התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון טכני מעמיק - הרכבת בודי סופה ארוך על שלדה קצרה



snirjeepdreamer
28-01-15, 21:20
לאחרונה אני מנסה להבין לעומק את ההיתכנות להרכבת בודי סופה ארוך על שלדה של סופה קצרה וההשלכות לכך.
אני מעוניין לשמוע דעות שונות, השפעות פוטנציאליות וכו'. כרגע במנותק מהפן החוקי.

על פניו, גם בסופה ארוכה וגם בקצרה בסיס הגלגלים זהה, מיקומי הסרנים, מיכל דלק ועוד.
למעשה השוני היחידי שמכתיבה תוספת הבודי של 39 ס"מ הם 2 תושבות המונחות על קורת שלדה רוחבית נוספת בשלדה.

השאלה היא האם לצורך העניין התקנת בודי ארוך על שלדה קצרה, בתוספת יחידת הארכה המתלבשת על בסיס
הקורה האחורית הקיימת + הארכת צמת החשמל האחורית יכול להיות ריאלי ?

רשאים אש...


שניר

נמרוד
28-01-15, 21:31
מבחינה טכנית זה ריאלי לגמרי.

ואם כבר בונים שלדה אחורית חדשה - תחשוב על משהו יצירתי, כמו שלדה קצרה יותר ובודי שנגמר בשיפוע לטובת זוית גישה טובה יותר ואפקט מגניבות כללי.

snirjeepdreamer
28-01-15, 22:16
ראיתי את הפורמט הזה על סיקס ארוך בדרום (דווקא של חבר כאן בפורום) לפני שהוא נמכר.
הבעיה היא שזה מחסל את כל המטרה של מקום אחסון נוסף :D

דרור ברלי
28-01-15, 22:23
אם אין לך את הבונוס של מקום לאיכסון, אז בשביל מה זה טוב?
אפשר לחשוב שמחר אתה מעמיס ציוד לטיול של שבוע...
יש לך בודי קצר סקסי ויפה, עזוב אותו במנוחה.

לבודי הארוך שלך יש שימוש אחר. דבר איתי בה"פ או בטלפון.

snirjeepdreamer
28-01-15, 23:30
אם אין לך את הבונוס של מקום לאיכסון, אז בשביל מה זה טוב?
אפשר לחשוב שמחר אתה מעמיס ציוד לטיול של שבוע...
יש לך בודי קצר סקסי ויפה, עזוב אותו במנוחה.

לבודי הארוך שלך יש שימוש אחר. דבר איתי בה"פ או בטלפון.

זה כבר old news דרור ידידי...
תתעדכן אתה :cool:

חוץ מזה, מה שציינת זה בדיוק מטרת השאלה בשרשור: יצירת מקום איחסון נוסף.

דרור ברלי
28-01-15, 23:51
כל שילדות הסופה נולדו במקור כשהן ארוכות.
עבור הדגמים בעלי הזנב הקצר, השילדות קוצרו בתע"ר. לא ביג דיל ולא מדע טילים. כל הפחחים שמקצרים סופות עושים את זה לא פחות טוב.
טכנית כנראה אין בעיה להאריך בחזרה את זנב השילדה, קצת עבודת מסגרות.

למרות שבוחן חד-עין שמתמצא בתתי הדקויות של הג'יפים מנצרת, יבדוק ברשיונות או בלוחית המחוברת לבודי, ימצא את שם הדגם CYJ-S (קצר) או CYJ-L (ארוך) וישווה למה שיש בפועל...

הסופה הארוכה פחות סקסית מהקצרה וזוית הנטישה שלה פחות טובה, אבל יש בה חד משמעית הרבה יותר מקום לציוד מאשר בקצרה. הרבה יותר ממה שאפשר לחשוב כשכל ההבדל באורך הוא אותם 39 ס"מ בלבד - זה למה לאחרונה יש ביקוש ער דווקא לארוכות, במיוחד אצל ג'יפאים שרוצים לטייל ברצינות ולא רק לעשות עבירויות (ואת יכולות העבירות המצויינות של סופה, כולל הארוכה, אתה מכיר).

cj 64
29-01-15, 06:54
למה לא להחזיר ,את השאסי למקור ?יש מישהו שעושה זאת,אם תרצה את פרטיו צלצל אלי,גל

asafk
29-01-15, 07:37
הארכת שלדה לפי הספר - לא מסובך ולא מורכב. דורש דיוק טוב כדי שהכל יישב במקום כהלכה אך לא מעבר לזה.
אני מציע שתתחיל בלימוד ההפרשים במידות (אני חושב שבספר של הסופה יש מידות שלדה) ומה למעשה תהיה ההארכה.
האפשרות הקלה היא לקחת חתיכת שלדה אחורית של סופה מושבתת ולהשתמש בבודי בתור מתקן שימקם את ההארכה.
לגבי איך מבצעים את חיבור שני החלקים - יש ספרות ויש דרך נכונה, כשתחליט שאתה נכנס לזה, נחפור קצת.

אסף.

snirjeepdreamer
29-01-15, 15:05
אני אחדד קצת,
מי שמכיר את הג'יפ שלי יודע שאני בונה הכל מודולארי ופריק.
משמע, אין שום דבר קבוע ואפשר להחליף ולשנות בכל רגע נתון. זו גם הגישה במקרה הזה.

הכוונה היא לא לרתך תוספת לשילדה אלה לבנות סוג של "ח" שמתחברת לקורה האחורית הקיימת
על גבי ההברגות הקיימות אליהם מחובר היום הטמבון.
כלומר, ההארכה תתחבר לקצה השילדה הקיימת עם ברגים.
היום בודי קצר, מחר בודי ארוך.. הכל בר שינוי ותמיד אפשר לחזור אחורה.

השאלה האם אין בעיה במקרה הזה של חוזק מבני??
על פניו קונסטרוקציות שלמות ניבנות כך ואין בעיה.
בנוסף, אפשר להוסיף לאותה "ח" דיאגונליים ולייצר עוד הברגות בקורה האחורית.
אני מאמין שסה"כ החלק הזה יוכל לעמוד בפוטנציאל תוספת המשקל על החלק הזה.

asafk
29-01-15, 15:28
אפשרי אבל דורש חיזוקים נוספים על ידי סרגלים לאורך הקורות.
שים לב שהמקטע האחורי של השלדה אינו נושא עומס אלא רק את משקל המרכב שלא נחשב באמת עומס.

אסף.

snirjeepdreamer
29-01-15, 16:59
אלא אם מעמיסים עליו ציוד. שזה למעשה כל הכוונה

asafk
29-01-15, 17:47
זה עדיין לא נחשב. כל מה שמחוץ לתושבות המתלים לא נחשב חלק נושא עומס. משקל המרכב והמאמצים שמתפתחים כתוצאה ממנו לא קריטיים. זה לא אומר שלא צריך חיבור טוב וחזק - אבל זה כבר לא חלק אינטגרלי מהשלדה.

אסף.

דרור ברלי
29-01-15, 19:14
לא הייתי מקל ראש בקצה השילדה האחורי.

תחשוב שאתה צריך לפעמים לגרור דיפנדר שבור ציריות בואדי כלשהו, לחלץ....

גל מגל
30-01-15, 01:26
היה לי כזה סיקס עם מעין תותב מאסיבי בקצה השלדה.
אכן כמו שאסף כתב אין עומסים ממשיים בקצה למעט משקל הבודי.

כשקניתי אותו הלכתי לכמה אנשי מקצוע. שבדקו את איכות החיבור ואישרו שאכן אין בעיה מבנית.

לגבי גרירה לא חששתי, החיבור היה בנוי מפרופיל עבה וחזק יותר מהקורות המקוריות.

-->