צפייה בגרסה מלאה : האם ניתן להפעיל רתכת רגילה בשטח בעזרת ממיר מתח?
שלום
האם ניתן להפעיל רתכת רגילה בשטח בעזרת ממיר מתח?
תודה רבה
עודד
לא חושב שקיים ממיר כזה, הוא צריך להיות בעל הספק עצום .
לעומת זאת אפשר לרתך בשטח עם כמה מצברים ,
תעשה חיפוש - יש חומר על זה.
אמיר.
sagisendler
05-09-05, 09:06
השאלה היא כמה אתה צריך לרתך
ברמת העיקרון ההספק של הריתוך הוא כזה שאין ממיר שעומד בהספקים האלו
אבל יש חברה ישראלית שמייצרת אלטרנטורים שהם גם רתכת בפני עצמם, זה היה לפני כמה שנים טובות אבל אני מאמין שעם קצת חיפוש אפשר להגיע אליהם ...
שגיא
אני חושב שפעם דובר על כך באחד הפורומים.
עקרונית, לדעתי, יש ממירי מתח בגדלים כאילו ואני חושב שאפילו הם מיוצרים בארץ. אבל העלויות- לא כדאי אפילו לשמוע על זה...
הנה קישור ליצרן בארץ: http://www.interdan.com/mainInverters.asp
אתה יכול לחפש שם לפי כלי עבודה ויש ממירים עם הספקים ממש גבוהים גם מעל 2000 וואט.
והנה עוד אחד: http://www.solarpower.co.il/inverters-comp.html
מצד שני, אתה תמיד יכול לקנות רתכת שטח.
ליאור.
שלום
האם ניתן להפעיל רתכת רגילה בשטח בעזרת ממיר מתח?
תודה רבה
עודד
לא פרקטי. רתכת AC רגילה צורכת בקלות 2000 ויותר וואט. ממירי מתח של יותר ממאות וואט הם יקרים מאד ולא משתלמים. בחירום אפשר לרתך עם מצברים, ואם אתה רוצה את המערכת המושלמת, קנה אלטרנטור מחוזק שהוא גם רתכת DC, כמו זה:
http://www.zena.net
טוב, עברו כמה וכמה שנים ונראה לי שאפשר לפתוח את הנושא מחדש. קיימים היום בשוק מיני רתכות קטנות וחמודות, שהזרם המקסימלי שלהן הוא באזור 120-160 אמפר. העלות בארה"ב 100-160 דולר. ממירי מתח של 2000 וגם 3000 ואט זמינים באינטרנט גם כן במחירים אטרקטיבים של אזור ה100 דולר.כל החבילה כולל משלוח תצא בין 1000-1300 שקל לערכת ריתוך ניידת... למה לא בעצם?
זורק מהראש...
למה לא:
כי אם אתה לא נוסע ברכב "ששובר את עצמו" אז אין לך מה להחזיק רתכת ברכב.
כי זה תופס מקום.
כי אם אתה מטייל עם חבר'ה אז תעשה חיפוש ביוטיוב איך לרתך בעזרת מצברים, אז נישאר לך לזרוק בארגז כמה אלקטרודות.
בטח לאחד החברים יש כבר כזה.
למה כן:
יש לך הכל בארגז כלים ורק זה חסר.
כי יש לך מקום לזה.
אתה מטייל לבד.
כי נראה לך שתישבור משהו שיצריך ריתוך בשטח.
כי אין לך עדיין שום רתכת.
כי אתה לא חבר(?) בקבוצת וואטסאפ חילוץ לג׳יפולוג :cool:
לא פרקטי. רתכת AC רגילה צורכת בקלות 2000 ויותר וואט. ממירי מתח של יותר ממאות וואט הם יקרים מאד ולא משתלמים. בחירום אפשר לרתך עם מצברים, ואם אתה רוצה את המערכת המושלמת, קנה אלטרנטור מחוזק שהוא גם רתכת DC, כמו זה:
http://www.zena.net
אפשר הסבר על האלטרנטור הזה בבקשה.
ממיר של 2000 או 3000 וואט יצרוך לך מעל 200 אמפר מהמצבר, מעבר לנזק שתיגרום למצבר אתה צריך להשתמש בחוטים עבים וחיבורים טובים למצבר.
הממירים האלו בנויים לשימוש במערכות סולאריות עם מצברי פריקה גדולים מאוד ולא כחיבור זמני למצבר רכב.
מאוד לא מומלץ.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בכמה זמן?
מוכן לקבל את זה שיש מגבלות.. בסה"כ אני לא הולך לתפור קילומטר של צנרת.
סתם לדוגמא פיק של סטרטר יכול להגיע ל500 אמפר בקלות. אז בוא נגיד שהרתכת יכולה לתת דקה עבודה נטו לפני שנותנים למצבר להיטען? יכול לחיות עם זה במצב חירום... וגם אם הלך המצבר כפוט, בסוף מצבר טוב עולה 800 ש"ח.. חילוץ מורכב שדורש ריתוך או כלים מיוחדים לא יעלה פחות מחמישיה..
אז אתה רוצה לקחת DC מהמצבר להפוך אותו ל AC בממיר ואז להפוך אותו חזרה לDC ברתכת. הגיוני. לא.
מתח של רתכת הוא בערך מתח של שניים עד שלושה מצברים.
תכלס לתיקון בשטח אתה לא צורך מהמצברים יותר ממה שצורכים כמה סטרטרים ברצף.
אסף.
שתי סוללות ליפו בריאות שמשמשות להתנעת חירום סוחבות יפה ריתוך אלקטרודה, בדוק.
לא מאמינים לי ? תשאלו את הילד ...
לא צריך לסחוב מצברים וכבלים כבדים.
מנצל ציוד שקיים אצלי ממילא ובתוספת קטנטנה יש רתכת לחירום ...
ליפו זאת הסוללה האחרונה שהייתי מרתך איתה.
מאוד רגישה לפריקה חזקה.
חפש סרטונים ביוטיוב איך הדבר הזה מתפוצץ.
מכיר את הסרטונים.
הסוללה שאני משתמש מיועדת לזרמים גבוהים (מעל 300 אמפר מתמשך) כך שאני לא מתקרב בריתוך למגבלות שלה. כשתהייה לי הזדמנות אמדוד מה הזרם האמיתי בריתוך, אבל אני מעריך שהוא כחמישית מהזרם המותר לסוללה.
ומזכיר שוב, זה לחירום בשטח בלבד (בבית יש רתכת), אני מודע למגבלות הטכנולוגיה ולכן:
א. הסוללות תמיד בנרתיק המגן שלהן
ב. אם יש צורך בריתוך גדול, אתן לסוללות הפסקות כדי לפזר את החום שנוצר בהן (שהוא המקור לסיכון)
ושוב, מכיוון שהסוללות תמיד איתי בשטח (כבר 6-7 שנים, רועננו בחדשות לאחרונה), וגם צמה מותאמת עם 2 תנינים קטנים אך אכזריים במיוחד, אז כל מה שנותר לי להוסיף הוא מתאם קטנצ׳יק לחיבור 2 סוללות בטור וכמה אלקטרודות. נראה לי שווה שיהיו בג׳יפ ...
אגב, הסוללות שלי בג׳יפ הן צמד 5000mAh 4 תאים בטור בסיווג זרם 50C. בפרייבטים יש לי קטנות יותר מאותה הקטגוריה.
כבר יצא לי להתניע עם הקטנות יותר מפול-סייז אחד וגם איזה איפון. אלו לא סוללות פראייריות למרות שמוצאן סיני למהדרין ...
2 מצברים בחיבור טורי (לנתק מהרכב) מעלה תמתח ותקטין תזרם 24v מרתך מצויין... מנסיון.
יש בשוק היום לא מעט רתכות נותנות מענה לנושא הזה,
בטיול שבועות האחרון עשיתי תיקון לשלדת סבן שנסדקה והרתכת עבדה מצוין עם ממיר 2000w ,
עם רכב מונע ללא שום בעיות
מדובר ברתכת זיקה ממש קומפקטית https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180529/6f6aba98f48f1c7d46d3ec98cdcd6556.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180529/c1b30b6d5c747eaca18d299a1a6ff64d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180529/65dbd35012ffe699cbc570a5d9de5311.jpg
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
לפני 30 שנה היה לי אלטרנטור שהיה גם רתכת.
מעלה את השרשור מהאוב.
אני יודע לרתך עם מצברים.
זה לא מה שאני מחפש.
לא מחפש ממיר לרתכת רגילה.
גם לא מחפש שרטוט או סרטון איך ממירים אלטרנטור לרתכת.
מחפש קישור לאלטרנטור אורגינל עם יציאות לכבלי רתכת אם ניתן מהארץ ובמחיר שפוי.
בארהב לפני משלוח מצאתי בגודל 150A מעל 800$
תודה לכל קישור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.