PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך מפרקים רדיאור בXJ ?



shay1
20-01-15, 20:20
זיהיתי שיש לי הזעה על הרדיאטור בפינה הימנית התחתונה , לא נוזל אך יש רטיבות
אני רוצה מחר לפרק את הרדיאטור כדי לבדוק ולעשות הערכת מצב ואולי על הדרך להצילח לתקן את הבעיה
אני צריך סכמה אם יש למישהו איך מפרקים ? האם צריך לפרק את הגשר העליון , את הצינורות ואז פשוט שולפים ? לפחות ככה זה נראה .
קראתי את השרשורים על הרדיאטור של הצירוקי ושכדאי להחליף למשופר עם דודים מרותחים כרגע אני מעדיף לנסת לתקן ואולי במקביל
להזמין מיחול חדש

בזמנו בגראנד שהיה לי היה סדק בדוד הפלסטיק ועשו לי תיקון שהחזיק מעמד יפה , ריתחו לי דוד נחושת [אם אני זוכר נכון] ועשו יופי של עבודה

נמרוד
20-01-15, 22:17
בגדול כן, מפרקים צינורות, קודם תחתון לניקוז הנוזל, מפרקים גשר עליון, יש אולי עוד חיבורים קטנים למזגן רדיאטור, אבל לא הרבה יותר מזה. עבודה לא מסובכת.

תעשה מה שאתה רוצה מבחינת תיקון, עכשיו חורף ואם אתה לא מאמץ את הג'יפ לא יקרה כלום. אבל אוי ואבוי אם תצא לטייל ככה בקיץ, ראה הוזהרת!

מומלץ להתרחק מרדיאטורים התחליפיים שמביאים לארץ. במחיר קצת יותר יקר אתה מביא רדיאטור מתכת איכותי מארה"ב כולל משלוח. אם קראת את השרשורים שלי ושל סער בנושא, אז תלמד מאיתנו ותחסוך כסף ועגמת נפש.

ד ו ר ו ן
20-01-15, 22:25
לפני שאתה מפרק, תהיה בטוח שהנזילה אכן מלמטה, ואתה לא רואה את הריכוז נוזל שירד מלמעלה.

תיקון בדוד עליון אפשר לפעמים לתקן בלי לפרק מהרכב.

נמרוד
20-01-15, 22:26
אם יש סדק בדוד פלסטיק, אתה על זמן שאול. שום אפוקסי או אלתור לא מחזיק מעמד תחת לחץ.

ד ו ר ו ן
20-01-15, 22:27
פלסטיק?
שכח ממה שאמרתי.

Saar
20-01-15, 22:41
שי,
הרשה לי לחדד את מה שנמרוד כתב, אל תפרק כלום עכשיו. תזמין היום רדיאטור ותחליף במהירות האפשרית.
גם אם הנזילה היא מהצינור ליד, או מכל מקום שהוא לא הרדיאטור....
הרדיאטור זו החוליה החלשה ביתר בצירוקי (כן, יותר מהסרן האחורי המעפן)
הוא בד״כ לא נוזל אלא פשוט מתפוצץ ומשאיר אותך בשניות ללא נוזל קירור. מכאן ועד לראש מנוע המרחק קצר ביותר.
תמצא בחו״ל רדיאטור שכולו מתכת, זה יכול להיות של csf (שאל את נמרוד) וזה יכול להיות רדיאטור אלומניום של צמפיון או איגל או כל שם אחר, יש כאלו שהם עם שורה אחת של אינץ- אני הייתי מאוד מרוצה ממנו, גם ה 2 שורות של צמפיון עשה עבודה טובה (למה היו לי שניים? שכר לימוד על הרכבת ראש מנוע ;). ) שלח לארץ עם buy2usa ותוך שבועיים יהיה לך רדיאטור ביד.
בקיצור, וודא שיש לך נוזל קירור כל בוקר ותחליף.
לגבי הפירוק, יש מעל הרדיאטור גשר מתכת עם 12 ברגים/אומים, פרק את כולם, הסר את הגשר ואז תוכל לנתק את הצינורות.
הצטייד מבעוד מועד בכלי לשחרור ״חיבור מהיר״ של צנרת לניתוק צנרת קירור הגיר.
באותה הזדמנות, בדוק את מצב צינורות המים והטרמוסטט .

דורון, אין דוד עליון ב xj. הדודים בצדדים. חייבים לפרק על מנת לטפל.

בהצלחה,
סער

shay1
20-01-15, 23:02
אפשר לקבל קישורים לרדיאטורים טובים שמתאימים לי
מה עדיף מבחינת שורות והאם עדיף רדיאטור שכולו אלומיניום ?
אצלי לפי מה שראיתי יש רדיאטור נפרד לשמן גיר , זה אומר שהרדיאטור של הנוזל קירור
ללא חיבורים לשמן ?

Saar
20-01-15, 23:05
לגבי החיבור לגיר, אם אתה עם רכב שהגיע ביבוא רישמי (99ומעלה) יש לך רדיאטור לגיר שמחובר בטור לרדיאטור קירור המנוע.

לגבי הרדיאטור, חפש באיביי, לדוגמא:
http://www.ebay.com/itm/All-Aluminum-oversize-Radiator-1991-1996-1997-2001-Jeep-Cherokee-XJ-/271545541676?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&fits=Make%3AJeep%7CModel%3ACherokee&hash=item3f3960242c&vxp=mtr

shay1
20-01-15, 23:19
97 יבוא אישי

נמרוד
20-01-15, 23:20
זה מה שאני קניתי - CSF מק"ט 2671, נחושת מולחם. היתרון על פני רדיאטור אלומיניום מרותך זה שכל רדיאטוריסט של פעם יודע לפרק, לנקות ולהלחים חזרה רדיאטור כזה.

http://www.ebay.com/itm/CSF-2671-Rugged-All-Metal-HD-Radiator-Jeep-Cherokee-91-97-/130882325444?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item1e7931cbc4&vxp=mtr&rmvSB=true

איזה שנה הג'יפ שלך שי? והגיע הזמן אגב שנראה תמונות :rolleyes:

shay1
20-01-15, 23:58
נמרוד הגיפ שנת 97 , תמונות אני אעלה עוד מעט
דרך אגב יכול חהיית שאתה גר בכפר יהושוע כי אני חושב שראיתי פעם את הגיפ שלך שם ?

נמרוד
21-01-15, 00:08
כן, יכול להיות מאוד (-:

shay1
21-01-15, 17:42
עדכון

לא שמעתי בעצתכם וכנראה שאני הולך לשלם על כך , פירקתי את הרדיאטור וראיתי שיש נזילה מהחיבור של הדוד לאלומיניום
לקחתי את הרדיאטור לתיקון ומה שהם עשו זה לפתוח לנקות לשים סילוקון ולסגור , הפלסטיקים והרדיאטור נראים טוב מאוד
הרדיאטור נבדק בלחץ ונראה תקין , כאן מגיע האבל הגדול , לאחר ההרכבה בבית הנעתי את הרכב ולאחר חצי דקה בערך הרדיאטור החל לנזול
שוב מאותו איזור , שוב נלקח לבדיקה ונמצא שהוא נוזל מהרשת אלומיניום באיזור החיבורים , בקיצור הלך הרדיאטור
הרכב מושבת , הציעו לי רדיאטור של KOYO או משהו כזה , אבל אני כרגע לא יודע מה לעשות האם להשבית את הרכב לשבועיים או לקנות בארץ

אין ספק שעל טעויות משלמים

נמרוד
21-01-15, 18:17
תשבית ותזמין, משלוח אוירי דרך buy2usa. תכנס לאתר שלהם אתה יכול לקבל הערכה מדויקת של המשלוח+ מיסים.

shay1
22-01-15, 08:51
האמת שאני לא מסתדר עם האמזון הזה , אני רגיל לאיביי כבר שנים
אני מצרף את הקישור מאמזון על הרדיאטור של בCSF והוא רושם לי שאין מספיק פרטים כדי לתת מחיר
האם הרדיאטור של הCSF הוא עם חיבור של קולר של הגיר כי לא ברור לי

מתנצל מראש אם אני משגע אתכם

נמרוד
22-01-15, 10:07
תזמין מאיביי, תשלח לכתובת שאתה מקבל מbuy2usa. יש להם מחשבון עלויות, אתה מכניס את מחיר הפריט, מידות ומשקל החבילה, והם נותנים הערכה למשלוח למיסים.

נמרוד
22-01-15, 10:08
אם אתה לא רשום בbuy2usa, תכנס לאחד הבאנרים הם מפרסמים פה באתר, ותרשם דרך הקישור מג'יפולוג, ובכך תעזור הקטנה גם לאתר...

ytzur
22-01-15, 11:15
שי שלום
ראה תודתי לנמרוד .

נמרוד שלום
בהתאם לעצתך הוזמן CSF 2167 .
הגיע לאחר כחודש מההזמנה והותקן היום על XJ שנת 1999 בהתאמה מלאה.
תודה רבה.
נ.ב - יש לי רדיאטור אלומיניום תקין שיכול לעזור למישהו עד שתגיע לו הזמנה מחו"ל.
(לא מומלץ לשימוש ארוך כיוון שתוקן כבר באפוקסי)
ירון]

shay1
22-01-15, 13:49
נמרוד באיביי אין התייחסות למשקל
אני רשום באתר של BUY2USA
אני אתקשר לשירות לקוחות שלהם אולי הם יעזרו

ירון מהיכן אתה ?
אני אשמח לאמץ את הרדיאטור הישן שלך , אצלי הדודי פלסטיק תקינים אולי אפשר לעשות החלאה
והרדיאטור יכול לשמש את כל מי שנתקע בעתיד

lizard
22-01-15, 14:28
הם לא יעזרו כי אין להם מושג. יפנו אותך לנחשבון עלויות. מנסיון. תשלח מסר למוכר ותבקש לדעת מידות אריזה ומשקל.

boaz avrahami
22-01-15, 14:54
כנס לאמסון ואם יש שם את הרדיאטור תדביק את קישור הדף ב buy2ysa במחשבון וזה יתן לך פירוט עלויות מלא עד הבית.
תוכל להזמין אותו דרכם באופן הזה והם יזמינו מאמזון וישלחו לך הביתה

shay1
22-01-15, 14:59
בועז ניסיתי , אך ספציפית לרדיאטור שנמרוד מציע [הנחושת] רשום שאין מספיק מידע
עדיין מתלבט בין נחושת לאלומיניום

Saar
22-01-15, 18:33
היתרון החשוב של נחושת הוא שכל אחד יכול לתקן אותו לעומת אלומניום שיזרק לפח כשתהיה בעיה.
מבחינת פיזור חום/החלפת חום, אני לא חושב שתרגיש הבדל כלשהו.
האלומניום יותר יפה :)
CSF היא חברה מוכרת, להבנתי, בדגם עם ה 3 שורות עלולה להווצר סתימה של המעברים (מעברים צרים ודקים יחסית) -שווה לבדוק את זה (נמרוד, איזה דגם יש לך?)

shay1
22-01-15, 20:45
איך מנקים רדיאטור אלומיניום , הרי הדודים מולחמים ?
האם הcsf נחושת עם אופציית ניקוי
האם המחירים הגבוהים , פי שניים מרדיאטור רגיל של koyo
מצדיקים את הפער ?
מה אורח חיים של רדיאטור עם דודי פלסטיק ?

Saar
22-01-15, 21:16
רדיאטור אלומיניום לא ממש ניתן לניקוי. תאורטית , ניתן לחתוך, לנקות ולרתך. בפועל, יותר זול ופשוט להחליף לחדש.
אני חושב שאת ה csf ניתן לנקות -נמרוד?
אורך החיים של זה עם דודי הפלסטיק הוא שאלה טובה. הראשון התפוצץ אחרי קצת פחות מ 5 שנים (המקורי).
החליפי החזיק בערך 3.
הבעיה היא שהם תמיד יתפוצצו ברגע הכי לא מתאים. (אחד בתחנת הדלק בדימונה, בדרך לטיול הגדול הראשון איתו, השני, בקצה מעלה יאיר ביום חם...)
אל תתפשר. תקנה רק מתכת, ללא פלסטיק.
ולשאלתך, כן. הם מצדיקים את הפער. (ד״א, מעבר לעמידות, גם יכולת הקירור משופרת, לפחות באלומיניום שאני קניתי...)

ד ו ר ו ן
22-01-15, 23:17
אני יכול להעיד שרדיאטור נחושת סטנדרטי החזיק אצלי 12 שנים לפני שהתחיל לפתח סימני עייפות.

boaz avrahami
23-01-15, 00:52
והמקורי אלומיניום עם הצדדי פלסטיק החזיק בגרנד 14 שנה והוחלף כי בבדיקת לחץ התגלה סדק פצפון

ד ו ר ו ן
23-01-15, 09:46
והמקורי אלומיניום עם הצדדי פלסטיק החזיק בגרנד 14 שנה והוחלף כי בבדיקת לחץ התגלה סדק פצפון
ההבדל הוא שאת הנחושת מתקנים והוא מחזיק עוד 12 שנים..

boaz avrahami
23-01-15, 10:33
מי רוצה לחיות על הקצה ?
היתרון הוא דווקא תיקוני שטח לטעמי

ד ו ר ו ן
23-01-15, 11:35
למה על הקצה?
כשהוא התחיל לפתח סימני עייפות (נזילה בתפרים), שלחתי אותו לפתיחה וניקוי, והלחמה מחדש.
מבדיקה פנימית, היה מעט מה לנקות, והמצב שלו היה טוב מאד (ראה רק נוזל קירור אמיתי כל חייו).

בקשר לתיקוני שטח, מקדם ההתפשטות שלה אפוקסי המתכתי קרוב מאד למתכת.

מה שאומר שתיקון שטח יהיה מוצלח בהרבה בהשוואה להדבקה של מסטיק אפוקסי על סדק בדוד פלסטיק.

עוד יתרון לרדיאטור מתכת.

נמרוד
23-01-15, 16:58
שי - בדקתי בהיסטוריה של ההזמנות שלי. מידות החבילה (רדיאטור 2671 CSF כאמור) כפי שהתקבלה בBuy2usa -
98x40x20 ס"מ
משקל 9.8 ק"ג
משקל נפחי 13.07

עלות משלוח - אווירי אני כמוך מיהרתי - 176$

מע"מ 51$

מכס 69$

זה בנוסף לרדיאטור שעלה 221$

סה"כ - 520$

משלוח ימי היה מוזיל את זה משמעותית, היה יכול לחסוך כמעט 100$, והיה מגיע תוך משהו כמו 40 יום. באוויר זה הגיע למיטב זכרוני אחרי פחות מעשרה ימים. בכל מקרה קניתי מאיביי ושלחתי לBuy2Usa. זו החנות שקניתי ממנה -
http://www.ebay.com/itm/CSF-2671-Rugged-All-Metal-HD-Radiator-Jeep-Cherokee-91-97-/130882325444?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item1e7931cbc4&vxp=mtr&rmvSB=true&rmvSB=true

סער, זה מתאים גם ל99-2001? למיטב זכרוני אין שום הבדל בין הרדיאטורים שלנו.

shay1
27-01-15, 17:08
עדכון
לצערי הרב בחרתי בפיתרון הפחות טוב וקניתי רדיאטור תחליפי של koyo
הבעייה הייתה שלא יכולתי להשבית את הרכב מאחר והרכב משמש אותי ביום יום
אני מודע לעניין שהרדיאטורים התחליפיים לא מחזיקים הרבה ואני מתכנן בשנה הקרובה להזמין משהו איכותי יותר
גם מישקולי עלות הרדיאטור התחליפי עלה רק 700 מול 2200 על רדיאטור מתכת
זהו , ממשיכים בנתיים בישור קיו

shay1
27-01-15, 17:13
שאלה


האם ניתן לבצע אפשרות להדליק את מאוורר המזגן ידנית ע״י מפסק ?
הכוונה היא כאשר עומדים או זוחלים להדליק אותו כדי שיתן עוד קירור למים
מבלי לבטל את התפקיד המקורי של הוונטה שהוא המזגן ?

Saar
27-01-15, 18:51
נמרוד, לפי התיאור של המוכר, הרדיאטור מתאים.
שי, אני מקווה שלא תגלה שמה שקונים בזול קונים פעמיים....
אישית, הייתי מזמין מחו״ל ושומר את השני לגיבוי או מוכר אותו.

לגבי חיבור ישיר של המאוורר, אין בעיה לעשות זאת, אצלי זה עבד ככה שנים.
ישנן 2 דרכים:
1. חיבור לריליי של המאוורר
2. חיבור ריליי נוסף ל + שלו.
אצלי הייתה דרך מס׳ 2 שהיא פחות מומלצת - הוספת ריליי.
יש קונקטור בצד ימין של המאוורר (כשאתה עם הפנים אליו), יש שם שני חוטים, אחד פלוס והשני מינוס. תתחבר לפני הקונקטורים- כלומר לחלק הצמה שמחובר לרכב כך שאם תאלץ להחליף מאוורר לא תצטרך לחבר שוב...
סער

shay1
27-01-15, 19:24
סער עשיתי את המהלך בגלל אילוץ ואני מודע שהפתרון הוא זמני

-->