Saar
15-03-15, 16:59
הי,
עבר קצת זמן מהמדריך האחרון שפירסמתי (צריך לעבוד מדי פעם כדי לקנות חלקים...), בכל אופן, מדריך קצר להחלפת פילטר סולר בקינג.
את הפילטר יש להחליף אחת ל 25000 ק"מ, העבודה עצמה די קצרה ופשוטה, אבל מסריחה מסולר :)
כמובן שלפני תחילת העבודה כדאי להצטייד בפילטר סולר, אני קניתי מקורי במחיר מופקע בארץ, אח"כ מצאתי אותו כאן:
http://www.amayama.com/search?q=ME132525
באופן אישי, לא הייתי קונה פילטר חליפי למרות המחיר היקר, אומרים שמשאבת סולר יקרה יותר...
כלים דרושים:
בוקסה 12 מ"מ, בוקסה 10 מ"מ (או מפתח רינג)
ראצ'ט + מאריך.
פלייר
לעבודה...
1. בעזרת הפלייר, פרקו את צינורות הסולר
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-side-view-300x225.jpg
2. פרקו את 2 הברגים המחזיקים את הפילטר במקומו (12 מ"מ):
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-top-view-300x225.jpg
3. הבריגו את חיישן המים ממקומו בזהירות, שילפו אותו החוצה והניחו בצד.
שימו לב ל O-RING, יש להחליפה בחדשה (אמורה להגיע עם הפילטר)
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-water1-300x225.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/water-o-ring-300x200.jpg
4. בעזרת מפתח פילטר שמן, הבריגו את הפילטר החוצה.
(*** יתכן שיהיה לכם קל יותר לתפוס את הפילטר במקומו בעזרת 2 הברגים ואז להבריג אותו החוצה, אצלי זה השתחרר בקלות גם ללא החיבור לגוף הרכב)
אתם אמורים להשאר עם תושבת הפילטר ביד:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/button-view-222x300.jpg
5. הרכיבו את הפילטר החדש לתושבת. חברו את חיישן המים - לא לשכוח O-RING חדש, מקמו את הפילטר במקומו, הבריגו את הברגים וחברו את הצינורות בחזרה.
6. כעת נותר לנקז את האויר מהמערכת:
א. בעזרת מפתח 10 מ"מ, שחררו מעט את בורז הניקוז:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-bleed1-300x225.jpg
ב. "פמפמו" בעזרת המשאבה הידנית (מוקפת בעיגול) עד שמבורג הניקוז יצא רק סולר, ללא בועות אויר
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-bleed21-300x225.jpg
7. נקו את האיזור (אני שטפתי אותו), הניעו וודאו שאין נזילות למינהן...
**** כמובן שזהו רק תרגום של הכתבה הזו (http://www.pajero.guru/how-to-replace-pajero-fuel-filter-diesel-step-by-step-guide/) ואין בפוסט זה כל הצעה או המלצה לבצע את העבודה הזו לבד או בכלל... (ומן הסתם, אין כל אחריות לביצוע או לתוצאותיו...)
עבר קצת זמן מהמדריך האחרון שפירסמתי (צריך לעבוד מדי פעם כדי לקנות חלקים...), בכל אופן, מדריך קצר להחלפת פילטר סולר בקינג.
את הפילטר יש להחליף אחת ל 25000 ק"מ, העבודה עצמה די קצרה ופשוטה, אבל מסריחה מסולר :)
כמובן שלפני תחילת העבודה כדאי להצטייד בפילטר סולר, אני קניתי מקורי במחיר מופקע בארץ, אח"כ מצאתי אותו כאן:
http://www.amayama.com/search?q=ME132525
באופן אישי, לא הייתי קונה פילטר חליפי למרות המחיר היקר, אומרים שמשאבת סולר יקרה יותר...
כלים דרושים:
בוקסה 12 מ"מ, בוקסה 10 מ"מ (או מפתח רינג)
ראצ'ט + מאריך.
פלייר
לעבודה...
1. בעזרת הפלייר, פרקו את צינורות הסולר
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-side-view-300x225.jpg
2. פרקו את 2 הברגים המחזיקים את הפילטר במקומו (12 מ"מ):
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-top-view-300x225.jpg
3. הבריגו את חיישן המים ממקומו בזהירות, שילפו אותו החוצה והניחו בצד.
שימו לב ל O-RING, יש להחליפה בחדשה (אמורה להגיע עם הפילטר)
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-water1-300x225.jpg
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/water-o-ring-300x200.jpg
4. בעזרת מפתח פילטר שמן, הבריגו את הפילטר החוצה.
(*** יתכן שיהיה לכם קל יותר לתפוס את הפילטר במקומו בעזרת 2 הברגים ואז להבריג אותו החוצה, אצלי זה השתחרר בקלות גם ללא החיבור לגוף הרכב)
אתם אמורים להשאר עם תושבת הפילטר ביד:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/button-view-222x300.jpg
5. הרכיבו את הפילטר החדש לתושבת. חברו את חיישן המים - לא לשכוח O-RING חדש, מקמו את הפילטר במקומו, הבריגו את הברגים וחברו את הצינורות בחזרה.
6. כעת נותר לנקז את האויר מהמערכת:
א. בעזרת מפתח 10 מ"מ, שחררו מעט את בורז הניקוז:
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-bleed1-300x225.jpg
ב. "פמפמו" בעזרת המשאבה הידנית (מוקפת בעיגול) עד שמבורג הניקוז יצא רק סולר, ללא בועות אויר
http://www.pajero.guru/wp-content/uploads/2015/03/fuel-filter-bleed21-300x225.jpg
7. נקו את האיזור (אני שטפתי אותו), הניעו וודאו שאין נזילות למינהן...
**** כמובן שזהו רק תרגום של הכתבה הזו (http://www.pajero.guru/how-to-replace-pajero-fuel-filter-diesel-step-by-step-guide/) ואין בפוסט זה כל הצעה או המלצה לבצע את העבודה הזו לבד או בכלל... (ומן הסתם, אין כל אחריות לביצוע או לתוצאותיו...)