PDA

צפייה בגרסה מלאה : שינוי מידת צמיגים לג'ימני



ענן777
16-02-15, 19:17
עם הנסיון בא התיאבון:) האם אפשר להגדיל מידת צמיגים לג'ימני באופן חוקי ולאיזו מידה מומלץ והאם כדאי לבצע שינויים טכניים בעקבות השינוי?

הערה: גם הגבהה של 2 - 3 ס"מ תספיק מבחינתי

תודות,
ענן

yoni_0000
16-02-15, 19:35
אפשר הכל. צריך לדעת למי לשלם..
מידות נפוצות לג'ימיני- 215/75/15 235/75/15

למידה הקטנה יותר לא חייבים לשנות יותר מדי, אבל הגבהה תעשה רק טוב. אם הג'אנט רחב מהמקורי יכול להיות שהגלגל יגע בכנפיים כשהמתלה סגור.
למידה הגדולה יותר אתה חייב הגבהה, ומומלץ לשנות יחסי העברה. פה יש הרבה אפשרויות לתהליך.. אני מניח שהסוזוקאים שפה יסבירו יותר טוב ממני..

המלצה חמה- עזוב.. תשאר עם המידה המקורית, תן הגבהה קלה ונעילה אחורית, לא צריך יותר.. כל שינוי נוסף יעשה את הרכב פחות מהיר/ נוח/ אמין..

רוצה רכב להתחרעויות ועבירות? סמוראי..
אם אתה מתכנן להשתמש בג'ימני גם בכביש ביום יום, תשאיר אותו עם המידה המקורית.

דרור ברלי
16-02-15, 21:00
רשמית אסור.

im_ri
20-02-15, 23:28
ג'ימני ידני או אוטומט?

עליה ל 215 מחייבת הגבהה של 2 אינץ' וחיתוך קל של הטמבון.
ליחסי העברה המקוריים קצת קשה עם צמיגי שטח מלא במידה 215.
כל מה שקשור ל 235 מחייב שינויים גדולים הרבה יותר. יחסי העברה, הגבהה רצינית יותר שגוררת הארכת צנת ברקסים, שינוי תושבות וכד'.

ענן777
20-02-15, 23:39
הג'ימני אוטומטי ומוגבה 2 אינצ'. השאלה אם יעבור טסט ומה ההשפעה תהיה בנסיעת כביש?

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2

zerez
21-02-15, 01:34
לא יעבור טסט

im_ri
21-02-15, 17:08
בגדול פשוט קשה למנוע להתחיל ליסוע עם צמיגים גדולים. זה אומר שתחילת הנסיעה איטית יותר. כנ"ל במצבים קשים בשטח שאתה בהילוך ב LOW.
זה משמעותי יותר קשה , לא משהו שלא מרגישים. מלבד זה הצמיגים כבדים יותר ולכן צריכת הדלק עולה.
וכמובן שכל המאמץ הזה גורם לשחיקה ועוס גדול יותר על כל מכלולי הרכב. מהמנוע ועד לצריות. זה לא אומר שמחר הכל ישבר ויתפרק אבל זה מאיץ את הבלאי.
לא שאלת מה היתרונות אז אני עונה בלי שאתה שואל.
1. אתה יכול לעבור לג'אנט רחב יותר ואז תקבל צמיגים רחבים הרבה יותר - (מגדיל עוד יותר את העומס דרך אגב).
2. במידה גדולה יותר תוכל למוא צמיגי שטח מלא.
3. אם אתה נשאר עם הג'אנט המקורי אתה מקבל עוד 2-3 ס"מ גובה של כל הרכב - הגבהה אמיתית גם של הסרנים!
4. הצמיגים מאסיבים ובראים יותר ולכן מחזיקים יותר זמן - צמיגי 100% שטח של מקסיס במידה המקורית מתפוררים.
משהו שולי אך מצחיק 5. בגלל שהגדלת את קוטר הגלגל, הזיוף של מד המהירות מתבטל - כלומר המהירות שתראה בוויז סוף סוף תתאים ללוח השעונים :)
5. תיאורטית אחיזה ועבירות יותר גובהה.

לשיקולך. לדעתי, נעילה אחורית וקדמית צריכות לבוא לפני עליה במידת הצמיגים או לחילופין ללכת עד הסוף ולשפר את יחסי העברה ולהגביה עוד קצת. שוב זו שאלה אם אתה באמת צריך את זה. יש שיפורים שיתנו לך יותר מהצמיגים.

-->