צפייה בגרסה מלאה : ג'ימיני "בתול" ושילוב שלא עובד.
שלום, רכשנו לבית לפני מספר ימים סוזוקי ג'ימיני מבציר 2008 וגיר אוטומטי. הרכישה בוצעה ללא בדיקת קניה.
הרכב יד ראשונה וגמע עד כה כ 70k קילומטר שאת רובם ככולם נסע בעיר ללא שילוב בודד למצב 4WD או ירידה לשטח בכל חייו. רואים את זה על הרכב וגם על הבעלים.
היום ניסיתי לשלב ואלו הממצאים.
1. במצב נסיעה עם הגה ישר לחיצה על כפתור השילוב 4wd - שומעים "קליק" כלשהו מתוך הדאשבורד (צליל של ריליי), אך המנורה לא מהבהבת אפילו. שלא לדבר על דולקת קבוע. כנרטה שלא משתלב.
2. במצב עמידה- אותו סימפטום. הריליי עובד אך אין זכר לנורה.
3. במצב עמידה, תיבה על ניוטרל, ולחיצה על כפתור ה 4wd-low, יש מן צפצוף, כבר לא שומעים את הריליי, ושוב.. אין זכר למנורה. וכנראה גם שלא משולב.
הערה חשובה: המנורה תקינה שכן בפתיחת הסוויץ' היא דולקת.
וכמובן שניסיתי את כל המצבים לפי ספר הרכב.
אשמח לכיוון, או לפחות לתקווה שלא קנינו חתול בשק.
תודה ושבת שלום.
יונימוג אדום
13-02-15, 18:45
הבן שלי רכש ג'ימני 2005 VVT ידני , גם אצלו הייתה בעיית שילוב - הן של ה:4X4 והן של הלוקרים .
לאחר מספר בדיקות והחלפה בין ממסרים( ריליי) שונים התברר ששני ממסרים פשוט לא חיברו מפאת קורוזיה .
החלפה פשוטה ( וזולה - חליפי ) פתרה את הבעיה .
אילן
דרך אגב , אתה אבי .X.T מצרופה ?
- - - Updated - - -
הבן שלי רכש ג'ימני 2005 VVT ידני , גם אצלו הייתה בעיית שילוב - הן של ה:4X4 והן של הלוקרים .
לאחר מספר בדיקות והחלפה בין ממסרים( ריליי) שונים התברר ששני ממסרים פשוט לא חיברו מפאת קורוזיה .
החלפה פשוטה ( וזולה - חליפי ) פתרה את הבעיה .
אילן
דרך אגב , אתה אבי .X.T מצרופה ?
אי אפשר לשלב לlow מבלי לשלב קודם לhigh. אם הנורה
לא מהבהבת כלל יש מצב שהיוניט שיושב על הטרנספר מנותק או דורש החלפה. אפשר לראות אותו די בבירור כשמסתכלים מתחת לרכב.
Sent from my Ass
אגב, גם אם קונים ג׳ימני מהאפיפיור, לבדוק שהשילוב עובד זה בסיסי.
Sent from my Ass
אגב, גם אם קונים ג׳ימני מהאפיפיור, לבדוק שהשילוב עובד זה בסיסי.
Sent from my Ass
תודה על התגובות. יש מישהו מומלץ לאבחון ותיקון הבעיה שלא עובד בשיטת "ניסוי וטעיה"?
לגבי הרכישה - צודק ב 100%. עד היום כל הרכבים שרכשתי היו פרייוטים רגילים, לעולם לא ביצעתי בדיקה במכון פשוט כי אני לא סומך על הגופים הללו במדינת הקומבינות.
תמיד הקפדתי לרכוש מיד ראשונה,קילומטראג' נמוך,היסטוריה מלאה, ואינטואיציה לגבי המוכר.
פשוט זאת הפעם הראשונה שאני רוכש ג'יפ ובדיקת השילוב לא היתה ברשימה הרגילה שלי. רק נקווה ששכר הלימוד לא יהיה גבוה מדיי :|
לפני מוסך. תבדוק את היוניט שרשמתי לך,היא יושבת בחלקו האחורי של הטרנספר. הגישה קלה וקל לראות באור מה מצבה.
לא רשמת מהיכן אתה..אם באזור השרון-מרכז אני יכול להמליץ על ליאור זוקילנד מנתניה (050-3303630). חבר ובעל מקצוע אמין שמתמחה רק בג׳ימני. מכיון שלא ממש בדקת את הרכב שווה להכניס אליו או לבעל מקצוע אחר שמכיר את הדגם ואת המחלות שלו (אין הרבה לשמחתנו)
אבל בחייאת - תבדוק לבד קודם.
Sent from my Ass
יש מצב לשרטוט\תצלום איפה בדיוק היא נמצאת ואיך היא נראית?
וכן, אני מאיזור השרון. תודה על ההמלצה.
זה משהו כזה (מצאתי בגוגל..)
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/14/74415d8a33e8b23e58d05fe0c36591b7.jpg
Sent from my Ass
רק בשביל להיות בטוח, הטרנספר זה במרכז הרכב כן?
כן, בין שני הסרנים (יותר קרוב לקדמי)
Sent from my Ass
אוקי. אנסה לבדוק מחר באור יום. למרות שנראה לי שעדיף לעבור אצל ליאור בכל מקרה. רק בשביל השקט הנפשי..
תגיד לו שעניתי שזה לא רלוונטי..הוא יבין ;)
Sent from my Ass
אם אף פעם לא שילבו אז סביר שהבעיה היא צינורות ואקום שיורדים ללוקרים או שהלוקרים תפוסים.
אם הנורה של השילוב לא נדלקת בכלל אז לדעתי זה לא הלוקרים אלא הטרנספר שלא משלב
Sent from my Ass
היי. רק לעדכן שהבעיה נפתרה ע"י דפיקה-שתיים עם פטיש על הטרנספר. כנראה היה תקוע מכל השנים שלא הפעילו אותו.
boazgutman
17-02-15, 13:28
תתחדש... איזה כייף לשמוע שעוד יש אנשים שעובדים לפי האינטואיציה שלהם לגבי אנשים... יש תקווה...תהנה מהרכב ומהטיולים... הנוף והשקט .. שווה לפני טיול של כמה ימים ללכת שיבדקו אותו ... כדי שתהיה שקט שהוא לא יפתיעה באמצע שום מקום... אם אתה שואל את עצמך איפה הטרנספר... ואך משלבים לLOW... אז כנראה שאתה צריך בשלב הראשון להתחבר למישהו שיראה לך את הדרך בדרכך החדשה בשטח... והרי החוק הראשון הוא לא לצאת לבד לשטח....
בהצלחה..
היי. ברשתותכם, אנצל את השרשור לעוד שאלת תם:
מה העניין עם השילוב בהגה ישר?
נניח ורציתי לשלב ל 4HI, והנורה הירוקה הבהבה במשך זמן רב (לא הצליח לשלב). ברגע ששילבתי ל D, נסעתי כמה מטרים ופניתי מספר פניות סלאלום הנורה התקבעה והשילוב הצליח. משמע, מה שעזר הוא דווקא זה שהאופנים לא היו ישרים.
אשמח להסבר.
מה שגרם לנעילה זה לא היישור של הגלגלים, אלא התנועה.
לפעמים כדי לשלב ל4X4 צריך לנוע קצת קדימה אחורה בשביל שהלוקרים יתפסו.
היי. ברשתותכם, אנצל את השרשור לעוד שאלת תם:
מה העניין עם השילוב בהגה ישר?
נניח ורציתי לשלב ל 4HI, והנורה הירוקה הבהבה במשך זמן רב (לא הצליח לשלב). ברגע ששילבתי ל D, נסעתי כמה מטרים ופניתי מספר פניות סלאלום הנורה התקבעה והשילוב הצליח. משמע, מה שעזר הוא דווקא זה שהאופנים לא היו ישרים.
אשמח להסבר.
שילוב חשמלי?
הסיבה היא שהגלגש צריכים להסתנכרן, ואם הם לא בדיוק אחד מול השני, תנועת ההגה מסדרת אותם.
על אותו פטנט, מסייעים להוריד לחץ מהמערכת בשחרור.
אז זהו. שבספר הרכב מצויין בפירוש שיש לבצע את פעולת השילוב כאשר ההגה ישר. וכן, הנעילה חשמלית.
אז זהו. שבספר הרכב מצויין בפירוש שיש לבצע את פעולת השילוב כאשר ההגה ישר. וכן, הנעילה חשמלית.
זו הדרך הכי נכונה, כשהמהירויות של הסרנים שוות.
למרות זאת, אם מסיבות שונות זה לא משתלב (אפילו הבדלים בלחץ אויר יכולים להשפיע), סלאלום רגוע מאד, עוזר לשילוב ושחרור.
הבנתי. טוב, אז למדנו עוד משהו היום. תודה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.