התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה מהמומחים בנוגע לנוזל קירור



torchak
26-01-15, 09:25
נתקלתי בשני מוצרים, שלהדיוט כמוני נראים זהים ועושה רושם (שוב, לי) שהשוני הוא במיתוג.
מדובר על נוזל קירור אדום של ZEREX (מותג לש VALVOLINE).
זה הלינק למוצרים:

http://valvoline.co.il/ZerexAsianVehicleAnitfreezeCoolant
http://valvoline.co.il/ZerexDEX-COOLAntifreezeCoolant

התקשרתי ליבואן והתשובה הטובה ביותר שקיבלתי ממנו: "זה למכוניות אסיאתיות וזה למכוניות אמריקאיות".
ואני שואל - מה שמים במנוע בריטי?
במקרה כבר הצטיידי במיכל אחד של הנוזל "לאסיאתיות" (שעולה לא מעט אגב) אבל אני צריך להחליף את כל נוזל הקירור. איזה מהם עדיף/כדאי? יש בכלל הבדל? אפשר לערבב בניהם?

תודה רבה!

אסף ד.
26-01-15, 12:45
איזה רכב?
למה לא לקרוא לבד באינטרנט ולהחליט לבד ע"פ הוראות יצרן הרכב ולא יצרן החומרים?

GodsFather
26-01-15, 14:24
הרכב שלו הוא בריטי (דיפנדר), שנמשיך לדבר על היצרן ? :)

boaz avrahami
26-01-15, 14:49
ההבדל בין החומרים הוא כימי וריכוזיות החומר.
בעיקרון יש שני חומרים מקובלים ובכל אחד מהם תמצא גם יחסים אחרים של מהילה בד"כ בכדי להשיג טמפרטורת קפיאה/רתיחה שונה.

החומרים המקובלים הם-
אתילן גליקול
פרופילן גליקול.

יצרן הרכב אמור להמליץ על סוג מסויים שאינו תוקף את המתכות שבמערכת הקירור וגם ימליץ על ריכוזיות בד"כ.
במקרים אחרים היצרן ימליץ על תוצרת מסויימת שאם תבדוק מה היא מכילה תוכל למצוא את התוצרים שווי הערך לה

raanan
26-01-15, 14:50
פעם חפרתי טוב בנושא וגם מצאתי טעויות בקישור של המפרטים שמצורפים באתר היבואן .
הנוזל הקרור הראשון מתאים לכל רכב ! אבל הוא מאד יקר. מיועד לרכבים שצוברים קמ' רב.
הנוזל השני עפ"י מפרט GM ומתאים יותר לרכבי US משנות ה 90 ועד השנים תחילת שנת 2000 .

תכלס, הנוזל הרגיל שלהם מצוין ומספיק טוב (זה מה שאני שם אצלי בטרופר ) :
http://valvoline.co.il/ZEREXOriginalGreen5050

רענן

amit1
26-01-15, 16:17
מזה שנים שאני משתמש בנוזל של קטרפילר. במעבר בצעתי שטיפה עם חומר ייעודי של קטרפילר.

omri_t
26-01-15, 19:23
ההבדל המהותי בין נוזלי הקירור הוא באחוז מונע הקיפאון אתילן/פרופילן גליקול
שככל שהם באחוז גבוהה כך הנוזל עמיד לקיפאון אך מאבד מיכולת פינוי החום.

ובנוסף בסוג מונעי הקורוזיה אינהיהיטורים.
כאשר נדרש להתאים את האינהיביטורים לחומרי המבנה במנוע.

כל ייצרן ממליץ על נוזל מסוג מסויים או משפחה
בהתאם לבדיקות או מפרטים שנקבעו ומבטיחים אמינות למערכת.

ובדיוק כמו שמן, כך עם נוזל קירור : יש להכיר ולהתחשב בהוראות ייצרן הרכב. ועם זאת להכיר בעובדה שהטכנולוגיות מתקדמות.

כמו כן מונעי קיפאון נדרשים במערכת של רכב בישראל אבל באחוז קטן ייחסית.


אגב, אתילן גליקול גורם ל"שמנוניות "הנוזל אינטואיטיבית זה נראה כמו תכונה מועילה.
לא מצאנו קשר בין תקלות או הרכב הנוזל לאורך זמן לבין עבודה עם או בלי אתילן גליקול.

-->