלוס שלט אלחוטי וממסר. איך זה שלא חיברת את המשאבה לאנדרואינו?
וסנסור בפיה שיעצור שמפלס השמן יגיע לגובה מתאים
מה דעתכם?
http://www.ebay.com/itm/12V-Heavy-Duty-Universal-Electric-Fuel-Pump-Metal-Solid-Diesel-or-Petro-4-6-PSI-/371023063431?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item5662b2a987&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/IR-Remote-Control-12V-24V-DC-8A-Wireless-Remote-LED-Light-Single-Color-Dimmer-/261195799193?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3cd07b9a99&vxp=mtr
חנן-ג'יפולוג
19-01-15, 20:19
חשבתי שזו היתה מן בדיחה כזו על חשבוני, הקטע עם השלט.
למה שלט?
או שלט או מפסק. השלט מאפשר לשלוט במתח מבחינת מהירות מילוי (אני מקווה) ואני כנראה יהיה עם יד אחד שמחזיקה את הצינור בתוך פתח מילוי של הטרנספר(לדוגמא) תוך כדי שאני שוכב מתחת לרכב, נראה לי ששלט קצת יקל.
חנן-ג'יפולוג
19-01-15, 20:42
אם גלון השמן והמשאבה לידך מתחת לרכב נראה לי שמפסק יעשה את העבודה.
עם משאבה של 60-80 ליטר בשעה, אני לא חושב שאתה תרצה להאט את קצב המילוי. גם ככה תוכל לנמנם קצת באמצע.
ניתן לעשות את אותו דבר בדיוק עם סתם מרסס (כזה שכבר יש לו צינורית עם ידית/אקדח בקצה).
לא צריך לשנות כלום (חוץ מאולי להעיף את המסננת). פשוט במקום קומפרסור מפמפמים ביד ( לא צריך כל הזמן, כמו שנאמר, הלחץ נשמר במיכל).
או לחילופין כמו בדוגמה רק בלי החלק של הקומפרסור.
הלכתם רחוק עם זה בגדול בחלפת שמנים מבצעים על רכב חם ככה השמן נוזלי יותר
הלכתם רחוק עם זה בגדול בחלפת שמנים מבצעים על רכב חם ככה השמן נוזלי יותר
אתה מחמם את השמן החדש לפני שאתה מכניס אותו לגיר/טרנספר/תיבת הילוכים?
לא נראה לי..
ואת השמן החדש מחממים על פרימוס?
הריקון הוא לא הבעיה (פשוט פותחים בורג).
מילוי השמן החדש כן.
תזהרו אחרי שנתיים שלוש ....מיכל הפלסטיק מתייבש.
תוצאות לא נעימות בעליל(רמז גם כואב באוזניים).
בהצלחה
אם לא נחבר את הונטיל ונשאיר את הפומפה המקורית זה לא יעבוד?
פתרון לעשירים...
http://youtu.be/3OxlVB5zfLk
אני הלכתי על זה:
http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMVgxMDAx/z/MjgAAOSwDk5T2e2E/$_57.JPG
http://www.ebay.com/itm/New-Electric-Fuel-Pump-12V-Universal-Heavy-Duty-Metal-Intank-Solid-Petrol-/261549339625?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3ce58e33e9&vxp=mtr
פחות מסורבל משיטת מיכל הריסוס אבל לא מתקרב בביצועים: דחיפה באויר מהירה בהרבה.
אני משתמש במיכל כבר שנים (צריך להחליף מיכל מידי פעם כי האטימה נפגעת) גם לריקון בואקום וגם למילוי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.