התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בפירוק ציריה אחורית DANA



shrem
31-01-15, 19:32
שלום לכולם,
לאחר שהנשם של הסרן האחורי נסתם מלכלוך של שנים, עלה הלחץ בתוך הסרן וגרם לפריצה של שני מחזירי השמן של הציריות.
התוצאה היא של הרבה מאוד שמן שניגר לתוך הדראמים האחוריים ואיבוד כל יכולת בלימה אחורית.
פירקתי את הציריות (כפי שתראו בתמונות בקישור המצורף), הסרתי את טבעת החביקה של הבעת מאחורי המיסב, אך איני מצליח לפרק את הטבעת בכדי להחליק את המיסב ומחזיר השמן החוצה.
האם יש צורך בחימום?
למישהו יש ניסיון עם זה?

https://www.dropbox.com/sh/ucwxiuoh1mks3f3/AAA4Z1WxUNOAffEEvNjRWiApa?dl=0

תודה,
עמית שרם
טאטא
גבעות בר

יונימוג אדום
31-01-15, 20:14
הטבעת הזאת היא חד פעמית - על מנת להסירה יש צורך לחתןך עם דיסק בצורה אלכסונית על מנת לא לפגוע בציריה .
יש קיט להחלפה המכיל - מחזיר שמן , מיסב , וטבעת מתכת .
בהרכבה יש להכניס את הטבעת עם פרס או זוג פטישים במקביל .

אילן

six 4 life
31-01-15, 20:41
זה 44 של CJ ובמקרה כזה שים לב - ללא קשר למצב המיסבים שלך ומחזיר הגריז הצמוד לכל אחד מהם (המחזיר השחור הגדול הוא מחזיר גריז ולא שמן) - השמן שנוזל לך לדראמים נוזל בגלל מחזירי שמן פנימיים שעשו את שלהם.
בתוך כל אחד מצינורות הסרן 5-10 ס"מ פנימה מכיוון הדראם יושב מחזיר שמן והוא זה שמפריד שמן בין הדראם לגוף הסרן, לא החיצוני ליד המיסב.
בכללי קשה לראות מהתמונות אבל אם המיסבים במצב תקין אתה לא חייב להחליף אותם, אבל החלפה שלהם כך או כך לא תהיה טעות.
בכל אופן תחליף את מחזירי השמן שיושבים בתוך הסרן וזהירות בהתקנה - הם עדינים ונוטים להתעקם בקלות. בשביל להתקין אותם כמו שצריך תצטרך צינור קרוב ככל שאפשר לקוטר החיצוני של המחזיר עצמו.
אם יש עוד שאלות תעלה כאן.
בהצלחה.

נמרוד
31-01-15, 20:52
את הטבעת אתה חותך עם דיסק בזהירות ובשלבים כדי לא להגיע לצירייה, כשהיא חתוכה כמעט עד הסוף אזמל בתוך החריץ ומכת פטיש להסרה שלה.

הכנסת הטבעת החדשה - כמו שS4L כתב - צינור פלדה צול ורבע או צול וחצי, ארוך יותר מהצירייה. אחד מחזיק את הצינור על הצירייה העומדת (שתקועה בתוך הגלגל שפרקת בשביל היציבות) ושני נותן על הצינור עם פטיש חמש קילו.

ד ו ר ו ן
31-01-15, 20:53
לגבי הטבעת, בצירייה של היילקס יש מנגנון דומה.
חימום של הטבעת (חימום סביר, לא מוגזם), והיא מתרחבת בדיוק כדי לצנוח למקומה, בלי פרס ובלי פטיש.
אחרי הקירור היא נעולה למקום.

shrem
31-01-15, 21:11
זה 44 של CJ ובמקרה כזה שים לב - ללא קשר למצב המיסבים שלך ומחזיר הגריז הצמוד לכל אחד מהם (המחזיר השחור הגדול הוא מחזיר גריז ולא שמן) - השמן שנוזל לך לדראמים נוזל בגלל מחזירי שמן פנימיים שעשו את שלהם.
בתוך כל אחד מצינורות הסרן 5-10 ס"מ פנימה מכיוון הדראם יושב מחזיר שמן והוא זה שמפריד שמן בין הדראם לגוף הסרן, לא החיצוני ליד המיסב.
בכללי קשה לראות מהתמונות אבל אם המיסבים במצב תקין אתה לא חייב להחליף אותם, אבל החלפה שלהם כך או כך לא תהיה טעות.
בכל אופן תחליף את מחזירי השמן שיושבים בתוך הסרן וזהירות בהתקנה - הם עדינים ונוטים להתעקם בקלות. בשביל להתקין אותם כמו שצריך תצטרך צינור קרוב ככל שאפשר לקוטר החיצוני של המחזיר עצמו.
אם יש עוד שאלות תעלה כאן.
בהצלחה.

תודה.
לפי מה שאתה כותב הבעיה שלי היא במחזירי השמן הפנימיים.
איך אני מגיע אליהם? אני צריך לפרק את כל מכלול הדיפרנציאל?

שוב תודה,
עמית

six 4 life
31-01-15, 21:37
ממש לא.
את הציריות כבר הוצאת, עכשיו תסתכל אל תוך הסרן מבחוץ, זה מה שתראה

http://www.jeepforum.com/forum/attachments/f8/471617d1347571213-true-false-1986-cj7-rear-dana-44-axles-have-inner-axle-seal-201.jpg

זה המחזיר, יש אחד כזה בכל צד, ואותם אתה צריך להחליף אם נוזל לך שמן.

-->