התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: השקה ישראלית: קאן-אם מאווריק XDS ו-XDS טורבו



דרור ברלי
20-01-15, 14:29
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3497-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%94-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7% AA-%D7%A7%D7%90%D7%9F-%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%95%D7%A8%D7%99%D7% A7-XDS-%D7%95-XDS-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-%28%D7%91%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%94% 29

wonderd
20-01-15, 16:00
אנשים התחרפנו על כל המוח - 150,000 שקל בשביל צעצוע..

nir.samo
20-01-15, 16:22
+1
עולה יותר מגימני חדש...


Sent from my iPhone using Tapatalk

צארלי
20-01-15, 17:19
בארה"ב- 20 אלף דולר..... http://can-am.brp.com/off-road/form/request-quote.html

דרור ברלי
20-01-15, 17:26
אל תשוו שום SBS לשום ג'יפ או ג'יפון או פרייבט.
זה כמו להשוות אוטו לבית, מכנסיים לכסא, או עגבניה לסיגריה.

SBS זה כיף אחר. שימושים אחרים. כל ההתנהלות בשטח שונה, אופי הנהיגה אחר, אופי הטיולים אחר.
בג'יפים הרגילים די קשה ולפעמים סתם לא נעים לנסוע מהר בשטח. ב-SBS בדיוק ההיפך - קצת קשה ולעתים אפילו לא נעים לנסוע לאט.

אלה כלים להקזת אדרנלין, לאטרף, לקפיצות, לקריעת דיונות, לתפירת שבילים מהירים בקצב פסיכוטי.
זה למה אנחנו עושים לעיתים עוול גדול לחלק מרוכבי ה-SBS כשאנחנו מדברים עליהם כ"ערסים" ו"משתוללים".
כל מי שניסה יודע - פשוט נורא קשה, משעמם ומעייף לנסוע לאט ורגוע בכלים האלה.

הם גם לא כלי רכב שימושיים אלא צעצועים. זה כלי לפאן, לפנאי, לשעשועים בלבד, צעצוע מגניב שימרח לכם חיוכים אידיוטיים בכל לחיצה על הדוושה הימנית, אבל רק צעצוע. הוא לא ייקח אתכם לעבודה, הוא לא יסיע ילדים לגן או קניות מהסופר - מה שאפילו הספרטני והבסיסי שבג'יפים יעשה בקלות.
כבר אי אפשר לנסוע איתם על הכביש וגם כשהיה אפשר - הם לחלוטין לא פרקטיים. אין מקום לציוד, הם פתוחים, רועשים, חשופים, גניבים וגם מסוכנים מאוד - בהיבט הבטיחות, הם קרובים יותר במהותם לטרקטורון מאשר למכונית. למרות שהכלים החזקים מזנקים מהמקום ומאיצים תוך שניות ספורות למהירות תלת ספרתית, ממש לא מומלץ לנסוע בהם מהר, בייחוד לא על כביש. בסיס הגלגלים קצרצר, מרכז הכובד גבוה, ההיגוי מהיר ועצבני מאוד, צמיגי השטח האגרסיביים לא מיועדים לנסיעה על כביש ולא אוחזים בו כמעט בכלל, במיוחד כשהוא רטוב. הם מצוידים בכלובים שיגנו על הנהג והנוסע מהתהפכות, אבל לא מפני התנגשויות ולמעט הכלוב והחגורות אין להם למעשה שום אמצעי בטיחות. בסופו של דבר אתם מוקפים בהמון חלקי פלסטיק דקיקים שלא בדיוק סופגים אנרגיה ולא מגינים עליכם וכל תאונה בינם לבין רכב רגיל תסתיים בפגיעות קשות או אפילו במוות.
ככל שאני נוהג יותר על SBSים (ונהנה בטירוף!!!) כך אני הולך ומשתכנע שהורדתם של הכלים האלה מהכביש והגבלתם לשטח בלבד היתה צעד די מתבקש שאולי אפילו הציל חיים של כמה וכמה נהגי SBS.

גם בהיבט השמירה על הסביבה הם בעייתיים בגלל ה"חתימה הגבוהה" שלהם. מדובר בכלים מהירים ופרועים, רועשים מאוד - שמפרפרים גלגלים, מחליקים וחופרים באדמה בברוטליות, יורים לכל הכיוונים סילוני אבנים ובוץ ומשאירים אחריהם "אדמה חרוכה" בדמות קוליסים עמוקים ופני שטח מרוטשים לחלוטין, מה שג'יפ/SUV ואפילו טנדר גדול לא עושים כי קצב הנסיעה שלהם הרבה יותר איטי, רגוע וזורם.


והשורה התחתונה - אלה כלים יקרים רצח. גם באמריקה 20,000 דולר זה המון כסף. זה סכום שקונה לכם שם משפחתית חדשה מכובדת מאוד ומשאיר קצת עודף. וזה לא רק מחיר הקנייה המזעזע, אלא גם ובעיקר - ההוצאות הנילוות:

דלק - אל תתנו למשקל הקל ולנפח המנוע הצנוע יחסית להטעות אתכם - צריכת הדלק של הכלים הללו היא בליגה של פולסייזים עם מנועי V8 בנזין גדולים... אל תצפו ליותר מ-4-5 ק"מ לליטר בנסיעה רגילה.

ביגוד וציוד רכיבה - SBS ספורטיבי מאוד דומה לטרקטורון/אופנוע שטח באופיו - הוא טוחן ומעיף חול, בוץ ואבנים לכל הכיוונים, כולל (ובעיקר) על נוסעיו, ומחייב אותם להצטייד בביגוד מתאים (וגם ביגוד סערה לחורף), כולל כפפות ומשקפי אבק ולמרות שזה לא חובה - רצוי גם קסדה.

שינוע - SBS זקוק לעגלה מתאימה ורכב גורר מתאים והמשמעות היא שכל יציאה לשטח, אפילו לכמה שעות ביום שישי אחר הצהריים, מצריכה התארגנות גדולה.

טיולים - תמצאו את עצמכם יוצאים למסלולי טיול מעגליים בלבד או לחילופין, מתכננים אופרציות מורכבות של איסוף/שינוע הכלים כיד הדמיון הטובה. טיולים שמעבר ליו םאחד - תזדקקו לאילתורים יצירתיים ועדיף לרכב מלווה שיסחב את ציוד המחנאות שלכם וימתין לכם בחניוני הלילה, פשוט כי ב-SBS ספורטיבי אין מקום לציוד שמעבר לצידנית בינונית.

אחזקה - ביומיום, צריך מקום סגור/מאובטח לאחסן אותם כדי שלא ייגנבו/יושחתו וכמובן תקציב נדיב לתיקונים/תחזוקה שוטפת כי השחיקה/בלאי שלהם לחלוטין לא שפויים. קריעה תכופה של רצועות הנעה היא עניין רגיל, כסף קטן. כלים שעובדים קשה (מכל המותגים והדגמים) טוחנים וריאטורים ומיסבים בקצב מבהיל, קורעים צמיגים יקרים ושוברים מכלולי שילדה ומתלים כעניין שבשיגרה.

ביטוח - יקר ביותר. לא זוכר סכומים מדוייקים אבל הם מפלצתיים בהשוואה למכונית/ג'יפ.



למרות כל זה, SBS ספורטיבי זה כיף מדהים וממכר, על גבול המטורף. אבל באמת לעשירים בלבד.

nir.samo
20-01-15, 19:12
הכל טוב ויפה וזה באמת כלי לעשירים אבל האם המחיר משקף את עלות היצור? לטעמי לא, גם המחיר בארה״ב יקר.
עוד נקודה ששווה לבדוק האם המכס ומס קניה בארץ זהים לרכבים רגילים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
20-01-15, 19:22
המיסוי על טרקטורונים ורכבי שטח קלים הועלה ע"י יאיר לפיד (כשעוד היה שר אוצר) לכ-90% אם אני לא טועה.

talw
20-01-15, 20:07
___

-->